Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginner XTC

Beginner XTC

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StarterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

ik ben een laatbloeier wat betreft XTC en heb paar vragen.

1e keer X ben ik in stappen begonnen van 3 keer een kwartje met telkens ongeveer 1 uur er tussen en duurde het vrij lang voordat ik er goed in zat. (Achteraf gezien waren dit pillen van 180mg). Het ging erg lekker, maar wil mij nu beter voorbereiden en heb nu dan ook pillen laten testen.

ben 90kilo
Nu heb ik de volgende planning:
beginnen met halve van 90mg
en na 2 uur na inslaan 45mg erbij nemen

dan zit ik volgens met 1,5mg per kilo goed en die andere formule van 0,9 X gewicht +50 ook goed. En is de startdosering hoger om er sneller in te komen. En dan zit ik voor feestje van 5 uur wel goed denk

klopt dit ongeveer? En is het verstandig om eerst klein jointje te roken? (aangezien alcohol niet goed is)
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt mij helemaal prima om met 90mg te beginnen en dan 45mg bij te nemen na 2 uur.

Weet niet waarom je ervoor een jointje wilt roken. Heb daar zelf ook geen ervaring mee voordat ik xtc neem.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jointje achteraf vind ik wel lekker. Tijdens vind ik zonde van de M..
S
StarterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan ga ik het jointje na de tijd doen!
Goed te weten dat ik goed zit kwa in inname.
wat is de beste tijd om bij te pakken? Als het bijna is uitgewerkt? Of na 2 uur na 1e inname?
S
StarterLid
01-01-2024, 00:00
#5
180mg is door dealer, maar heb ik gechecked op pillreports en op ander forum had iemand die laten checken.
ik heb voor de volgende keer geteste pillen via testservice Jelinek. Wil idd ook maar 1 keer bijnemen

ik las in de handleiding dat het 2 tot 3 maanden was. (bij de eerst volgende keer zit er 9 weken tussen)

jointje was de bedoeling om begin van de avond door te komen, maar als dat niet handig is laat ik die gewoon liggen
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed plan @Starter ,

Wat je hier beschrijft is ongeveer de perfecte manier en dosis voor jouw gewicht! Niets meer aan veranderen zou ik zeggen...
Inderdaad beter niet mixen met alcohol. De combinatie met cannabis is Een kwestie van voorkeur. Zelf vind ik het niet zo’n geweldige combinatie al vind ik een jointje na afloop van de xtc heerlijk...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harmless zei:
Jointje achteraf vind ik wel lekker. Tijdens vind ik zonde van de M..
Klik om te vergroten...
Is ook mijn ervaring
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sws beter om je pillen te laten testen. De dealer kan wel aangeven met alle eerlijkheid dat ze 180mg zijn. Meestal zit daar dan nog een spreiding op of zit er minder in dan de dealer zegt.

De 1.5mg per kg met een 1ste inname van 90 en daarna 45mg is zeker ok.

Dat jointje vooraf hou je beter voor de comedown. Zal je meer fun bieden dan vooraf blowen.
S
StarterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat advies om hoger te beginnen kreeg ik zelfs bij testservice:astonished:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
2 uur na eerste inname. Of als je net over je piek heen bent. Daarover zijn de meningen verdeeld. Als het bijna is uitgewerkt zou ik niet doen, dan ben je te laat.

Zorg ook ervoor dat je een lege maag hebt! Je maag is leeg als je de afgelopen 3 uren niks meer hebt gegeten.

Startdosering is inderdaad belangrijk, met een te lage startdosis kom je er de rest van de avond niet meer lekker in. Ik wou dat iemand mij dat verteld had in het begin.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
2 uur na eerste inname. Of als je net over je piek heen bent. Daarover zijn de meningen verdeeld. Als het bijna is uitgewerkt zou ik niet doen, dan ben je te laat.

Zorg ook ervoor dat je een lege maag hebt! Je maag is leeg als je de afgelopen 3 uren niks meer hebt gegeten.

Startdosering is inderdaad belangrijk, met een te lage startdosis kom je er de rest van de avond niet meer lekker in. Ik wou dat iemand mij dat verteld had in het begin.
Klik om te vergroten...

Na al die jaren kutten met kwartjes en dat je dan pas met het 2de kwartje er lekker in zit ben ik er ook achter dat je toch wel minstens met 1mg/kg moet beginnen om er lekker in te komen. En dan het liefst max 1x bijpakken.

Of helemaal niet bijpakken maar dan duurt het voor een festival eigenlijk iets te kort naar mijn mening.
2.5 uur ongeveer met 1x pakken.

Zie mijn report mocht je dat interessant vinden:

Xtc zonder bij te pakken (111 mg)

Wie: Ik, man, 28 jaar, 1,78m, 77kg. Wat: Xtc 111mg (getest) Waar: A State of Trance 950 (Jaarbeurs Utrecht) Setting: Ging met 1 vriend van mij erheen en daar sloot nog iemand bij ons aan. Verder nog veel andere bekende ontmoet en mee gefeest. Hoeveelheid: Ik was wel eens benieuwd hoelang...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Starter zei:
wat is de beste tijd om bij te pakken? Als het bijna is uitgewerkt? Of na 2 uur na 1e inname?
Klik om te vergroten...

Dat kan je het best op gevoel doen. Meestal ligt dat rond de 2 u na inname. Wacht zeker niet tot het bijna uitgewerkt is. Ga je eerder wazig van worden. Op het einde van of net na de piek lijkt mij ideaal.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou beginnen met 2/3e of 3/4e.
90mg is wat aan de lage kand voor jouw gewicht.
Met die formules is het de bedoeling dat dit je start dosis is niet je totaal dosis.

Als je wilt bijpaken dan is de regel 50% je start dosis 1-2 uur na inname van je eerste dosis(ik zou 90m aanhouden).
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou eerlijk gezegd ook wat meer pakken dan 90 mg. De uitvinder van mdma, Shulgin, adviseerde om te starten met minimaal 125 mg.

Maar omdat het pas de 2e keer is dat je xtc gaat gebruiken is het sowieso waarschijnlijk intenser. In mijn ervaring waren de eerste twee keer niet te evenaren met de keren daarna.
Dus geniet ervan en haal alles eruit wat erin zit! 😍
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weeg ook 90 kg.
Ik pak altijd als start zo'n 90-100 mg en de helft daarvan als bijpakker.
Werkt voor mij prima. Inslag altijd kut. Komt altijd hard aan. En daarna ga ik als een malle :)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het heeft weinig zin om twee keer bij te nemen.
Hou je wel de drie maanden regel aan?

Als je de andere regel aanhoud 1,5 * 90 = 135 mg
Jouw pil is op op 180 mg getest. Heeft dit het Lab gedaan of heeft dit jouw dealer verteld?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."