Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdemen

Ademen

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.
Klik om te vergroten...
Daarom dus. En het is niet alleen hier op DF, maar overal. Alleen zie je het op het eerste gezicht vaak niet bij mensen. Na een tijdje kom je er vaak wel achter dat er bij iedereen wel wat speelt. Vaak ook geen kleine dingen.

De maatschappij is ziek en wij zijn daar de producten van. 1 van de dingen om dat te verlichten is drugs. Niet dat ik geloof dat dat ons noodlot is. Maar het is een tijdelijke manier om ermee om te gaan. Als mensen echt 'at peace' waren, zouden ze denk ik echt niet zoveel aan rommelen met o.a. drugs.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.
Klik om te vergroten...
Geldt voor een boel mensen denk ik. Hier komt het wat sneller tot uiting omdat je hier relatief anoniem je sores kan ventileren.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Daarom dus. En het is niet alleen hier op DF, maar overal. Alleen zie je het op het eerste gezicht vaak niet bij mensen. Na een tijdje kom je er vaak wel achter dat er bij iedereen wel wat speelt. Vaak ook geen kleine dingen.

De maatschappij is ziek en wij zijn daar de producten van. 1 van de dingen om dat te verlichten is drugs. Niet dat ik geloof dat dat ons noodlot is. Maar het is een tijdelijke manier om ermee om te gaan. Als mensen echt 'at peace' waren, zouden ze denk ik echt niet zoveel aan rommelen met o.a. drugs.
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Ik ben wel redelijk at peace, maar ik gebruik wel wiet zo nu en dan om te space. Vooral in de natuur.

Drugs hoeft niet gebruikt te worden voor symtoom bestrijding.

Ik denk dat de westerste wereld meer liefde en rust nodig heeft. Iedereen werkt zich naar de kloten en heeft geen tijd meer om een indentitijt te hebben. Allemaal omdat er nooit genoeg geld is. De hebzucht maakt alles van binnen kapot.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Ik weet het niet. Ik ben wel redelijk at peace, maar ik gebruik wel wiet zo nu en dan om te space. Vooral in de natuur.
Klik om te vergroten...
Alles is relatief. Er waren tijden dat ik echt dacht weinig stress te hebben. Later verbeterde mijn situatie en zag ik hoe extreem stressvol ik eerder was geweest. Niet dat ik wil suggereren dat jij niet weet wat je voelt hoor, ik spreek hier even alleen over mezelf.

Drugs en met name psychedelica hebben mij ook laten zien hoe enorm diep relaxatie gaat. Aan de ene kant is dat ook lastig want zo kwam ik er mede achter hoeveel beter het kan zijn.

Martinus zei:
Drugs hoeft niet gebruikt te worden voor symtoom bestrijding.
Klik om te vergroten...
In principe niet, maar ik denk dat de meeste mensen toch ergens een gebrek voelen. Hoeveel mensen leven echt constant in een staat van content zijn?

Martinus zei:
Ik denk dat de westerste wereld meer liefde en rust nodig heeft. Iedereen werkt zich naar de kloten en heeft geen tijd meer om een indentitijt te hebben. Allemaal omdat er nooit genoeg geld is. De hebzucht maakt alles van binnen kapot.
Klik om te vergroten...
Eens.

Hebzucht en verlangen, door dat constante gevoel van gebrek denk ik. Wat ook heel subtiel aanwezig kan zijn.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het klinkt misschien dom. Maar zolang je de leegte opvul ren je eigenlijk weg van jezelf. Want in de leegte vind je wat je werkelijk wil.

Ik denk dat veel mensen dat misschien niet onder ogen willen zien omdat het doen wat je zelf wil best wilskracht eist. Je zal dan toch van het universum moeten eisen dat jou idee de moeite waard is om te beleven door actie te nemen en risicos te lopen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me wel in vinden. Juist door inspanning geniet ik meer van ontspanning en vice versa.

Wat drugs betreft, zolang je er normaal mij omgaat. Maar ik ging op een gegeven moment drugs gebruiken omdat ik me zonder niet meer goed voelde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet tegen ambities, maar er zit imo een enorm verschil tussen een doel hebben en constant een leegte, een gebrek voelen en dat dan steeds op moeten vullen met o.a. drugs, seks, relaties, werk, geld, materiële bezittingen, enzovoorts. Afleidingen van die leegte dus. Je kunt echter een onderliggende contentheid voelen en tegelijk ambities hebben. Maar dus niet de hele tijd die leegte moeten/willen opvullen met van alles en nog wat.

Ik denk dat iedereen wel bekend is, of bekend is geweest met die leegte. Je kunt jezelf goed voor de gek hebben door te denken/zeggen dat de dingen die je doet zijn om 'ergens' te komen (wederom, ik zeg niet dat jij dit doet :wink: even in het algemeen gesproken), om niet stil te staan, maar in werkelijkheid eigenlijk op de vlucht zijn voor je leegte. Het kan een subtiel verschil lijken als je er niet erg bewust op let, maar ik denk dat er een enorm verschil zit tussen een gezonde ambitie en in de basis vluchtgedrag. Het verschil ligt in in de basis content zijn of niet.

Inspanning op zichzelf is niets mis mee. :)
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor al jullie reacties en wil iedereen die met hyperventilatie of adem problemen zit echt aanraden naar de kinesist te gaan daarvoor ik dacht echt dat het allemaal maar “bulshit” ging zijn maar na 4-5 keer gaan kon ik het al weer wat beter onder controle houden en ben nu al 7 keer gegaan en heb het weer helemaal onder controle het helpt echt enorm!.
Nu is er alleen een ander ding dat we dwars zit en dat is dat ik sexueel dwang gedachten heb sinds vorige week donderdag de eerste paar dagen ging het heel erg heb contact gehad met een psychiater en een afspraak kon pas deze week donderdag.. voor een paar dagen ging het heel slecht met me had de raarste en gekste gedachten en het voelde allemaal zo echt alsof heel mijn identiteit veranderd werd.. na heel veel opzoek werk heb ik beetje kunnen realiseren dat het dwang gedachten zijn maar zit er nog wat mee als iemand daar tips op heeft.. wie mijn verhaal niet kent alles begon door die nacht md.. ervoor had ik niks nou kan ik weer rustig ademen maar is dit gekomen.. als iemand iets van tips heeft

Veel dank
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ps: ben nu al bijna drie maanden gestopt met smoren en voel ook veel beter 13kg verloren elke dag sporten voelt zeker goed !! Maar weet niet hoe het komt maar ben heel onzeker ook over elke kleine ding.. onzekerheid en dwang gedachten is zeker ni makkelijk om mee te leven 😓
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Hmm. Iedere keer als je iets doet waardoor je op je longen let dan krijg je dus een soort van flashback naar die drugs ervaring?
Lijkt wel een soort mini ptsd aanval ofzo.

Nu ben ik geen therapeut dus ik zit ook maar hardop met je mee te denken.
Klik om te vergroten...
Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yt2395 zei:
Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb
Klik om te vergroten...
De kine gaat zeker helpen !
Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden.
Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel.
Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug.
Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn :wink:.
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#14
inner_search zei:
De kine gaat zeker helpen !
Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden.
Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel.
Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug.
Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn :wink:.
Klik om te vergroten...
Dat ga ik zeker doen naar de kinesist.
Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Yt2395 zei:
Dat ga ik zeker doen naar de kinesist.
Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang
Klik om te vergroten...
Eerlijk.
Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema).
En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen.
Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had.
Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo.
Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week.
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou ik heb een afspraak bij de kinesist deze donderdag en dan hopen dat ik wat rustiger word en t beter word.
alvast veel dank
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#17
inner_search zei:
Eerlijk.
Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema).
En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen.
Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had.
Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo.
Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week.
Klik om te vergroten...
Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yt2395 zei:
Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken
Klik om te vergroten...
Je kan proberen.
Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh..
Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten.

"Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven"
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#19
inner_search zei:
Je kan proberen.
Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh..
Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten.

"Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven"
Klik om te vergroten...
Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yt2395 zei:
Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂
Klik om te vergroten...

Kijk het beste antwoord is gewoon geen drugs gebruiken. Klaar.

Als je het toch wilt doen, neem je altijd een risico. Bij wiet is dat niet super groot, maar als je problemen van psychische aard waren (wat zo lijkt te zijn), kan het dat zeker in negatieve zin beïnvloeden. Het kan ook een psychose triggeren als je daar gevoelig voor bent.

Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je graag weer een keer wat wiet wilt gebruiken. Ik zou echter aanraden dit heel langzaam en voorzichtig te doen. Als je veel gebruikte had je een hoge tolerantie die nu waarschijnlijk wel weg is. Als je nu dezelfde dosis neemy als toen, sta je waarschijnlijk echt op de kop. Dat gecombineerd met je klachten lijkt me geen goed idee.

Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."