Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdemen

Ademen

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Het gewoon bewust zijn van de ademhaling helpt mij ook goed en dat is niet een oefening, maar iets wat je eigenlijk altijd kunt doen. Het is wel makkelijk om dat weer te vergeten.

Maar, ja voor mij blijft het toch ook wel een issue. Dingen als cafeïne verergeren het ook voor mij. En stimulerende psychedelica als LSD. Wellicht alle stimulanten.
Klik om te vergroten...
Vind Je mediteren dan niet moeilijk ?
Ik train er nu al een dik jaar elke dag op, en ondanks de ademhalingstherapie van jaaaren geleden , vergeet ook ik soms mijn bewuste ademhaling.
En mindfullness is hopenloos bij me.

Ik leer nu recent wel een slapen op men rug met een ademhalingspatroon , maar dit is soms echt te geforceerd focusen.
Als ik echt snel in slaap wil moet ik op men zij , oor diep ik men kussen en deken over men andere oor (oordopjes irriteren me..).
Elk geluidje is genoeg om men inslaap te verpesten.
Eens ik in slaap lig mag er een granaat ontploffen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Vind Je mediteren dan niet moeilijk ?
Ik train er nu al een dik jaar elke dag op, en ondanks de ademhalingstherapie van jaaaren geleden , vergeet ook ik soms mijn bewuste ademhaling.
En mindfullness is hopenloos bij me.
Klik om te vergroten...
Vaak vind ik het wel moeilijk. Maar dan ben ik er eigenlijk verkeerd mee bezig. En het is heel makkelijk om er verkeerd mee bezig te zijn, omdat we (vooral in de westerse wereld) zo'n groot probleem hebben met relaxen, loslaten.

Dit is zo'n mooie kerel: (moet spontaan lachen als ik hem hoor haha)



Hij maakt meditatie makkelijk, luchtig. Want dat zou meditatie ook moeten zijn. We maken het vaak veel te serieus. We maken het tot werk. En we denken dat meditatie niet lukt als we niet helemaal vrij zijn van gedachten en gevoelens. Maar al dat mag er zijn. Sterker nog, die dingen moeten juist bekeken en gevoeld worden. Dat kijken/voelen ís bewustzijn, ís meditatie. :)

Natuurlijk, dit moet alsnog wel in de praktijk worden gebracht.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Vaak vind ik het wel moeilijk. Maar dan ben ik er eigenlijk verkeerd mee bezig. En het is heel makkelijk om er verkeerd mee bezig te zijn, omdat we (vooral in de westerse wereld) zo'n groot probleem hebben met relaxen, loslaten.

Dit is zo'n mooie kerel: (moet spontaan lachen als ik hem hoor haha)



Hij maakt meditatie makkelijk, luchtig. Want dat zou meditatie ook moeten zijn. We maken het vaak veel te serieus. We maken het tot werk. En we denken dat meditatie niet lukt als we niet helemaal vrij zijn van gedachten en gevoelens. Maar al dat mag er zijn. Sterker nog, die dingen moeten juist bekeken en gevoeld worden. Dat kijken/voelen ís bewustzijn, ís meditatie. :)

Natuurlijk, dit moet alsnog wel in de praktijk worden gebracht.
Klik om te vergroten...
Ik ga het filmpje kijken en ga zo slapen.
Laat je straks of morgen iets weten of Ik er wat aan had 🤣
Ik ben me idd te bewust bezig met het tot rust komen , waardoor men gedachten gaan dwalen en loopen.
Therapeutisch dex helpt enorm , maar rebound en slaapprobleem dan weer niet..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Vaak vind ik het wel moeilijk. Maar dan ben ik er eigenlijk verkeerd mee bezig. En het is heel makkelijk om er verkeerd mee bezig te zijn, omdat we (vooral in de westerse wereld) zo'n groot probleem hebben met relaxen, loslaten.

Dit is zo'n mooie kerel: (moet spontaan lachen als ik hem hoor haha)



Hij maakt meditatie makkelijk, luchtig. Want dat zou meditatie ook moeten zijn. We maken het vaak veel te serieus. We maken het tot werk. En we denken dat meditatie niet lukt als we niet helemaal vrij zijn van gedachten en gevoelens. Maar al dat mag er zijn. Sterker nog, die dingen moeten juist bekeken en gevoeld worden. Dat kijken/voelen ís bewustzijn, ís meditatie. :)

Natuurlijk, dit moet alsnog wel in de praktijk worden gebracht.
Klik om te vergroten...
"Just simply be" ik ben verkocht , dag word een regelrechte yt binge morgen.
Want "we are".
Wat een leuke afterglow nog steeds 🥰
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aanstekelijk zijn vibe hè? :)

Een paar maandjes terug heb ik trouwens een topic gemaakt met video's met goede guided meditations. Dat kan ook nog mogelijk goed helpen, een beetje begeleiding:

Guided meditation video topic
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
😅 jullie klinken zo wel erg gespannen voor drugsgebruikers.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
😅 jullie klinken zo wel erg gespannen voor drugsgebruikers.
Klik om te vergroten...
De meeste mensen gebruiken drugs om aan spanning/stress te ontsnappen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.
Klik om te vergroten...
Daarom dus. En het is niet alleen hier op DF, maar overal. Alleen zie je het op het eerste gezicht vaak niet bij mensen. Na een tijdje kom je er vaak wel achter dat er bij iedereen wel wat speelt. Vaak ook geen kleine dingen.

De maatschappij is ziek en wij zijn daar de producten van. 1 van de dingen om dat te verlichten is drugs. Niet dat ik geloof dat dat ons noodlot is. Maar het is een tijdelijke manier om ermee om te gaan. Als mensen echt 'at peace' waren, zouden ze denk ik echt niet zoveel aan rommelen met o.a. drugs.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.
Klik om te vergroten...
Geldt voor een boel mensen denk ik. Hier komt het wat sneller tot uiting omdat je hier relatief anoniem je sores kan ventileren.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Daarom dus. En het is niet alleen hier op DF, maar overal. Alleen zie je het op het eerste gezicht vaak niet bij mensen. Na een tijdje kom je er vaak wel achter dat er bij iedereen wel wat speelt. Vaak ook geen kleine dingen.

De maatschappij is ziek en wij zijn daar de producten van. 1 van de dingen om dat te verlichten is drugs. Niet dat ik geloof dat dat ons noodlot is. Maar het is een tijdelijke manier om ermee om te gaan. Als mensen echt 'at peace' waren, zouden ze denk ik echt niet zoveel aan rommelen met o.a. drugs.
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Ik ben wel redelijk at peace, maar ik gebruik wel wiet zo nu en dan om te space. Vooral in de natuur.

Drugs hoeft niet gebruikt te worden voor symtoom bestrijding.

Ik denk dat de westerste wereld meer liefde en rust nodig heeft. Iedereen werkt zich naar de kloten en heeft geen tijd meer om een indentitijt te hebben. Allemaal omdat er nooit genoeg geld is. De hebzucht maakt alles van binnen kapot.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ik weet het niet. Ik ben wel redelijk at peace, maar ik gebruik wel wiet zo nu en dan om te space. Vooral in de natuur.
Klik om te vergroten...
Alles is relatief. Er waren tijden dat ik echt dacht weinig stress te hebben. Later verbeterde mijn situatie en zag ik hoe extreem stressvol ik eerder was geweest. Niet dat ik wil suggereren dat jij niet weet wat je voelt hoor, ik spreek hier even alleen over mezelf.

Drugs en met name psychedelica hebben mij ook laten zien hoe enorm diep relaxatie gaat. Aan de ene kant is dat ook lastig want zo kwam ik er mede achter hoeveel beter het kan zijn.

Martinus zei:
Drugs hoeft niet gebruikt te worden voor symtoom bestrijding.
Klik om te vergroten...
In principe niet, maar ik denk dat de meeste mensen toch ergens een gebrek voelen. Hoeveel mensen leven echt constant in een staat van content zijn?

Martinus zei:
Ik denk dat de westerste wereld meer liefde en rust nodig heeft. Iedereen werkt zich naar de kloten en heeft geen tijd meer om een indentitijt te hebben. Allemaal omdat er nooit genoeg geld is. De hebzucht maakt alles van binnen kapot.
Klik om te vergroten...
Eens.

Hebzucht en verlangen, door dat constante gevoel van gebrek denk ik. Wat ook heel subtiel aanwezig kan zijn.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het klinkt misschien dom. Maar zolang je de leegte opvul ren je eigenlijk weg van jezelf. Want in de leegte vind je wat je werkelijk wil.

Ik denk dat veel mensen dat misschien niet onder ogen willen zien omdat het doen wat je zelf wil best wilskracht eist. Je zal dan toch van het universum moeten eisen dat jou idee de moeite waard is om te beleven door actie te nemen en risicos te lopen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me wel in vinden. Juist door inspanning geniet ik meer van ontspanning en vice versa.

Wat drugs betreft, zolang je er normaal mij omgaat. Maar ik ging op een gegeven moment drugs gebruiken omdat ik me zonder niet meer goed voelde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet tegen ambities, maar er zit imo een enorm verschil tussen een doel hebben en constant een leegte, een gebrek voelen en dat dan steeds op moeten vullen met o.a. drugs, seks, relaties, werk, geld, materiële bezittingen, enzovoorts. Afleidingen van die leegte dus. Je kunt echter een onderliggende contentheid voelen en tegelijk ambities hebben. Maar dus niet de hele tijd die leegte moeten/willen opvullen met van alles en nog wat.

Ik denk dat iedereen wel bekend is, of bekend is geweest met die leegte. Je kunt jezelf goed voor de gek hebben door te denken/zeggen dat de dingen die je doet zijn om 'ergens' te komen (wederom, ik zeg niet dat jij dit doet :wink: even in het algemeen gesproken), om niet stil te staan, maar in werkelijkheid eigenlijk op de vlucht zijn voor je leegte. Het kan een subtiel verschil lijken als je er niet erg bewust op let, maar ik denk dat er een enorm verschil zit tussen een gezonde ambitie en in de basis vluchtgedrag. Het verschil ligt in in de basis content zijn of niet.

Inspanning op zichzelf is niets mis mee. :)
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor al jullie reacties en wil iedereen die met hyperventilatie of adem problemen zit echt aanraden naar de kinesist te gaan daarvoor ik dacht echt dat het allemaal maar “bulshit” ging zijn maar na 4-5 keer gaan kon ik het al weer wat beter onder controle houden en ben nu al 7 keer gegaan en heb het weer helemaal onder controle het helpt echt enorm!.
Nu is er alleen een ander ding dat we dwars zit en dat is dat ik sexueel dwang gedachten heb sinds vorige week donderdag de eerste paar dagen ging het heel erg heb contact gehad met een psychiater en een afspraak kon pas deze week donderdag.. voor een paar dagen ging het heel slecht met me had de raarste en gekste gedachten en het voelde allemaal zo echt alsof heel mijn identiteit veranderd werd.. na heel veel opzoek werk heb ik beetje kunnen realiseren dat het dwang gedachten zijn maar zit er nog wat mee als iemand daar tips op heeft.. wie mijn verhaal niet kent alles begon door die nacht md.. ervoor had ik niks nou kan ik weer rustig ademen maar is dit gekomen.. als iemand iets van tips heeft

Veel dank
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ps: ben nu al bijna drie maanden gestopt met smoren en voel ook veel beter 13kg verloren elke dag sporten voelt zeker goed !! Maar weet niet hoe het komt maar ben heel onzeker ook over elke kleine ding.. onzekerheid en dwang gedachten is zeker ni makkelijk om mee te leven 😓

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."