#1
Vind Je mediteren dan niet moeilijk ?Het gewoon bewust zijn van de ademhaling helpt mij ook goed en dat is niet een oefening, maar iets wat je eigenlijk altijd kunt doen. Het is wel makkelijk om dat weer te vergeten.
Maar, ja voor mij blijft het toch ook wel een issue. Dingen als cafeïne verergeren het ook voor mij. En stimulerende psychedelica als LSD. Wellicht alle stimulanten.
Ik train er nu al een dik jaar elke dag op, en ondanks de ademhalingstherapie van jaaaren geleden , vergeet ook ik soms mijn bewuste ademhaling.
En mindfullness is hopenloos bij me.
Ik leer nu recent wel een slapen op men rug met een ademhalingspatroon , maar dit is soms echt te geforceerd focusen.
Als ik echt snel in slaap wil moet ik op men zij , oor diep ik men kussen en deken over men andere oor (oordopjes irriteren me..).
Elk geluidje is genoeg om men inslaap te verpesten.
Eens ik in slaap lig mag er een granaat ontploffen.