Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdemen

Ademen

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus je heb last van angsten en dat uit zich ook in lichamelijke spanningen? Begrijp ik dat goed?
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste, heb zo’n 3-4 weken geleden md genomen en normale dosering, alles ging super en een leuke trip gehad. 3-4 dagen erna had ik het weer gedaan, niet veel zelfs maar met een mindset van zal misschien moeilijk kunnen ademen doordat ik hooikoorts heb ofzo. Heb toen een beetje gedaan en na 10 min ging het heel slecht had ik steeds in mijn hoofd dat ik zo ga stikken en niet meer zal kunnen ademen. Helemaal paniek de hele tijd, Pas na koud water op mijn gezicht, dan volledig douchen en buiten alleen op het terras zitten (omdat ik alleen wou zijn) voor 2uur. Kon ik wat rustiger zijn. (Klein weetje: ik smoorde ervoor elke dag of zo goed als elke dag en was blij en alles was altijd goed. Nu is t al 3-4 weken voorbij en heb nog altijd moeite elke dag als ik opsta met ademen,( denk toch met ademen of hysterie of weet niet precies wat maar durf niet te smoren, roken, buiten huis met vrienden zijn, vanalles waar ik opeens bang voor ben. Heb al allerlei tests gedaan bloed onderzoek en zelfs op hartmonitor en alles was perfect geen problemen maar ik worstel nog steeds elke dag Met die gedachten.
Als iemand kan helpen zou dankbaar zijn
Danku
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ja nu voor de eerste keer in mijn leven, en ook bij inspanningen, sporten ook, niet dat ik niet kan maar eerder bang dat ik niet juist zal ademen dan. Bedankt
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm. Iedere keer als je iets doet waardoor je op je longen let dan krijg je dus een soort van flashback naar die drugs ervaring?
Lijkt wel een soort mini ptsd aanval ofzo.

Nu ben ik geen therapeut dus ik zit ook maar hardop met je mee te denken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Hmm. Iedere keer als je iets doet waardoor je op je longen let dan krijg je dus een soort van flashback naar die drugs ervaring?
Lijkt wel een soort mini ptsd aanval ofzo.

Nu ben ik geen therapeut dus ik zit ook maar hardop met je mee te denken.
Klik om te vergroten...
Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yt2395 zei:
Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb
Klik om te vergroten...
De kine gaat zeker helpen !
Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden.
Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel.
Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug.
Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn :wink:.
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
De kine gaat zeker helpen !
Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden.
Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel.
Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug.
Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn :wink:.
Klik om te vergroten...
Dat ga ik zeker doen naar de kinesist.
Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yt2395 zei:
Dat ga ik zeker doen naar de kinesist.
Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang
Klik om te vergroten...
Eerlijk.
Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema).
En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen.
Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had.
Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo.
Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week.
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ik heb een afspraak bij de kinesist deze donderdag en dan hopen dat ik wat rustiger word en t beter word.
alvast veel dank
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Eerlijk.
Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema).
En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen.
Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had.
Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo.
Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week.
Klik om te vergroten...
Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yt2395 zei:
Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken
Klik om te vergroten...
Je kan proberen.
Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh..
Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten.

"Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven"
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Je kan proberen.
Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh..
Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten.

"Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven"
Klik om te vergroten...
Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yt2395 zei:
Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂
Klik om te vergroten...

Kijk het beste antwoord is gewoon geen drugs gebruiken. Klaar.

Als je het toch wilt doen, neem je altijd een risico. Bij wiet is dat niet super groot, maar als je problemen van psychische aard waren (wat zo lijkt te zijn), kan het dat zeker in negatieve zin beïnvloeden. Het kan ook een psychose triggeren als je daar gevoelig voor bent.

Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je graag weer een keer wat wiet wilt gebruiken. Ik zou echter aanraden dit heel langzaam en voorzichtig te doen. Als je veel gebruikte had je een hoge tolerantie die nu waarschijnlijk wel weg is. Als je nu dezelfde dosis neemy als toen, sta je waarschijnlijk echt op de kop. Dat gecombineerd met je klachten lijkt me geen goed idee.

Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen.
Y
Yt2395Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Chillax zei:
Kijk het beste antwoord is gewoon geen drugs gebruiken. Klaar.

Als je het toch wilt doen, neem je altijd een risico. Bij wiet is dat niet super groot, maar als je problemen van psychische aard waren (wat zo lijkt te zijn), kan het dat zeker in negatieve zin beïnvloeden. Het kan ook een psychose triggeren als je daar gevoelig voor bent.

Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je graag weer een keer wat wiet wilt gebruiken. Ik zou echter aanraden dit heel langzaam en voorzichtig te doen. Als je veel gebruikte had je een hoge tolerantie die nu waarschijnlijk wel weg is. Als je nu dezelfde dosis neemy als toen, sta je waarschijnlijk echt op de kop. Dat gecombineerd met je klachten lijkt me geen goed idee.

Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht, ik zal toch gewoon wachten dan ook tot het beter gaat en dan heel langzaam proberen zoals u zegt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja sorry ik was aan het spacen daarnet , maar ben al halverwegen aarde nu.
Goed dat je gewacht hebt.
Dat dat zelfs lukt is al een deel van je wilskracht !

Doe rustig , je bent er nu toch vanaf.
Probeer anders eerst eens de cbd gummie of koekje ofzo.

Als je weed zou roken raad ik je zowieso aan daarvoor wat cbd te nemen.
Onze "nederweed" is zo potent dat er bijna geen cbd meer in zit , of je moet echt specifiek een strain gaan zoeken in de shopmet goede thc/cbd ratio.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu il er ze denk en df slaapt.
Doe ik rustig ademhalingsoefeningen !.

Ps nog altijd 1 oog dicht en dont forget !.
All hail autocorrect !.

Edit. Geen idee meer wat ik wou typen 🤦‍♂️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chillax zei:
Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen.
Klik om te vergroten...
Als hij bijna 2 maanden zonder wiet doet en er gek van wordt kan hij denk ik juist beter niet nemen. Want dat klinkt toch alsof het spul hem in zijn greep heeft, ondanks dat 'ie niet gebruikt. 1 hijsje... Daar begint het mee ja.

Verder klinkt dit als typisch angst + hyperventilatie. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen dit spontaan ontwikkelen door mdma en/of wiet. Je (@Yt2395) hebt ook veel te snel weer mdma genomen na die eerste keer die je noemt. Je hoort niet 3 dagen te wachten, maar 3 maanden.

Zelf heb ik ook chronische hyperventilatie gehad en heb het nog steeds in lichte vorm. Soms "vergeet" ik ook te ademen en dat heeft natuurlijk direct negatieve invloed op allerlei dingen. Ik merk wel dat bijvoorbeeld meditatie mijn ademhaling verbeterd (ook lang daarna nog) en de Wim Hof Method ademhalingstechniek. Ken je die?
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Als hij bijna 2 maanden zonder wiet doet en er gek van wordt kan hij denk ik juist beter niet nemen. Want dat klinkt toch alsof het spul hem in zijn greep heeft, ondanks dat 'ie niet gebruikt. 1 hijsje... Daar begint het mee ja.
Klik om te vergroten...

Zeker, daarom zeg ik ook het beste antwoord is geen drugs :) ik heb overigens ook chronisch hyperventileren. Ben er ook voor onder behandeling geweest maar op lange termijn haalt het naar mijn idee weinig uit. Je moet er echt mee bezig blijven anders is het effect van de oefeningen zo weer weg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chillax zei:
Zeker, daarom zeg ik ook het beste antwoord is geen drugs :) ik heb overigens ook chronisch hyperventileren. Ben er ook voor onder behandeling geweest maar op lange termijn haalt het naar mijn idee weinig uit. Je moet er echt mee bezig blijven anders is het effect van de oefeningen zo weer weg.
Klik om te vergroten...
Het gewoon bewust zijn van de ademhaling helpt mij ook goed en dat is niet een oefening, maar iets wat je eigenlijk altijd kunt doen. Het is wel makkelijk om dat weer te vergeten.

Maar, ja voor mij blijft het toch ook wel een issue. Dingen als cafeïne verergeren het ook voor mij. En stimulerende psychedelica als LSD. Wellicht alle stimulanten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."