Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Martinus zei: Hmm. Iedere keer als je iets doet waardoor je op je longen let dan krijg je dus een soort van flashback naar die drugs ervaring? Lijkt wel een soort mini ptsd aanval ofzo. Nu ben ik geen therapeut dus ik zit ook maar hardop met je mee te denken. Klik om te vergroten... Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb"
"inner_search zei: De kine gaat zeker helpen ! Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden. Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel. Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug. Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn . Klik om te vergroten... Dat ga ik zeker doen naar de kinesist. Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang"
"Nou ik heb een afspraak bij de kinesist deze donderdag en dan hopen dat ik wat rustiger word en t beter word. alvast veel dank"
"inner_search zei: Eerlijk. Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema). En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen. Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had. Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo. Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week. Klik om te vergroten... Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken"
"inner_search zei: Je kan proberen. Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh.. Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten. "Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven" Klik om te vergroten... Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂"
"Chillax zei: Kijk het beste antwoord is gewoon geen drugs gebruiken. Klaar. Als je het toch wilt doen, neem je altijd een risico. Bij wiet is dat niet super groot, maar als je problemen van psychische aard waren (wat zo lijkt te zijn), kan het dat zeker in negatieve zin beïnvloeden. Het kan ook een psychose triggeren als je daar gevoelig voor bent. Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je graag weer een keer wat wiet wilt gebruiken. Ik zou echter aanraden dit heel langzaam en voorzichtig te doen. Als je veel gebruikte had je een hoge tolerantie die nu waarschijnlijk wel weg is. Als je nu dezelfde dosis neemy als toen, sta je waarschijnlijk echt op de kop. Dat gecombineerd met je klachten lijkt me geen goed idee. Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen. Klik om te vergroten... Bedankt voor je bericht, ik zal toch gewoon wachten dan ook tot het beter gaat en dan heel langzaam proberen zoals u zegt."
"Beste, heb zo’n 3-4 weken geleden md genomen en normale dosering, alles ging super en een leuke trip gehad. 3-4 dagen erna had ik het weer gedaan, niet veel zelfs maar met een mindset van zal misschien moeilijk kunnen ademen doordat ik hooikoorts heb ofzo. Heb toen een beetje gedaan en na 10 min ging het heel slecht had ik steeds in mijn hoofd dat ik zo ga stikken en niet meer zal kunnen ademen. Helemaal paniek de hele tijd, Pas na koud water op mijn gezicht, dan volledig douchen en buiten alleen op het terras zitten (omdat ik alleen wou zijn) voor 2uur. Kon ik wat rustiger zijn. (Klein weetje: ik smoorde ervoor elke dag of zo goed als elke dag en was blij en alles was altijd goed. Nu is t al 3-4 weken voorbij en heb nog altijd moeite elke dag als ik opsta met ademen,( denk toch met ademen of hysterie of weet niet precies wat maar durf niet te smoren, roken, buiten huis met vrienden zijn, vanalles waar ik opeens bang voor ben. Heb al allerlei tests gedaan bloed onderzoek en zelfs op hartmonitor en alles was perfect geen problemen maar ik worstel nog steeds elke dag Met die gedachten. Als iemand kan helpen zou dankbaar zijn Danku"
"ja nu voor de eerste keer in mijn leven, en ook bij inspanningen, sporten ook, niet dat ik niet kan maar eerder bang dat ik niet juist zal ademen dan. Bedankt"
"Dag mensen misschien hebben jullie wat tips, ik had een hele bad trip met mdma, heel wat angst moeite met ademen,.. in therapie geweest en nu ben ik 5 maanden verder en voel ik me een stuk beter alleen wil ik weer heel graag smoren wat ik vroeger heel veel deed maar door de mdma ervaring ben ik echt met alles gestopt inc alcohol drinken echt alles omdat ik er bang van krijg. Ik wil er geen bang of schrik meer van hebben alleen als ik een jointje rol begin ik direct weer in paniek te geraken alsof het meer is dat wat het eigelijk is.. heeft er iemand tips hoe ik weer kan opbouwen ?"
"Mindless zei: Na een bad trip op LSD en wiet kreeg ik ook direct weer beginnende angstaanvallen toen ik weer alleen een beetje wiet gebruikte. Wat mij enorm hielp was de confrontatie aangaan met die naamloze angst die in mij zit, door middel van meditatie/mindfulness, voor maanden lang. Als je nu gewoon weer gaat nemen en eigenlijk helemaal niets leert over je eigen angst, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig en zul je vroeg of laat weer hetzelfde meemaken, waarschijnlijk erger. Gebruik wiet niet alleen als puur een verdovend middel, maar meer als tool om je mind te verkennen. Ga bijvoorbeeld een gedeelte van de avond dat je gebruikt besteden aan meditatie. Dat zorgt er al voor dat je die weerstand/angst die in je zit, zélf opzoekt, in plaats van dat het jou op komt zoeken op een moment dat je er niet op voorbereid bent. Op dat laatste is dan veel minder kans in mijn beleving. Maar misschien is het eerst ook goed om nog even geen wiet te gebruiken. Luister goed naar jezelf... Klik om te vergroten... Bedankt voor het antwoord zo snel, ik weet wat mijn angst is, namelijk geen controle over mijn adem te kunnen hebben, dat is ook wat met die bad trip op mdma gebeurt is ik had ervoor al gedachten over mijn adem niet te kunnen controleren of in controle hebben en eenmaal ik het nam ging het helemaal slecht en daarvoor ben ik dan ook nr de kinesist gegaan een tijdje en derna andere angsten dat ik bij therapie moest overkomen en een beter zicht van krijgen.. nu wil ik gewoon weer kunnen smoren met vrienden en wanneer ik is zin heb alleen mijn gedachten beginnen direct “paniek” in te brengen. Mijn therapist zei dat het ook gewoon gedachten zijn zoals al mijn andere angsten en ik die niet mijn leven moet laten overnemen alleen met weed weet ik niet waar te beginnen, zal ik bv beginnen met microdosing of het gewoon bij me hebben en af en toe ruiken tot mijn gedachten het nimeer als gevaar aannemen misschien.. danku"