#1
Er is altijd maar één eerste keer. Een eerste keer kan je niet weer doen. Niemand kan verwachten dat iets zó goed kan voelen van te voren als je het nooit eerder gehad hebt. Bij alle, maar dan ook alle volgende keren, heb je een verwachting. Die verwachting haalt al een groot deel van de magie weg. Met een beetje mazzel kan je die magie nog een paar keer ervaring maar daarna is de verwachting te hoog. Ook na 10 jaar heb je een soort van verwachting, vooral als je het tijden vaak gebruikt hebt. Het zit nou eenmaal in je geheugen en hoe sterker dat geheugen is, hoe minder de bijzondere magie gevoelt kan worden.
.
Wat ik probeer te doen is me op zijn minst aan de 3 maanden regel houden en vooral gewoon tevreden zijn met je lekker(der) voelen. Ontdek je sweet spot met dosis en geniet zo nu en dan met wat het je dán geeft. Dit helpt mij heel erg. De "magie" najagen zal je er juist bij vandaan houden.
Ben ik het dus wel mee eensDat je eerste keer altijd bijzonder blijft ligt dit m.i. vooral aan psychologische redenen.
Wat ik probeer te doen is me op zijn minst aan de 3 maanden regel houden en vooral gewoon tevreden zijn met je lekker(der) voelen. Ontdek je sweet spot met dosis en geniet zo nu en dan met wat het je dán geeft. Dit helpt mij heel erg. De "magie" najagen zal je er juist bij vandaan houden.