Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoevaak xtc/mdma

Hoevaak xtc/mdma

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is altijd maar één eerste keer. Een eerste keer kan je niet weer doen. Niemand kan verwachten dat iets zó goed kan voelen van te voren als je het nooit eerder gehad hebt. Bij alle, maar dan ook alle volgende keren, heb je een verwachting. Die verwachting haalt al een groot deel van de magie weg. Met een beetje mazzel kan je die magie nog een paar keer ervaring maar daarna is de verwachting te hoog. Ook na 10 jaar heb je een soort van verwachting, vooral als je het tijden vaak gebruikt hebt. Het zit nou eenmaal in je geheugen en hoe sterker dat geheugen is, hoe minder de bijzondere magie gevoelt kan worden.
Spaceil zei:
Dat je eerste keer altijd bijzonder blijft ligt dit m.i. vooral aan psychologische redenen.
Klik om te vergroten...
Ben ik het dus wel mee eens :) .

Wat ik probeer te doen is me op zijn minst aan de 3 maanden regel houden en vooral gewoon tevreden zijn met je lekker(der) voelen. Ontdek je sweet spot met dosis en geniet zo nu en dan met wat het je dán geeft. Dit helpt mij heel erg. De "magie" najagen zal je er juist bij vandaan houden.
S
SpaceilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je niet zomaar tegen iemand kunt zeggen op een forum 'omdat je dit middel misbruikt hebt zul je de magie nooit meer ervaren'. Dat is een vrij stevige conclusie die niet samenhangt met het wetenschappelijk materiaal m.b.t. MDMA, een conclusie die dus niet per se gegrond is. Je moet echt voorzichtig zijn als het gaat om conclusies over de long-term effecten van MDMA.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spaceil zei:
Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je niet zomaar tegen iemand kunt zeggen op een forum 'omdat je dit middel misbruikt hebt zul je de magie nooit meer ervaren'. Dat is een vrij stevige conclusie die niet samenhangt met het wetenschappelijk materiaal m.b.t. MDMA, een conclusie die dus niet per se gegrond is. Je moet echt voorzichtig zijn als het gaat om conclusies over de long-term effecten van MDMA.
Klik om te vergroten...
het is juist de consensus onder ervaringsdeskundigen.. statistieken zijn ook onderdeel van wetenschap.
wat zegt de wetenschap dan?.. link plz.

edit: magie is ook nogal een subjectieve term.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#4
wacht nog een half jaar en ik garandeer je dat jij dat magische gevoel weer zult ervaren.

ik gebruik zelf 2 keer per jaar xtc en neem dan altijd meteen 1 hele pil. Elke keer dat ik het gebruik voelt het weer als mijn eerste pil 3 jaar geleden.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Ganggang💯 ik heb het een aantal maanden gebruikt en dan 1x per maand. Hield het ook altijd bij 1 pilletje per avond. Heb het nu zeker een jaar niet gedaan! Maar naar mijn idee heb ik het nooit 'misbruikt' vroeg me alleen af hoe het invloed heeft op je ervaring als je na een tijd weer eens iets gebruikt :)
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb zelf vorig jaar en het jaar daarvoor bijna elk feestje X gebruikt....aangezien ik 30 feestjes per jaar had kun je wel nagaan dat het veel te veel is geweest.
Soms wel 4 weken op rij. En vaak ook aantallen van 400/500mg. Heel stom ik weer het en dat gaat ook niet meer gebeuren.

2 weken geleden had ik een feestje en heb hier maar een halfje X op (100mg) na 3 maanden niet gebruikt te hebben.
Daamn wat een goeie ervaring. Het was zeker beter dan wat ik vorig jaar ervaren heb. Dus na een tijdje rust kan ik beamen dat het, bij mij ieder geval, gelijk weer een stuk beter is!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
3x per dag 5mg/kg 7 dagen in de week 4 weken in de maand 12 maanden in het jaar 10 jaren in een Decennium 8 Decennium in een leven.

(sarcasme)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb vrij recent opnieuw gebruikt na 14 maanden niet en het gevoel van de allereerste keer niet mogen herbeleven. Denk dat je dat nooit meer kan.
S
Simba01Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hii,

Toen we nog naar festivals konden ging ik zeker elke maand wel en daar gebruikte ik dan altijd xtc/mdma. Op een gegeven moment vond ik het steeds minder leuk worden. Die drugs kwamen als het ware m'n neus uit hahaha en ik voelde het ook minder dan als eerste keren dat ik gebruikte. Die eerste keren voelde bijna magisch. Nu heb ik al een hele tijd niks meer gedaan en wil het wel eens thuis o.i.d proberen.

Dus nu vraag ik mij af: Als ik weer gebruik voelt het dan weer zoals de eerste keren? of kortom: Heeft hoevaak je gebruikt invloed op de 'trip' zelf. Is het bijvoorbeeld leuker als er lange periodes tussen zitten? Let me know! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."