#1
Met alle respect, maar homoseksualiteit is toch niet te vergelijken met een neurobiologische stoornis zoals ADD?De persoon heeft hier last van omdat hij/zij in de optiek van de maatschappij 'afwijkend' gedrag vertoont. Lijkt me nogal wiedes dat je er dan 'last' van hebt. Het heeft uiteindelijk ook met tolerantie te maken. Iedereen vertoont in meer of mindere maten afwijkend gedrag, en zolang je hier maar lang genoeg de nadruk op blijft leggen, ja dan moet er iets aan gedaan worden. Zo sprak ik laatst een homosexuele vriend van me, en hij vertelde me dat als hij een pilletje zou kunnen krijgen om 'gewoon' hetero te worden, dan zou hij dit pilletje slikken. Ik vond dit een vrij shockerende uitspraak, maar hiermee slaat hij wel de spijker op de kop.