Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRilatine voorschrift moeilijk te krijgen?

Rilatine voorschrift moeilijk te krijgen?

66 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Avīci zei:
De persoon heeft hier last van omdat hij/zij in de optiek van de maatschappij 'afwijkend' gedrag vertoont. Lijkt me nogal wiedes dat je er dan 'last' van hebt. Het heeft uiteindelijk ook met tolerantie te maken. Iedereen vertoont in meer of mindere maten afwijkend gedrag, en zolang je hier maar lang genoeg de nadruk op blijft leggen, ja dan moet er iets aan gedaan worden. Zo sprak ik laatst een homosexuele vriend van me, en hij vertelde me dat als hij een pilletje zou kunnen krijgen om 'gewoon' hetero te worden, dan zou hij dit pilletje slikken. Ik vond dit een vrij shockerende uitspraak, maar hiermee slaat hij wel de spijker op de kop.
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar homoseksualiteit is toch niet te vergelijken met een neurobiologische stoornis zoals ADD?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iskra zei:
Het wordt tegenwoordig wel redelijk snel als een stoornis benoemd, tenminste de meerderheid denk sneller in stoornissen dan in oplossingen. Je moet vanaf de Peuterschool al aan een bepaald standaard voldoen, als je daar buiten valt is dat een probleem.
En als je vanaf kinds af aan al die problemen als realiteit beschouwd ga je geloven dat het een stoornis is. Die realiteit hoef je geen eens te proberen te beschouwen, die wordt je wel opgedrongen.

Over dat serieus nemen geef ik je natuurlijk gelijk, maar het zou niet hoeven.
De maatschappij is gebaseerd op het schoolsysteem en dat is jammer.

"Dat doe je nogal eens tijdens zo'n studie psychologie" geweldig, ik kan precies horen met wat voor klank je dat zou zeggen.
Ik zeg alweer nergens dat je een expert op dit gebied bent, lijkt mij nogal vreemd als ik dat zou zeggen.

Laten we er nu maar over ophouden.
Ten eerste wou ik geen eens een discussie met je aangaan.
Het enige wat ik vroeg of je weleens zo'n dieet had gevolgd, en dat heb je niet.

Einde van het verhaal, althans van mijn kant.
Je mag best nog reageren en ik zal het lezen, maar ik ga verder niet meer in op jou over dit onderwerp.
Klik om te vergroten...

Je verwoordt het nu al op een heel andere manier dan je straks deed. Met het eerste deel van je reactie ben ik het namelijk volledig eens. Ik denk dat we er grotendeels hetzelfde over denken, maar elkaars reacties verkeerd begrijpen.

Bijzonder dat je precies kan horen met wat voor toon ik dingen zou uitspreken. Het was namelijk op geen enkele manier arrogant bedoeld, als je dat suggereert. Ik vond het gewoon een nogal vreemde aanname van je dat je ervan uitgaat dat ik hier mijn mening verkondig alsof het feiten zijn omdat ik dat toevallig even ‘ergens’ gelezen heb. Dat kwam op mij over alsof je denkt dat ik mezelf heel wat vind (en dat vind ik niet, vandaar mijn opmerking over dat ik geen expert ben) zonder me in het onderwerp verdiept te hebben. En dat doe je nu eigenlijk weer met die opmerking over de toon. Ik vond het gewoon een boeiend onderwerp van discussie en reageerde daarom op jou in de context van dit topic, niet meer, niet minder.

Jammer dat jij dat blijkbaar niet zo ziet/zag dan, je komt een beetje geïrriteerd over. Dus laten we er inderdaad maar over ophouden.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#3
AphexTwin zei:
Met alle respect, maar homoseksualiteit is toch niet te vergelijken met een neurobiologische stoornis zoals ADD?
Klik om te vergroten...

Met alle respect, maar ik vergelijk het ook niet met elkaar. Ik geef alleen maar aan dat mensen liever algemeen geaccepteerd gedrag vertonen dan dat ze hiervan afwijken, omdat ze dan vinden dat het ze belemmert. We willen tegenwoordig alles in een hokje plaatsen, in mijn optiek werkt dit alleen maar bedrukkend en belemmert mensen dit in hun potentieel. En wellicht moeten we daarom wat toleranter naar elkaar zijn i.p.v. gedrag de kop in proberen te drukken d.m.v. medicatie, therapieën en dergelijke meer.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tuurlijk is tolerantie naar elkaar toe belangrijk.
Wat ik vooral bedoelde met mijn vorige (wat overhaast ge-poste) reactie (impulsiviteit eh :wink:) was, dat ADD een stoornis is die een bepaald klachtenpatroon veroorzaakt, dewelke naar mijn inziens, helaas niet te verlichten valt zonder medicatie, therapie, allerlei handvatten e.d.
Ik heb zelf ADD en ook al voel ik mij hierdoor niet in een hokje gedrukt of vreemd bekeken, toch heb ik in m’n dagdagelijkse leven handvatten nodig om het leven te kunnen leiden dat IK wil. Dus niet het leven wat anderen willen dat ik leid.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Als iemand goede referenties weet naar onderzoeken m.b.t. de effecten van voeding op AD(H)D-symptomen, enlighten me, dat vind ik best een interessant thema namelijk.
Klik om te vergroten...

Er is zoveel over te vinden. Wat zijn goede referenties voor jou? Je vertrouwt de dokter of dietist?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368235
https://www.ggznieuws.nl/home/symptomen-adhd-effectief-te-bestrijden-met-vitamines/

Over magnesium wist ik het al. Niet alleen nuttig hierbij overigens. Is makkelijk bij jezelf te testen.

Wellicht gedateerd, maar het lezen imo waard.
http://www.fonteine.com/adhd.html
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albedo zei:
Er is zoveel over te vinden. Wat zijn goede referenties voor jou? Je vertrouwt de dokter of dietist?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368235
https://www.ggznieuws.nl/home/symptomen-adhd-effectief-te-bestrijden-met-vitamines/

Over magnesium wist ik het al. Niet alleen nuttig hierbij overigens. Is makkelijk bij jezelf te testen.

Wellicht gedateerd, maar het lezen imo waard.
http://www.fonteine.com/adhd.html
Klik om te vergroten...

Thanks! Ga ik zeker bekijken. :)
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Roze olifant

Weliswaar geen wetenschappelijk artikel, maar ook een interessante bron imo:

https://www.levente.nl/vrouwen.htm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."