Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik mdma misbruikt?

Heb ik mdma misbruikt?

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Bij mij ook hoor. Ik heb ook van alles pas later opgezocht. Sowieso was er nog geen internet toen, althans, het was er wel maar lang niet zoals we nu kennen en zo goed als niemand had een pc thuis.
Ik heb hier op df ook een hoop geleerd!
Klik om te vergroten...
Hoe leerde mensen er vroeger dan over? Boeken etc, of was het meer dat er meer onbekent dan bekent is en dat was een onzekerheid waar je maar mee moest omgaan?
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar even voor het on topic deel.
Ik krijg echt geen neuro-science op school, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het waarschijnlijk op tijd hebt door gehad, dat je even snel normaal moest gaan doen. Ook uit die ervaring kan ik je vertellen dat die extra 500 mg je avond echt niet leuker maakt
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ja ik zal niemand aanraden om drugs te combineren. Maar dit is wel mijn favoriete way to go inderdaad. Meestal neem ik de MDMA rond tussen 12:00 - 01:00 uur in, en dan tussen 5:00 en 6:00 uur pak ik een beetje (±15 mg) 2C-B. Dan met het ov iets na 6:00 naar huis, als de 2C-B een beetje op stoom begint te komen, en een beetje naar binnen gekeerd rustig mijn avond overpeinzen op het randje van trippen.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een gevorderd tripper en raver ben. Niet iedereen vindt het chill om te trippen in de trein. Zeker die eerste treinen van de ochtend zijn altijd wel een grappige mix tussen mensen die overduidelijk een nacht hebben doorgehaald en mensen die superfris gedouchet in hun driedelige pak onderweg zijn naar de kerk ofzo :P
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Ja ik zal niemand aanraden om drugs te combineren. Maar dit is wel mijn favoriete way to go inderdaad. Meestal neem ik de MDMA rond tussen 12:00 - 01:00 uur in, en dan tussen 5:00 en 6:00 uur pak ik een beetje (±15 mg) 2C-B. Dan met het ov iets na 6:00 naar huis, als de 2C-B een beetje op stoom begint te komen, en een beetje naar binnen gekeerd rustig mijn avond overpeinzen op het randje van trippen.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een gevorderd tripper en raver ben. Niet iedereen vindt het chill om te trippen in de trein. Zeker die eerste treinen van de ochtend zijn altijd wel een grappige mix tussen mensen die overduidelijk een nacht hebben doorgehaald en mensen die superfris gedouchet in hun driedelige pak onderweg zijn naar de kerk ofzo :P
Klik om te vergroten...
Had ook al best veel gelezen over de combi , dus dit leek me dan idd wel een goeie optie. Vooral omdat ik het best lekker vindt om tegen het einde wat vager te worden, met 2cb zal dit wel lukken haha.

helaas heb ik nog niet veel ervaring met drugs op dat gebied , meeste waar ik onder invloed ben geweest is huisfeestjes met natuurlijke veel goede vrienden.
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#4
АЛ-90 zei:
Nog een andere tip, die 2-3 maanden pauze geldt niet alleen voor MDMA maar ook voor andere drugs die je serotonine uitputten. Denk hierbij aan 4-FA, 6-APB en waarschijnlijk ook 3-MMC en 4-MMC. Voor al deze stoffen is het aan te raden lange pauzes tussen gebruik te houden, ongeacht welke je neemt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor deze tip , hier was ik wel al bekend mee . Ofja sinds dat ik weet dat je de neurotransmitters moet laten herstellen en ook dat de balans van het serotonine weer moet herstellen. Dusja dan idd geen drugs nemen die dit uitputten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zimm zei:
Hoe leerde mensen er vroeger dan over? Boeken etc, of was het meer dat er meer onbekent dan bekent is en dat was een onzekerheid waar je maar mee moest omgaan?
Klik om te vergroten...
Er was weinig bekend. Ook waren pillen veel en veel minder sterk. Ik had geluk dat ik omging met de redelijk verstandige gebruikers.
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zimm zei:
Maar even voor het on topic deel.
Ik krijg echt geen neuro-science op school, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het waarschijnlijk op tijd hebt door gehad, dat je even snel normaal moest gaan doen. Ook uit die ervaring kan ik je vertellen dat die extra 500 mg je avond echt niet leuker maakt
Klik om te vergroten...
Gelukkig , ik hoop ook dat dit optijd is . Maar het is vooral een wijze les voor mezelf. Toch wel grappig om zo de nodige ervaring op te doen wat betreft xtc bijvoorbeeld. Het lijkt allemaal zo makkelijk om er maar wat pillen in te gooien maar er komt toch een stuk meer bij kijken...

en over die extra 500mg mdma gesproken geef ik je gelijk in . Vaak was het ook enkel met de instelling om gewoon lekker vager te worden , niet wetende dat mdma hier eigenlijk niet bedoeld voor is . Dusja de eerst volgende keer hou ik het op een lage dosis mdma en tegen het einde voeg ik wat 2cb toe .
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuifduif00 zei:
en over die extra 500mg mdma gesproken geef ik je gelijk in . Vaak was het ook enkel met de instelling om gewoon lekker vager te worden , niet wetende dat mdma hier eigenlijk niet bedoeld voor is . Dusja de eerst volgende keer hou ik het op een lage dosis mdma en tegen het einde voeg ik wat 2cb toe .
Klik om te vergroten...
Heb je al eens over na gedacht er een ballonnetje bij de xtc te doen, of heb je dit al eens gedaan? Dit geeft ook wel iets vaags. Maar let op, hou het bij een paar ballonnen, zuig niet in je eentje die tank leeg.
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Er was weinig bekend. Ook waren pillen veel en veel minder sterk. Ik had geluk dat ik omging met de redelijk verstandige gebruikers.
Klik om te vergroten...
Aan hoeveel mg moet je dan denken?
Was het aanbod (illegale) drugs zo groot? Je ziet soms namen voorbij komen op het forum waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zimm zei:
ballonnetje bij de xtc te doen
Klik om te vergroten...
Echt een gekkenhuis is dat. Je weet totaal niet waar je belandt.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
25 jaar geleden zat er veel meer in een pil dan alleen mdma. Ik flipte de pan uit met de salmiakjes en witte hartjes. Mozes kriebels.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zimm zei:
Aan hoeveel mg moet je dan denken?
Was het aanbod (illegale) drugs zo groot? Je ziet soms namen voorbij komen op het forum waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben.
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf in die tijd niks anders als af en toe xtc/mdma , alcohol en wiet gebruikt. Ik was toen met niks anders bekend.
Pillen waren zo tussen de 75 en 150 mg. Met 150 had je een “zware”.
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zimm zei:
Heb je al eens over na gedacht er een ballonnetje bij de xtc te doen, of heb je dit al eens gedaan? Dit geeft ook wel iets vaags. Maar let op, hou het bij een paar ballonnen, zuig niet in je eentje die tank leeg.
Klik om te vergroten...
Ballonnen laat ik persoonlijk liever links liggen. Grijp liever naar andere middelen . Maar kan me heel goed voorstellen dat je dan wappie bent .
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuifduif00 zei:
Ballonnen laat ik persoonlijk liever links liggen. Grijp liever naar andere middelen . Maar kan me heel goed voorstellen dat je dan wappie bent .
Klik om te vergroten...
Verstandig zo geweldig is die high ook niet. Ik vind het effect duur niet waard met de shade die het met zich mee draagt. Ookal kan een paar ballonen weinig shade toebrengen. Toch blijft het niet bij een paar ballonen omdat je toch een langer effect wilt dan elke x maar max 30sec is mits je niet nokkie gaat.
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik heb zelf in die tijd niks anders als af en toe xtc/mdma , alcohol en wiet gebruikt. Ik was toen met niks anders bekend.
Pillen waren zo tussen de 75 en 150 mg. Met 150 had je een “zware”.
Klik om te vergroten...
En als je tegenwoordig een pil van 150 mg koopt heb je een slechte...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zimm zei:
En als je tegenwoordig een pil van 150 mg koopt heb je een slechte...
Klik om te vergroten...
Ik vind die juist beter. Ik weeg niet veel en eentje van 150 is voor 2x voor mij hahaha
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik vind die juist beter. Ik weeg niet veel en eentje van 150 is voor 2x voor mij hahaha
Klik om te vergroten...
Mee eens. Als je nu een "kwartje" royaal afbijt kan dat wel een verschil zijn van 40 mg.
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blauweaap zei:
Verstandig zo geweldig is die high ook niet. Ik vind het effect duur niet waard met de shade die het met zich mee draagt. Ookal kan een paar ballonen weinig shade toebrengen. Toch blijft het niet bij een paar ballonen omdat je toch een langer effect wilt dan elke x maar max 30sec is mits je niet nokkie gaat.
Klik om te vergroten...
Lachgas is in mijn ogen alleen leuk icm mdma. En precies omdat het dan zo intens is, weet ik mezelf goed in te houden (max 10 ballonnen over een hele nacht). De schade zal dan wel erg beperkt blijven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zimm zei:
Mee eens. Als je nu een "kwartje" royaal afbijt kan dat wel een verschil zijn van 40 mg.
Klik om te vergroten...
Pfff... als ik een kwartje afbijt van de pillen die ik nu heb ligt de helft op de grond, zo'n slechte pillen heb ik. :( Niet dat mijn pillen niet goed werken, maar ze vallen al bijna tot stof uiteen als ik ze aanraak...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zimm zei:
Mee eens. Als je nu een "kwartje" royaal afbijt kan dat wel een verschil zijn van 40 mg.
Klik om te vergroten...
Precies.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zimm zei:
Lachgas is in mijn ogen alleen leuk icm mdma. En precies omdat het dan zo intens is, weet ik mezelf goed in te houden (max 10 ballonnen over een hele nacht). De schade zal dan wel erg beperkt blijven.
Klik om te vergroten...
Ook met wiet geprobeerd? Vind het dan best leuk. Maar het is mij allemaal te duur voor zo'n korte high en daarnaast heb ik in het verleden al eens een ernstig vitamine B12 tekort gehad (niet door lachgas), dus daarom maar besloten het niet meer te doen. Lachgas kan namelijk zorgen voor een B12 tekort.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."