Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik mdma misbruikt?

Heb ik mdma misbruikt?

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees al een aantal maanden mee op het forum en nu toch maar besloten zelf een account aan te maken om de reden dat ik mezelf het een en ander afvraag.

Ik ben een Nederlandse jongen van begin 20 en heb wel wat ervaring met drugs al is het nog zeer beperkt.
Ik blow dagelijks en heb xtc en ketamine genuttigd en dat was het dan zo een beetje.
Binnekort komt hier 2cb bij 😋.

Waarom ik dit topic gestart ben is om de reden dat ik mezelf sterk afvraag of ik mdma al misbruikt heb voor mezelf.

vorig jaar in februari mijn eerste keer xtc gehad ( wat een ervaring😀). Daarna volgde al best snel de volgende keren, wist er niet veel over en gebruikte het wanneer dit voor mijn gevoel weer kon. Heb nooit wekelijks gebruikt omdat ik zeer dedicated ben met fitness maar de 2-3 maanden regel wist ik niks van af. Dan nog niet gesproken over mijn hoeveelheden....

eerste keer xtc was midden februari, schrik niet btw.... ik schat dat ik zo een 700mg mdma genomen heb. Alles verliep perfect en heb zeer sterk zitten trippen op het einde ( ook nog de nodige grammen haze gerookt tijdens de trip).

de 2e keer was echter pas 3 maanden later. Deze keer 400mg mdma genuttigd. Wederom een geslaagde avond op de hoge dosering.

Toen volgde de 3e keer , deze was meteen 4 weken later. Deze avond heb ik zo een 700 mg mdma genomen , wederom weer een onnodig hoge dosis ( Maarja ik wist van niets)... dit was een mindere ervaring . Had een ontzettend lange dag van te voren en veel gezeik gehad op t werk . Wederom had ik dit gemerkt in de trip. Ik had het gevoel dat ik na 250mg mdma nog steeds bijna niks voelde en bleef maar nemen . Heb toen 350mg genomen in 2 uur en ging daarna echt veel te hard, was meer aan het letten op mezelf dan dat ik kon genieten van de drugs . Ben toen wel ff goed geconfronteerd met het impulsieve slik gedrag wanneer je zogenaamd niet genoeg voelt.

na 6 weken kwam de vierde keer en weer na 6 weken de 5e keer. Beide keren heb ik ongeveer 300mg mdma genuttigd en deze ervaringen waren wel iets minder dan de keren ervoor.

toen na 6 weken weer gebruikt, dit was tevens mijn laatste keer . Heb toen weer 700mg genuttigd en ook dit was wel een hele leuke ervaring. Wel minder dan de eerste keren maar wel prima.

nu al 6 weken niks meer gebruikt en dit blijft ook zo voor de komende maanden , natuurlijk pas na het lezen van de nodige informatie hier!

ik weet dat de doseringen veel te hoog waren en dat de pauze te kort was , maar ik vraag me toch wel echt af of ik het nu al verpest heb voor mezelf ? Heb ik de mdma-feeling nu al verpest na deze keren ?
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuifduif00 zei:
Lees al een aantal maanden mee op het forum en nu toch maar besloten zelf een account aan te maken om de reden dat ik mezelf het een en ander afvraag.

Ik ben een Nederlandse jongen van begin 20 en heb wel wat ervaring met drugs al is het nog zeer beperkt.
Ik blow dagelijks en heb xtc en ketamine genuttigd en dat was het dan zo een beetje.
Binnekort komt hier 2cb bij 😋.

Waarom ik dit topic gestart ben is om de reden dat ik mezelf sterk afvraag of ik mdma al misbruikt heb voor mezelf.

vorig jaar in februari mijn eerste keer xtc gehad ( wat een ervaring😀). Daarna volgde al best snel de volgende keren, wist er niet veel over en gebruikte het wanneer dit voor mijn gevoel weer kon. Heb nooit wekelijks gebruikt omdat ik zeer dedicated ben met fitness maar de 2-3 maanden regel wist ik niks van af. Dan nog niet gesproken over mijn hoeveelheden....

eerste keer xtc was midden februari, schrik niet btw.... ik schat dat ik zo een 700mg mdma genomen heb. Alles verliep perfect en heb zeer sterk zitten trippen op het einde ( ook nog de nodige grammen haze gerookt tijdens de trip).

de 2e keer was echter pas 3 maanden later. Deze keer 400mg mdma genuttigd. Wederom een geslaagde avond op de hoge dosering.

Toen volgde de 3e keer , deze was meteen 4 weken later. Deze avond heb ik zo een 700 mg mdma genomen , wederom weer een onnodig hoge dosis ( Maarja ik wist van niets)... dit was een mindere ervaring . Had een ontzettend lange dag van te voren en veel gezeik gehad op t werk . Wederom had ik dit gemerkt in de trip. Ik had het gevoel dat ik na 250mg mdma nog steeds bijna niks voelde en bleef maar nemen . Heb toen 350mg genomen in 2 uur en ging daarna echt veel te hard, was meer aan het letten op mezelf dan dat ik kon genieten van de drugs . Ben toen wel ff goed geconfronteerd met het impulsieve slik gedrag wanneer je zogenaamd niet genoeg voelt.

na 6 weken kwam de vierde keer en weer na 6 weken de 5e keer. Beide keren heb ik ongeveer 300mg mdma genuttigd en deze ervaringen waren wel iets minder dan de keren ervoor.

toen na 6 weken weer gebruikt, dit was tevens mijn laatste keer . Heb toen weer 700mg genuttigd en ook dit was wel een hele leuke ervaring. Wel minder dan de eerste keren maar wel prima.

nu al 6 weken niks meer gebruikt en dit blijft ook zo voor de komende maanden , natuurlijk pas na het lezen van de nodige informatie hier!

ik weet dat de doseringen veel te hoog waren en dat de pauze te kort was , maar ik vraag me toch wel echt af of ik het nu al verpest heb voor mezelf ? Heb ik de mdma-feeling nu al verpest na deze keren ?
Klik om te vergroten...
Dat zou mij niets verbazen met die hoeveelheden, zou wel jammer zijn. Welkom in ieder geval op het forum👍
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#3
BBKING zei:
Dat zou mij niets verbazen met die hoeveelheden, zou wel jammer zijn. Welkom in ieder geval op het forum👍
Klik om te vergroten...
Bedankt! Ja het zou inderdaad jammer zijn maar zou dit al zo snel kunnen optreden denk je ? Als ik soms voorbij zag komen dat mensen wekelijks gebruiken vond ik het nog wel meevallen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De doseringen zijn wel veel te hoog ja. Voorlichtingsorganisaties adviseren meestal om niet meer dan 125-150 milligram MDMA per keer te nemen. Ik denk dat verder een goede richtlijn is om zeker niet meer dan 4 keer per jaar MDMA te gebruiken. Elk jaar vier keer MDMA gebruiken kan al aan de forse kant zijn.

Goed dat je het je nu afvraagt. De xtc-pillen die nu verkocht worden zijn veel te sterk en de cultuur is ook om hele nachten door te halen met MDMA. Dat is dus eigenlijk niet zo'n best plan.

Als je vanaf nu rustig aan doet dan zal het vast wel goedkomen. Mogelijk zal je een eventuele volgende keer wel wat andere verwachtingen moeten hebben. 700 milligram op een avond voelt natuurlijk een stuk anders aan dan 80 - 150 milligram. Dus houd dat even in gedachten: dat je mogelijk even MDMA opnieuw op waarde zult moeten schatten.

Wat mij betreft is die middelhoge dosering (80-150 milligram) juist ideaal. Je bent niet zo van de kaart, je zit niet zo met je ogen te trillen, je zit niet heel erg te zweten en de kater valt ook allezins mee. Wel heb je een prosociaal effect, een accepterend gevoel en een lichte energieboost.
Ik hoor veel mensen klagen dat ze van MDMA zo wappie raken, in zichzelf gekeerd, met weinig energie en dat anderen nogal goed kunnen zien dat ze drugs op hebben. Ik denk dan dus meteen 'ja.. maar welke dosering heb je genomen..?'

Er zijn ook mensen die juist zweren bij het spacerige gevoel van de trillende ogen en 'lekker hard' gaan. Op zich snap ik dat wel. Maar ik kan het niet aanbevelen vanwege de gezondheidsrisico's.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Snuifduif00 , welkom hier!
Goed dat je dit vraagt en je zelf wil informeren. Ik heb wel een vraag voor je. Eigenlijk niet zo zeer voor jou persoonlijk maar een vraag aan iemand die zich niet van te voren informeert. Ik bedoel dit niet als aanval hoor maar ben gewoon nieuwsgierig.
Ik lees hier best vaak zulke “beginnersfouten” (ben zelf ook niet heilig daarin). Ik vraag me dan af waarom mensen niet op internet gaan zoeken naar wat xtc is, wat het met je doet en wat de risico’s zijn. Tegenwoordig hebben we allemaal een mobiel bij ons en zoeken de meest onbelangrijke dingen op internet op de hele dag. Waarom dan niet eerst dit ook checken voor je gaat gebruiken?
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
De doseringen zijn wel veel te hoog ja. Voorlichtingsorganisaties adviseren meestal om niet meer dan 125-150 milligram MDMA per keer te nemen. Ik denk dat verder een goede richtlijn is om zeker niet meer dan 4 keer per jaar MDMA te gebruiken. Elk jaar vier keer MDMA gebruiken kan al aan de forse kant zijn.

Goed dat je het je nu afvraagt. De xtc-pillen die nu verkocht worden zijn veel te sterk en de cultuur is ook om hele nachten door te halen met MDMA. Dat is dus eigenlijk niet zo'n best plan.

Als je vanaf nu rustig aan doet dan zal het vast wel goedkomen. Mogelijk zal je een eventuele volgende keer wel wat andere verwachtingen moeten hebben. 700 milligram op een avond voelt natuurlijk een stuk anders aan dan 80 - 150 milligram. Dus houd dat even in gedachten: dat je mogelijk even MDMA opnieuw op waarde zult moeten schatten.

Wat mij betreft is die middelhoge dosering (80-150 milligram) juist ideaal. Je bent niet zo van de kaart, je zit niet zo met je ogen te trillen, je zit niet heel erg te zweten en de kater valt ook allezins mee. Wel heb je een prosociaal effect, een accepterend gevoel en een lichte energieboost.
Ik hoor veel mensen klagen dat ze van MDMA zo wappie raken, in zichzelf gekeerd, met weinig energie en dat anderen nogal goed kunnen zien dat ze drugs op hebben. Ik denk dan dus meteen 'ja.. maar welke dosering heb je genomen..?'

Er zijn ook mensen die juist zweren bij het spacerige gevoel van de trillende ogen en 'lekker hard' gaan. Op zich snap ik dat wel. Maar ik kan het niet aanbevelen vanwege de gezondheidsrisico's.
Klik om te vergroten...
Ten eerste bedankt voor je waardevolle reactie !

vooral de laatste alinea kan ik me erg in vinden , vond het altijd wel lekker om steeds in een iets heftiger stadium te komen. Maar je hebt zeker gelijk , mdma is hier eigenlijk niet de juiste drugs voor.

En over de verwachting van de volgende keer heb je ook zeker een punt , wel was ik me hier al bewust van . Want 700mg voelt nu eenmaal anders dan 150mg.

Ben me er iniedergeval bewust van geworden dat ik er op een andere manier van moet gaan genieten. En zeker stoppen met die hoge dosissen. Ga nu voor 4 maanden geen mdma nuttigen en tegen die tijd probeer ik het weer op een lichtere dosis. Ik denk dat ik tegen het einde overga op 2cb ipv mdma bijpakken wat totaal onnodig is.
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
@Snuifduif00 , welkom hier!
Goed dat je dit vraagt en je zelf wil informeren. Ik heb wel een vraag voor je. Eigenlijk niet zo zeer voor jou persoonlijk maar een vraag aan iemand die zich niet van te voren informeert. Ik bedoel dit niet als aanval hoor maar ben gewoon nieuwsgierig.
Ik lees hier best vaak zulke “beginnersfouten” (ben zelf ook niet heilig daarin). Ik vraag me dan af waarom mensen niet op internet gaan zoeken naar wat xtc is, wat het met je doet en wat de risico’s zijn. Tegenwoordig hebben we allemaal een mobiel bij ons en zoeken de meest onbelangrijke dingen op internet op de hele dag. Waarom dan niet eerst dit ook checken voor je gaat gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ik snap je vraag , het rare is dat ik juist iemand ben die zich overal over informeert. Ik heb me goed ingelezen over wat het inhoudt en de risico’s etc alleen de dosis heb ik een beetje genegeerd . Niet met een bepaalde bedoeling maar meer omdat doseringen altijd een beetje laag ingeschat werden omdat ik het een beetje vergeleek met hasj. Als ik een joint rook Stop ik er al snel een gram in, dacht dus na de eerste keer dat ik gewoon meer nodig had dan ieder ander. Dom maar ik dacht er verder niet echt bij na.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuifduif00 zei:
Ik denk dat ik tegen het einde overga op 2cb ipv mdma bijpakken wat totaal onnodig is.
Klik om te vergroten...
Ja ik zal niemand aanraden om drugs te combineren. Maar dit is wel mijn favoriete way to go inderdaad. Meestal neem ik de MDMA rond tussen 12:00 - 01:00 uur in, en dan tussen 5:00 en 6:00 uur pak ik een beetje (±15 mg) 2C-B. Dan met het ov iets na 6:00 naar huis, als de 2C-B een beetje op stoom begint te komen, en een beetje naar binnen gekeerd rustig mijn avond overpeinzen op het randje van trippen.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een gevorderd tripper en raver ben. Niet iedereen vindt het chill om te trippen in de trein. Zeker die eerste treinen van de ochtend zijn altijd wel een grappige mix tussen mensen die overduidelijk een nacht hebben doorgehaald en mensen die superfris gedouchet in hun driedelige pak onderweg zijn naar de kerk ofzo :P
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar MDMA is ook heel chill om thuis te nemen met een geliefde. Dan zou ik zelf niet zo snel 2C-B erachteraan gooien. Sowieso kan je ook beter niet lang wakker blijven icm met MDMA want dat schijnt ook de schadelijkheid te vergroten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuifduif00 zei:
Ik snap je vraag , het rare is dat ik juist iemand ben die zich overal over informeert. Ik heb me goed ingelezen over wat het inhoudt en de risico’s etc alleen de dosis heb ik een beetje genegeerd . Niet met een bepaalde bedoeling maar meer omdat doseringen altijd een beetje laag ingeschat werden omdat ik het een beetje vergeleek met hasj. Als ik een joint rook Stop ik er al snel een gram in, dacht dus na de eerste keer dat ik gewoon meer nodig had dan ieder ander. Dom maar ik dacht er verder niet echt bij na.
Klik om te vergroten...
Aha , dank voor je uitleg!
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoals je zelf al schreef heb je MDMA wel misbruikt ja. Of de MDMA-feeling al verpest is: er is maar één manier om er achter te komen, even een goede pauze inlassen en het dan weer proberen.

Nog een andere tip, die 2-3 maanden pauze geldt niet alleen voor MDMA maar ook voor andere drugs die je serotonine uitputten. Denk hierbij aan 4-FA, 6-APB en waarschijnlijk ook 3-MMC en 4-MMC. Voor al deze stoffen is het aan te raden lange pauzes tussen gebruik te houden, ongeacht welke je neemt.
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
[ Ik heb wel een vraag voor je. Eigenlijk niet zo zeer voor jou persoonlijk maar een vraag aan iemand Ik vraag me dan af waarom mensen niet op internet gaan zoeken naar wat xtc is, wat het met je doet en wat de risico’s zijn. Tegenwoordig hebben we allemaal een mobiel bij ons en zoeken de meest onbelangrijke dingen op internet op de hele dag. Waarom dan niet eerst dit ook checken voor je gaat gebruiken?
Klik om te vergroten...
(Ik zeg niet dat dit bij iedereen het geval is geweest)
Maar we hebben allemaal wel die ene vriend gehad die er 'veel' vanaf wist, en waarvan we dacht dat hij/zij wist wat hij/zij deed. Dus deed je maar gewoon mee. En tuurlijk had je je eigen research moeten doen, maar niet ieder jongeren brein steekt zo in elkaar.
Zelf ben ik ook een week verschrikkelijk depressief geweest na een avondje trippen op xtc/mdma, en dacht ik van dit hoort volgensmij niet. En toen er pas achter gekomen dat het niet bepaald oke is om 3 pillen op een avond te gebruiken. Het zijn lullige foutjes met grote gevolgen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zimm zei:
(Ik zeg niet dat dit bij iedereen het geval is geweest)
Maar we hebben allemaal wel die ene vriend gehad die er 'veel' vanaf wist, en waarvan we dacht dat hij/zij wist wat hij/zij deed. Dus deed je maar gewoon mee. En tuurlijk had je je eigen research moeten doen, maar niet ieder jongeren brein steekt zo in elkaar.
Zelf ben ik ook een week verschrikkelijk depressief geweest na een avondje trippen op xtc/mdma, en dacht ik van dit hoort volgensmij niet. En toen er pas achter gekomen dat het niet bepaald oke is om 3 pillen op een avond te gebruiken. Het zijn lullige foutjes met grote gevolgen.
Klik om te vergroten...
Bij mij ook hoor. Ik heb ook van alles pas later opgezocht. Sowieso was er nog geen internet toen, althans, het was er wel maar lang niet zoals we nu kennen en zo goed als niemand had een pc thuis.
Ik heb hier op df ook een hoop geleerd!
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Bij mij ook hoor. Ik heb ook van alles pas later opgezocht. Sowieso was er nog geen internet toen, althans, het was er wel maar lang niet zoals we nu kennen en zo goed als niemand had een pc thuis.
Ik heb hier op df ook een hoop geleerd!
Klik om te vergroten...
Hoe leerde mensen er vroeger dan over? Boeken etc, of was het meer dat er meer onbekent dan bekent is en dat was een onzekerheid waar je maar mee moest omgaan?
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar even voor het on topic deel.
Ik krijg echt geen neuro-science op school, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het waarschijnlijk op tijd hebt door gehad, dat je even snel normaal moest gaan doen. Ook uit die ervaring kan ik je vertellen dat die extra 500 mg je avond echt niet leuker maakt
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ja ik zal niemand aanraden om drugs te combineren. Maar dit is wel mijn favoriete way to go inderdaad. Meestal neem ik de MDMA rond tussen 12:00 - 01:00 uur in, en dan tussen 5:00 en 6:00 uur pak ik een beetje (±15 mg) 2C-B. Dan met het ov iets na 6:00 naar huis, als de 2C-B een beetje op stoom begint te komen, en een beetje naar binnen gekeerd rustig mijn avond overpeinzen op het randje van trippen.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een gevorderd tripper en raver ben. Niet iedereen vindt het chill om te trippen in de trein. Zeker die eerste treinen van de ochtend zijn altijd wel een grappige mix tussen mensen die overduidelijk een nacht hebben doorgehaald en mensen die superfris gedouchet in hun driedelige pak onderweg zijn naar de kerk ofzo :P
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Ja ik zal niemand aanraden om drugs te combineren. Maar dit is wel mijn favoriete way to go inderdaad. Meestal neem ik de MDMA rond tussen 12:00 - 01:00 uur in, en dan tussen 5:00 en 6:00 uur pak ik een beetje (±15 mg) 2C-B. Dan met het ov iets na 6:00 naar huis, als de 2C-B een beetje op stoom begint te komen, en een beetje naar binnen gekeerd rustig mijn avond overpeinzen op het randje van trippen.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een gevorderd tripper en raver ben. Niet iedereen vindt het chill om te trippen in de trein. Zeker die eerste treinen van de ochtend zijn altijd wel een grappige mix tussen mensen die overduidelijk een nacht hebben doorgehaald en mensen die superfris gedouchet in hun driedelige pak onderweg zijn naar de kerk ofzo :P
Klik om te vergroten...
Had ook al best veel gelezen over de combi , dus dit leek me dan idd wel een goeie optie. Vooral omdat ik het best lekker vindt om tegen het einde wat vager te worden, met 2cb zal dit wel lukken haha.

helaas heb ik nog niet veel ervaring met drugs op dat gebied , meeste waar ik onder invloed ben geweest is huisfeestjes met natuurlijke veel goede vrienden.
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#17
АЛ-90 zei:
Nog een andere tip, die 2-3 maanden pauze geldt niet alleen voor MDMA maar ook voor andere drugs die je serotonine uitputten. Denk hierbij aan 4-FA, 6-APB en waarschijnlijk ook 3-MMC en 4-MMC. Voor al deze stoffen is het aan te raden lange pauzes tussen gebruik te houden, ongeacht welke je neemt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor deze tip , hier was ik wel al bekend mee . Ofja sinds dat ik weet dat je de neurotransmitters moet laten herstellen en ook dat de balans van het serotonine weer moet herstellen. Dusja dan idd geen drugs nemen die dit uitputten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zimm zei:
Hoe leerde mensen er vroeger dan over? Boeken etc, of was het meer dat er meer onbekent dan bekent is en dat was een onzekerheid waar je maar mee moest omgaan?
Klik om te vergroten...
Er was weinig bekend. Ook waren pillen veel en veel minder sterk. Ik had geluk dat ik omging met de redelijk verstandige gebruikers.
S
Snuifduif00Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zimm zei:
Maar even voor het on topic deel.
Ik krijg echt geen neuro-science op school, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het waarschijnlijk op tijd hebt door gehad, dat je even snel normaal moest gaan doen. Ook uit die ervaring kan ik je vertellen dat die extra 500 mg je avond echt niet leuker maakt
Klik om te vergroten...
Gelukkig , ik hoop ook dat dit optijd is . Maar het is vooral een wijze les voor mezelf. Toch wel grappig om zo de nodige ervaring op te doen wat betreft xtc bijvoorbeeld. Het lijkt allemaal zo makkelijk om er maar wat pillen in te gooien maar er komt toch een stuk meer bij kijken...

en over die extra 500mg mdma gesproken geef ik je gelijk in . Vaak was het ook enkel met de instelling om gewoon lekker vager te worden , niet wetende dat mdma hier eigenlijk niet bedoeld voor is . Dusja de eerst volgende keer hou ik het op een lage dosis mdma en tegen het einde voeg ik wat 2cb toe .
Z
ZimmLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuifduif00 zei:
en over die extra 500mg mdma gesproken geef ik je gelijk in . Vaak was het ook enkel met de instelling om gewoon lekker vager te worden , niet wetende dat mdma hier eigenlijk niet bedoeld voor is . Dusja de eerst volgende keer hou ik het op een lage dosis mdma en tegen het einde voeg ik wat 2cb toe .
Klik om te vergroten...
Heb je al eens over na gedacht er een ballonnetje bij de xtc te doen, of heb je dit al eens gedaan? Dit geeft ook wel iets vaags. Maar let op, hou het bij een paar ballonnen, zuig niet in je eentje die tank leeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."