Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam of andere benzo's recreatief?

Oxazepam of andere benzo's recreatief?

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woke-up-sticky zei:
Verschil is ook dat mensen die dagelijks gebruiken, vaak heel andere doseringen hanteren. Ik slik al 100 ox in de ochtend.

Boven 200 Mg oxazepam heeft helemaal geen zin
Klik om te vergroten...
Ja, ik neem af en toe diazepam maar niet echt recreatief en niet boven de 20 mg per dag. Als ‘t echt ff niet mee zit.

Oxa vind ik maar niks.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rebell zei:
Dat klopt soms lijk je niks te voelen.
Maar ga dan maar eens op een Playstation spelen of iets anders waar je je coördinatie voor nodig hebt en dan merk je dat je behoorlijk onder invloed bent.
Onderschat die pammetjes niet.
Het zijn zware medicijnen en je moet weten wat je doet als je het gebruikt.

Zweedse onderzoekers hebben ontdekt dat sporen van Oxazepam via menselijke urine in waterlopen terechtkomt. Dit geneesmiddel zorgt ervoor dat het eetpatroon van vissen sterk gewijzigd wordt.[5] Deze studie werd gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Science.[6]

De wetenschappers stelden baarzen bloot aan dit middel, in dezelfde concentraties zoals die ook in Zweedse waterlopen worden gemeten. Daaruit bleek dat de blootgestelde vissen minder sociaal en stoutmoediger werden. De baarzen verlieten hun schuilplaatsen veel eerder, terwijl hun niet-blootgestelde soortgenoten zich verborgen hielden. De oxazepam-vissen bleken ook sneller te eten. Dit graasgedrag kan gevolgen hebben voor de rest van het ecosysteem. Als de baarzen meer zoöplanktoneten, blijft er minder van dit plankton over om algente verwijderen, waardoor algenbloei gestimuleerd wordt.

Volgens de onderzoekers ligt de oplossing van het probleem in het ontwikkelen en plaatsen van betere zuiveringsinstallaties.
Bronnen, noten en/of referenties



    • ↑ Sonne, J., Loft, S., Døssing, M. et al (1 98 8 ) Bioavailability and pharmacokinetics of oxazepam. Eur J Clin Pharmacol 35 (4): 385–389 . DOI: 10.1007/BF00561369.

Zelfs als je het uit plast is de werking nog zo aanwezig dat het de vissen beïnvloed, met andere woorden sterk spul :wink:
Klik om te vergroten...

Zelfde met fentanyl een deel verlaat onveranderd het lichaam via de urine. Over paar decennia hebben we pijnstillend water :wink:

OT
Midazolam neus spray. Lage dosis van circa 5mg kan even (werkt maar kort 1-2uur) met een drankje erbij en jointje als je dat lekker vindt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ligt helemaal aan de persoon.

Sommigen vinden het wel relaxed om benzo's te gebruiken, maar ikzelf vind ze maar niks. Reden voor mij om ze niet recreatief te gebruiken is omdat ik niet wil dat mijn gevoelens worden afgevlakt wat dus nogal het geval is bij benzo's. Dan zijn ze ook nog verslavend en vervelend om van af te kicken.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De vraag luidt: Zijn (sommige) benzo's leuk om recreatief te gebruiken?
Ik heb zelf Oxazepam en weet niet of het nou echt leuk is om recreatief te gebruiken.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb laatst 10mg diazepam genomen en daar in de avond jointjes bij gerookt en in bed blijven liggen en film gekeken.
Was heerlijk ontspannend.

Maar het is eigenlijk niet de bedoeling van een benzo om ze zomaar te gaan nemen!
Heb dat als ontspanning gedaan maar dat niet snel zomaar meer doen.
Alleen wanneer ik stress heb en even helemaal niks wil doen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij zijn de kortwerkende het meest verslavend. Oxazepam is, even uit mijn hoofd, een metaboliet van diazepam en werkt korter.

Zelf niet zo dol op benzo’s. Van diazepam krijg ik soms zelfs een slecht humeur. Zowiezo neem ik sporadisch maar een lage dosis als ik even moet bijkomen na teveel indrukken (Klinkt bijna autistisch).

De kortwerkende zoals Oxazepam en Alprazolam (Xanax) vind ik persoonlijk niet prettig werken. Clorazepaat (Tranxène) beviel me ooit wel herinner ik mij.

Je hebt ook nog de Z-drugs, maar naast 1x een pilletje Zolpidem geen ervaring mee.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind benzo’s persoonlijk ook niet erg recreatief. Heb er verschillende geprobeerd maar komt uiteindelijk los van de verschillen in werkingsduur en potentie toch allemaal een beetje op hetzelfde neer voor mij.

Ik gebruik ze alleen functioneel. Soms na uppers zoals LSD, speed, MDMA om niet te lang wakker te zijn, en heel sporadisch bij ‘gewone’ insomnia. Het roesje wat je ervan krijgt is wel lekker, voor de tijd dat ik nog wakker ben, beetje dromerig, vaagjes en suffig, soms wat ontremmend ook. Maar ik vind het effect niet boeiend genoeg om voor op te blijven en ga dan over het algemeen dus gewoon slapen.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is niks recreatiefs aan. Als je 50mg oxazepam neemt binnen een uur ben je KO en je wordt de volgende dag wakker.

Als je er nog 3 biertjes bij neemt weet je helemaal niet meer wat je hebt gedaan. Zo ben ik een keer na 100mg oxazepam en 3 bier de volgende dag wakker geworden met overal stukken pizza over de vloer en tomatensaus op de bank.

Kon mij niks herinneren van een pizza maken of opeten. Nou ja opeten, het leek meer op pizza op de grond uitsmeren
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik merk helemaal niks van oxazepam, heb er toen wel 3 naar binnen gewerkt maar ben even de sterkte van deze pillen vergeten.. maar hier voelde ik weinig van.

Uit ervaring van iemand uit mijn familie die het tegen paniekaanvallen nam kreeg ik te horen dat ze suf maken en dromerig, maar of dit nou effecten zijn om naar te streven... ik weet niet dan moet je al zoals hierboven gemeld op hele hoge doseringen gaan maar lijkt mij het niet echt waard, maar iedereen is anders dus ik zou het zelf eens proberen als je hier nieuwschierig naar bent, gewoon laag beginnen met 5mg om te kijken hoe je erop reageert.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dormicum en temazepam
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Woke-up-sticky zei:
Dormicum en temazepam
Klik om te vergroten...

Nee dormicum met flunitrazepam (en chloroform of pentobarbital als je connecties hebt) :hearteyes:
Met oxymorfon en je bent in het paradijs lol.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Twirley Bird zei:
Nee dormicum met flunitrazepam (en chloroform of pentobarbital als je connecties hebt) :hearteyes:
Met oxymorfon en je bent in het paradijs lol.
Klik om te vergroten...

Chloroform heb ik nog nooit gehad en pentobarbital jaren terug maar doe me dan die flunitrazepam maar.

En oxymorfon heb ik nog nooit in Nederland gezien, het staat hier zelfs niet als medicatie geregistreerd, bedoel je niet hydromorfon? Of oxycodon?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anunnaki zei:
Ik merk helemaal niks van oxazepam, heb er toen wel 3 naar binnen gewerkt maar ben even de sterkte van deze pillen vergeten.. maar hier voelde ik weinig van.
Klik om te vergroten...

Dat klopt soms lijk je niks te voelen.
Maar ga dan maar eens op een Playstation spelen of iets anders waar je je coördinatie voor nodig hebt en dan merk je dat je behoorlijk onder invloed bent.
Onderschat die pammetjes niet.
Het zijn zware medicijnen en je moet weten wat je doet als je het gebruikt.

Zweedse onderzoekers hebben ontdekt dat sporen van Oxazepam via menselijke urine in waterlopen terechtkomt. Dit geneesmiddel zorgt ervoor dat het eetpatroon van vissen sterk gewijzigd wordt.[5] Deze studie werd gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Science.[6]

De wetenschappers stelden baarzen bloot aan dit middel, in dezelfde concentraties zoals die ook in Zweedse waterlopen worden gemeten. Daaruit bleek dat de blootgestelde vissen minder sociaal en stoutmoediger werden. De baarzen verlieten hun schuilplaatsen veel eerder, terwijl hun niet-blootgestelde soortgenoten zich verborgen hielden. De oxazepam-vissen bleken ook sneller te eten. Dit graasgedrag kan gevolgen hebben voor de rest van het ecosysteem. Als de baarzen meer zoöplanktoneten, blijft er minder van dit plankton over om algente verwijderen, waardoor algenbloei gestimuleerd wordt.

Volgens de onderzoekers ligt de oplossing van het probleem in het ontwikkelen en plaatsen van betere zuiveringsinstallaties.
Bronnen, noten en/of referenties



    • ↑ Sonne, J., Loft, S., Døssing, M. et al (1 98 8 ) Bioavailability and pharmacokinetics of oxazepam. Eur J Clin Pharmacol 35 (4): 385–389 . DOI: 10.1007/BF00561369.

Zelfs als je het uit plast is de werking nog zo aanwezig dat het de vissen beïnvloed, met andere woorden sterk spul :wink:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oxazepam 10mg voel je niks van. Ik heb die medicatie van de huisarts gekregen tegen stress en spanning
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rebell zei:
Dat klopt soms lijk je niks te voelen.
Maar ga dan maar eens op een Playstation spelen of iets anders waar je je coördinatie voor nodig hebt en dan merk je dat je behoorlijk onder invloed bent.
Onderschat die pammetjes niet.
Het zijn zware medicijnen en je moet weten wat je doet als je het gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dan merk ik het alsnog amper :lolol:

Maar zodra ik er een lorazepam bij vreet kan je me afvoeren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oxazepam is hoofdzakelijk een angstremmer waardoor het effect een stuk subtieler is dan benzo's die meer hypnotisch of spierverslappend werken.

Sommige mensen vinden angstremmers om die reden juist meer recreatief, persoonlijk vind ik ze altijd te subtiel en maar saai. Ik vind benzo's in het algemeen vrij saai en niet echt recreatief, maar voor angstremmers geldt dat nog meer voor mij.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Oxazepam is hoofdzakelijk een angstremmer waardoor het effect een stuk subtieler is dan benzo's die meer hypnotisch of spierverslappend werken.

Sommige mensen vinden angstremmers om die reden juist meer recreatief, persoonlijk vind ik ze altijd te subtiel en maar saai. Ik vind benzo's in het algemeen vrij saai en niet echt recreatief, maar voor angstremmers geldt dat nog meer voor mij.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, een metaboliet van diazepam en ik geloof dat diazepam ongeveer 3x zo potent is.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verschil is ook dat mensen die dagelijks gebruiken, vaak heel andere doseringen hanteren. Ik slik al 100 ox in de ochtend.

Boven 200 Mg oxazepam heeft helemaal geen zin

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."