Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErge depressie na xtc

Erge depressie na xtc

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb elke keer bij xtc erna een super heftige dip. Vandaar dat ik het niet meer gebruik. Werd steeds erger , hoe ouder ik word. Sporten helpt mij erg en goed eten en slapen. Hoop dat je je snel beter voelt. Mvg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Salvia zei:
Dat je het zo sterk voelt zal wel gelegen hebben aan dat het op je dopaminereceptoren is beginnen te werken door de dosis die je genomen hebt. 1,5 á 2 pillen is echt veel meer dan nodig is. Ik weet niet wat voor pillen je had, maar als ze in Nederland gemaakt zijn dan mag je al gauw rekenen op pillen waar 250-300mg MDMA in zit.
Klik om te vergroten...
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.

Maar ja, dat weet @SMELLZMAR ook wel, zoals zelf aangegeven. Ik denk dat je maar het beste gezond kunt leven (ook voldoende slapen!) zoals je aangeeft te doen en het even een paar dagen af moet wachten. En anders de huisarts bellen.

Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven, daar herstel je minder snel door. Probeer zoveel mogelijk goed te rusten en goed voor jezelf te zorgen. Dit was een flinke klap voor je systeem blijkbaar, maar het lichaam is ook zeer veerkrachtig, vooral als je er goed voor zorgt. Beterschap... :)
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.

Maar ja, dat weet @SMELLZMAR ook wel, zoals zelf aangegeven. Ik denk dat je maar het beste gezond kunt leven (ook voldoende slapen!) zoals je aangeeft te doen en het even een paar dagen af moet wachten. En anders de huisarts bellen.

Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven, daar herstel je minder snel door. Probeer zoveel mogelijk goed te rusten en goed voor jezelf te zorgen. Dit was een flinke klap voor je systeem blijkbaar, maar het lichaam is ook zeer veerkrachtig, vooral als je er goed voor zorgt. Beterschap... :)
Klik om te vergroten...


Ja dit advies is wel accuraat! "Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven..." Dat is wel de angst die ik heb, bedankt voor je reactie! Waardeer het zeer!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.
Klik om te vergroten...
Is puur anekdotisch hoor, want de pillen om me heen (dus van m'n dealers/vrienden die ook pillen halen) zijn altijd 225mg of sterker. Kan zijn dat het gemiddelde lager ligt, maar in mijn omgeving in ieder geval niet volgens de testresultaten.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boy Wonder zei:
De dip die je hebt is wel heftig zo te lezen. Ik heb hem ook wel eens zo zwaar gehad, dan ging ik van normaal binnen een paar seconden naar helemaal leeg en diepongelukkig. Maar je weet wat het is en dat het tijdelijk is. De chemische balans in je hoofd is in de war, alle dopamine opgebruikt, maar dit hersteld zich vanzelf toch. Volgende keer wat minder snoepen.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie Boy Wonder, wat jij beschrijft is compleet vergelijkbaar met mijn dip. Voel me nu weer okay, 20 minuten geleden ongelukkiger dan ooit. Goed om te horen dat het in jou ervaring weer over ging!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
SMELLZMAR zei:
Thanks voor je reactie!!! Toevallig zag ik vandaag 5-HTP staan bij de holland & barret. Zal morgen potje halen. Nogmaals bedankt voor je reactie.
Klik om te vergroten...
Sure thing. Laat maar weten of het lijkt te werken voor je, als je wil. :)
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Om het te voorkomen gewoon niet meer zoveel nemen.

Om er zo snel weer bovenop te komen. Meer slapen dan je normaal doet en zorgen dat je goed eet en eventueel elke dag wat 5-HTP nemen maar zal dan wel ff opzoeken of dat in combinatie met dat Sint Jans kruit wel verstandig is.

Vroeger zelf een keertje 2 pillen op een avond genomen en was de week erop de hele week moe/ongemotiveerd.

Hou het nu bij 2mg/kg max

Bovendien als je zaterdags een nacht feestje hebt tot 7:00 is het sws al zwaar en vermoeiend voor je lichaam en omdat je de zondag niet echt goed rust als je tijdens het feest wat genomen hebt.
En vervolgens als maandag weer vroeg op moet en de dagen erna is het belangrijk ff wat meer slaap te pakken dan wat je normaal nodig zou hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
SMELLZMAR zei:
Thanks voor je reactie!!! Toevallig zag ik vandaag 5-HTP staan bij de holland & barret. Zal morgen potje halen. Nogmaals bedankt voor je reactie.
Klik om te vergroten...
Geen 5-HTP en sint janskruid tegelijkertijd gebruiken! Dat kan gevaarlijk zijn.

www.drugs.com

5-HTP and st. john's wort Interactions - Drugs.com

A Major Drug Interaction exists between 5-HTP and st. john's wort. View detailed information regarding this drug interaction.
www.drugs.com www.drugs.com
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarschijnlijk heb je nogal veel MDMA binnengekregen. Het komt dan vaker voor dat je een dip krijgt.

Zo'n dip is nog niet direct hetzelfde als een depressie. De dip is meestal na 5 dagen weer voorbij, al kan het soms wat langer duren. Omdat de dip meestal na een week (grotendeels) voorbij is, zou ik geen middelen adviseren om het tegen te gaan. Die middelen duren doorgaans ook even voordat ze werken. Dus je kan dan beter 'de natuur' zijn werk laten doen. Want dan heb je ook geen bijwerkingen of aanvullende risico's.

Wel kan MDMA-gebruik, met name in hoge dosering, bijdragen aan het (opnieuw) ontwikkelen van een depressie. Daar zijn dan ook nog wel omstandigheden uit de omgeving en je mindset voor nodig. Het is wat complexer dan alleen maar een serotonine-tekort.

Dus neem gewoon even de tijd om te herstellen en til er niet te zwaar aan. Je hebt er niks aan om jezelf stom of slap te vinden. Eet gezond, doe van de week nog eens wat leuks (ook al heb je misschien weinig zin om eraan te beginnen), doe andere dingen waarvan je een goed gevoel krijgt over jezelf en zorg gewoon goed voor jezelf.

Dan komt het vast weer helemaal goed.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit is maar tijdelijk :kissingheart:
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Met zo'n hoge dosis is het ook wel normaal om een flinke dip te krijgen. Gaat vanzelf over. Probeer beetje afleiding te vinden. Helpt bij mij. Met mensen praten en dingen doen.

Verder goed je rust pakken en gezond eten. Je zult zien dat je met een dag of 2 al een heel stuk beter voelt.

Over dosis van pillen. Ik heb ze alleen nog maar gehad tussen de 160 en 210 mg.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
SMELLZMAR zei:
Hebben jullie nog tips?
Klik om te vergroten...
5-HTP lijkt veruit het meest effectief te werken tegen een MDMA dip, het advies is echter wel de 5-HTP niet te snel te consumeren na MDMA gebruik. De algemene richtlijn is 48 uur wachten na MDMA gebruik met het innemen van 5-HTP. Het verlichtend effect van 5-HTP inname op de MDMA dip is echter vrijwel direct merkbaar. Het 48 uur wachttijd advies is omdat MDMA langer doorwerkt het serotonine huishouden dan dat mensen bewust door hebben.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Waarschijnlijk heb je nogal veel MDMA binnengekregen. Het komt dan vaker voor dat je een dip krijgt.

Zo'n dip is nog niet direct hetzelfde als een depressie. De dip is meestal na 5 dagen weer voorbij, al kan het soms wat langer duren. Omdat de dip meestal na een week (grotendeels) voorbij is, zou ik geen middelen adviseren om het tegen te gaan. Die middelen duren doorgaans ook even voordat ze werken. Dus je kan dan beter 'de natuur' zijn werk laten doen. Want dan heb je ook geen bijwerkingen of aanvullende risico's.

Wel kan MDMA-gebruik, met name in hoge dosering, bijdragen aan het (opnieuw) ontwikkelen van een depressie. Daar zijn dan ook nog wel omstandigheden uit de omgeving en je mindset voor nodig. Het is wat complexer dan alleen maar een serotonine-tekort.

Dus neem gewoon even de tijd om te herstellen en til er niet te zwaar aan. Je hebt er niks aan om jezelf stom of slap te vinden. Eet gezond, doe van de week nog eens wat leuks (ook al heb je misschien weinig zin om eraan te beginnen), doe andere dingen waarvan je een goed gevoel krijgt over jezelf en zorg gewoon goed voor jezelf.

Dan komt het vast weer helemaal goed.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie Neo! Ik ben blij om te horen dat het waarschijnlijk na een week beter zal gaan. Ik zal jou adviezen opvolgen!

Groeten Jelmar
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Dit is maar tijdelijk :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie Natozlato!

Groeten Jelmar
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rosie zei:
Met zo'n hoge dosis is het ook wel normaal om een flinke dip te krijgen. Gaat vanzelf over. Probeer beetje afleiding te vinden. Helpt bij mij. Met mensen praten en dingen doen.

Verder goed je rust pakken en gezond eten. Je zult zien dat je met een dag of 2 al een heel stuk beter voelt.

Over dosis van pillen. Ik heb ze alleen nog maar gehad tussen de 160 en 210 mg.
Klik om te vergroten...
Hey Rosie, bedankt voor je reactie. Ja blijkbaar heb ik een veel te hoge dosis genomen. Ik zal proberen rust te pakken en gezond te blijven eten.

Groeten Jelmar
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
5-HTP lijkt veruit het meest effectief te werken tegen een MDMA dip, het advies is echter wel de 5-HTP niet te snel te consumeren na MDMA gebruik. De algemene richtlijn is 48 uur wachten na MDMA gebruik met het innemen van 5-HTP. Het verlichtend effect van 5-HTP inname op de MDMA dip is echter vrijwel direct merkbaar. Het 48 uur wachttijd advies is omdat MDMA langer doorwerkt het serotonine huishouden dan dat mensen bewust door hebben.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie en advies omtrent 5 HTP. Ik zal voor de zekerheid nog een dag wachten en morgen beginnen met 5-HTP. Het sint-jans kruid laat ik voor vandaag dan even staan.

Groeten Jelmar
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi Jelmar,

Mag ik vragen hoe je MDMA gebruik was, voordat je die 2 jaar MDMA-pauze had? Het lijkt namelijk sterk op mijn tegenwoordige reactie op MDMA. Ik heb in het verleden wekelijks, soms 2 en zelfs 3 keer per week er aan gezeten (zeker periode van een jaar). Altijd relatief lage doseringen, maar toch heb ik het gevoel dat ik hierdoor overgevoelig voor dat spul ben geworden. Het is ook de reden dat ik het niet meer doe. De nadelen (echt super down/depri voor zeker een week) wegen bij mij niet meer op tegen de voordelen.

Sterkte kerel! Probeer te relativeren. Dit gaat weer over!!
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ketafiene zei:
Hoi Jelmar,

Mag ik vragen hoe je MDMA gebruik was, voordat je die 2 jaar MDMA-pauze had? Het lijkt namelijk sterk op mijn tegenwoordige reactie op MDMA. Ik heb in het verleden wekelijks, soms 2 en zelfs 3 keer per week er aan gezeten (zeker periode van een jaar). Altijd relatief lage doseringen, maar toch heb ik het gevoel dat ik hierdoor overgevoelig voor dat spul ben geworden. Het is ook de reden dat ik het niet meer doe. De nadelen (echt super down/depri voor zeker een week) wegen bij mij niet meer op tegen de voordelen.

Sterkte kerel! Probeer te relativeren. Dit gaat weer over!!
Klik om te vergroten...
Vriend, bedankt voor je bericht. Voordat ik stopte gebruikte ik vrijwel elk weekend speed in combinatie met alcohol en zo nu en dan xtc. Vaak niet meer dan 1 pil. Op een gegeven moment cold turkey gestopt met drugs, daarna nog wel een tijd gedronken maar daar ben ik sinds 1,5 jaar ook mee gestopt. Wou nog 1x een techno feestje meemaken.. Als ik het goed begrijp gebruik je dus geen mdma meer? of krijg je van alle drugs de super down/depri gevoelens. Bedankt voor je reactie man, voel me iets beter vandaag, slapen gaat kut though. Hoop dat combi 5 HTP + Valeriaan hierbij helpt.

Groeten Jelmar
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb ook wel es 5htp met trypofaan geslikt de dagen na mdma. Word je wel goed slaperig van. Wel op een lege maag nemen, een uur voor je naar bed gaat.
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#20
SMELLZMAR zei:
Vriend, bedankt voor je bericht. Voordat ik stopte gebruikte ik vrijwel elk weekend speed in combinatie met alcohol en zo nu en dan xtc. Vaak niet meer dan 1 pil. Op een gegeven moment cold turkey gestopt met drugs, daarna nog wel een tijd gedronken maar daar ben ik sinds 1,5 jaar ook mee gestopt. Wou nog 1x een techno feestje meemaken.. Als ik het goed begrijp gebruik je dus geen mdma meer? of krijg je van alle drugs de super down/depri gevoelens. Bedankt voor je reactie man, voel me iets beter vandaag, slapen gaat kut though. Hoop dat combi 5 HTP + Valeriaan hierbij helpt.

Groeten Jelmar
Klik om te vergroten...

Hee kerel, no probs! Elkaar beetje helpen via deze weg is een kleine moeite he.

Over het gebruik van 5-HTP heb ik zelf nooit echt positieve dingen ervaren... Het is echt ff uitzitten van deze ellendige dagen. Beste is afleiding: playstation spelen, zoek een leuk app-spelletje waar je ff 2/3 uurtjes zoet mee bent. Echt ff ‘uit deze wereld stappen’ met jouw mind. Spelletjes spelen hielp bij mij altijd.

Ik word alleen erg depri van MDMA. Ik gebruik het echt helemaal niet meer, op 1,5 week geleden na... En ja hoor, ik was weer goed ellendig de dagen erna. Ik raad je dus echt aan om te kappen met MDMA. Mijn voordeel is wel dat ik mijn festival-levensfase achter mij heb gelaten. Techno feestje zonder pil, lijkt me aardig kut. Maar dan komt het wel aan op de juiste dosering. Hoe minder je neemt, des te minder zal ook de kater zijn. Combineer bijv ook met ghb. Dat geeft een extra nice gevoel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."