Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErge depressie na xtc

Erge depressie na xtc

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.
Klik om te vergroten...
Is puur anekdotisch hoor, want de pillen om me heen (dus van m'n dealers/vrienden die ook pillen halen) zijn altijd 225mg of sterker. Kan zijn dat het gemiddelde lager ligt, maar in mijn omgeving in ieder geval niet volgens de testresultaten.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boy Wonder zei:
De dip die je hebt is wel heftig zo te lezen. Ik heb hem ook wel eens zo zwaar gehad, dan ging ik van normaal binnen een paar seconden naar helemaal leeg en diepongelukkig. Maar je weet wat het is en dat het tijdelijk is. De chemische balans in je hoofd is in de war, alle dopamine opgebruikt, maar dit hersteld zich vanzelf toch. Volgende keer wat minder snoepen.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie Boy Wonder, wat jij beschrijft is compleet vergelijkbaar met mijn dip. Voel me nu weer okay, 20 minuten geleden ongelukkiger dan ooit. Goed om te horen dat het in jou ervaring weer over ging!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
SMELLZMAR zei:
Thanks voor je reactie!!! Toevallig zag ik vandaag 5-HTP staan bij de holland & barret. Zal morgen potje halen. Nogmaals bedankt voor je reactie.
Klik om te vergroten...
Sure thing. Laat maar weten of het lijkt te werken voor je, als je wil. :)
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om het te voorkomen gewoon niet meer zoveel nemen.

Om er zo snel weer bovenop te komen. Meer slapen dan je normaal doet en zorgen dat je goed eet en eventueel elke dag wat 5-HTP nemen maar zal dan wel ff opzoeken of dat in combinatie met dat Sint Jans kruit wel verstandig is.

Vroeger zelf een keertje 2 pillen op een avond genomen en was de week erop de hele week moe/ongemotiveerd.

Hou het nu bij 2mg/kg max

Bovendien als je zaterdags een nacht feestje hebt tot 7:00 is het sws al zwaar en vermoeiend voor je lichaam en omdat je de zondag niet echt goed rust als je tijdens het feest wat genomen hebt.
En vervolgens als maandag weer vroeg op moet en de dagen erna is het belangrijk ff wat meer slaap te pakken dan wat je normaal nodig zou hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
SMELLZMAR zei:
Thanks voor je reactie!!! Toevallig zag ik vandaag 5-HTP staan bij de holland & barret. Zal morgen potje halen. Nogmaals bedankt voor je reactie.
Klik om te vergroten...
Geen 5-HTP en sint janskruid tegelijkertijd gebruiken! Dat kan gevaarlijk zijn.

www.drugs.com

5-HTP and st. john's wort Interactions - Drugs.com

A Major Drug Interaction exists between 5-HTP and st. john's wort. View detailed information regarding this drug interaction.
www.drugs.com www.drugs.com
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarschijnlijk heb je nogal veel MDMA binnengekregen. Het komt dan vaker voor dat je een dip krijgt.

Zo'n dip is nog niet direct hetzelfde als een depressie. De dip is meestal na 5 dagen weer voorbij, al kan het soms wat langer duren. Omdat de dip meestal na een week (grotendeels) voorbij is, zou ik geen middelen adviseren om het tegen te gaan. Die middelen duren doorgaans ook even voordat ze werken. Dus je kan dan beter 'de natuur' zijn werk laten doen. Want dan heb je ook geen bijwerkingen of aanvullende risico's.

Wel kan MDMA-gebruik, met name in hoge dosering, bijdragen aan het (opnieuw) ontwikkelen van een depressie. Daar zijn dan ook nog wel omstandigheden uit de omgeving en je mindset voor nodig. Het is wat complexer dan alleen maar een serotonine-tekort.

Dus neem gewoon even de tijd om te herstellen en til er niet te zwaar aan. Je hebt er niks aan om jezelf stom of slap te vinden. Eet gezond, doe van de week nog eens wat leuks (ook al heb je misschien weinig zin om eraan te beginnen), doe andere dingen waarvan je een goed gevoel krijgt over jezelf en zorg gewoon goed voor jezelf.

Dan komt het vast weer helemaal goed.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is maar tijdelijk :kissingheart:
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met zo'n hoge dosis is het ook wel normaal om een flinke dip te krijgen. Gaat vanzelf over. Probeer beetje afleiding te vinden. Helpt bij mij. Met mensen praten en dingen doen.

Verder goed je rust pakken en gezond eten. Je zult zien dat je met een dag of 2 al een heel stuk beter voelt.

Over dosis van pillen. Ik heb ze alleen nog maar gehad tussen de 160 en 210 mg.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
SMELLZMAR zei:
Hebben jullie nog tips?
Klik om te vergroten...
5-HTP lijkt veruit het meest effectief te werken tegen een MDMA dip, het advies is echter wel de 5-HTP niet te snel te consumeren na MDMA gebruik. De algemene richtlijn is 48 uur wachten na MDMA gebruik met het innemen van 5-HTP. Het verlichtend effect van 5-HTP inname op de MDMA dip is echter vrijwel direct merkbaar. Het 48 uur wachttijd advies is omdat MDMA langer doorwerkt het serotonine huishouden dan dat mensen bewust door hebben.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Waarschijnlijk heb je nogal veel MDMA binnengekregen. Het komt dan vaker voor dat je een dip krijgt.

Zo'n dip is nog niet direct hetzelfde als een depressie. De dip is meestal na 5 dagen weer voorbij, al kan het soms wat langer duren. Omdat de dip meestal na een week (grotendeels) voorbij is, zou ik geen middelen adviseren om het tegen te gaan. Die middelen duren doorgaans ook even voordat ze werken. Dus je kan dan beter 'de natuur' zijn werk laten doen. Want dan heb je ook geen bijwerkingen of aanvullende risico's.

Wel kan MDMA-gebruik, met name in hoge dosering, bijdragen aan het (opnieuw) ontwikkelen van een depressie. Daar zijn dan ook nog wel omstandigheden uit de omgeving en je mindset voor nodig. Het is wat complexer dan alleen maar een serotonine-tekort.

Dus neem gewoon even de tijd om te herstellen en til er niet te zwaar aan. Je hebt er niks aan om jezelf stom of slap te vinden. Eet gezond, doe van de week nog eens wat leuks (ook al heb je misschien weinig zin om eraan te beginnen), doe andere dingen waarvan je een goed gevoel krijgt over jezelf en zorg gewoon goed voor jezelf.

Dan komt het vast weer helemaal goed.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie Neo! Ik ben blij om te horen dat het waarschijnlijk na een week beter zal gaan. Ik zal jou adviezen opvolgen!

Groeten Jelmar
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Dit is maar tijdelijk :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie Natozlato!

Groeten Jelmar
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rosie zei:
Met zo'n hoge dosis is het ook wel normaal om een flinke dip te krijgen. Gaat vanzelf over. Probeer beetje afleiding te vinden. Helpt bij mij. Met mensen praten en dingen doen.

Verder goed je rust pakken en gezond eten. Je zult zien dat je met een dag of 2 al een heel stuk beter voelt.

Over dosis van pillen. Ik heb ze alleen nog maar gehad tussen de 160 en 210 mg.
Klik om te vergroten...
Hey Rosie, bedankt voor je reactie. Ja blijkbaar heb ik een veel te hoge dosis genomen. Ik zal proberen rust te pakken en gezond te blijven eten.

Groeten Jelmar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."