Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErge depressie na xtc

Erge depressie na xtc

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
5-HTP lijkt veruit het meest effectief te werken tegen een MDMA dip, het advies is echter wel de 5-HTP niet te snel te consumeren na MDMA gebruik. De algemene richtlijn is 48 uur wachten na MDMA gebruik met het innemen van 5-HTP. Het verlichtend effect van 5-HTP inname op de MDMA dip is echter vrijwel direct merkbaar. Het 48 uur wachttijd advies is omdat MDMA langer doorwerkt het serotonine huishouden dan dat mensen bewust door hebben.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie en advies omtrent 5 HTP. Ik zal voor de zekerheid nog een dag wachten en morgen beginnen met 5-HTP. Het sint-jans kruid laat ik voor vandaag dan even staan.

Groeten Jelmar
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Jelmar,

Mag ik vragen hoe je MDMA gebruik was, voordat je die 2 jaar MDMA-pauze had? Het lijkt namelijk sterk op mijn tegenwoordige reactie op MDMA. Ik heb in het verleden wekelijks, soms 2 en zelfs 3 keer per week er aan gezeten (zeker periode van een jaar). Altijd relatief lage doseringen, maar toch heb ik het gevoel dat ik hierdoor overgevoelig voor dat spul ben geworden. Het is ook de reden dat ik het niet meer doe. De nadelen (echt super down/depri voor zeker een week) wegen bij mij niet meer op tegen de voordelen.

Sterkte kerel! Probeer te relativeren. Dit gaat weer over!!
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ketafiene zei:
Hoi Jelmar,

Mag ik vragen hoe je MDMA gebruik was, voordat je die 2 jaar MDMA-pauze had? Het lijkt namelijk sterk op mijn tegenwoordige reactie op MDMA. Ik heb in het verleden wekelijks, soms 2 en zelfs 3 keer per week er aan gezeten (zeker periode van een jaar). Altijd relatief lage doseringen, maar toch heb ik het gevoel dat ik hierdoor overgevoelig voor dat spul ben geworden. Het is ook de reden dat ik het niet meer doe. De nadelen (echt super down/depri voor zeker een week) wegen bij mij niet meer op tegen de voordelen.

Sterkte kerel! Probeer te relativeren. Dit gaat weer over!!
Klik om te vergroten...
Vriend, bedankt voor je bericht. Voordat ik stopte gebruikte ik vrijwel elk weekend speed in combinatie met alcohol en zo nu en dan xtc. Vaak niet meer dan 1 pil. Op een gegeven moment cold turkey gestopt met drugs, daarna nog wel een tijd gedronken maar daar ben ik sinds 1,5 jaar ook mee gestopt. Wou nog 1x een techno feestje meemaken.. Als ik het goed begrijp gebruik je dus geen mdma meer? of krijg je van alle drugs de super down/depri gevoelens. Bedankt voor je reactie man, voel me iets beter vandaag, slapen gaat kut though. Hoop dat combi 5 HTP + Valeriaan hierbij helpt.

Groeten Jelmar
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook wel es 5htp met trypofaan geslikt de dagen na mdma. Word je wel goed slaperig van. Wel op een lege maag nemen, een uur voor je naar bed gaat.
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#5
SMELLZMAR zei:
Vriend, bedankt voor je bericht. Voordat ik stopte gebruikte ik vrijwel elk weekend speed in combinatie met alcohol en zo nu en dan xtc. Vaak niet meer dan 1 pil. Op een gegeven moment cold turkey gestopt met drugs, daarna nog wel een tijd gedronken maar daar ben ik sinds 1,5 jaar ook mee gestopt. Wou nog 1x een techno feestje meemaken.. Als ik het goed begrijp gebruik je dus geen mdma meer? of krijg je van alle drugs de super down/depri gevoelens. Bedankt voor je reactie man, voel me iets beter vandaag, slapen gaat kut though. Hoop dat combi 5 HTP + Valeriaan hierbij helpt.

Groeten Jelmar
Klik om te vergroten...

Hee kerel, no probs! Elkaar beetje helpen via deze weg is een kleine moeite he.

Over het gebruik van 5-HTP heb ik zelf nooit echt positieve dingen ervaren... Het is echt ff uitzitten van deze ellendige dagen. Beste is afleiding: playstation spelen, zoek een leuk app-spelletje waar je ff 2/3 uurtjes zoet mee bent. Echt ff ‘uit deze wereld stappen’ met jouw mind. Spelletjes spelen hielp bij mij altijd.

Ik word alleen erg depri van MDMA. Ik gebruik het echt helemaal niet meer, op 1,5 week geleden na... En ja hoor, ik was weer goed ellendig de dagen erna. Ik raad je dus echt aan om te kappen met MDMA. Mijn voordeel is wel dat ik mijn festival-levensfase achter mij heb gelaten. Techno feestje zonder pil, lijkt me aardig kut. Maar dan komt het wel aan op de juiste dosering. Hoe minder je neemt, des te minder zal ook de kater zijn. Combineer bijv ook met ghb. Dat geeft een extra nice gevoel.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketafiene zei:
Hee kerel, no probs! Elkaar beetje helpen via deze weg is een kleine moeite he.

Over het gebruik van 5-HTP heb ik zelf nooit echt positieve dingen ervaren... Het is echt ff uitzitten van deze ellendige dagen. Beste is afleiding: playstation spelen, zoek een leuk app-spelletje waar je ff 2/3 uurtjes zoet mee bent. Echt ff ‘uit deze wereld stappen’ met jouw mind. Spelletjes spelen hielp bij mij altijd.

Ik word alleen erg depri van MDMA. Ik gebruik het echt helemaal niet meer, op 1,5 week geleden na... En ja hoor, ik was weer goed ellendig de dagen erna. Ik raad je dus echt aan om te kappen met MDMA. Mijn voordeel is wel dat ik mijn festival-levensfase achter mij heb gelaten. Techno feestje zonder pil, lijkt me aardig kut. Maar dan komt het wel aan op de juiste dosering. Hoe minder je neemt, des te minder zal ook de kater zijn. Combineer bijv ook met ghb. Dat geeft een extra nice gevoel.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het man! MDMA is niet voor ons bedoelt schijnt:wink: Ik heb je advies opgevolgd. Vandaag lekker rustig aan gedaan.. Beetje gegamed en muziek gemaakt. Heeft zeker geholpen. Fijne avond!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beetje pep en wat jointjes ga ik beter op op een festival. Mdma is een paar uurtjes leuk en dan wordt het rap minder. Helemaal als je het al vaak gebruikt hebt.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou vrienden, na 2 weken van depressie en paniekaanvallen ben ik weer op m'n baseline. De tips die jullie hebben gegeven hebben zeker geholpen dus nogmaals bedankt daarvoor. De 5-HTP was vooral handig om in slaap te vallen. Ik kan niet zeggen dat het mijn serotonine merkbaar heeft verandert. Ook gezond eten en elke dag wandelen heeft erg geholpen. Fijn weekend iedereen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gelukkig. Zie je, toch goedgekomen! Fijn weekend!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed om al die reacties te lezen.
Hoe je reageert is vaak ook persoonlijk en zeker afhankelijk van dosering.
Less is more bij xtc en dat is echt zo. Het is jammer dat de piek relatief kort is, maar dat is wat het is.
Die korte tijd was wel heel magisch ❤️
Wij hadden vrijdagnacht bij Rave Rebels gebruikt na een xtc pauze van 4 maanden.
En normaal gedoseerd.
Ik ben iets boven de 50, mijn vrouw net eronder. We zijn sportief en leven gezond.
Tot nu geen enkele dip ervaren, terwijl mijn vrouw er wel wat last van had, maar niet heel erg. Onze dosering was exact gelijk en zij is iets zwaarder.
Ik geloof dat het effect van dip en de ernst ervan per persoon behoorlijk verschilt.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#11
@
Zeehond zei:
Goed om al die reacties te lezen.
Hoe je reageert is vaak ook persoonlijk en zeker afhankelijk van dosering.
Less is more bij xtc en dat is echt zo. Het is jammer dat de piek relatief kort is, maar dat is wat het is.
Die korte tijd was wel heel magisch ❤️
Wij hadden vrijdagnacht bij Rave Rebels gebruikt na een xtc pauze van 4 maanden.
En normaal gedoseerd.
Ik ben iets boven de 50, mijn vrouw net eronder. We zijn sportief en leven gezond.
Tot nu geen enkele dip ervaren, terwijl mijn vrouw er wel wat last van had, maar niet heel erg. Onze dosering was exact gelijk en zij is iets zwaarder.
Ik geloof dat het effect van dip en de ernst ervan per persoon behoorlijk verschilt.
Klik om te vergroten...
En hoeveel doseer je dan? Ik en mijn partner zijn ook 45+ en willen het wel weer eens een kans geven. Maar ik zie écht op tegen een zware dip. Ik kan me echt niet veroorloven een maandag of dinsdag een beetje te gaan liggen gamen 😂.

Ik gebruik liever LSD voor een euforisch gevoel maar mijn vrouw houdt niet zo van de trip kant van psychedelica, vandaar.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fyrckant zei:
@

En hoeveel doseer je dan? Ik en mijn partner zijn ook 45+ en willen het wel weer eens een kans geven. Maar ik zie écht op tegen een zware dip. Ik kan me echt niet veroorloven een maandag of dinsdag een beetje te gaan liggen gamen 😂.

Ik gebruik liever LSD voor een euforisch gevoel maar mijn vrouw houdt niet zo van de trip kant van psychedelica, vandaar.
Klik om te vergroten...
Wij zijn 75 en 90kg.
Onze pillen zijn getest op 180mg.
Niet extreem zwaar.
We hebben eerst 0,75 pil genomen en na drie uur nog 0,5 pil.
Denk dat twee keer 0,5 pil ook wel had gewerkt maar het blijft soms even zoeken.
Wij waren op het feest van 2.30 uur tot 8.00 uur, heel lang dus.
Anders hadden we niet bij genomen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fyrckant zei:
Ik kan me echt niet veroorloven een maandag of dinsdag een beetje te gaan liggen gamen 😂.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, wij hebben ook allebei een pittige baan en kunnen ons dit ook niet veroorloven.
In dit geval merkte ik dat vrijdag dan wel de beste dag, avond en nacht hiervoor is.
Kun je zaterdag rustig bij komen en op tijd naar bed en ben je zondag weer top fit.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo forumleden,

Ik heb afgelopen vrijdag sinds 2 jaar weer een keer xtc geslikt. Ik weet niet precies hoeveel ik heb genomen, ik denk ong rond 1,5 – 2 pillen. Dat zegt echter weinig tegenwoordig omdat de dosering mdma natuurlijk vaak erg verschild. De vrijdag zelf had ik een topnacht. De dag erna had ik ook geen problemen behalve dat ik erg moe was. Vandaag (maandag) werd ik echter opeens erg vaag en angstig. Ook ging ik mij erg depressief voelen, en dan bedoel ik ERG depressief. Ik kan weinig doen behalve tv kijken en rondjes lopen door mijn kamer. Ik voel me echt verschrikkelijk. Ik heb geschiedenis met depressieve episodes en ik besef me nu hoe verschrikkelijk dom het is dat ik dit heb gedaan. Hebben mensen hier dezelfde ervaring gehad? Het was niet de eerste keer dat ik mdma gebruikte en ik ben bekend met de dip. Ik heb het echter nog nooit zo sterk gevoeld. Gezond eten doe ik altijd en ik heb vitamine c, magnesium en sint Johannes kruid gekocht wat ik de komende dagen zal gebruiken. Hebben jullie nog tips? Geruststellende antwoorden zijn ook welkom xd, ik weet dat het dom is dat ik dit heb gedaan:(

Groeten Jelmar
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat je het zo sterk voelt zal wel gelegen hebben aan dat het op je dopaminereceptoren is beginnen te werken door de dosis die je genomen hebt. 1,5 á 2 pillen is echt veel meer dan nodig is. Ik weet niet wat voor pillen je had, maar als ze in Nederland gemaakt zijn dan mag je al gauw rekenen op pillen waar 250-300mg MDMA in zit.

Wat je verder misschien nog kan doen is 5-HTP/Tryptofaan slikken (kan je beide gewoon halen bij Holland & Bennett). Of het ook echt werkt is niet wetenschappelijk bewezen, maar zelfs al zou het werken als placebo om je beter te voelen: whatever works, right?
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#16
De dip die je hebt is wel heftig zo te lezen. Ik heb hem ook wel eens zo zwaar gehad, dan ging ik van normaal binnen een paar seconden naar helemaal leeg en diepongelukkig. Maar je weet wat het is en dat het tijdelijk is. De chemische balans in je hoofd is in de war, alle dopamine opgebruikt, maar dit hersteld zich vanzelf toch. Volgende keer wat minder snoepen.
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#17
Salvia zei:
Dat je het zo sterk voelt zal wel gelegen hebben aan dat het op je dopaminereceptoren is beginnen te werken door de dosis die je genomen hebt. 1,5 á 2 pillen is echt veel meer dan nodig is. Ik weet niet wat voor pillen je had, maar als ze in Nederland gemaakt zijn dan mag je al gauw rekenen op pillen waar 250-300mg MDMA in zit.

Wat je verder misschien nog kan doen is 5-HTP/Tryptofaan slikken (kan je beide gewoon halen bij Holland & Bennett). Of het ook echt werkt is niet wetenschappelijk bewezen, maar zelfs al zou het werken als placebo om je beter te voelen: whatever works, right?
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie!!! Toevallig zag ik vandaag 5-HTP staan bij de holland & barret. Zal morgen potje halen. Nogmaals bedankt voor je reactie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Salvia zei:
Dat je het zo sterk voelt zal wel gelegen hebben aan dat het op je dopaminereceptoren is beginnen te werken door de dosis die je genomen hebt. 1,5 á 2 pillen is echt veel meer dan nodig is. Ik weet niet wat voor pillen je had, maar als ze in Nederland gemaakt zijn dan mag je al gauw rekenen op pillen waar 250-300mg MDMA in zit.
Klik om te vergroten...
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.

Maar ja, dat weet @SMELLZMAR ook wel, zoals zelf aangegeven. Ik denk dat je maar het beste gezond kunt leven (ook voldoende slapen!) zoals je aangeeft te doen en het even een paar dagen af moet wachten. En anders de huisarts bellen.

Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven, daar herstel je minder snel door. Probeer zoveel mogelijk goed te rusten en goed voor jezelf te zorgen. Dit was een flinke klap voor je systeem blijkbaar, maar het lichaam is ook zeer veerkrachtig, vooral als je er goed voor zorgt. Beterschap... :)
S
SMELLZMARLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.

Maar ja, dat weet @SMELLZMAR ook wel, zoals zelf aangegeven. Ik denk dat je maar het beste gezond kunt leven (ook voldoende slapen!) zoals je aangeeft te doen en het even een paar dagen af moet wachten. En anders de huisarts bellen.

Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven, daar herstel je minder snel door. Probeer zoveel mogelijk goed te rusten en goed voor jezelf te zorgen. Dit was een flinke klap voor je systeem blijkbaar, maar het lichaam is ook zeer veerkrachtig, vooral als je er goed voor zorgt. Beterschap... :)
Klik om te vergroten...


Ja dit advies is wel accuraat! "Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven..." Dat is wel de angst die ik heb, bedankt voor je reactie! Waardeer het zeer!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.
Klik om te vergroten...
Is puur anekdotisch hoor, want de pillen om me heen (dus van m'n dealers/vrienden die ook pillen halen) zijn altijd 225mg of sterker. Kan zijn dat het gemiddelde lager ligt, maar in mijn omgeving in ieder geval niet volgens de testresultaten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."