Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVenlafaxine Retard 75mg Dagboek [9dagen lang]

Venlafaxine Retard 75mg Dagboek [9dagen lang]

29 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd geworden of dat gestimuleerde/nerveuze gevoel minder wordt in de loop van de week. :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ook enkele maanden venlafaxine genomen en al de bovengenoemde bijwerkingen ervaarde ik ook. Bij mij waren deze na een 6 tal weken bijna volledig verdwenen.
Klik om te vergroten...

Wel chill om te horen dat ik er niet compleet naast zat qua beeld dat ik schetste. :tongueout:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant topic!

Ik zat het al een tijdje te volgen, maar wilde pas reageren als de testrun erop zat.

Wat ik mij voornamelijk afvroeg was of je uberhaupt bijwerkingen zou gaan krijgen , en zo ja, welke.
Of het voor een gezond persoon meerwaarde zou kunnen hebben als recreatief gebruik, ten opzichte van een neerslachtig/depressief persoon. En of de bijwerkingen opgingen tegen recreatieve waarde.

Uit je besluit begrijp ik van niet.

Hier was ik stiekem al een beetje bang voor. Maar aangezien jij aangeeft dat je een (geestelijk) gezond persoon bent , en omdat jij een SNRI, en ik SSRI 's gebruik, kan je nooit van te voren conclusie's gaan lopen trekken.
Daarom was ik benieuwd naar de uitslag!

Bij Lexapro 15 mg had ik dezelfde ervaring als wat jij omschrijft over het MDMA gevoel. (in milde vorm)
Buitenom vervelende rare dromen en een verlaagd libido, had ik geen vervelende bijwerkingen zoals oorsuizen of druk op mijn hoofd. Ik was niet zwaar depressief toen ik het kreeg voorgeschreven,, maar wel behoorlijk neerslachtig. Ik mocht dit van mijn arts gebruiken omdat er geen pijnstillers werkte tegen mijn lage rugpijn. Daarmee was na ongeveer 2 weken het probleem half opgelost. De pijn bleef, maar ik merkte wel enige euforie. Daardoor kon ik toch weer meer ondernemen.

15 mg heb ik na een half jaar afgebouwd door elke 2 weken 5 mg omlaag te gaan. (probleemloos)
Volgens mijn huisarts te danken aan de ondersteuning van Lyrica 300 mg die ik voor mijn zenuwpijn kreeg voorgeschreven. Of dit waar is, durf ik echter geen uitspraak te doen.

Ongeveer een half jaar later kwam ik wel in een zware depressie , en daarvoor ben ik Sertraline gaan gebruiken 100 mg. Ditmaal werkte het vooral versuffend. Mijn libido ging niet ernstig omlaag. Rare dromen kwamen weer terug, maar wederom geen vervelende bijwerkingen. Ditmaal bleef het euforische gevoel uit. 2 weken geleden een afbouwpoging gedaan van 75 mg naar 50 mg.Maar na 6 dagen waren mijn stemmingen wederom verslechterd. Of dit komt door de ontwenning, of dat mijn sombere stemmingen nog steeds niet genezen waren durf ik geen uitspraken te doen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag 5

Vannacht wederom onrustig geslapen, meerdere keren tussendoor wakker geworden, gelukkig kan ik een beetje bij compenseren door wat langer in bed te blijven liggen.

Vanochtend dus niets meer bij genomen.

11:00: Hoofdpijn is wat sterker geworden, 250mg paracetamol genomen. De spierpijn in mijn kaak is ook wat sterker geworden, maar het valt nog wel te overzien op het moment. De Venlafaxine moet waarschijnlijk nog helemaal uitwerken maar momenteel nog niets in de richting van een neerslachtig gevoel o.i.d.

16:00: Hoofdpijn houdt aan, de suis in mijn oren is ook aardig aanwezig momenteel. Ondertussen nogmaals 250mg paracetamol bijgenomen, eveneens sinds een half uur geleden plots last van 'buikgriep'.
Voel me eigenlijk best wel goed op wat kleine lichamelijke mankementjes na. Iets zegt me dat zo even hardlopen me wel goed gaat doen.

17:30: Geen last meer van suis oren, hoofdpijn is ineens volledig weg en ik lijk me weer volledig baseline te voelen, ondertussen is het 23:00 en ik heb me tot nu toe de gehele avond top gevoeld. Leuke gesprekken gehad, beetje grapjes maken en alles.
Ik durf niet te vroeg te juichen maar het lijkt er haast op dat het ergste wel voorbij is qua 'kater'.
Voornamelijk last gehad van een zere kaak en hoofdpijn, lijkt er op dat ik vanavond eindelijk weer eens lekker ga slapen. :)

@Jixx
Van serotonine verhogers (5htp bv) krijgt men sowieso wel bizar heftige dromen volgens mij, na MDMA gebruik droom ik ook altijd bizar lucide.
Qua libido had het geen negatieve effecten, duurde wel veel langer om tot een hoogtepunt te komen en deze waren ook aanzienlijk intenser.


Misschien dat als ik een capsule 'crush' voor instant release dat de Venlafaxine beter recreatief (mis)bruikbaar is maar eerst even mijn arme hoofdje wat rust gunnen voordat ik daar aan begin. :tongueout:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lexapro had voor mij zeker wel meerwaarde als stemmingsverbeteraar , dan Sertraline.
Dat gevoel dat het pilletje gaat werken kwam bij na ongeveer 2 weken. Vanaf toen begon het euforische gevoel meer de overhand te krijgen. Soms dan valt het gevoel ineens weer weg, en denk je bij jezelf: Is dit het nou? Een paar dagen later is het weer terug en gaat alles weer goed.

Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jixx zei:
Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring hierin is dat het toch behoorlijk veel langer duurde bij mij om tot een orgasme te komen, logischerwijze is deze dan ook veel intenser.
Nadat ik gestopt met met Venla (ondertussen al 5 maanden) en het duurt nog steeds veel langer om tot een orgasme te komen. (Waar ik trouwens absoluut ni om klaag) :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
LoveQuality zei:
Jixx zei:
Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring hierin is dat het toch behoorlijk veel langer duurde bij mij om tot een orgasme te komen, logischerwijze is deze dan ook veel intenser.
Nadat ik gestopt met met Venla (ondertussen al 5 maanden) en het duurt nog steeds veel langer om tot een orgasme te komen. (Waar ik trouwens absoluut ni om klaag) :)
Klik om te vergroten...

Ben jij een vrouw of man ?

Mijn zus gebruikte ook Efexor en had exact hetzelfde.
Ik daarin tegenover ben een man. Bij mij daalde mijn libido van Lexapro zo erg, dat ik er automatisch geen behoefte meer aan had eigenlijk. De keren dat ik er wel aan toe kwam leidde het tot impotentie. Het voelde zelfs ietwat pijnlijk. Gelukkig kwam alles weer goed toen ik ermee afbouwde.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jixx zei:
Jmths zei:
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?
Klik om te vergroten...

Er zullen natuurlijk altijd kleine verschillen wezen in hoe mensen ergens op stofjes reageren maar in grote lijnen werken serotonine heropname remmers volgens mij voor iedereen hetzelfde ongeacht hun gemoedstoestand.
Van meer serotonine in de hersens wordt ieder mens wel vrolijk lijkt me, in dit geval duurt het gewoon te lang voordat de bijwerkingen verdwijnen. Ik heb niet zo de behoefte om nog een maand antidepressiva te slikken.

Edit: Ik las je opmerking verkeerd, je hebt gelijk, serotonine schommelingen zouden wel eens een averechts effect kunnen geven voor een geestelijk gezond persoon.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.

Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.

er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jixx zei:
Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.

Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?
Klik om te vergroten...

Haha, ja die leus hoor je wel vaker vanuit de farmaceutische industrie om het voorschrijven van methylfenidaat (ritalin) te rechtvaardigen.
Ik heb vele jaren geleden lachwekkend genoeg een ADHD diagnose gekregen omdat ik als puber vrij druk was, ik heb de nodige jaren ervaring met methylfenidaat (ritalin).

Zodra je methylfenidaat (ritalin) neemt of een soortgelijk middel (amfetamine) wordt je concentratie meer naar 1 punt gefocused, je aandacht zal dus dan ook minder snel verschieten, dit werkt eveneens goed tegen 'malen/piekeren/rumineren'. Dit is de meest voorname reden dat mensen rustig worden van methylfenidaat (ritallin).

Dit gaat echter voor vrijwel iedereen op, ook mensen zonder ADHD diagnose zullen rustiger worden van 5-10mg methylfenidaat (ritalin). Het is pas vanaf hogere/recreatievere doseringen dat men er onrustiger van wordt.

Alleen voor mensen de mensen die duidelijk hyperactief zijn gaat het op dat deze op hogere doseringen er alsnog rustiger van worden. Het aantal mensen met ADHD type 3 (overwegend hyperactief) bedraagt echter slechts zo'n 15% van het totaal aantal mensen met een ADHD diagnose.
Meer dan de helft valt onder het overwegend onoplettend type, of zoals de DSM het noemt, ADHD type 1, in de volksmond beter bekend als 'ADD' ('ADD' bestaat 'officieel' niet).

Ik loop een heel verhaal te ratelen maar wat ik dus probeer te zeggen is dat methylfenidaat (dopamine heropname remming) in grote lijnen voor vrijwel iedereen hetzelfde werkt.

PS: Probeer de dag na MDMA gebruik eens 5HTP, werkt een stuk beter dan een paar jointjes!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
MeejheM zei:
ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.

er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.
Klik om te vergroten...

Methylfenidaat (ritalin) met vertraagde afgifte (ofwel concerta) crushen werkte nog niet zo lang geleden wel gewoon voor mij maar goede tip. Ik zal eens even googlen voordat ik een poging waag, maar gaat nog even duren, zien we dan wel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
alleen dat het beter werkt wil niet zeggen dat de werkzame stof beter toegedient is. ik zag van de week een programma over placebo's(op de npo ergens), en dat was best heel interessant.
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik het al meer dan 1 jaar en ik voel er niks meer van hen inderdaad het is een kickstart voor smorgens en dan werkt het wel maar voor depressieve gevoelens wegnemen heeft bij mij weinig zin heb ze nog steeds.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
We zouden Venlafaxine ook 4-methoxy-β-cyclohexanol-N,N-dimethyl-phenetylamine kunnen noemen. Die zit er zeker wel in. :P


L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bobsacamano zei:
Zou je al afkick verschijnselen krijgen na een week dan?
Klik om te vergroten...

Persoonlijk denk ik van niet, misschien heel lichtjes
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoveel verstand heb ik niet hoor van scheikunde, maar puur op het oog is de verbinding vanaf de benzeen ring al anders. Maargoed als jullie het zeggen dan zal het kloppen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je had niet het idee er zelf instant release van te maken? Dan voel je er wellicht wat makkelijker effect van.
Klik om te vergroten...

Misschien dat ik het over 2 weken uitprobeer om het te 'crushen' voor instant release. Moet zeggen dat het idee nog niet door mijn hoofd heen was gegaan.

Ik zie gewoon de benzeenring met daaraan het staartje met aan het eind de 'NH' er in, maar zoals ik al zei, puur een wilde gok, al die mescaline analogen, MDMA, 4FA, etc lijken voor mij allemaal tussen de 30min a 2uur er over te doen voordat ik deze merk, maar geen accurate wetenschap nee. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."