#1
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd geworden of dat gestimuleerde/nerveuze gevoel minder wordt in de loop van de week. ![:)]()
Ik heb ook enkele maanden venlafaxine genomen en al de bovengenoemde bijwerkingen ervaarde ik ook. Bij mij waren deze na een 6 tal weken bijna volledig verdwenen.
Jixx zei:Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.
LoveQuality zei:Jixx zei:Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.
Mijn ervaring hierin is dat het toch behoorlijk veel langer duurde bij mij om tot een orgasme te komen, logischerwijze is deze dan ook veel intenser.
Nadat ik gestopt met met Venla (ondertussen al 5 maanden) en het duurt nog steeds veel langer om tot een orgasme te komen. (Waar ik trouwens absoluut ni om klaag)![]()
Jmths zei:Dag 6
Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
Jixx zei:Jmths zei:Dag 6
Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?
Jixx zei:Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.
Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?
MeejheM zei:ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.
er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.
Bobsacamano zei:Zou je al afkick verschijnselen krijgen na een week dan?
Je had niet het idee er zelf instant release van te maken? Dan voel je er wellicht wat makkelijker effect van.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."