Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVenlafaxine Retard 75mg Dagboek [9dagen lang]

Venlafaxine Retard 75mg Dagboek [9dagen lang]

29 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
LoveQuality zei:
Jixx zei:
Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring hierin is dat het toch behoorlijk veel langer duurde bij mij om tot een orgasme te komen, logischerwijze is deze dan ook veel intenser.
Nadat ik gestopt met met Venla (ondertussen al 5 maanden) en het duurt nog steeds veel langer om tot een orgasme te komen. (Waar ik trouwens absoluut ni om klaag) :)
Klik om te vergroten...

Ben jij een vrouw of man ?

Mijn zus gebruikte ook Efexor en had exact hetzelfde.
Ik daarin tegenover ben een man. Bij mij daalde mijn libido van Lexapro zo erg, dat ik er automatisch geen behoefte meer aan had eigenlijk. De keren dat ik er wel aan toe kwam leidde het tot impotentie. Het voelde zelfs ietwat pijnlijk. Gelukkig kwam alles weer goed toen ik ermee afbouwde.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jixx zei:
Jmths zei:
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?
Klik om te vergroten...

Er zullen natuurlijk altijd kleine verschillen wezen in hoe mensen ergens op stofjes reageren maar in grote lijnen werken serotonine heropname remmers volgens mij voor iedereen hetzelfde ongeacht hun gemoedstoestand.
Van meer serotonine in de hersens wordt ieder mens wel vrolijk lijkt me, in dit geval duurt het gewoon te lang voordat de bijwerkingen verdwijnen. Ik heb niet zo de behoefte om nog een maand antidepressiva te slikken.

Edit: Ik las je opmerking verkeerd, je hebt gelijk, serotonine schommelingen zouden wel eens een averechts effect kunnen geven voor een geestelijk gezond persoon.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.

Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.

er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jixx zei:
Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.

Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?
Klik om te vergroten...

Haha, ja die leus hoor je wel vaker vanuit de farmaceutische industrie om het voorschrijven van methylfenidaat (ritalin) te rechtvaardigen.
Ik heb vele jaren geleden lachwekkend genoeg een ADHD diagnose gekregen omdat ik als puber vrij druk was, ik heb de nodige jaren ervaring met methylfenidaat (ritalin).

Zodra je methylfenidaat (ritalin) neemt of een soortgelijk middel (amfetamine) wordt je concentratie meer naar 1 punt gefocused, je aandacht zal dus dan ook minder snel verschieten, dit werkt eveneens goed tegen 'malen/piekeren/rumineren'. Dit is de meest voorname reden dat mensen rustig worden van methylfenidaat (ritallin).

Dit gaat echter voor vrijwel iedereen op, ook mensen zonder ADHD diagnose zullen rustiger worden van 5-10mg methylfenidaat (ritalin). Het is pas vanaf hogere/recreatievere doseringen dat men er onrustiger van wordt.

Alleen voor mensen de mensen die duidelijk hyperactief zijn gaat het op dat deze op hogere doseringen er alsnog rustiger van worden. Het aantal mensen met ADHD type 3 (overwegend hyperactief) bedraagt echter slechts zo'n 15% van het totaal aantal mensen met een ADHD diagnose.
Meer dan de helft valt onder het overwegend onoplettend type, of zoals de DSM het noemt, ADHD type 1, in de volksmond beter bekend als 'ADD' ('ADD' bestaat 'officieel' niet).

Ik loop een heel verhaal te ratelen maar wat ik dus probeer te zeggen is dat methylfenidaat (dopamine heropname remming) in grote lijnen voor vrijwel iedereen hetzelfde werkt.

PS: Probeer de dag na MDMA gebruik eens 5HTP, werkt een stuk beter dan een paar jointjes!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.

er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.
Klik om te vergroten...

Methylfenidaat (ritalin) met vertraagde afgifte (ofwel concerta) crushen werkte nog niet zo lang geleden wel gewoon voor mij maar goede tip. Ik zal eens even googlen voordat ik een poging waag, maar gaat nog even duren, zien we dan wel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
alleen dat het beter werkt wil niet zeggen dat de werkzame stof beter toegedient is. ik zag van de week een programma over placebo's(op de npo ergens), en dat was best heel interessant.
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik het al meer dan 1 jaar en ik voel er niks meer van hen inderdaad het is een kickstart voor smorgens en dan werkt het wel maar voor depressieve gevoelens wegnemen heeft bij mij weinig zin heb ze nog steeds.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."