Hoi allemaal ik heb weer een vraag voor jullie.
Ik hou, net als de meeste hier denk ik, best wel van af en toe eens wat gebruiken. En dan met name XTC.
Ik doe dit op onregelmatige basis ( 1x per 2 maanden ofzo maar hoeft niet iedere 2 maanden zo te zijn ). En zodra ik gebruikt heb, zijn meestal wel flinke doseringen, heb ik altijd hele erge kaakklemmen en soms zit ik te kauwen terwijl ik niks in m'n mond heb. Dit is een bijwerking van XTC waar ik me bewust van ben en ik vind dit op moment van gebruik dan ook geen probleem. ( Behalve dat ik er niet uit zie🤣).
Nu was mij al opgevallen dat ik tijdens concentreren, of opwinding tijdens seks soms ook lichte kaakklemmen heb of mijn tanden lichtjes knars. Ook dit zag ik niet per definitie als een probleem.
Nu is mij echter de laatste tijd opgevallen dat ik dit nu heel veel doe in het dagelijks leven. Ik zit voor mijn werk heel de dag alleen in de auto en ik betrap me zelf er heel vaak op en zodra ik me zelf er op betrap ontspan ik m'n kaak maar 10 min later is het weer raak.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Uiteraard de XTC maar ik bedoel hebben meer mensen dit ervaren? Is het iets wat blijft zolang ik soms wat gebruik? Kan ik er iets tegen doen?
Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.
PS: het is in het dagelijkse leven altijd aan de zelfde kant en met de zelfde tanden op elkaar
Groetjes Kevin
Voor mij is dit ontzettend herkenbaar!
Goed dat je hier een post over start, anders had ik het waarschijnlijk zelf binnenkort gedaan.
Vooral als ik geconcentreerd bezig ben merk ik dat ik mijn kaken op elkaar klem.
Ik zie het niet als een probleem, maar het valt mijn vrouw op in zo'n situatie.
Ik zie het ook wel eens als iemand een foto van me heeft gemaakt in een bepaalde situatie. Ook als ik mezelf zie op een video bij een presentatie zie ik het soms heel licht bij mezelf.
Verder heb ik het ook als ik gespannen ben. Niet speciaal stress, maar gewoon spanning als iets spannend is, zoals een sportwedstrijd of zoiets, dan heb ik het ook.
En als ik luister naar techno muziek en ik ben nuchter voel ik ook die kaakspanning. Alsof mijn hersenen een connectie maken naar XTC.....
Het werkt wel door bewust te ontspannen in die situaties dat je het voelt, dan verdwijnt het naar de achtergrond.
Ik gebruik nog maar sinds twee jaar xtc en dan ook nog beperkt (zo'n 3 tot 4 keer per jaar). We doseren normaal.
Ik slik dagelijks magnesium, maar dat helpt niet om daar vanaf te komen.
Denk zelf dat het nooit meer weg gaat.
Maar ik hoor het eigenlijk nooit van anderen en daarom dacht ik dat ik de enige was die hier last van had.