Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKaakklem dagelijks leven

Kaakklem dagelijks leven

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#1
MetalGuy zei:
Stress gerelateerd inderdaad. Kan tevens een tekort zijn aan magnesium. Dit geeft ook stress met de nodige klachten zoals kaakklemmen, vuisten ballen, vingers (hard) knakken en oppervlakkige ademhaling.

Ik ben uiteraard geen arts, maar mocht dat het geval kunnen zijn, dan zou ik zeker de huisarts effe raadplegen.
Klik om te vergroten...
Hoe kan het dat het mogelijk een magnesium tekort is dan? Heeft dat met gebruik te maken of zou dit ook daar compleet buiten kunnen vallen?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
KevinHenni zei:
Hoe kan het dat het mogelijk een magnesium tekort is dan? Heeft dat met gebruik te maken of zou dit ook daar compleet buiten kunnen vallen?
Klik om te vergroten...
Omdat ook niet-gebruikers last kunnen hebben van dezelfde klachten, dit wijst dan meestal op magnesiumtekort.

XTC-gebruik kan ook daartoe leiden, maar denk dat je nog redelijk safe zit met 2 maanden pauze (liefst natuurlijk 3 maanden, zoals de ongeschreven regel duidt).

Maar goed, voor de tweede maal, ik ben geen arts. Advies is wel dat je dit effe in de gaten houdt en de smarties voorlopig effe laat liggen. Mocht het blijven aanhouden, dan naar je huisarts.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
KevinHenni zei:
Hoi allemaal ik heb weer een vraag voor jullie.

Ik hou, net als de meeste hier denk ik, best wel van af en toe eens wat gebruiken. En dan met name XTC.

Ik doe dit op onregelmatige basis ( 1x per 2 maanden ofzo maar hoeft niet iedere 2 maanden zo te zijn ). En zodra ik gebruikt heb, zijn meestal wel flinke doseringen, heb ik altijd hele erge kaakklemmen en soms zit ik te kauwen terwijl ik niks in m'n mond heb. Dit is een bijwerking van XTC waar ik me bewust van ben en ik vind dit op moment van gebruik dan ook geen probleem. ( Behalve dat ik er niet uit zie🤣).

Nu was mij al opgevallen dat ik tijdens concentreren, of opwinding tijdens seks soms ook lichte kaakklemmen heb of mijn tanden lichtjes knars. Ook dit zag ik niet per definitie als een probleem.

Nu is mij echter de laatste tijd opgevallen dat ik dit nu heel veel doe in het dagelijks leven. Ik zit voor mijn werk heel de dag alleen in de auto en ik betrap me zelf er heel vaak op en zodra ik me zelf er op betrap ontspan ik m'n kaak maar 10 min later is het weer raak.


Weet iemand waar dit aan kan liggen? Uiteraard de XTC maar ik bedoel hebben meer mensen dit ervaren? Is het iets wat blijft zolang ik soms wat gebruik? Kan ik er iets tegen doen?


Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.


PS: het is in het dagelijkse leven altijd aan de zelfde kant en met de zelfde tanden op elkaar

Groetjes Kevin
Klik om te vergroten...
Voor mij is dit ontzettend herkenbaar!
Goed dat je hier een post over start, anders had ik het waarschijnlijk zelf binnenkort gedaan.

Vooral als ik geconcentreerd bezig ben merk ik dat ik mijn kaken op elkaar klem.
Ik zie het niet als een probleem, maar het valt mijn vrouw op in zo'n situatie.

Ik zie het ook wel eens als iemand een foto van me heeft gemaakt in een bepaalde situatie. Ook als ik mezelf zie op een video bij een presentatie zie ik het soms heel licht bij mezelf.

Verder heb ik het ook als ik gespannen ben. Niet speciaal stress, maar gewoon spanning als iets spannend is, zoals een sportwedstrijd of zoiets, dan heb ik het ook.

En als ik luister naar techno muziek en ik ben nuchter voel ik ook die kaakspanning. Alsof mijn hersenen een connectie maken naar XTC.....

Het werkt wel door bewust te ontspannen in die situaties dat je het voelt, dan verdwijnt het naar de achtergrond.

Ik gebruik nog maar sinds twee jaar xtc en dan ook nog beperkt (zo'n 3 tot 4 keer per jaar). We doseren normaal.
Ik slik dagelijks magnesium, maar dat helpt niet om daar vanaf te komen.
Denk zelf dat het nooit meer weg gaat.

Maar ik hoor het eigenlijk nooit van anderen en daarom dacht ik dat ik de enige was die hier last van had.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb hier ook last van, lichte spiertrekkingen in me kaak( van links naar rechts) en het op elkaar drukken can de tanden
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#5
MetalGuy zei:
Omdat ook niet-gebruikers last kunnen hebben van dezelfde klachten, dit wijst dan meestal op magnesiumtekort.

XTC-gebruik kan ook daartoe leiden, maar denk dat je nog redelijk safe zit met 2 maanden pauze (liefst natuurlijk 3 maanden, zoals de ongeschreven regel duidt).

Maar goed, voor de tweede maal, ik ben geen arts. Advies is wel dat je dit effe in de gaten houdt en de smarties voorlopig effe laat liggen. Mocht het blijven aanhouden, dan naar je huisarts.
Klik om te vergroten...
Schiet me nou net te binnen. Het kan ook wezen dat je gevoelig bent voor serotonineslurpers, zoals XTC.

Dus dat is dan extra opletten. 😬
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
KevinHenni zei:
Hoi allemaal ik heb weer een vraag voor jullie.

Ik hou, net als de meeste hier denk ik, best wel van af en toe eens wat gebruiken. En dan met name XTC.

Ik doe dit op onregelmatige basis ( 1x per 2 maanden ofzo maar hoeft niet iedere 2 maanden zo te zijn ). En zodra ik gebruikt heb, zijn meestal wel flinke doseringen, heb ik altijd hele erge kaakklemmen en soms zit ik te kauwen terwijl ik niks in m'n mond heb. Dit is een bijwerking van XTC waar ik me bewust van ben en ik vind dit op moment van gebruik dan ook geen probleem. ( Behalve dat ik er niet uit zie🤣).

Nu was mij al opgevallen dat ik tijdens concentreren, of opwinding tijdens seks soms ook lichte kaakklemmen heb of mijn tanden lichtjes knars. Ook dit zag ik niet per definitie als een probleem.

Nu is mij echter de laatste tijd opgevallen dat ik dit nu heel veel doe in het dagelijks leven. Ik zit voor mijn werk heel de dag alleen in de auto en ik betrap me zelf er heel vaak op en zodra ik me zelf er op betrap ontspan ik m'n kaak maar 10 min later is het weer raak.


Weet iemand waar dit aan kan liggen? Uiteraard de XTC maar ik bedoel hebben meer mensen dit ervaren? Is het iets wat blijft zolang ik soms wat gebruik? Kan ik er iets tegen doen?


Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.


PS: het is in het dagelijkse leven altijd aan de zelfde kant en met de zelfde tanden op elkaar

Groetjes Kevin
Klik om te vergroten...
Meer GHB houd de spiertjes soepeltjes
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niet om lullig te doen tegen jullie(en tegen mezelf). Maar is dit niet gewoon een tic? Ik heb af en toe dat ik even trek met mijn kaak. Hahahah een pep trekje zeggen mensen wel eens. Ik heb daarnaast ook verbale tics over gehouden aan pep gebruik. Het is wel een stuk minder geworden nu ik niet meer gebruik. Mijn neef heeft in het verleden XTC zwaar misbruikt. Hij heeft daarna jarenlang een tic gehad. Hij deed steeds zijn ogen even dicht terwijl hij met zijn hoofd draaide. Maar dit is voor zover ik weet wel weer over gegaan. Een vriend van me heeft permanent een trekje met zijn kaak. Maar als hij gebruikt dan is het nog over duidelijker. Eigenlijk best kansloos allemaal 🤣
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAutist zei:
is dit niet gewoon een tic?
Klik om te vergroten...
Ik denk van niet, ik herken ook wat hierboven wordt gezegd, bij stress kan ik ook wat meer kaakklemmen in het nuchtere dagelijks leven. Heb ik geen stress, dan heb ik die "tic" ook niet.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb er ook last van, stress denk ik , tandenknarsen en strakke kaak zonder gebruik van iets
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja herkenbaar. Zit je ook vaak met je schouders gespannen of oppervlakkig te ademen? Misschien zit je soms met je vuisten gebald of knijp je harder dan nodig in je stuur ofzo. Let er maar eens op, volgens mij is dit stress gerelateerd
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel herkenbaar. Het is naar mijn idee een onbewust teken van stress wil mijzelf ook nog wel eens betrappen op kaakklemmen als ik gespannen ben. Ik tandenknars ook met name als ik slaap, probeer te slapen of wakker wordt en dan ook gelijk extreem.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi allemaal ik heb weer een vraag voor jullie.

Ik hou, net als de meeste hier denk ik, best wel van af en toe eens wat gebruiken. En dan met name XTC.

Ik doe dit op onregelmatige basis ( 1x per 2 maanden ofzo maar hoeft niet iedere 2 maanden zo te zijn ). En zodra ik gebruikt heb, zijn meestal wel flinke doseringen, heb ik altijd hele erge kaakklemmen en soms zit ik te kauwen terwijl ik niks in m'n mond heb. Dit is een bijwerking van XTC waar ik me bewust van ben en ik vind dit op moment van gebruik dan ook geen probleem. ( Behalve dat ik er niet uit zie🤣).

Nu was mij al opgevallen dat ik tijdens concentreren, of opwinding tijdens seks soms ook lichte kaakklemmen heb of mijn tanden lichtjes knars. Ook dit zag ik niet per definitie als een probleem.

Nu is mij echter de laatste tijd opgevallen dat ik dit nu heel veel doe in het dagelijks leven. Ik zit voor mijn werk heel de dag alleen in de auto en ik betrap me zelf er heel vaak op en zodra ik me zelf er op betrap ontspan ik m'n kaak maar 10 min later is het weer raak.


Weet iemand waar dit aan kan liggen? Uiteraard de XTC maar ik bedoel hebben meer mensen dit ervaren? Is het iets wat blijft zolang ik soms wat gebruik? Kan ik er iets tegen doen?


Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.


PS: het is in het dagelijkse leven altijd aan de zelfde kant en met de zelfde tanden op elkaar

Groetjes Kevin
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stress gerelateerd inderdaad. Kan tevens een tekort zijn aan magnesium. Dit geeft ook stress met de nodige klachten zoals kaakklemmen, vuisten ballen, vingers (hard) knakken en oppervlakkige ademhaling.

Ik ben uiteraard geen arts, maar mocht dat het geval kunnen zijn, dan zou ik zeker de huisarts effe raadplegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."