Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethylfenidaat geen effect

Methylfenidaat geen effect

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Edit: vandaag geslikt, weer geen enkel effect, misschien moet ik maar dexamfetamine proberen. Volgende week zal ik 30mg proberen. Probleem is dat dit spul best duur is als je het niet van vrienden koopt en het wordt inderdaad heel erg overschat.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag heb ik methylfenidaat geprobeerd om productiever te worden, heb een pilletje van 10mg fijngestampt wat makkelijker was dan ik dacht, en vervolgens opgesnoven. 10 minuten later ongeveer begon de drip wat best wel lekker smaakte aangezien de pilletjes lichtjes bitter waren en toen ik begon te studeren deed het mij bijna niets. Had alleen het gevoel dat er wat meer stilte was in mijn hoofd misschien en dat ik sneller wou werken maar voor de rest niets. Soms, wanneer ik echt zin heb om te studeren of werken lijkt het wel alsof mijn hersenen dopamine beginnen aan te maken waardoor ik zin heb om urenlang te werken zonder pauze, dat was het effect wat ik verwachtte maar dat werd het dus niet. Een vriend van mij die dit dagelijks slikt zei dat 10mg niet genoeg was en dat snuiven zinloos is, maar dit is bijna zeker niet het geval.

Herkenbaar of doe ik iets verkeerds of ligt het gewoon aan mijn lichaam?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij vaker gebruik maakt van dopamine releasers dan gaat 10mg methylfenidaat echt niet veel doen. Ik vind het eigenlijk maar een beetje overhyped spul,
Neem dan liever een bak goede koffie en een jointje dat werkt veel productiever is mijn ervaring
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
Als jij vaker gebruik maakt van dopamine releasers dan gaat 10mg methylfenidaat echt niet veel doen. Ik vind het eigenlijk maar een beetje overhyped spul,
Neem dan liever een bak goede koffie en een jointje dat werkt veel productiever is mijn ervaring
Klik om te vergroten...

Ik gebruik nooit dopamine releasers, wat ik beschreef bovenaan doen mijn hersenen vanzelf om een of andere vreemde reden, joints doen mij niks en voor koffie heb ik een enorme gewenning. Een joint roken voor het studeren is trouwens ook niet zo slim. Volgende keer probeer ik maar eens Modafinil.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom heb je het gesnoven? Voegt niet echt iets toe terwijl het wel de werkingsduur verkort en je zit naast dex ook bindmiddel je neus in te jassen.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Waarom heb je het gesnoven? Voegt niet echt iets toe terwijl het wel de werkingsduur verkort en je zit naast dex ook bindmiddel je neus in te jassen.
Klik om te vergroten...

Morgen zal ik het wel slikken, vond snuiven gewoon veel leuker en zo erg was het niet want had maar 2 uurtjes concentratie nodig.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Idd is 10mg een beetje loos. Meer nemen.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zelf ADHD en Methylfenidaat maakte mij alleen maar een zombie. Dexamfetamine daarentegen, good stuff...
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
10mg snuiven vind ik zelf niet echt loos hoor. Bij mij btw ook een totaal ander en beter effect dan cafeïne. Maar het is ook niet alsof je er automatisch ongestoord uren van gaat werken, dan heb je misschien verkeerde verwachtingen? En je motivatie speelt ook echt mee natuurlijk
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#10
ketakoekjes zei:
Ik gebruik nooit dopamine releasers, wat ik beschreef bovenaan doen mijn hersenen vanzelf om een of andere vreemde reden, joints doen mij niks en voor koffie heb ik een enorme gewenning. Een joint roken voor het studeren is trouwens ook niet zo slim. Volgende keer probeer ik maar eens Modafinil.
Klik om te vergroten...
Methylfendidaat is geen dopamine releaser. Het remt de heropname van dopamine en noradrenaline.


https://adhdcentraal.nl/over-adhd/medicatie/
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
ketakoekjes zei:
10mg niet genoeg was en dat snuiven zinloos is, maar dit is bijna zeker niet het geval.
Klik om te vergroten...
10mg lijkt mij voldoende voor iemand zonder tolerantie hoor, dit was een jaar lang mijn standaard dosering voor Methylfenidaat. Snuiven doet wel iets natuurlijk, het geeft een sterkere piek in effecten en een kortere duratie wat functioneel gebruik meestal niet ten goede komt.

Het kan zeker helpen maar het komt niet allemaal automatisch uit een pilletje natuurlijk. Het kan helpen voor gebruik op te schrijven wat je zoal gedaan wilt krijgen.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Woezoe zei:
Ik heb zelf ADHD en Methylfenidaat maakte mij alleen maar een zombie. Dexamfetamine daarentegen, good stuff...
Klik om te vergroten...
Die persoon op jouw profielfoto, daar heb ik een tatoeage van :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."