De coffeeshop?
Moeten we het qua gezelligheid dáár nou naartoe?
Voor mijzelf: nee dank u.
Deze ronde is voor het huis.
Ik blijf daar weg, ik zet er nog niet eens teen nagelbreedte over de drempel.
De reden daarvoor is, dat ik niet (meer) blow.
Naast het feit, dat ik dus géén cannabis meer tot mij neem, moet ik zeggen dat het daar toendertijd helemaal niet gezellig was.
Nee.
Wat trof ik daar dan aan? Wat gebeurde er daar?
Heel eenvoudig.
Een on afzienbare rij van klanten die hun voorraadje kwamen aanvullen, en die, na hun aanschaf meteen weer de kuierlatten namen, er zaten heel aparte types bij, leuk om te bekijken, dit dan weer wel, alleen hun kledij al!,
Enkele vrij jonge dames achter de toog, de aanschaf van de rij van klanten verzorgden, daarbij zelf stevig aan de blowerij zaten en daardoor bij mijn aanschaf meerdere keren met teruggave van euro's die ik teveel had betaald, danig de mist in gingen,
pas na controle van de camera daar, werd dit dan alsnog gecorrigeerd, zonder ook maar een spier in hun gezicht te vertrekken, en een excuus bleef achterwege, (En hier nam ik groot aanstoot aan!)
Er zat een groep mensen zelf stevig te roken
en hadden daar al hun aandacht bij, dan heb je geen zin in een conversatie,nietwaar,
Eén keertje zat er een groep Polen te.blowen met een man of acht van één joint, (dus die acht zullen wel knetterstoned zijn geworden!)
Ik trof er eigenlijk nooit mensen aan met een wie ik een leuk gesprek zou kunnen hebben.
Jammer, maar helaas.
Ik besef terdege, dat dit een persoonlijke schets van ervaringen is.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die heel andere ervaringen hebben vwb hun bezoekjes daar. Jazeker.
Maar ik?
Nee.