Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXanax

Xanax

35 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oftewel ben ik een beer, oftewel zijn jullie watjes (lol), maar toen ik het nam nam ik vaak 5-6mg.
Icm flink wat drank... Gewoon om te kunnen functioneren.
Die tijden zijn gelukkig voorbij, maar 0,5mg voelde ik in het begin ook niet hoor (zonder tolerantie).

Blowen en drinken gaat prima bij xanax, maar let inderdaad op voor die black-outs, want die komen echt uit het niets.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
John Trap zei:
Vragen mag altijd en geen probleem!

Ik gebruik het voor beide doeleinden. Zowel functioneel (bijvoorbeeld voorafgaand het geven van een presentatie op werk of slecht kunnen slapen door werkgerelateerde spanning) of recreatief (voornamelijk in combinatie met speed/coke, alcohol en cannabis).

Ik vind alprazolam overigens erg vergelijkbaar met de RC etizolam, waarbij mijn voorkeur soms zelfs uitgaat naar etizolam. Dat geldt voor zowel functioneel, als recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...
En wat vind jij van flualprazolam?Jij weet zoveel van benzo,s
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
geflipt zei:
Oftewel ben ik een beer, oftewel zijn jullie watjes (lol), maar toen ik het nam nam ik vaak 5-6mg.
Icm flink wat drank... Gewoon om te kunnen functioneren.
Die tijden zijn gelukkig voorbij, maar 0,5mg voelde ik in het begin ook niet hoor (zonder tolerantie).

Blowen en drinken gaat prima bij xanax, maar let inderdaad op voor die black-outs, want die komen echt uit het niets.
Klik om te vergroten...
Of jij had een dikke tolerantie. Alcohol en benzo's zijn een gevaarlijke combinatie. Google gerust.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Of jij had een dikke tolerantie. Alcohol en benzo's zijn een gevaarlijke combinatie. Google gerust.
Klik om te vergroten...
Daarom zeg ik ook dat ik blij ben dat die periode achter mij ligt... En tuurlijk had ik tolerantie, maar die komt snel. Hij mag gerust horen dat het kan eindigen met 10mg per dag. Maar @sosaa kom ik hier vaker tegen en ik denk niet dat het een randdebiel is die zomaar wat snuift of slikt zonder na te denken.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
oooh ik voel het al 1 mg op.Terusten
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
En wat vind jij van flualprazolam?Jij weet zoveel van benzo,s
Klik om te vergroten...
Ik heb flualprazolam een aantal maal gebruikt, maar ik vind dit niet erg lijken op alprazolam. Flualprazolam is dan weer vrij sederend in mijn ogen.

Maargoed, blijkbaar is mijn tolerantie ook niet zo heel hoog, want 5-6 mg alprazolam is voor mij ook veel teveel..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
John Trap zei:
Ik heb flualprazolam een aantal maal gebruikt, maar ik vind dit niet erg lijken op alprazolam. Flualprazolam is dan weer vrij sederend in mijn ogen.

Maargoed, blijkbaar is mijn tolerantie ook niet zo heel hoog, want 5-6 mg alprazolam is voor mij ook veel teveel..
Klik om te vergroten...
6mg xanax is een absurde dosis.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb geslapen als een blok 12 uur.Wel 1 keer plassen en terug slapen.Nee lijkt niet op alprazolam
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
joetsie zei:
Ik heb geslapen als een blok 12 uur.Wel 1 keer plassen en terug slapen.Nee lijkt niet op alprazolam
Klik om te vergroten...
Lekker, hoor!

Pas wel op met de flualprazolam, tolerantiestijging en afhankelijkheid gaan zeer snel met dit stofje.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzo's zijn inderdaad heel verslavend. Je moet echt streng tegen jezelf zijn hoe vaak en veel je mag gebruiken. Houd ook een dagboek bij van wanneer je precies een dosis hebt genomen! Want benzo's veroorzaken vergeetachtigheid. Dus je kan makkelijk denken 'nog één avondje deze week', en dan doe je morgen weer precies hetzelfde omdat je het vergeten was.

Ik ben de laatste tijd ook een beetje de verkeerde kant op gegaan met benzo's. Ik begon met 2 milligram etizolam, wat ik eerst alleen nam na stimulerende middelen. Maar toen ik last kreeg van veel stress de laatste maanden was wiet ineens niet meer voldoende om me te verdoven. Dus begon ik er etizolam, en vaak ook ketamine, erbij te nemen. Ik probeerde heel erg op te letten om niet meer dan twee dagen per week een benzo te nemen. Maar vanwege vergeetachtigheid en mijn verdovingsbehoefte liep dat steeds verder uit de hand. Gisteravond vond ik een bar van 3,7 mg alprazolam niet voldoende, dus toen heb ik een tweede genomen (7,4 milligram). Terwijl ik er laatst dus achter was gekomen dat ik niet meer kon slapen zonder benzo's. Ik vind dat echt extreem en ik was eigenlijk van plan om langzaam af te bouwen door elke drie dagen de dosis te halveren. Maar in plaats daarvan begin ik dus juist weer een dubbele dosis te nemen omdat ik dat gevoel van bijna black-out zo lekker vond.

Neem dus NOOIT op regelmatige benzo's. En pro-tip: zorg er ook niet voor dat je een 'life-stash' aanschaft. Want dat was dus mijn motivatie om grote hoeveelheden van dit spul aan te schaffen en nu zit ik dus met een lichamelijke afhankelijkheid.
Komt wel weer goed trouwens hoor: ik heb gewoon een afbouwschema en ik houd bij hoeveel ik heb genomen, en als ik dan af en toe een nacht niet kan slapen dan is dat dan maar mijn eigen stomme schuld. Maar fijn of slim is het niet.

Dus pas op voor de valkuil van benzo's. In het begin zijn ze fantastisch en doen ze perfect wat je wil: kalmeren en slapen. Maar de tolerantie loopt gigantisch snel op en voor je het weet ben je lichamelijk afhankelijk.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik probeerde heel erg op te letten om niet meer dan twee dagen per week een benzo te nemen.
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dan ook dat 2 keer in de week wat te vaak is. Ik merk dat 1x per week voor mij echt al de grens is. Als ik het vaker neem ben ik hooked!
Volgens mij bouwt de tolerantie ook op met twee x in de week al ligt dat ook aan de dosering en welke benzo je neemt natuurlijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Ja ik denk dan ook dat 2 keer in de week wat te vaak is. Ik merk dat 1x per week voor mij echt al de grens is. Als ik het vaker neem ben ik hooked!
Volgens mij bouwt de tolerantie ook op met twee x in de week al ligt dat ook aan de dosering en welke benzo je neemt natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Ja, etizolam heeft een heel korte halfwaardetijd. Dus na een nachtje is dat wel weer uit mijn systeem.
Sinds ik wat alprazolam op de kop heb getikt kan ik wel echt merken dat ik dan nog onder invloed ben als ik 's ochtends wakker word.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ja, etizolam heeft een heel korte halfwaardetijd. Dus na een nachtje is dat wel weer uit mijn systeem.
Sinds ik wat alprazolam op de kop heb getikt kan ik wel echt merken dat ik dan nog onder invloed ben als ik 's ochtends wakker word.
Klik om te vergroten...
Dit merk ik met xanax ook altijd, blijft veel langer rondsluimeren. Meestal de hele dag erna nog wazig van.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Benzo's zijn inderdaad heel verslavend. Je moet echt streng tegen jezelf zijn hoe vaak en veel je mag gebruiken. Houd ook een dagboek bij van wanneer je precies een dosis hebt genomen! Want benzo's veroorzaken vergeetachtigheid. Dus je kan makkelijk denken 'nog één avondje deze week', en dan doe je morgen weer precies hetzelfde omdat je het vergeten was.

Ik ben de laatste tijd ook een beetje de verkeerde kant op gegaan met benzo's. Ik begon met 2 milligram etizolam, wat ik eerst alleen nam na stimulerende middelen. Maar toen ik last kreeg van veel stress de laatste maanden was wiet ineens niet meer voldoende om me te verdoven. Dus begon ik er etizolam, en vaak ook ketamine, erbij te nemen. Ik probeerde heel erg op te letten om niet meer dan twee dagen per week een benzo te nemen. Maar vanwege vergeetachtigheid en mijn verdovingsbehoefte liep dat steeds verder uit de hand. Gisteravond vond ik een bar van 3,7 mg alprazolam niet voldoende, dus toen heb ik een tweede genomen (7,4 milligram). Terwijl ik er laatst dus achter was gekomen dat ik niet meer kon slapen zonder benzo's. Ik vind dat echt extreem en ik was eigenlijk van plan om langzaam af te bouwen door elke drie dagen de dosis te halveren. Maar in plaats daarvan begin ik dus juist weer een dubbele dosis te nemen omdat ik dat gevoel van bijna black-out zo lekker vond.

Neem dus NOOIT op regelmatige benzo's. En pro-tip: zorg er ook niet voor dat je een 'life-stash' aanschaft. Want dat was dus mijn motivatie om grote hoeveelheden van dit spul aan te schaffen en nu zit ik dus met een lichamelijke afhankelijkheid.
Komt wel weer goed trouwens hoor: ik heb gewoon een afbouwschema en ik houd bij hoeveel ik heb genomen, en als ik dan af en toe een nacht niet kan slapen dan is dat dan maar mijn eigen stomme schuld. Maar fijn of slim is het niet.

Dus pas op voor de valkuil van benzo's. In het begin zijn ze fantastisch en doen ze perfect wat je wil: kalmeren en slapen. Maar de tolerantie loopt gigantisch snel op en voor je het weet ben je lichamelijk afhankelijk.
Klik om te vergroten...
Dit is een goede waarschuwing, ik heb sinds ik de xanax in bezit heb ook beetje lopen experimenteren de laatste dagen. Ik snap dat het verslavend kan zijn, bedankt voor je bericht. Btw bars van 3,7 mg? Op internet las ik dat 2mg zeldzaam is in NL?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ja, etizolam heeft een heel korte halfwaardetijd. Dus na een nachtje is dat wel weer uit mijn systeem.
Sinds ik wat alprazolam op de kop heb getikt kan ik wel echt merken dat ik dan nog onder invloed ben als ik 's ochtends wakker word.
Klik om te vergroten...
ja je hebt gelijk.Van de arts heb ik lorazepam.Die minder ik dan en neem 2 mg alprazolam
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik bedoel flualprazolam.Vind die namen zo verwarrend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."