Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke medicijn geeft je naast Dormicum nog betere roes?

Welke medicijn geeft je naast Dormicum nog betere roes?

48 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Clonazolam piekt en stort ook wel wat harder in qua intensiteit in effecten dan de meeste benzodiazepines, dat ga je tijdens ontwenning ook wel enigszins merken denk ik. Los daarvan vond ik de effecten van Clonazolam veel lijken op de effecten die Clonazepam faciliteert.

Tijdens mijn meest heftig ervaren benzodiazepine ontwenning heb ik kort Mitrazepine toegepast, deze wordt soms in ontwenningsklinieken toegepast bij benzodiazepine ontwenning. Trazodone en andere antipsychotica worden ook vaak toegepast met dit doeleinde.

Ik ben geen fan van antipsychotica, ze doen mij denken aan geraniums. Maar als je 3 dagen lang door heftige benzodiazepine ontwenning heen gaat en je kunt tegelijkertijd niet slapen kun je naar mijn ervaring wel een beetje krankzinnig worden. Wat ik mensen vaak ook vertel is dat tolerantie vorming onder benzodiazepines niet te onderschatten valt, doe vooral rustig aan met afbouwen.

In de zorg wordt onder het mom van efficiëntie vaak zo snel mogelijk af gebouwd, in mijn boek wanneer het benzodiazepines betreft is stabiliteit ook absoluut progressie. Mocht iemand je forceren tot een afbouw die buiten je comfortzone ligt zou ik die persoon er zeker op aanspreken.
Klik om te vergroten...
Wel , ik heb eigelijk bijna alle soorten anti depresiva/chotica afgelopen , zoals mitrazepine , prozac etc.. had nog een 5 tal verschillende weg gegooid dit weekend met het uitkuisen van de badkamer.
Dit was wel in verband met zoektocht naar een middel voor men adhd.
Wat ik nu al lang geaccepteerd heb , dus op het werk weten ze dat ze me geen job van 8 uur laswerk aan 1 stuk moeten geven ,
Maar bvb 20 "kleinere" laswerken zodat ik af en toe eens kan gaan lopen :grin:
Het enige waar ik nog aan vasthang is de clonazolam. In zou deze kunnen vervangen met 15mg dia , maar dat doe ik niet.
Ik houd me nu aan men 2x 5 pd en nu ga ik elke week de clona met 1 kwartje (op de 4de dag) verminderen.
Dus vandaag tot woensdag 2x5 dia , donderdagochtend 0.3 clona en savonds 0.5
Dan weer de dia op vrijdag tot zondag , maandag dan weer 0.3 smorgens clona en 0.3 savonds clona.
Of denk je dat ik nog wat rustiger moet afbouwen me de clona ?
Toen men arts zei dat ik een maand had om met alle benzo's af te bouwen begon te te lachen.
Ik zat toen op 20mg dia , 24mg broma en 1mg clonazepam :tearsofjoy:
Heb het geprobeerd maar was veeeels te rap afkicken , dan over een haar tijd naar 0 met alles.
3 weken volgehouden op 0 , en nu zijn we weer hier :disrelieved:
Nee ben zeer blij dat het nu aan deze hoeveelheid benzo's is , ik voel me een stuk frisser in men hoofd en ook lichaamlijk gaat het een stuk beter.
De therapie helpt ook uiteraard.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Wel, ik heb eigelijk bijna alle soorten anti depresiva/chotica afgelopen , zoals mitrazepine , prozac etc.. had nog een 5 tal verschillende weg gegooid dit weekend met het uitkuisen van de badkamer.
Klik om te vergroten...
Mitrazepine en Trazadone staan in mijn boek als antipsychotica en niet als antidepressiva. Er wordt nog wel eens beweerd dat deze twee middelen 5HT1 serotonine affiniteit verhogen door 5HT2 serotonine affiniteit te blokkeren. Maar dat is een vrij onzinnig excuusverhaal om inname bereidheid te vergroten.

Fluoxetine (Prozac) vond je ook niets? Ik kreeg de indruk dat deze binnen zijn categorie nog als relatief verslavend / recreatief werd ervaren.
inner_search zei:
Dit was wel in verband met zoektocht naar een middel voor men adhd.
Klik om te vergroten...
Rare drugs/medicatie om ADHD mee te 'behandelen' / 'onderdrukken'. :confused:
inner_search zei:
Toen men arts zei dat ik een maand had om met alle benzo's af te bouwen begon te te lachen.
Ik zat toen op 20mg dia , 24mg broma en 1mg clonazepam :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Onverantwoord ook gewoon. Zulk soort grappen onder het mom van 'efficiëntie in de zorg' drijft wel vaker mensen tot suïcide. Hersenschade en cardiovasculaire complicaties komen ook vaak voor als gevolg van benzodiazepine ontwenning. Het is ook algemene kennis dat een overhaaste afbouw van benzodiazepines het risico op terugval en trauma aanzienlijk verhoogt.
inner_search zei:
3 weken volgehouden op 0 , en nu zijn we weer hier :disrelieved:
Klik om te vergroten...
Verrassend maar niet heus, ik vind het alsnog wel sterk dat je dat 3 weken hebt volgehouden.
inner_search zei:
Nee ben zeer blij dat het nu aan deze hoeveelheid benzo's is , ik voel me een stuk frisser in men hoofd en ook lichaamlijk gaat het een stuk beter.
De therapie helpt ook uiteraard.
Klik om te vergroten...
De therapie is leuk en aardig maar wat je naar mijn indruk vooral nodig hebt is een fatsoenlijk benzodiazepine afbouwschema. Clonazolam is simpelweg ongeschikt als benzodiazepine om mee af te bouwen. Het piekt na slechts zo'n anderhalf uur al in effecten, daarna storten de effecten van Clonazolam na zo'n 8 uur alweer vrijwel volledig in waarna het nog zo'n 8 uur lichtjes nasleept waarna je weer zo'n beetje baseline bent. En dat is na slechts 0,5mg Clonazolam, dat is de opstapeling van Clonazolam in je bloed niet mee gerekend die geheid plaats vindt wanneer je 5 keer per dag Clonazolam doseert. Dit ook nog eens naast een Diazepam recept welke dezelfde enzymen benodigd voor afbraak / metabolisme.

Lang verhaal kort, Clonazolam veroorzaakt aanzienlijke schommelingen bij aanhoudend gebruik en met deze schommelingen valt met een goede planning niet te compenseren. Zelfs wanneer er sprake is van ernstige verslaving / afhankelijkheid voor de farmaceutische tegenhanger Clonazepam zal een meer ervaren hulpverlener je volledig omzetten naar een Diazepam voorschrift om mee af te bouwen. En Clonazepam vertoont de complicaties van sterke schommelingen zoals Clonazolam deze veroorzaakt niet. In dit verhaal is de vrij extreme tolerantie vorming waar benzodiazepines om bekend staan nog geen eens mee gerekend wat benzodiazepines eveneens onvoorspelbaar kan maken.

Het ding met Diazepam is dat het in tegenstelling tot Clonazolam een halfwaardetijd heeft van meer dan 24 uur, de metabolieten van Diazepam geen eens meer gerekend. Wanneer je met Diazepam afbouwt heb je al dat onvoorspelbare geouwehoer van Clonazolam met schommelingen niet. Met Diazepam duurt het dan ook meerdere dagen voordat de effecten volledig zijn opgebouwd.

Wanneer ik dagelijks 2,5mg Clonazolam doseer bouw ik af door volledig over te schakelen op Diazepam waarbij ik op de eerste dag toch minimaal 40mg Diazepam zou innemen. Nu kan ik begrijpen dat in jou situatie de keuze voor Clonazolam met beschikbaarheid en financiële redenen te maken kan hebben. Mocht je de wanhoop nabij wezen en geen (toereikend) Diazepam recept kunnen krijgen om het gebruik van benzodiazepines op een realistische manier af te bouwen zou ik op zijn minst de Clonazolam voor Diclazepam inruilen.

Diclazepam is een (relatief) fatsoenlijk surogaat alternatief op de farmaceutische Diazepam. Diclazepam faciliteert sterk gelijkende effecten aan Diazepam via hetzelfde werkingsmechanisme. Er is sowieso eigenlijk geen benzodiazepine meer ongeschikt om mee af te bouwen dan Clonazolam. Benzodiazepines door elkaar heen gebruiken om 'af te bouwen' is normaal gesproken ook niet het meest praktische idee.

Gewoon aangeven bij de huisartsenpost dat je ontevreden bent met de ondersteuning die je krijgt bij het afbouwen van benzodiazepine gebruik en dat je geholpen wilt worden door een andere hulpverlener. Bij voorkeur iemand met enigszins gerelateerde kennis betreffende het afbouwen van benzodiazepines.

Therapie heeft op dit punt überhaupt geen zin zolang je geen stabiel benzodiazepine voorschrift hebt. Typisch geval dweilen met de kraan open dit.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Mitrazepine en Trazadone staan in mijn boek als antipsychotica en niet als antidepressiva. Er wordt nog wel eens beweerd dat deze twee middelen 5HT1 serotonine affiniteit verhogen door 5HT2 serotonine affiniteit te blokkeren. Maar dat is een vrij onzinnig excuusverhaal om inname bereidheid te vergroten.

Fluoxetine (Prozac) vond je ook niets? Ik kreeg de indruk dat deze binnen zijn categorie nog als relatief verslavend / recreatief werd ervaren.

Rare drugs/medicatie om ADHD mee te 'behandelen' / 'onderdrukken'. :confused:

Onverantwoord ook gewoon. Zulk soort grappen onder het mom van 'efficiëntie in de zorg' drijft wel vaker mensen tot suïcide. Hersenschade en cardiovasculaire complicaties komen ook vaak voor als gevolg van benzodiazepine ontwenning. Het is ook algemene kennis dat een overhaaste afbouw van benzodiazepines het risico op terugval en trauma aanzienlijk verhoogt.

Verrassend maar niet heus, ik vind het alsnog wel sterk dat je dat 3 weken hebt volgehouden.

De therapie is leuk en aardig maar wat je naar mijn indruk vooral nodig hebt is een fatsoenlijk benzodiazepine afbouwschema. Clonazolam is simpelweg ongeschikt als benzodiazepine om mee af te bouwen. Het piekt na slechts zo'n anderhalf uur al in effecten, daarna storten de effecten van Clonazolam na zo'n 8 uur alweer vrijwel volledig in waarna het nog zo'n 8 uur lichtjes nasleept waarna je weer zo'n beetje baseline bent. En dat is na slechts 0,5mg Clonazolam, dat is de opstapeling van Clonazolam in je bloed niet mee gerekend die geheid plaats vindt wanneer je 5 keer per dag Clonazolam doseert. Dit ook nog eens naast een Diazepam recept welke dezelfde enzymen benodigd voor afbraak / metabolisme.

Lang verhaal kort, Clonazolam veroorzaakt aanzienlijke schommelingen bij aanhoudend gebruik en met deze schommelingen valt met een goede planning niet te compenseren. Zelfs wanneer er sprake is van ernstige verslaving / afhankelijkheid voor de farmaceutische tegenhanger Clonazepam zal een meer ervaren hulpverlener je volledig omzetten naar een Diazepam voorschrift om mee af te bouwen. En Clonazepam vertoont de complicaties van sterke schommelingen zoals Clonazolam deze veroorzaakt niet. In dit verhaal is de vrij extreme tolerantie vorming waar benzodiazepines om bekend staan nog geen eens mee gerekend wat benzodiazepines eveneens onvoorspelbaar kan maken.

Het ding met Diazepam is dat het in tegenstelling tot Clonazolam een halfwaardetijd heeft van meer dan 24 uur, de metabolieten van Diazepam geen eens meer gerekend. Wanneer je met Diazepam afbouwt heb je al dat onvoorspelbare geouwehoer van Clonazolam met schommelingen niet. Met Diazepam duurt het dan ook meerdere dagen voordat de effecten volledig zijn opgebouwd.

Wanneer ik dagelijks 2,5mg Clonazolam doseer bouw ik af door volledig over te schakelen op Diazepam waarbij ik op de eerste dag toch minimaal 40mg Diazepam zou innemen. Nu kan ik begrijpen dat in jou situatie de keuze voor Clonazolam met beschikbaarheid en financiële redenen te maken kan hebben. Mocht je de wanhoop nabij wezen en geen (toereikend) Diazepam recept kunnen krijgen om het gebruik van benzodiazepines op een realistische manier af te bouwen zou ik op zijn minst de Clonazolam voor Diclazepam inruilen.

Diclazepam is een (relatief) fatsoenlijk surogaat alternatief op de farmaceutische Diazepam. Diclazepam faciliteert sterk gelijkende effecten aan Diazepam via hetzelfde werkingsmechanisme. Er is sowieso eigenlijk geen benzodiazepine meer ongeschikt om mee af te bouwen dan Clonazolam. Benzodiazepines door elkaar heen gebruiken om 'af te bouwen' is normaal gesproken ook niet het meest praktische idee.

Gewoon aangeven bij de huisartsenpost dat je ontevreden bent met de ondersteuning die je krijgt bij het afbouwen van benzodiazepine gebruik en dat je geholpen wilt worden door een andere hulpverlener. Bij voorkeur iemand met enigszins gerelateerde kennis betreffende het afbouwen van benzodiazepines.

Therapie heeft op dit punt überhaupt geen zin zolang je geen stabiel benzodiazepine voorschrift hebt. Typisch geval dweilen met de kraan open dit.
Klik om te vergroten...
Wauw thx voor de reactie , ik heb ze even vluchtig gelezen.
Vanavond thuis lees ik ze op de pc en reageer ik even met wet vragen of stuur ik je even een pb'tje als je het niet erg vind :wink: .

Ik vind nu men benzo gebruik niet echt zeer hoog , vandaag heb ik men eerste dia maar om 1 uur deze middag genomen (ik probeer zolang uit te stellen tot ik de eerste lichte symptomen van withdrawl ervaar , zoals droge mond en kjjken vanuit de achterkant van je hooft en overal prikkels , alsof er met 1000 naalden ik me geprikt worden..)en dan weet ik dat ik me na een half uurtke a 3 kwartier beter voel.
Nu zal ik nix meer nemen tot vanavond.
Als ik thuis ben van men werk laat ik soms zelf de withdrawl opkomen tot een uur voor ik ga slapen en neem dan 1mg fluni of 0.5 clona (raar dat de fluni zo hoog moet en de clona eigelijk "redelijk " laag.)
Anders is de piek al voorbij en kan ik niet meer in slaap raken.
Ik hoef eigelijk nix te vragen aan men arts , ik kan naar een psych, men probleem uitlegge en me zo per direct laten omzetten naar volledig dia als ik wil.
Men tijd zit er even op nu , je hoort me straks nog !
Bedankt alvast.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind oxycodone toch echt behoorlijk tegenvallen.
Maar 5-15mg moet wel genoeg zijn zonder tolerantie.
M
Madelon58Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAZING zei:
Oxycodon is goddelijk :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen hoeveel jij daar dan van slikt om je "roesje" te krijgen?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Madelon58 zei:
Mag ik vragen hoeveel jij daar dan van slikt om je "roesje" te krijgen?
Klik om te vergroten...
20mg
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thomas Shelby zei:
Oxycodon is goddelijk :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Tot je moet afkicken. Dan is is het enkeltje hel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Één ding moet ik toch even zeggen.
Blijf in vredesnaam van de oxcycodon af!
Het is mss lekker, er weer af komen is dit zeer zeker niet!
Mogadon is teringzooi omdat het veeeeel te lang doorwerkt. Meer dan 24 uur heb je er last van...is ook al een erg oud middel.
Als je kunt kiezen, neem dan temazepam. Dat t
2 uren ongeveer, en in de ochtend heb je er geen last van. Met mogadon ben je de dag erna al besef je dit niet, een flink gevaar op de weg als je gaat rijden. Laat deze maar links liggen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Miems zei:
Tot je moet afkicken. Dan is is het enkeltje hel.
Klik om te vergroten...
Hier staat het al.
En zo is het!
Je bouwt zeer snel tolerantie op, en dan...zie hierboven...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."