#1
Wel , ik heb eigelijk bijna alle soorten anti depresiva/chotica afgelopen , zoals mitrazepine , prozac etc.. had nog een 5 tal verschillende weg gegooid dit weekend met het uitkuisen van de badkamer.Clonazolam piekt en stort ook wel wat harder in qua intensiteit in effecten dan de meeste benzodiazepines, dat ga je tijdens ontwenning ook wel enigszins merken denk ik. Los daarvan vond ik de effecten van Clonazolam veel lijken op de effecten die Clonazepam faciliteert.
Tijdens mijn meest heftig ervaren benzodiazepine ontwenning heb ik kort Mitrazepine toegepast, deze wordt soms in ontwenningsklinieken toegepast bij benzodiazepine ontwenning. Trazodone en andere antipsychotica worden ook vaak toegepast met dit doeleinde.
Ik ben geen fan van antipsychotica, ze doen mij denken aan geraniums. Maar als je 3 dagen lang door heftige benzodiazepine ontwenning heen gaat en je kunt tegelijkertijd niet slapen kun je naar mijn ervaring wel een beetje krankzinnig worden. Wat ik mensen vaak ook vertel is dat tolerantie vorming onder benzodiazepines niet te onderschatten valt, doe vooral rustig aan met afbouwen.
In de zorg wordt onder het mom van efficiëntie vaak zo snel mogelijk af gebouwd, in mijn boek wanneer het benzodiazepines betreft is stabiliteit ook absoluut progressie. Mocht iemand je forceren tot een afbouw die buiten je comfortzone ligt zou ik die persoon er zeker op aanspreken.
Dit was wel in verband met zoektocht naar een middel voor men adhd.
Wat ik nu al lang geaccepteerd heb , dus op het werk weten ze dat ze me geen job van 8 uur laswerk aan 1 stuk moeten geven ,
Maar bvb 20 "kleinere" laswerken zodat ik af en toe eens kan gaan lopen
Het enige waar ik nog aan vasthang is de clonazolam. In zou deze kunnen vervangen met 15mg dia , maar dat doe ik niet.
Ik houd me nu aan men 2x 5 pd en nu ga ik elke week de clona met 1 kwartje (op de 4de dag) verminderen.
Dus vandaag tot woensdag 2x5 dia , donderdagochtend 0.3 clona en savonds 0.5
Dan weer de dia op vrijdag tot zondag , maandag dan weer 0.3 smorgens clona en 0.3 savonds clona.
Of denk je dat ik nog wat rustiger moet afbouwen me de clona ?
Toen men arts zei dat ik een maand had om met alle benzo's af te bouwen begon te te lachen.
Ik zat toen op 20mg dia , 24mg broma en 1mg clonazepam
Heb het geprobeerd maar was veeeels te rap afkicken , dan over een haar tijd naar 0 met alles.
3 weken volgehouden op 0 , en nu zijn we weer hier
Nee ben zeer blij dat het nu aan deze hoeveelheid benzo's is , ik voel me een stuk frisser in men hoofd en ook lichaamlijk gaat het een stuk beter.
De therapie helpt ook uiteraard.