Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWater drinken met warm weer en xtc

Water drinken met warm weer en xtc

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DonsdekLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, wij gaan van zaterdag naar een festival waar we gepland hebben om een pilletje te pakken. Ik heb vaker gelezen dat je maximaal 1 glas water per uur mag. Nu staat alleen de weersverwachting op 32 graden en dus lijkt het me logisch dat we extra water moeten drinken. Wat zou dan een verstandige hoeveelheid water drinken zijn?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Donsdek zei:
Hallo, wij gaan van zaterdag naar een festival waar we gepland hebben om een pilletje te pakken. Ik heb vaker gelezen dat je maximaal 1 glas water per uur mag. Nu staat alleen de weersverwachting op 32 graden en dus lijkt het me logisch dat we extra water moeten drinken. Wat zou dan een verstandige hoeveelheid water drinken zijn?
Klik om te vergroten...
1 glas water per uur als het zo warm is wel heeeeel erg weinig.. Waar heb je gelezen dat je maar 1 glas max mag? (Naja ik vind dat weinig )

En de andere tips hier opt forum een goed doorlezen over waarop je moet letten met drugs en warm weer. (Voldoende rust, niet pal inde zon, schaduw opzoeken, etc)

Ik zou gewoon flesje water kopen en die vullen opde wc als dat mogelijk is.
Niet teveel niet te weinig.

Hoeveel precies hangt denk ik ook af hoeveel je beweegt hoe hard je gaat, of je binnen of buiten staat. Inde schaduw.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
N3K0 zei:
1 glas water per uur als het zo warm is wel heeeeel erg weinig.. Waar heb je gelezen dat je maar 1 glas max mag? (Naja ik vind dat weinig
Klik om te vergroten...
Heb het ook zo begrepen dat 1 glas/uur bij xtc namelijk. Omdat MDMA vocht ophoud, je kan ook moeilijk plassen... dus ligt er bij een te hoog waterverbruik watervergiftiging op de loer.
Hoe dat nu zit als het pokke warm is... geen flauw idee.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
Heb het ook zo begrepen dat 1 glas/uur bij xtc namelijk. Omdat MDMA vocht ophoud, je kan ook moeilijk plassen... dus ligt er bij een te hoog waterverbruik watervergiftiging op de loer.
Hoe dat nu zit als het pokke warm is... geen flauw idee.
Klik om te vergroten...
Als je zweet verlies je ook vocht, dat moet wel aangevuld worden. Het is geen wet van Meden en Perzen. Gezond boeren verstand is leidend hierin denk ik.1 glas te weinig maar 5 in het uur gewoon teveel. Krijg je koppijn of flauwtes dan heb je al snel te weinig.
Hou elkaar lekker goed in de gaten, pak rustmomenten en schaduwplekjes om te chillen. En als je twijfelt dan is het ook niet erg om de pillen een keertje over te slaan toch?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Heb het ook zo begrepen dat 1 glas/uur bij xtc namelijk. Omdat MDMA vocht ophoud, je kan ook moeilijk plassen... dus ligt er bij een te hoog waterverbruik watervergiftiging op de loer.
Hoe dat nu zit als het pokke warm is... geen flauw idee.
Klik om te vergroten...
Misschien zeggen ze dat omdat sommige mensen niet goed kunnen nadenken en overdreven veel gaan drinken ( want ja ik moet toch genoeg drinken) en met 1 glas per uur kan er weinig verkeerd gaan dan.

Voor mijzelf zou 1 glas (met dit weer) te weinig zijn. (Met dansen en alles er omheen )

Maar toen ik nog naar feestje ging en xtc enzo deed, dronk ik er altijd bier bij😅 en dat waren er meer als 1 per uur.
MarcieMarc zei:
Gezond boeren verstand is leidend hierin denk ik.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook.

Gewoon niet te moeilijk denken.
D
DonsdekLid
01-01-2024, 00:00
#6
mandragora zei:
https://www.drugsenuitgaan.nl/vraag/wat-moet-je-weten-over-xtc#:~:text=Als je XTC gebruikt loop,je het risico op watervergiftiging.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-is-watervergiftiging-een-risico-bij-xtc/

https://www.drugsinfo.nl/xtc/risico-watervergiftiging-van-xtc-gebruik#:~:text=De belangrijkste maatregel om een,XTC kun je hier vinden.

...dit zijn er nog maar een paar. Internet staat er bezaaid mee.
Dus ik zou er alleszins niet te licht overgaan.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht, duidelijke bronnen, ik zag ook wel staan dat het grote hoeveelheden water betrof en niet mega vaak voorkwam. Denk dat ik nog steeds wel safe zit met 2 glazen water per uur en dat ik het gewoon wat later pak, dan is de grootste hitte voorbij
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
https://www.drugsenuitgaan.nl/vraag...ruikt loop,je het risico op watervergiftiging.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-is-watervergiftiging-een-risico-bij-xtc/

https://www.drugsinfo.nl/xtc/risico...jkste maatregel om een,XTC kun je hier vinden.

...dit zijn er nog maar een paar. Internet staat er bezaaid mee.
Dus ik zou er alleszins niet te licht overgaan.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
https://www.drugsenuitgaan.nl/vraag/wat-moet-je-weten-over-xtc#:~:text=Als je XTC gebruikt loop,je het risico op watervergiftiging.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-is-watervergiftiging-een-risico-bij-xtc/

https://www.drugsinfo.nl/xtc/risico-watervergiftiging-van-xtc-gebruik#:~:text=De belangrijkste maatregel om een,XTC kun je hier vinden.

...dit zijn er nog maar een paar. Internet staat er bezaaid mee.
Dus ik zou er alleszins niet te licht overgaan.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het delen 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Ik dacht echt dat 1 glas te weinig zou zijn maar na het lezen vandie artikels zit ik er toch bestwel naast. 😅

Goed omte weten!!
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flesje per uur en als t te warm wordt even de rusten en de schaduw opzoeken.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dick_van_Leeuwen zei:
Flesje per uur en als t te warm wordt even de rusten en de schaduw opzoeken.
Klik om te vergroten...
Oh en af en toe zo'n waterijsje!
D
DonsdekLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dick_van_Leeuwen zei:
Oh en af en toe zo'n waterijsje!
Klik om te vergroten...
Oeh dat klinkt dan inderdaad wel lekker😬
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je veel zweet dan moet je niet alleen water aanvullen maar ook zout. Dus af en toe wat eten, een sportdrankjes voor de suikers. Anders ga je alsbog naar de klote.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik doe altijd, wanneer het zo warm is, als ik het flesje vul gelijk de helft leegdrinken, opnieuw vullen, en in een uurtje opdrinken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dick_van_Leeuwen zei:
Oh en af en toe zo'n waterijsje!
Klik om te vergroten...
Suck my popsicle
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Donsdek zei:
Oeh dat klinkt dan inderdaad wel lekker😬
Klik om te vergroten...

Of een stukje sorbet. :smirk:
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fruit en smoothies zijn ook erg lekker en voedzaam als je aan de pillen zit en daarmee krijg je ook vocht binnen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donsdek zei:
Bedankt voor je bericht, duidelijke bronnen, ik zag ook wel staan dat het grote hoeveelheden water betrof en niet mega vaak voorkwam. Denk dat ik nog steeds wel safe zit met 2 glazen water per uur en dat ik het gewoon wat later pak, dan is de grootste hitte voorbij
Klik om te vergroten...
Dit is het belangrijkste wat je kunt doen. MDMA nemen op zo'n hete dag en dan in de zon gaan staan dansen, dat is echt heel gevaarlijk.

Donsdek zei:
Hallo, wij gaan van zaterdag naar een festival waar we gepland hebben om een pilletje te pakken. Ik heb vaker gelezen dat je maximaal 1 glas water per uur mag. Nu staat alleen de weersverwachting op 32 graden en dus lijkt het me logisch dat we extra water moeten drinken.
Klik om te vergroten...

Afkoelen kan je bovendien ook doen door water over je heen te gieten. Het best zijn van die plantenspuiten die het water vernevelen. Kun je anderen op het festival ook nog blij mee maken :wink:
Zwemmen, in de schaduw blijven, niet ecstatisch gaan staan dansen en/of even naar de chillout gaan zijn daarnaast goede ideeën om op temperatuur te blijven.

Het probleem met MDMA is dat je nieren niet meer goed werken, waardoor je minder urine produceert. Zeker als het warm is wordt dat lastig, omdat je dan vanwege het zweten ook weer kunt uitdrogen. Dus het wordt een beetje lastig om in te schatten hoeveel je moet drinken. Daarbij kan het verstandig zijn om op te letten hoeveel je plast, en welke kleur de urine is. Als je veel plassen en de urine is geel; dan kan je nog wel water drinken. Maar als je in de tussentijd niet moet plassen dan kun je misschien maar beter oppassen. Twee glazen water per uur kan dan al te veel zijn; zeker als je dat elk uur blijft doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."