Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine: meest effectieve manier van gebruik?

Morfine: meest effectieve manier van gebruik?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
KleineGarnaalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:

Morphine

Morphine is a naturally-occurring opioid substance of the morphinan class. It is one of the natural plant alkaloids found in opium, along side codeine which is extracted from Papaver somniferum (also known as the poppy plant).[6] Additionally, it is considered to be the prototype opiate (i.e...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org


Deze pillen kan je het best slikken denk ik.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik ze inderdaad gewoon ga slikken. 20mg om te starten, afwachten en dan oordelen of ik eventueel nog wat kan bijpakken.
K
KleineGarnaalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag iedereen,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen twee doosjes morfinesulfaat (10mg instant release tabletten, zie foto). Het idee is om deze recreatief te gebruiken zo nu en dan (met ruime pauzes tussen het gebruik, om afhankelijkheid en andere narigheid te voorkomen). Ik heb enige beperkte ervaring met opiaten, zo heb ik in het verleden tramadol gebruikt na een operatie en ook oxycodone heb ik in het verleden weleens recreatief gebruikt. Laatste keer dat ik een opiaat gebruikt heb is wel meer dan een jaar geleden.

Ik vraag me nu af wat de juiste dosis morfine zou zijn om niet volledig van de kaart te raken maar toch een stevige opiaat-buzz te mogen ervaren. Ook vraag ik me af wat de meest efficiënte manier van toediening zou zijn (slikken, snuiven, pluggen...) om met een zo laag mogelijke dosis een zo goed mogelijk effect te kunnen ervaren.

Iemand die hier wel raad mee weet?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou er met 2 of 3 stuks beginnen. Gewoon slikken werkt het beste. Kan je erna altijd nog 1 of 2 stuks bijnemen.

Veel plezier (stiekem een beetje jaloers)!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
KleineGarnaal zei:
Ik vraag me nu af wat de juiste dosis morfine zou zijn om niet volledig van de kaart te raken maar toch een stevige opiaat-buzz te mogen ervaren.
Klik om te vergroten...

Morphine

Morphine is a naturally-occurring opioid substance of the morphinan class. It is one of the natural plant alkaloids found in opium, along side codeine which is extracted from Papaver somniferum (also known as the poppy plant).[6] Additionally, it is considered to be the prototype opiate (i.e...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

KleineGarnaal zei:
Ook vraag ik me af wat de meest efficiënte manier van toediening zou zijn (slikken, snuiven, pluggen...) om met een zo laag mogelijke dosis een zo goed mogelijk effect te kunnen ervaren.
Klik om te vergroten...
Deze pillen kan je het best slikken denk ik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
John Trap zei:
Ik zou er met 2 of 3 stuks beginnen. Gewoon slikken werkt het beste. Kan je erna altijd nog 1 of 2 stuks bijnemen.

Veel plezier (stiekem een beetje jaloers)!
Klik om te vergroten...

Haha ook jaloers ^^ maar dat terzijde, 2 of 3 met 0 tolerantie? Best veel om te starten toch.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
🐺PsyTekz zei:
Haha ook jaloers ^^ maar dat terzijde, 2 of 3 met 0 tolerantie? Best veel om te starten toch.
Klik om te vergroten...
Zo sterk is morfine niet (circa 2 à 3 keer minder sterk dan oxycodon). Van equivalente doseringen oxycodon voel je echt veel meer. Ik heb een paar underwhelming ervaringen met morfine gehad. Dat vind ik dan toch zonde, want het kan zo lekker zijn!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Morfine werkt het beste, als je deze stof in vloeibare vorm in een beenspier injecteert.
Dan ben je toch wel een hele tijd heerlijk van in een roes.
Ik kreeg het na een operatie die zeer pijnlijk was, gedurende 3 dagen heb ik heerlijk kunnen zweven.
En toen was het basta....
Maar goed ook!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het juiste antwoord hierop is dat er geen juiste dosering bestaat:cry: Maar als ex heroïne en morfine verslaafde zou ik je aanraden om met 20mg of 30mg te beginnen en kijken hoe die valt. En neem dit gewoon oraal in waar het voor bedoeld is. Je gaat toch geen morfine sulfaat snuiven! En ik zal het al helemaal niet spuiten tenzei je een morfine junkie wilt worden.... Je hebt helemaal geen opiaat tolerantie dus neem het gewoon oraal in alsjeblieft. Verder kijk uit en geniet ervan zal ik maar zeggen dan:confused::grimacing::tonguewink:

EDIT: zie dat dit bericht al oud is joh! :tearsofjoy: dus me reactie zal ondertussen wel compleet nutteloos zijn....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mee eens.
Slikken van de tabletten is het beste, en veel minder snel verslavend dan gespoten morfine.
Niet doen, spuiten of snuiven!
S
StillfightingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zal als oud morfine oxycodon en fentanyl verslaafde daarna bruin 3 maanden omdat ik geen recept meer had het in eerste instantie proberen te roken was met fentanyl mijn overstap naar een heroïne verslag geen methadon gebruiker wel gestopt. Wel is het de meest domme manier om een verslaving op te lopen afkicken van opiaten maak gebruik van de pammetjes maar geen vervanger als methadon ook al kan de bloeddruk behoorlijk stijgen ik heb de laatste operatie gekozen voor paracetamol en naproxen wel schadelijkee voor maag en darmen kreeg ook maag tablet bij werkt beter tegen de pijn en is niet verslavend na een 2 maand voorschrift en 3 maanden heroïne gebruik is dat wel laatste pijnstillers die ik zou gaan gebruiken gewoon omdat ik verslavingsgevoelig ben mensen die dit niet zijn oxycodon en fentanyl oraal zorgt naar mijn idee voor minder wazige bijwerkingen als bijvoorbeeld Tramadol of morfine de overstap is dom geweest gelijkelijk niet in 1 x of 1 week verslaafd maar de rush van heroïne valt niet te vergelijken met pijnstillers op voorgeschreven dosis. Ik zou uit ervaring zeggen zet opiaten als laatste hulpmiddel in zeker toen ik heroïne gebruikte het verdoofd niet alleen je pijn maar ook je gevoel van de menselijke dingen die er niet eenmaal bij horen in het leven nog het leuk is of niet vluchten op welke manier dan ook zal uiteindelijk harder terug komen dan verwacht dus ik zal zeggen slik ze volgens recept zorg dat je geen pijn hebt en laat die zogenaamde flash achterwege dat is iets tussen je hoofd wat je wil ervaren niet zult ervaren want het is geen heroïne wat de flash geef deze middelen zijn geen speeltjes ik heb de bodem echt gezien ik zit nog liever in een cel eenmaal lichamelijk verslaafd aan opiaten ik was geestelijk sterk maar had ook mijn familie ouders en vrienden huis allemaal kwijt kunnen raken was ik hiermee door gegaan. Ik rookte zelf 15mg fentanyl een halve tablet dit was gevaarlijker als heroïne volgens buitenstaanders van heroïne krijg je wel een heftigere flash opiaten of reschousches ervan ik zal er af blijven wel vind ik de hell van jarenlang benzodiazepinen gebruik zwaarder minder pijn geestelijk moeilijker het liefst wil ik terug naar niet eens meer een sigaret roken zoveel verkeerde beslissingen gemaakt jammer dat ik er na mijn 30ste achter moest komen. Vergeet niet verslavingsgevoeligheid licht bij de persoon zelf en hoe die er mee om gaat er zijn mensen die kunnen gewoon 1 x per maand chinezen donker zonder verslaafd te worden je bent gevoelig voor of niet ik ben het wel en dan echt zonder trots.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Verslaving gevoelig?
Breek me de bek niet open
Domme, nee, stupide fouten gemaakt?
Breek me de bek niet open
Domme ,(achteraf bezien) keuzes gemaakt?
Breek me de bek niet open
Maar:
Ik heb GELEEFD!
S
StillfightingLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Verslaving gevoelig?
Breek me de bek niet open
Domme, nee, stupide fouten gemaakt?
Breek me de bek niet open
Domme ,(achteraf bezien) keuzes gemaakt?
Breek me de bek niet open
Maar:
Ik heb GELEEFD!
Klik om te vergroten...
Is wel degelijk aanwezig verslaving gevoelig heid waar heb ik meer als 20 jaar tegen lopen vechten? Ben de 1e van mijn familie die probeerd te stoppen voor de dood (alcoholischme, softdrugs, harddrugs) moet 1 iemand zijn van de mannen die iets anders doet als de rest nu de benzos nog. Misschien groei je er mee op, welke buurt ben je geboren achtergrond van de familie. Ik kan je zeggen dat geen mannelijk iemand van mijn familie 60 plus is geworden wel gewoon door roken na een hartstilstand he, dat is ook de reden waarom ik op het forum zit altijd de schuld aan een ander of omstandigheden gegeven, nu kijk ik naar mezelf wat heb ik fout gedaan en kan ik beter doen niet zo makkelijk als de schuld aan een ander geven maar wel er hoop dat ik de 1e ga worden die de 55 plus haalt ik rook soms nog coke ben een verslaafde maar heb veel overwonnen kan de coke 1 of 2 x per maand roken tegenwoordig ga ook gewoon slapen en werk door de week. Wel heb ik veel fouten gemaakt ik ben verslaving gevoelig en weet dat als ik iets probeer wat geen partydrugs is ik er snel aan zit. Maar het is nog steeds mijn schuld fout. Ik val op de kick een ruit doorgooien geeft bij mij ook een goed gevoel qua spanning, terwijl het een dom iets is pas na verschillende behandelingen achter gekomen. En ja ik ken crisis opnames zowel psygiatry als verslavingszorg. Verslavingszorg ben ik voor afgekeurd door mijn dubbeldiagnose meestal beland ik in crisisopvang gesloten inrichting isoleercellen comfortrooms bad etc. Gedwongen opnames. Rechterlijke machtiging etc. Nu al meer dan een jaar op de goede weg op en af natuurlijk maar zit vooruitgang in. Want blijf je bepaalde drugs misbruiken komen de meeste mensen vroeg of laat wel in de psychiatrie terecht. In mijn leven veel mensen kapot zien gaan waar een ander er wel recreatief mee om kon gaan dus ja verslaving gevoelig heid ligt wel degelijk aan de persoon.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ieder mens maakt fouten.
Iedereen.
Ik ben na mijn 45 ste er nog achter gekomen welke kardinale fout ik vele jaren terug gemaakt heb...
Maar met mijn verslavingsgevoeligheid is het simpelweg een absolute no go om een keertje smack te proberen...
Dat gaat voor 1000% zeker fout.
Het is met oxcycodon al zo een teringbende geweest...
Laat staan met smack.
Nee, het is zoeken naar een geschikte rc voor zo af en toe, meer niet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
KleineGarnaal zei:
Ik denk dat ik morgenavond 20mg oraal ga proberen, kijken hoe het werkt en na 1 á 2 uur eventueel (afhankelijk van het effect) nog 10 á 15mg bijpakken. Ik laat hier nog achter hoe het was :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Wees voorzichtig met alcohol erbij zonder tolerance
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ieder mens maakt fouten.
Iedereen.
Ik ben na mijn 45 ste er nog achter gekomen welke kardinale fout ik vele jaren terug gemaakt heb...
Maar met mijn verslavingsgevoeligheid is het simpelweg een absolute no go om een keertje smack te proberen...
Dat gaat voor 1000% zeker fout.
Het is met oxcycodon al zo een teringbende geweest...
Laat staan met smack.
Nee, het is zoeken naar een geschikte rc voor zo af en toe, meer niet.
Klik om te vergroten...
Heroine is ook geen verslaving, het is een ziekte. De grootste ontsnapping aan de realiteit die er is. Al zou je met messen in je lichaam rondlopen zou je je nog goed voelen door de smack. Voor oxy hetzelfde. Zijn middelen die je echt alleen moet gebruiken als je een hele sterke reden heb en zelfs dan moet je een helder geweten hebben bij wat je doet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat oxcycodon betreft, dat middel ken ik maar al te goed.
Wat een zooi is dat!
Van bruin weet ik gelukkig niets.
Dat ga ik zo houden...
Ik ga ervanuit, dat iedere verslaving een ziekte is.
Geen enkel mens haalt zich willens en wetens uit plezier een verslaving op zijn nek.
Er zijn nogal wat medeburgers,die totaal niet weten, waar zij over praten met hun insinuaties van:
Ach, wat raar nou...hij of zij heeft mij toch altijd verzekerd, dat hij zo kan stoppen, waarom doet hij dit dan niet...?

Een zienswijze, en een uitspraak , waar ik woest over kan worden!
K
KleineGarnaalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat ik morgenavond 20mg oraal ga proberen, kijken hoe het werkt en na 1 á 2 uur eventueel (afhankelijk van het effect) nog 10 á 15mg bijpakken. Ik laat hier nog achter hoe het was :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."