Hoi, Gisteren (zaterdag) heb ik voor de tweede keer XTC gebruikt, maar ik vond het heel erg tegenvallen en ik snap niet helemaal hoe dat kan. Eerst wat over mij:
In juni heb ik voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook de eerste keer dat ik een stimulant gebruikte. Verder heb ik een keer 3-CMC (november), 2C-B (december) en 4-HO-MET (afgelopen donderdag) gebruikt, en meerdere keren wiet, truffels en alcohol.
De eerste keer XTC was ronduit geweldig. Ik nam het op een festival, en had de tijd van mijn leven. Ik wist nog niet zo goed wat ik aan het doen was, dus heb grote fouten gemaakt, maar goed. Het ging als volgt: rond 17:00 nam ik een halfje (+_50 mg). Anderhalf uur later voelde ik nog niks, dus besloot ik nog een halfje te nemen (dat was natuurlijk een grote fout). Rond 19:00 voelde ik het heel hard hitten. Alles was geweldig, de muziek was prachtig en ik hield van iedereen. Vanaf toen ben ik tot een uur of 2/3 doorgegaan, en heb een aantal keer bijgepakt. In totaal denk ik dat ik zo'n 200 mg genomen heb, wat natuurlijk veel teveel is (ik weeg 65 kg). Nu ruim een half jaar later nam ik dus weer XTC, nu veel minder omdat ik bijgeleerd heb. Ik kreeg de pil van een vriend V, hij was ongetest maar V had het al eerder gebruikt en ging er erg goed op. V heeft veel ervaring en gebruikt regelmatig, dus nam een halfje om te beginnen, dit ging bij hem erg goed. Ik nam een kwartje. Ongeveer anderhalf uur later voelde ik het heel lichtjes, maar het kwam totaal niet in de buurt van wat ik de vorige keer voelde. Ik had het naar m'n zin en kreeg een droge mond, maar het verschil met voor de XTC was minimaal. Toen het na nog weer een half uur nog steeds niet verder was opgekomen, nam ik op aanraden van V nog een kwartje. Hij merkte wel op dat mijn pupillen groot waren, maar ik voelde dus nog niet zo heel veel. Ook deze tweede dosis is niet heel hard binnengekomen. Ongeveer een uur na de 2e dosis kreeg ik wel meer zin om met mensen te praten, en mijn kaken waren heel lichtjes gespannen, maar het euforische en het liefde-gevoel was er totaal niet. Ik heb het hierbij gelaten omdat het feestje bijna afgelopen was, maar was wel een beetje teleurgesteld. Ik weet dat je nooit meer zo'n ervaring hebt als de eerste keer, maar dit effect stelde me toch wel teleur. Is het normaal dat het de volgende keren zo mild is? Herkennen jullie dit? Of heeft het misschien wat te maken met de 4-HO-MET een paar dagen ervoor, of de 3-CMC een paar maanden geleden? Of heb ik gewoon te weinig genomen?