Even een update!
Heb dus gisteren die 2x10mg Diazepam Teva genomen 4-5 uur voordat ik op bed zou gaan. Nou, dat verhaal van je heel lekker voelen had ik dus helemaal niet. Het enige wat ik voelde was dat ik na 30-45 minuten wat licht in het hoofd werd en ook in mijn benen. Beetje semi-zwevend de trap op en af maar verder helemaal niets. Voelde me ook niet meer of minder slaperig dan normaal en voelde een klein beetje als die keer (edit: 20 jaar geleden ofzo) in Amsterdam toen ik paddo-thee had gedronken met een kameraad (maar die paddo-thee werkte vele malen sterker; maar was ook ontzettend goor van smaak).
Toen ik uiteindelijk op bed ging liggen viel ik wel vrij snel in slaap (iets sneller dan normaal maar kan ook verbeelding zijn) maar kreeg hele vage droom/nachtmerrie en was toen gelijk weer wakker. Kijk je op de wekker en blijkt dat het net anderhalf uur later was dan toen ik op bed ging.
Daarna wel gelijk weer in slaap gevallen en gelukkig geen vage dromen meer en ik sliep toen ook aan 1 stuk door (normaal word ik gedurende de nacht 2-3x even wakker).
Dus dit spul schijnt dus wel redelijk te werken om te slapen (afgezien van die vage droom/nachtmerrie) maar meer ook niet. Had er toch iets meer van verwacht.
Nou ja, het was in ieder geval gratis maar ik hoef dat spul dus echt niet weer want het doet bij mij bijzonder weinig ondanks dat ik het nog nooit eerder heb gehad.
Wat me trouwens nog wel opviel was dat ik nadat ik die Diazepam had ingenomen even helemaal geen behoefte meer had aan Methadon. Weet niet of dat kwam doordat ik nog genoeg in mijn lichaam had rondstromen of doordat Diazepam misschien afkickverschijnselen onderdrukt? Mocht dat laatste het geval zijn zou Diazepam misschien een middel kunnen zijn die mensen kan helpen als ze zouden willen minderen/stoppen met Methadon. Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn of ik ben gewoon vreemd omdat die Diazepam mij ook niet echt slaperig of happy maakte.
En ik maar denken dat dit hetzelfde spul was als dat wat ze in Amerika aan mensen geven die zo'n oog-laserbehandeling moeten ondergaan zodat ze zich helemaal blij en rustig gaan voelen. Dat zal dan waarschijnlijk iets heel anders zijn geweest (maar ik dacht echt dat dat ook iets van valium was).
Sorry voor deze lap tekst trouwens. Als ik eenmaal op dreef ben kan ik zo een boek vol schrijven.
In ieder geval wil ik iedereen hier bedanken voor hun reacties. Dat stel ik altijd erg op prijs. Mochten jullie nog meer tips/suggesties/waarschuwingen/etc. willen geven dan zie ik deze graag verschijnen.
Niet vreemd. Wat jij omschrijft is precies de werking van Diazepam.
Het is weldegelijk een slaap/kalmeringsmiddelen, daarom raadde ik je aan het in de avond te gebruiken. Je.merkte het.zelf.ook omdat je wat raar liep.
Dat eerder in slaap vallen, apart dromen en dieper of langer doorslapen komt van de diazepam. Maar het is ook niet zo potent dat je knock out valt.
Omdat er weinig recreatieve waarde aanzit, kan je als benzo gebruiker/verslaafde beter overstappen naar diazepam.
Naast het feit dat het makkelijk af te bouwen is( hoge mg dus veel speelruimte) werkt het lang,
24 uur later zit er nog 50% van in je bloed. Dit merkte je ook met wakker worden.
Het onderdrukt niet de ontwenning zelf, maar wel de symptomen die je oa bij een hero en methadon afkick hebt.
Het is niet geschikt om af te bouwen omdat je hele hoge doseringen nodig hebt.maar als je weer teveel pakt ben je 2 dagen de lul..daarnaast houd methadon je receptoren eigenlijk wat voor de gek
Want je brein voelt dat de receptoren waar hero op werkte nu ook verzadigd raken dus.. geen reden tot afkick.
Stiekem.is het methadon, geen hero..dus geen roes.en kan je mooi de methadon blijven slikken of afbouwen.
Diazepam werkt daar dus niet op. Dus ben je lang verslaafd geweest of heb je te hoge dosossen misbruikt (verschilt per persoon vanaf hoeveel) is diazepam niet voldoende.
Wel helpt het je bij je ontwenning.
Ps: lappen tekst geeft niet,ben ook geen ster in samenvatten lol. Wil nooit iets vergeten.