Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk effect heeft Diazepam Teva 2x10mg?

Welk effect heeft Diazepam Teva 2x10mg?

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@pausy

Er worden geen placebodiazepams gemaakt onder de naam diazepam.
Dit is ook bij wet allang verboden.
Een arts zal dus nooit zomaar ineens je nepdiazepam geven. Als er een placebo aan je word verstrekt. Dan krijg je altijd de informatie mee dat de werkzame stof word afgebouwd en waarom deze word vervangen.

Ik wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt over hoe jij het ervaart maar de klachten die jij omschrijft als je gewoon diazepam van de arts/apotheek krijgt hebben imo een dieperliggende oorzaak.

Juist het gebruik van benzodiazepines zelf kunnen klachten geven ,die precies zijn waarom je benzo slikt,denk aan angst en onrust.

Het ophogen door pammen van je buurvrouw zal je niet verder helpen.

Daarnaast is het placebo effect ook echt een effect. Dus zodra we een 'pammetje' pakken voor stress. Dat de stress al minder word zodra je de pam neemt.

Het zou dus ook zo kunnen zijn dat je door je opname het vertrouwen in oa de apotheek en je arts kwijt bent en onbewust dan juist mensen vertrouwt die wel het beste met je voor hebben zoals de buurvrouw.

Want zolang je ze niet kan laten testen in een lab weet je ook niet of je buurvrouw de juiste pillen hebt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook mensen met afkickverschijnselen, klachten van de diazepam zelf of psychotische klachten denken vaak dat de pillen niet meer werken.

Als een arts dan gaat ophogen op basis van het verhaal van de patiënt kan hij ze regelrecht een verslaving met fatale gevolgen injagen.

Dat is de reden waarom ze niet altijd kunnen meegaan in iedereen zijn verhaal.

Ik vind het wel supervervelend voor je en hoop dat je er snel uitkomt!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
pausy zei:
Roche maakt ze niet meer dacht ik.En ik kan alleen Aurobindo krijgen ipv Centrafarm.Ik heb ook wel eens Zopiclon gehad van de apo waar niks in zat.k zat met hartslag 140 met de telefoon in m´n hand op de bank Net de apotheker gesproken en met een kluitje in het riet gestuurd.Kan niet bestaat niet,Ik ga simpelweg de pijp uit als het niet werkt.Lareb gebeld meldpunt landelijke zorg,centrafarm is niet bereikbaar...de dokter de apotheek een paar keer vandaag Maar ik zie weel waar het schip strand.Ik heb van de buurvrouw gelukkig nog een doosje Teva 10mg gekregen en ik lees op deze site dat die ook niet werken.De buurvrouw heeft ook medicijnen die opeens niet werken.Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak maar toen was er nog enige keus in merken.Nu is de aanvoer gestagneerd.Men kletst alleen over de tekorten van computer chips.
Klik om te vergroten...
Een hartslag van 140 word al bereikt met gezonde inspanning en ook bij stress. Bv stressen of je wel echte pillen hebt en of je wel het juiste effect bereikt.
Paniek en stress hebben enorme invloed op onze hartslag.

Je denkt dat de apotheek je bewust oplicht en voorschrijft. Je leent daarom 'stiekem' pammen van de buurvrouw. Ook zeg je ' men kletst alleen over de tekorten van computer chips'

Dit alles bij elkaar kan ook wijzen op psychotische klachten.

Als ik je dan zou adviseren waar je 'andere' diazepam kan halen . Dan kan ik je ernstig in gevaar brengen met de juiste intenties.

Dat wil ik absoluut niet(daarom mag het ook niet van de forumregels) Wij kunnen jouw situatie simpelweg niet adequaat inschatten. Heb je niet iemand anders die met je mee kan denken. Een hulpverlener?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zou me een hele grote rel geven, als een apotheek dit enorme risico zou gaan lopen door de zaken te gaan oplichten!
Dit kan ik dus niet geloven, dan komen er acuut mensenlevens in groot gevaar.
Als dat werkelijk fout gaat dan gaat de apotheker voor een zeer lange tijd achter de deur...nee. oplichterij door een apotheker is nagenoeg uitgesloten.
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik verwissel ze voor een oud pilletje met dezelfde dosering van hetzelfde merk en die werken goed ik slik niet extra.De EZ test zegt dat er niks inzit en in de de oude wel.Ik heb (nog) geen angstklachten maar hart ritmestoornis en tachycardie.Nu ik een half betablokkertje genomen heb gaat ´t wel weer.Hartslag is nu weer normaal.Maar de muur van onbegrip waar ik tegen aanloop bij apotheker lareb en weet ik wat ik allemaal gebeld heb vandaag is zo frustrerend.Ik ken die pillen al vanaf de introductie ervan.Het enige wat ze doen is het gesprek afkappen op en enkeling na.Toen ik klachten begon te krijgen ben ik naar de oorzaak gaan zoeken en die heb ik gevonden.Maar ze geloven me niet.Ik moet hún wel geloven.Wat ik opper kan niet en zo´n test is humbug enzo.Zelf zullen ze het niet testen.Maar blijf ver van deze categorie pillen en smoke your brains out.Dat kan geen kwaad.Drank werkt precies als diazepam,zo is het ook gekomen.Al jong had ik door dat spanningen weg waren na een slok van het één of het andere wat mijn ouders in huis hadden.Tot ik zoveel zoop dt ik een dilirium kreeg en op de eerste hulp Librium kreeg en de dag erna die o zo veilige valium.Niet verslavend.In 1985 was het opeens verslavend en in 1990 kwamen de Prozac,Seroxat en andere me to´s uit en was dat het tovermiddel.Ik heb het geprobeerd Brrrr....
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk niet dat de apotheek me oplicht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."