Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLangdurige ontwenning

Langdurige ontwenning

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeden,

Mijn reis met betrekking tot oxycodon is bij de meesten hier bekend en anders terug te lezen.

Ik ben er nu weer bijna 4 maanden vanaf, bij mijn vorige stop was ik er 5 maanden vanaf. Wat mij echter opvalt is dat ik na 4/5 maanden gestopt te zijn, nog steeds enorm last van de kou heb.

Mijn rugpijn daar is geen touw aan vast te knopen, dat word wel minder maar gaat langzaam.

Die kou, die vind ik zooooo vervelend. Helemaal nu de koude dagen weer komen. Het lijkt wel alsof door mijn gebruik mijn interne thermostaat helemaal naar de klote is.

Hebben meer mensen hier last van gehad en gaat dit ook over?
P
PinkHippoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel succes met je strijd, kleed jezelf lekker om in een dikke deken en richt desnoods een straalkachel op je, je zal er doorheen komen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ola! Ik kan je helaas niet helpen met deze vraag, want ik heb zelf helemaal geen ervaring met de afkick van opiaten. Klinkt goed shit, zacht uitgedrukt, maar wel super goed dat je er vanaf bent! Wilde toch even reageren omdat ik over het verschijnsel wat jij beschrijft wel regelmatig gelezen heb. Zowel koude- als warmte-vlagen komen voor bij opiatenontwenning. De benaming ‘cold turkey’ komt ook niet uit het niets (koud kippenvel). Hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen met je nick, en dan gaat het met name over een relatief korte-termijn effect, echt klote dat deze klachten zo lang aanhouden in jouw geval. Ik hoop dat iemand anders een ervaring kan delen, en sowieso dat je er snel vanaf bent. Kou is echt een nare sensatie, en we wonen niet in het juiste land wat dit betreft. Sterkte!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Is je gewicht verder oke? Toen ik er vanaf kwam liep ik in de kliniek misschien wel met 4 truien over elkaar aan en ik had het ook altijd koud behalve in de zomermaanden, maar bij mij kwam het ook door ondergewicht dus vandaar dat ik dat vraag...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Is je gewicht verder oke? Toen ik er vanaf kwam liep ik in de kliniek misschien wel met 4 truien over elkaar aan en ik had het ook altijd koud behalve in de zomermaanden, maar bij mij kwam het ook door ondergewicht dus vandaar dat ik dat vraag...
Klik om te vergroten...
Dank voor jullie reacties. Mijn gewicht is verder ok, ik ben 1.76 en 72 kg .
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tur4x zei:
Goeden,

Mijn reis met betrekking tot oxycodon is bij de meesten hier bekend en anders terug te lezen.

Ik ben er nu weer bijna 4 maanden vanaf, bij mijn vorige stop was ik er 5 maanden vanaf. Wat mij echter opvalt is dat ik na 4/5 maanden gestopt te zijn, nog steeds enorm last van de kou heb.

Mijn rugpijn daar is geen touw aan vast te knopen, dat word wel minder maar gaat langzaam.

Die kou, die vind ik zooooo vervelend. Helemaal nu de koude dagen weer komen. Het lijkt wel alsof door mijn gebruik mijn interne thermostaat helemaal naar de klote is.

Hebben meer mensen hier last van gehad en gaat dit ook over?
Klik om te vergroten...
Het is lastig om te bepalen vanuit een stukje tekst of jouw lichaam zich (volledig) gaat herstellen en er geen blijvende schade is, maar opiaten doen ook wat met de noradrenaline(receptoren). Dit stuurt ook veel dingen in het lichaam aan waaronder stoelgang en de interne thermostaat. Na een tijdje gaat je lichaam zich aanpassen aan het gebruik en heeft het de opiaat zelfs nodig om normaal te kunnen functioneren. Dat is de reden dat je zo'n sterke lichamelijke ontwenning bij een opiatenverslaving hebt. Gedrag verandert meestal in een gewoonte na 8 weken, het lichaam heeft vaak minstens ook die tijd nodig om weer goed te herstellen. Zou ook langer kunnen duren.

Geef jouw lichaam de tijd om te herstellen en probeer het herstel zoveel mogelijk te promoten. Het is verschrikkelijk kut, maar leren koude douches te nemen zou wel eens gigantisch kunnen helpen. Je lichaam leert dan heel snel weer goed te reguleren. Sport is daarnaast eigenlijk ook een must.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#7
MaddMonkey zei:
Het is lastig om te bepalen vanuit een stukje tekst of jouw lichaam zich (volledig) gaat herstellen en er geen blijvende schade is, maar opiaten doen ook wat met de noradrenaline(receptoren). Dit stuurt ook veel dingen in het lichaam aan waaronder stoelgang en de interne thermostaat. Na een tijdje gaat je lichaam zich aanpassen aan het gebruik en heeft het de opiaat zelfs nodig om normaal te kunnen functioneren. Dat is de reden dat je zo'n sterke lichamelijke ontwenning bij een opiatenverslaving hebt. Gedrag verandert meestal in een gewoonte na 8 weken, het lichaam heeft vaak minstens ook die tijd nodig om weer goed te herstellen. Zou ook langer kunnen duren.

Geef jouw lichaam de tijd om te herstellen en probeer het herstel zoveel mogelijk te promoten. Het is verschrikkelijk kut, maar leren koude douches te nemen zou wel eens gigantisch kunnen helpen. Je lichaam leert dan heel snel weer goed te reguleren. Sport is daarnaast eigenlijk ook een must.
Klik om te vergroten...
Dank voor je bericht, dat blijft inderdaad lastig. Ik ben gister begonnen met een koud bad inderdaad, las dat vaker. Thermostaat helemaal naar koud en liggen maar. Het was even zoeken maar kon mijn ademhaling controleren.

kon echter nadien niet meer op temperatuur komen. M’n voeten bleven steeeeeenkoud.

sporten ga ik idd ook weer oppakken.

dank
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Grens opzoeken is goed, maar kijk wel uit voor je eigen gezondheid. Even een paar seconden de warme kraan uit is al voldoende om je systeem een schop te geven. Gelijk hele ijsbaden als je al moeite hebt met warm worden is vragen om problemen :upsidedown:


Rustige duursport zou het beste zijn voor een optimale doorbloeding. Super saai vind ik zelf, maar ca va
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MaddMonkey zei:
Het is lastig om te bepalen vanuit een stukje tekst of jouw lichaam zich (volledig) gaat herstellen en er geen blijvende schade is, maar opiaten doen ook wat met de noradrenaline(receptoren). Dit stuurt ook veel dingen in het lichaam aan waaronder stoelgang en de interne thermostaat. Na een tijdje gaat je lichaam zich aanpassen aan het gebruik en heeft het de opiaat zelfs nodig om normaal te kunnen functioneren. Dat is de reden dat je zo'n sterke lichamelijke ontwenning bij een opiatenverslaving hebt. Gedrag verandert meestal in een gewoonte na 8 weken, het lichaam heeft vaak minstens ook die tijd nodig om weer goed te herstellen. Zou ook langer kunnen duren.

Geef jouw lichaam de tijd om te herstellen en probeer het herstel zoveel mogelijk te promoten. Het is verschrikkelijk kut, maar leren koude douches te nemen zou wel eens gigantisch kunnen helpen. Je lichaam leert dan heel snel weer goed te reguleren. Sport is daarnaast eigenlijk ook een must.
Klik om te vergroten...
Hier wil ik nog wel ff op reageren: ik hoor dat het soms jaren kan duren voordat die klachten volledig weg zijn. Wat jij zegt klopt, de noradrenaline word heel erg opgefokt door opiaten.... Je moet steeds hoger doseren om je heel eventjes euforisch te voelen en buiten die momenten om voel je je heel erg leeg, zo leeg dat je niet boos of verdrietig bent maar gewoon bestaat. Het leven gaat je voorbij, hier heb ik nu echt heel veel last van me geheugen is zo erg kapot dat ik me niet eens meer herriner wat voor films en series kijk terwijl ik elke dag film of serie kijk. Ik heb een telefoon vol foto's waarbij ik maanden niet goed meer kan plaatsen en ik zou de fuck niet weten wat ik heb gedaan het afgelopen jaar. 1 grote waas, dit komt grotendeels door de opiaten maar ook door de benzo's
Ik wens je nogmaals een goed herstel en hopelijk ga je snel van je klachten afkomen! Ik hoop dat ik er ook vanaf kom, ik voel me dement😕
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Hier wil ik nog wel ff op reageren: ik hoor dat het soms jaren kan duren voordat die klachten volledig weg zijn. Wat jij zegt klopt, de noradrenaline word heel erg opgefokt door opiaten.... Je moet steeds hoger doseren om je heel eventjes euforisch te voelen en buiten die momenten om voel je je heel erg leeg, zo leeg dat je niet boos of verdrietig bent maar gewoon bestaat. Het leven gaat je voorbij, hier heb ik nu echt heel veel last van me geheugen is zo erg kapot dat ik me niet eens meer herriner wat voor films en series kijk terwijl ik elke dag film of serie kijk.
Klik om te vergroten...
Zou met opiaten ook zeker mogelijk zijn kunnen. Heb zelf ook een niet helemaal lekker werkende thermostaat (maar dan wel de andere kant op) nadat ik al jaren niet meer in een bakkerij werk en al jaren véél gezonder ben gaan leven. Corona was voor mij eigenlijk een hele succesvolle en goede tijd over het algemeen. ~14-15 kg kwijt, veel gesport en zowaar eens een beetje conditie en eindelijk wat meer een lichaam waar ik tevreden over kan zijn. En toch schiet mijn lichaam omhoog in warmte bij elke vorm van inspanning, waardoor ik heel snel als een otter ga zweten :confounded:
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Hier wil ik nog wel ff op reageren: ik hoor dat het soms jaren kan duren voordat die klachten volledig weg zijn. Wat jij zegt klopt, de noradrenaline word heel erg opgefokt door opiaten.... Je moet steeds hoger doseren om je heel eventjes euforisch te voelen en buiten die momenten om voel je je heel erg leeg, zo leeg dat je niet boos of verdrietig bent maar gewoon bestaat. Het leven gaat je voorbij, hier heb ik nu echt heel veel last van me geheugen is zo erg kapot dat ik me niet eens meer herriner wat voor films en series kijk terwijl ik elke dag film of serie kijk. Ik heb een telefoon vol foto's waarbij ik maanden niet goed meer kan plaatsen en ik zou de fuck niet weten wat ik heb gedaan het afgelopen jaar. 1 grote waas, dit komt grotendeels door de opiaten maar ook door de benzo's
Ik wens je nogmaals een goed herstel en hopelijk ga je snel van je klachten afkomen! Ik hoop dat ik er ook vanaf kom, ik voel me dement😕
Klik om te vergroten...
Dat heb ik soms ook, dan refereert m’n vrouw ergens naar.. ik weet bij God niet waar de het over heeft. Echt niet hahahaa

ook dat wordt beter. Hoe lang ben jij er af nu?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MaddMonkey zei:
Zou met opiaten ook zeker mogelijk zijn kunnen. Heb zelf ook een niet helemaal lekker werkende thermostaat (maar dan wel de andere kant op) nadat ik al jaren niet meer in een bakkerij werk en al jaren véél gezonder ben gaan leven. Corona was voor mij eigenlijk een hele succesvolle en goede tijd over het algemeen. ~14-15 kg kwijt, veel gesport en zowaar eens een beetje conditie en eindelijk wat meer een lichaam waar ik tevreden over kan zijn. En toch schiet mijn lichaam omhoog in warmte bij elke vorm van inspanning, waardoor ik heel snel als een otter ga zweten :confounded:
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me ook wel vervelend, maar altijd van de positieve kant bekijken he, T-shirt in de sneeuw😄 kacheltje bespaart een hoop geld en geen 3 dikke dekens nodig.
In de zomer ben je de lul man hahah dan is het in je nadeel🤣
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Tur4x zei:
Dat heb ik soms ook, dan refereert m’n vrouw ergens naar.. ik weet bij God niet waar de het over heeft. Echt niet hahahaa

ook dat wordt beter. Hoe lang ben jij er af nu?
Klik om te vergroten...
Niet man😕 Ik ben weer een actieve gebruiker
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Dat lijkt me ook wel vervelend, maar altijd van de positieve kant bekijken he, T-shirt in de sneeuw😄 kacheltje bespaart een hoop geld en geen 3 dikke dekens nodig.
In de zomer ben je de lul man hahah dan is het in je nadeel🤣
Klik om te vergroten...
Tnx, I needed that. Dat is zeker een goede kijk erop. Ik kan daarnaast ook prima met koud weer buiten zijn, wat perfect is voor zowel mijn werk als mijn liefde voor fietsen.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#15
MaddMonkey zei:
Grens opzoeken is goed, maar kijk wel uit voor je eigen gezondheid. Even een paar seconden de warme kraan uit is al voldoende om je systeem een schop te geven. Gelijk hele ijsbaden als je al moeite hebt met warm worden is vragen om problemen :upsidedown:


Rustige duursport zou het beste zijn voor een optimale doorbloeding. Super saai vind ik zelf, maar ca va
Klik om te vergroten...
Welkom in mijn wereld, alles of niets. Slechte eigenschap in sommige (dit) geval.

In geval van stoppen met opiaat niet. Ik blij dat ik het de laatste 2 keer ineens heb gedaan ipv afbouwen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tur4x zei:
Welkom in mijn wereld, alles of niets. Slechte eigenschap in sommige (dit) geval.

In geval van stoppen met opiaat niet. Ik blij dat ik het de laatste 2 keer ineens heb gedaan ipv afbouwen.
Klik om te vergroten...
Op welke doseringen zat je toen je cold turkey ging?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#17
De eerste keer afgebouwd van 240 naar 50 of 60 en toen gestopt. Omdat de ontwenning te hevig was.

2e keer van 50/60

3e keer 30 mg
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tur4x zei:
De eerste keer afgebouwd van 240 naar 50 of 60 en toen gestopt. Omdat de ontwenning te hevig was.

2e keer van 50/60

3e keer 30 mg
Klik om te vergroten...

note: bij de eerste keer accuut gestopt bij 60 omdat de ontwenning van afbouwen hevig was. Dus toen dacht ik van: dan maar helemaal stoppen ipv elke keer door deze hel
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Tur4x zei:
De eerste keer afgebouwd van 240 naar 50 of 60 en toen gestopt. Omdat de ontwenning te hevig was.

2e keer van 50/60

3e keer 30 mg
Klik om te vergroten...
Ik zat eerst op 3x daags 240mg per keer 's ochtends 's middags en 's avonds en dat heb ik toen afgebouwt naar 3x per dag een halve pil van 80 dus 40mg en toen cold turkey gestopt met de oxy en 2x daags 100mg tramadol en 120mg codeine gaan slikken toen was ik een week goed ziek ondanks de andere opiaten, en toen heb ik de tramadol en codeine afgebouwt in een kliniek samen met diazepam dat slikte ik ook maar na 14 dagen opiatenvrij trok ik het mentaal nietmeer, lichamelijk ging het al wel beter maar mentaal kwam ik in een super depressie terrecht.... Ben toen weer begonnen met kratom en uiteindelijk weer oxy en codeine en maandag ga ik weer heroine kopen daar mixte ik me oxycodon wel eens mee omdat ik vaak te weinig oxy had
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tur4x zei:
note: bij de eerste keer accuut gestopt bij 60 omdat de ontwenning van afbouwen hevig was. Dus toen dacht ik van: dan maar helemaal stoppen ipv elke keer door deze hel
Klik om te vergroten...
Is me wel opgevallen dat hoe vaker je gaat detoxen van de oxy hoe zwaarder je lichaam het krijgt op de lange termijn constant die verandering. Dus gestopt blijven is het allerbelangrijkste en nooit meer aan beginnen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."