Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel clonazepam voor een ‘high effect’. (0,5mg)

Hoeveel clonazepam voor een ‘high effect’. (0,5mg)

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou het wegkieperen, die grafbenzo's doen niemand goed. Ben normaal wel zo'n wah wah drugs zijn goed figuur maar benzo's zijn zo kut.. Kieper het weg, je mist niks!
L
L-6Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mede leden,

wie van jullie heeft hier ervaring met clonazepam?
ik gebruik het af en toe, meestal na een avondje pep / 3M.
Alleen nu heb ik dus gisteren een gratis stripje weten te bemachtigen van 0,5mg.

Had er gister 1 genomen om te kijken of die zou aanslaan, maar was te ongeduldig dus had een joint gerookt en weet nu dus niet of ik iets heb gevoeld van de clona.

Heb vandaag om 19:20, 2x 0,5mg gehad, alleen voelde nogsteeds niet zoveel bijzonders dus heb nu net om 20:55, 1x 0,5mg gedaan.

Nu is mijn vraag hoeveel mg ik moet nemen om een ‘high effect’ te krijgen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als 0.5mg niet werkt 1mg maar zijn het wel goeie pillen en heb je tolerantie want 0.5 of 1mg zou je al moeten voelen? Met tolerantie kan je tot 2mg doseren
L
L-6Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Als 0.5mg niet werkt 1mg maar zijn het wel goeie pillen en heb je tolerantie want 0.5 of 1mg zou je al moeten voelen? Met tolerantie kan je tot 2mg doseren
Klik om te vergroten...
Jaa komen rechtstreeks van de doc, dus wel legit. Zijn van Sandoz. Geen idee of ik tolerantie heb, de laatste keer dat ik het heb gebruikt was na een avondje 3M (2 weken geleden). Wel had ik toen maar 0,25mg gehad. En nu dus intotaal 1,5mg in 1,5 uur.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je moet clonazolam niet gebruiken voor de high, dat is echt het domste wat je kan doen. Gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn, alleen als ze écht nodig zijn. Het is een medicijn.

Zelfs iemand met een verstandelijke beperking zou geen pijnstiller slikken als hij geen pijn had.

En 0,5 is plenty voor iemand zonder tolerantie.
L
L-6Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Je moet clonazolam niet gebruiken voor de high, dat is echt het domste wat je kan doen. Gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn, alleen als ze écht nodig zijn. Het is een medicijn.

Zelfs iemand met een verstandelijke beperking zou geen pijnstiller slikken als hij geen pijn had.

En 0,5 is plenty voor iemand zonder tolerantie.
Klik om te vergroten...
Ja ach toch gebeurd het, en het is wel leuk om voor de high te gebruiken.

maar geen idee dus of ik tolerantie heb, heb het de afgelopen maand 2x gebruikt en dan maar 0,5 mg intotaal ongeveer. Maar bouwt die tolerantie gauw op dan?

Ik had dus alleen pammetjes gehad na pep of 3m, en toen was 0,25 mg genoeg, nu ben ik nuchter en neem ik 1,5mg en voel wel iets maar niet echt ‘high’ ofzo.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
L-6 zei:
Maar bouwt die tolerantie gauw op dan?
Klik om te vergroten...
Ik zal je eerlijk zeggen dat de tolerantie bij clonazolam en clonazepam veel sneller opbouwden dan waar ik op gerekend had. En dat is ook het gevaar bij deze sterkere benzo’s. Het begon bij mij ook na de stims meestal om te kunnen slapen maar het werkte heel snel niet meer.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Je moet clonazolam niet gebruiken voor de high, dat is echt het domste wat je kan doen. Gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn, alleen als ze écht nodig zijn. Het is een medicijn.

Zelfs iemand met een verstandelijke beperking zou geen pijnstiller slikken als hij geen pijn had.

En 0,5 is plenty voor iemand zonder tolerantie.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me verder wel bij aan, je kunt benzo's beter links laten liggen als je ze niet echt nodig hebt. Zo doe je ook de mensen die het medicijn legit nodig hebben een gunst door het niet te misbruiken. Paar biertjes om te 'buzzen' is een beter idee👍🏻
Mocht je dan toch zo eigenwijs zijn zou ik alsnog niet meer bijnemen. 1.5mg in anderhalf uur is meer dan genoeg het kan bij clonazepam lang duren voordat ze goed werken tot anderhalf - 2 uur dus geef het nog wat tijd
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Zelfs iemand met een verstandelijke beperking zou geen pijnstiller slikken als hij geen pijn had.
Klik om te vergroten...

Je vergeet de opiaat pijnstillers...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Paar biertjes om te 'buzzen' is een beter idee👍🏻
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het niet mee eens, maar goed, ik begrijp waar je op doelt. En mocht bier niet helpen dan ik gehoord over een nieuwe rage genaamd krokodil. Schijnt helemaal het einde te zijn (letterlijk).
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Je vergeet de opiaat pijnstillers...
Klik om te vergroten...
Die worden maar al te graag geslikt in Amerika, in Nederland zijn het er ook in 10 jaar van 80.000 naar 500.000 gegaan dus wij lusten er ook wel wat van, en dan doel ik alleen op oxycodon
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Die worden maar al te graag geslikt in Amerika, in Nederland zijn het er ook in 10 jaar van 80.000 naar 500.000 gegaan dus wij lusten er ook wel wat van, en dan doel ik alleen op oxycodon
Klik om te vergroten...
Oxycodon is ook gewoon hartstikke lekker. En als je dan ook nog in zo’n verkracht land woont als Amerika dan grijp je alles aan om niet psychotisch en al schietend in een supermarkt te lopen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Oxycodon is ook gewoon hartstikke lekker. En als je dan ook nog in zo’n verkracht land woont als Amerika dan grijp je alles aan om niet psychotisch en al schietend in een supermarkt te lopen.
Klik om te vergroten...
Tot je eraan dood gaat😂 Er zijn in Amerika nog nooit zoveel overdosissen geweest sinds oxycontin in extreme maten werd voorgeschreven met continue blijven ophogen van doseringen. De meeste mensen die dood gingen waren gewone pijnpatienten die het niet eens snuifde of rookte. Maar dokters gingen gewoon ophogen tot je grammen oxycodon per dag binnen kreeg🤣🤣
Door oxycodon en heroine waren er in 2019 400.000 doden in 20 jaar tijd dat vind ik best schandalig bizar wat purdue pharma heeft veroorzaakt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
L-6 zei:
Ja ach toch gebeurd het, en het is wel leuk om voor de high te gebruiken.

maar geen idee dus of ik tolerantie heb, heb het de afgelopen maand 2x gebruikt en dan maar 0,5 mg intotaal ongeveer. Maar bouwt die tolerantie gauw op dan?

Ik had dus alleen pammetjes gehad na pep of 3m, en toen was 0,25 mg genoeg, nu ben ik nuchter en neem ik 1,5mg en voel wel iets maar niet echt ‘high’ ofzo.
Klik om te vergroten...
Clonazepam geeft ook geen high , trust me gebruik Clonazepam al jaren dagelijks. Clonazolam gaf veel meer een high. Maar stop met medicijnen te misbruiken. Her wordt alleen maar moeilijker te krijgen voor diegene die het ECHT nodig hebben. Zowel benzodiazepines als opiaten als oxycodon. Ben zelf van oxycodon geswitched naar Fentanyl, daar kreeg / krijg ik nog wel een high van maar weet dat ik hiermee moet oppassen. Ik combineer dit met clonazepam en alcohol. Een slaap van 16+ uur is niet uitzonderlijk voor mij sinds ik Fentanyl 100mcg pleisters neem met 3mg clonazepam per dag. Maar als ik geen pijn had zat ik hier nooit mee te kloten zelf.

Als ik het niet neem wordt ik door de pijn te hardt geraakt en heeft mijn leven weinig kwaliteit om door te gaan. Dan liever euthanasia voor mij.

Waar krijg je het voor voorgeschreven? En de dokter zou je wel 2mg tabletten voorschrijven als hij of zei dat nodig acht. Ik gok dat je snel afhankelijk wordt en zonder komt te zitten voor je een refill kan krijgen.

Mijn advies bouw het z.s.m af

Nu bouw je steeds een hogere tolerantie op met het doel om high te worden?! Tja dat werkt niet zo goed hé?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
oxycontin
Klik om te vergroten...
Niet zo snel, cowboy. Dit is iets anders☝️

Maar je hebt helemaal gelijk. Laat die gekke Amerikanen maar lekker klooien, wij gaan hier nog altijd dood aan onze eigen tekortkomingen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Clonazepam geeft ook geen high , trust me gebruik Clonazepam al jaren dagelijks. Clonazolam gaf veel meer een high. Maar stop met medicijnen te misbruiken. Her wordt alleen maar moeilijker te krijgen voor diegene die het ECHT nodig hebben. Zowel benzodiazepines als opiaten als oxycodon. Ben zelf van oxycodon geswitched naar Fentanyl, daar kreeg / krijg ik nog wel een high van maar weet dat ik hiermee moet oppassen. Ik combineer dit met clonazepam en alcohol. Een slaap van 16+ uur is niet uitzonderlijk voor mij sinds ik Fentanyl 100mcg pleisters neem met 3mg clonazepam per dag. Maar als ik geen pijn had zat ik hier nooit mee te kloten zelf.

Als ik het niet neem wordt ik door de pijn te hardt geraakt en heeft mijn leven weinig kwaliteit om door te gaan. Dan liever euthanasia voor mij.
Klik om te vergroten...
Da's ook wel de struggle met opiaten man....😕 Wist je dat je pijn ook steeds erger word door het gebruik van oxy en fentanyl, een soortvan rebound effect. Door de pijnmedicatie word je lichaam gevoeliger voor pijn omdat je receptoren af gaan nemen, waardoor het kan zijn dat je steeds meer nodig hebt tegen de pijn. Maar vaak is helemaal zonder ondragelijk dus je moet wel soortvan.

Heb je kratom wel eens geprobeert?

Of buprenorfine? Het schijnt dat buprenorfine veel minder snel tolerantie opwekt maar of het ook goed voor pijn blijft werken zou ik niet weten
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had pillen van 2.5mg. Werkt heel lang maar vond het zeker niet recreatief.
Dirkjan zei:
Je moet clonazolam niet gebruiken voor de high, dat is echt het domste wat je kan doen. Gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn, alleen als ze écht nodig zijn. Het is een medicijn.

Zelfs iemand met een verstandelijke beperking zou geen pijnstiller slikken als hij geen pijn had.

En 0,5 is plenty voor iemand zonder tolerantie.
Klik om te vergroten...
Het gaat over clonazepam aka Rivotril. Niet clonazolam de rc.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Niet zo snel, cowboy. Dit is iets anders☝️

Maar je hebt helemaal gelijk. Laat die gekke Amerikanen maar lekker klooien, wij gaan hier nog altijd dood aan onze eigen tekortkomingen.
Klik om te vergroten...
Oxycotin is het medicijn wat Amerika in werd geblazen als opgehypte superdrug met minder dan 1% kans op verslaving. Zo is de wereld pas echt met oxycodon in aanraking gekomen in 1998 en uiteindelijk schreef iedereen het voor, voor hoofdpijn, kiespijn, de tandarts schreef het voor. Dit hebben ze zo jaren vol weten te houden en uiteindelijk werden de gevaren steeds meer en meer bekend en steeds meer mensen gingen eraan dood. Maar door de macht van Purdue Pharma duurde het zo'n 15 jaar voordat het medicijn echt als een echte narcotica zoals morfine en heroine werd gezien. Purdue Pharma heeft zo de opoidencrisis in Amerika veroorzaakt en al die doden zijn aan hun te verwijten. Is nu een hele serie over gemaakt op Disney+ genaamd Dopesick is best wel een goede serie en geeft echt een ziek beeld hoe de pharmaceutische industrie in elkaar zit
L
L-6Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Ik zal je eerlijk zeggen dat de tolerantie bij clonazolam en clonazepam veel sneller opbouwden dan waar ik op gerekend had. En dat is ook het gevaar bij deze sterkere benzo’s. Het begon bij mij ook na de stims meestal om te kunnen slapen maar het werkte heel snel niet meer.
Klik om te vergroten...
Dat is wel kloten ja, ik zal er rekening mee houden vanaf nu
L
L-6Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Hier sluit ik me verder wel bij aan, je kunt benzo's beter links laten liggen als je ze niet echt nodig hebt. Zo doe je ook de mensen die het medicijn legit nodig hebben een gunst door het niet te misbruiken. Paar biertjes om te 'buzzen' is een beter idee👍🏻
Mocht je dan toch zo eigenwijs zijn zou ik alsnog niet meer bijnemen. 1.5mg in anderhalf uur is meer dan genoeg het kan bij clonazepam lang duren voordat ze goed werken tot anderhalf - 2 uur dus geef het nog wat tijd
Klik om te vergroten...
Heb zojuist nog 1x 0,5mg gehad, dus nu 2mg intotaal, maar laat het ook hierbij nu

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."