Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine alternatief

Dexamfetamine alternatief

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Extraminimal zei:
Dat geloof ik! Ben je niet vreselijk paranoia geworden of angstig? Hoofdpijn en enorm racend hart?
Klik om te vergroten...
Nee niks van dat. Ik bleef wakker en dat was het. Apartheid
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd vreemd. Was het magistraal bereid of van straat? Heb je laten testen? Mss heb je caffeine gehad of efedrine? Dat lijkt mij dan de meest logische verklaring of je systeem moet zo uitgeput zijn dan het geen energie meer uit je reserve kon halen.

mooi RC en andere gelijk cocaïne kunnen hiervoor verantwoordelijk zijn. Een andere mogelijkheid is dus dopamine deficiency (receptoren kunnen zelf geen dopamine meer aanmaken)

help maar denken hè..
Zoals ik al zij pakt het bij mij ook per dag anders uit en heb zelfs al gedacht dat ik een placebo krijg (magistraal recept).

wellicht wel er nooit echt een verklaring te vinden zijn. Je zegt gewone pep wel te kunnen genieten dus dan vallen enkele van mij genoemde mogelijke verklaringen al weg. Dan lijkt het toch eerder uit te gaan dat je een andere stof hebt gekregen dan je hebt gekocht.

nog dat er in het chemisch proces wat mis is gegaan waardoor de metabole niet volledig gevormd werken of je had een heel erg lage kwaliteit
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
blue eyes zei:
dexamfetamine vervangen door een ander middel is een beetje zoals je hond verwisselen voor een wasbeertje,
je kunt kranten leggen zo veel je wil maar eens hij de buikgriep heeft hangen je muren toch vol strontspetters,en braakt ie gans de gootsteen vol.
en dan zul je onder al het poetswerk heel wat afmompelen,jezelf verwensende waarom je der aan begonnen bent
Klik om te vergroten...
Fijn om wat vaker kritische geluiden te lezen. Ik vind het ook erg onverstandig en raad vooral de twijfelende personen aan om in gesprek te gaan met een psychiater.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wellbutrin, stratera
A
AnelhmLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraatPiraat zei:
Dag luitjes,

Ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars als dexamfetamine die ik ongeveer wekelijks functioneel kan gebruiken.
Heb een tijdje Ritalin op recept gehad voor ADD, maar dat vond ik absoluut niet fijn. Toen heb ik een korte periode van een vriend wat dexamfetamine gekregen (ik geloof de instant release) en dit deed het veel beter voor mij.

Is hier een RC oid voor? Iemand n idee?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik zelf dexamfetamine van de regenboog apotheek, ik ben begonnen met de dex magistraal bereide maar deze is niet meer te krijgen. Overgestapt op deze en deze is eigenlijk precies hetzelfde qua werking. Geen bijwerkingen en werkt super goed. Heb zelf lisdex, tentin alles geprobeerd maar niks werkte of te erge bijwerkingen. Degene die ik nu slik is ook zelf bereid door de apotheek
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste ,

Ook relitine gebruik maar er mee gestopt.

Nu micro dosering 1cplsd werk prima en ook truffels.

Persoonlijk probeert ik via een gezonde levensstijl en gedrag therapie mijzelf in de hand houden.

Nu ik gebruik wel een keer per week paddenstoelen om effen rust in mijn hoofd te krijgen. Maar mangic paddenstoelen dat is tricky ..je komt altijd jezelf tegen. Psychoanalyse...

Veel succes ,
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraatPiraat zei:
Dag luitjes,

Ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars als dexamfetamine die ik ongeveer wekelijks functioneel kan gebruiken.
Heb een tijdje Ritalin op recept gehad voor ADD, maar dat vond ik absoluut niet fijn. Toen heb ik een korte periode van een vriend wat dexamfetamine gekregen (ik geloof de instant release) en dit deed het veel beter voor mij.

Is hier een RC oid voor? Iemand n idee?
Klik om te vergroten...
Rc's wekelijks gebruiken is sowieso een no-go. Of je moet graag voor ons ontdekken wat voor onvoorziene en nog niet te behandelen chronische gezondheidsklachten je daarvan kunt krijgen.
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik mag hier niks goedpraten, maar uit ervaring weet ik dat iemand die het wil er toch een weg naartoe vind. Ik kan je alleen adviseren voorzichtig te zijn.
De bloeddruk stijgt niet super veel met Dex (normaal gezien) en hartkloppingen komen wel voor maar (bij een gezond) hart valt dat wel mee en duurt het meestal niet zo lang.

kwa drugmisbruik zitten we hier een beetje met een dilemma hè, het is bekend dat add en adhd personen gevoeliger zijn voor verslaving, net omdat ze aan self medicatie gaan doen. Vele studies wijzen dan ook uit dat een stimulans voorschrijven bij zo een persoon er net voor kan zorgen dat de van de rest af blijft of daar geen behoefte meer aan heeft. Zo is het vroeger bij mij gelopen. Mijn psychiater wist van mijn verleden maar ook waarom ik dat deed.

Dex moet je niet elke dag gebruiken je kan dat intermittent of enkel wanneer je intensieve informatie verwerking moet doen inschakelen. Zo schrijven de artsen het ook steeds vaker voor. Bij mij is het nu even anders omdat ik nog een heel andere problematiek heb die maakt dat ik even voor lange tijd baat heb bij dagelijkse behandeling.

ik kan het je zeker niet aanraden. Hartstoornissen zijn de grootste contra-indicator hier.

mocht je het toch willen doen en je koopt het via straat: neem niet te veel, als je van nl bent, laat het dan ook zeker testen. Hoe meer versneden met andere amfetamine hoe lastiger het kan uitpakken. Vermijd ten alle tijden caffeine, zorg dat je voldoende elektrolyten binnenkrijgt. Dat is voor een gewoon persoon belangrijk, maar voor jou zeker. Stofjes zoals natrium, calcium, kalium, magnesium hebben een belangrijke rol in het regelen van de vloeddruk en hartslag. Vermijd vette maaltijden die belasten het hart extra.

overweeg toch nog maar een aantal keren of je dit wilt. Heb je al eens aan je psychiater gevraagd waarom methyl wel kan met je hart en Dex niet (naar mijn ervaring was er kwa hart en poliswaarde weinig verschil tussen de 2), mijn hart deed op methylfenidaat zelfs hevigere reacties dan op Dex.

ik kan er niet genoeg op hameren, doe je het toch, houd je dosis dan laag! Verzet je tegen de zin om toch meer te willen voelen en laat je sample zeker testen. Doe eventueel een zelftest al kan je daar weinig uithalen, conteminatie met andere stoffen wordt wel beter in te schatten. Tegenwoordig heb je meerdere reagents (5-6) wat toch heel wat mogelijkheden geeft om bepaalde stoffen uit te sluiten tegenover enkele jaren gelden (3 reagents).

reagents interpreteren is voor een leek moeilijk een andere is een puurheid stip test, maar ook die zijn niet zo eenvoudig.

groeten!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan van alles verkondigen, maar je snapt hem al wel. Om je vraag te beantwoorden:

4F ritalin
2FA Of 3FA
4FMA

Dit schiet me zo te binnen
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die ene zei:
Ik kan van alles verkondigen, maar je snapt hem al wel. Om je vraag te beantwoorden:

4F ritalin
2FA Of 3FA
4FMA

Dit schiet me zo te binnen
Klik om te vergroten...
Mag ik wat vragen? Ik ben namelijk ook groot geworden met het RC tijdperk dat uit de grond stampte, maar ik heb het er nooit voor gehad. Vertrouwde het niet en dacht “zal wel teleurstellend zijn tegenover de old school drug.” Als ik het goed begrijp zijn de RC van nu vooral gewijzigd in atomische structuur? Veranderd er dan veel aan de werking ten opzichte van het gewoon product?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die ene zei:
Ik kan van alles verkondigen, maar je snapt hem al wel. Om je vraag te beantwoorden:

4F ritalin
2FA Of 3FA
4FMA

Dit schiet me zo te binnen
Klik om te vergroten...

TS vindt methylfenidaat niks, dan denk ik dat 4F-MPH ook niet echt gaat bevallen. Dat is een soort turbo-rita, potenter met langere duur. Het valt te proberen natuurlijk. Met 2- of 3-FA en 4-FMA nog geen ervaring, maar 4-FMA is in ieder geval een sero-slurper die MDMA-kantjes heeft dus niet geschikt voor functioneel gebruik, vermoed ik zo, laat staan regelmatig.

Volgens mij is er geen echt alternatief voor dexamfetamine. Anders zou ik het ook wel graag weten, want ik reageer daar met minder heftige bijwerkingen op dan op methylfenidaat (krijg alleen de laatste voorgeschreven).

Maar goed, zoals al gezegd, met hartritmestoornissen is zelf hiermee gaan dokteren sowieso niet handig. En dexamfetamine, amfetamine etc. zijn ook nog eens een stuk verslavingsgevoeliger, ik zou er vandaan blijven met een verslavingsverleden.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
TS vindt methylfenidaat niks, dan denk ik dat 4F-MPH ook niet echt gaat bevallen. Dat is een soort turbo-rita, potenter met langere duur. Het valt te proberen natuurlijk. Met 2- of 3-FA en 4-FMA nog geen ervaring, maar 4-FMA is in ieder geval een sero-slurper die MDMA-kantjes heeft dus niet geschikt voor functioneel gebruik, vermoed ik zo, laat staan regelmatig.

Volgens mij is er geen echt alternatief voor dexamfetamine. Anders zou ik het ook wel graag weten, want ik reageer daar met minder heftige bijwerkingen op dan op methylfenidaat (krijg alleen de laatste voorgeschreven).

Maar goed, zoals al gezegd, met hartritmestoornissen is zelf hiermee gaan dokteren sowieso niet handig.
Klik om te vergroten...
Nee je hebt gelijk, er is geen alternatief voor dex. Ik benoemde wat ik dacht dat in de buurt kwam. Ik heb overigens ervaring met geen enkel van de genoemde stofjes.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die ene zei:
Nee je hebt gelijk, er is geen alternatief voor dex. Ik benoemde wat ik dacht dat in de buurt kwam. Ik heb overigens ervaring met geen enkel van de genoemde stofjes.
Klik om te vergroten...

Ah, oké. Ja, volgens mij is er dus gewoon echt geen analoog voor dex op de markt. Maar ik heb zelf ook weinig ervaring met de amfetamine-RC's die geen methylfenidaat-familieleden zijn of op serotonine werken.

Ik neem zelf nog wel eens 4F-EPH als alternatief voor 4F-MPH. Het verschil is subtiel maar EPH werkt, net als ethylfenidaat vs. methylfenidaat, wat minder op je fysieke systeem. (Minder noradrenaline-werking.) Zelf vind ik dat prettiger maar ik ben gevoelig voor dat lichamelijk zenuwachtige gevoel.

4-FMA heb ik wel al een tijd in huis, moet het nog 'ns proberen. :) Ik stel me daar iets bij voor wat lijkt op 3-MMC, maar geen idee of het klopt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je speed al geprobeerd?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
En dexamfetamine, amfetamine etc. zijn ook nog eens een stuk verslavingsgevoeliger,
Klik om te vergroten...
Dex is juist niet verslavend, in tegenstelling tot speed.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Dex is juist niet verslavend, in tegenstelling tot speed.
Klik om te vergroten...

Het verslavingspotentieel van dex is hoger dan dat van methylfenidaat. Dit omdat het op hogere dosis simpelweg recreatief wordt - zoals speed dus. Als je echt een hoge dosis dex neemt is het voor mij ook amper te onderscheiden van speed, behalve dan dat de werking natuurlijk ‘rustiger’ is omdat er meer dopamine- en minder noradrenaline-effect is vs. racemische amfetamine. Dat er meer mensen verslaafd zijn aan speed heeft er ook mee te maken dat dat uiteraard veel goedkoper is, en snuiven is sowieso verslavender dan oraal, waarbij dex meestal in therapeutische hoeveelheden wordt genomen en speed niet.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Het verslavingspotentieel van dex is hoger dan dat van methylfenidaat. Dit omdat het op hogere dosis simpelweg recreatief wordt - zoals speed dus. Als je echt een hoge dosis dex neemt is het voor mij ook amper te onderscheiden van speed, behalve dan dat de werking natuurlijk ‘rustiger’ is omdat er meer dopamine- en minder noradrenaline-effect is vs. racemische amfetamine. Dat er meer mensen verslaafd zijn aan speed heeft er ook mee te maken dat dat uiteraard veel goedkoper is, en snuiven is sowieso verslavender dan oraal, waarbij dex meestal in therapeutische hoeveelheden wordt genomen en speed niet.
Klik om te vergroten...
Dit dus!

Ik ben nu bijvoorbeeld gestopt met recreatief speed gebruik sinds een week. Dit was behoorlijk uit de hand gelopen de laatste maanden waarbij ik het bijna dagelijks nam maanden lang waarbij ik soms een aantal nachten per week niet sliep en redelijk manisch werd. Ik herkende mezelf niet meer.
Ben nu iets meer dan een week verder. Ik heb wel de hele week mijn dextroamfetamine medicatie genomen 2x 5mg per dag ongeveer. Soms meer soms minder. Puur met het reden om de afkick van maandenlang speed gebruik te counteren en cravings te verminderen. Dit werkt tot nu toe erg goed icm supplementen, veel en gezond eten en beweging.
Nu het weekend aangekomen is, is gisteren mijn craving naar speed begonnen. Niet heel erg, maar het is er wel duidelijk waardoor ik dus vandaag een dubbele dosis dex heb genomen om dit te counteren. Merk wel dat het effect van de dex richting het recreatieve gaat nu. Enorme hyperfocus en lichte euforie. Komt bij lange niet in de buurt van speed nog maar kan me voorstellen dat je dextroamfetamine goed kan misbruiken als je dat zou willen in dit soort situaties. Ik heb er gelukkig wel redelijk grip op momenteel omdat ik er dagelijks bewust mee bezig ben om niet terug te vallen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een hoge dosis dex is gewoon crystal meth.

Denk zelf dat methylfenidaat verslavender is dan dex omdat je van methylfenidaat een rush kan ervaren door op de medicatie te kauwen.
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Een hoge dosis dex is gewoon crystal meth.

Denk zelf dat methylfenidaat verslavender is dan dex omdat je van methylfenidaat een rush kan ervaren door op de medicatie te kauwen.
Klik om te vergroten...
Wow dit zijn ook wel zware uitspraken hoor. D-amfetamine (Dex) heeft een heel anders profiel dan meth hoor.

het zijn 2 verschillende soorten drugs hoewel ze sterk op elkaar lijken. Een racemische amfetamine bestaat uit 2 draaiende isomeren. L-(links); amfetamine en R-(rechts); dextroamfetamine.

dex heeft meer affiniteit op het centraal zenuwstelsel, levo op fysiologische functies

methamfetamine geeft een methyl groep toegevoegd, dit maakt dat de drug meer liposigeen (oplosbaar in vet). Het passeert daarbij de bloed-hersen barrière veel sneller. De drugs komt dus veel krachtiger op en geeft een veel hevigere rush. Hierdoor is het én verslavender én vele malen potenter én meer neurotoxische

het is zowat gelijk morfine vs heroïne als je begrijpt wat ik wil zeggen :)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Een hoge dosis dex is gewoon crystal meth.

Denk zelf dat methylfenidaat verslavender is dan dex omdat je van methylfenidaat een rush kan ervaren door op de medicatie te kauwen.
Klik om te vergroten...
Wat vind jij hoog? Ik had 130mg genomen, en het kwam in de verste verte niet in de buurt van meth (denk ik, nooit gehad). Het enige wat het deed was me wakker houden, geen rush of iets.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."