Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon versus oxycodon

Methadon versus oxycodon

40 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Huisartsen weten ook veeeel te weinig betreffende het voorschrijven van oxcycodon.
Het is tenenkrommend soms met welk gemak deze zeer verslavende pijnstiller voorgeschreven wordt...
Klik om te vergroten...
Maar Please zeg me dat methadon echt heftiger is om af te bouwen. Ik ben echt geen watje. Maar oxy gaat toch gewoon lukken?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat hangt van je wilskracht af...en je dagelijkse dosis...
Theorie zegt, dat dit uiteraard kan. Ja.
Maar dat geldt niet voor iedereen..
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fighter1980 zei:
Maar Please zeg me dat methadon echt heftiger is om af te bouwen. Ik ben echt geen watje. Maar oxy gaat toch gewoon lukken?
Klik om te vergroten...
Hoe zit dat dan in jouw geval? Zit je aan de oxy vast? Voor pijn of voor de lol? Via huisarts of illegaal? Ik heb zo'n 8 jaar 180mg per dag gebruikt en ja het is goed af te bouwen. Laatste stukje het lastigst omdat ze het niet in lage doseringen hebben. Maar dan schijn je nog een opïodrotatie te kunnen maken naar morfine wat half zo sterk is voor de laatste loodjes.
Maar het ligt er allemaal aan hoe je gebruikt en hoe je eraan komt.
Als ik dat weet kan ik je vertellen hoe af te bouwen en dan heb je alsnog huisarts nodig waarschijnlijk voor juiste doseringen.✌
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik krijg oxynorm voorgeschreven, 20 mg en dat is de enige keer in mijn leven geweest dat ik verslaafd was; uiteindelijk nam ik een doosje in 1 keer in. Ik heb dat zonder problemen kunnen afbouwen en nu gebruik ik dat nog is enkele keren op een jaar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben zelf allang van de oxcycodon af.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nu 5 jaar een methadon gebruiker en heb wel eens een paar oxy's er bij genomen.. geloof me.. Van die oxy merk je helemaal niets.. je kan beter Methadon dan Oxycodon gebruiken. Oxycodon na jaren gebruik, kan hersenschade geven en andere lichamelijke klachten. Methadon is een schoon opiaat en kan je je hele leven lang op leven zonder enige problemen
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Het is overigens verbazingwekkend, hoe makkelijk sommige artsen die oxcycodon voorschrijven.
En dan nog erg lang, ook.
Terwijl dit middel voor een paar dagen in wezen, het beste is, als het al nodig mocht zijn om dit te geven.
Bij bosjes komen er narigheden van.
Mijn laatste operatie was goed voor 3 dagen!
Met een gbp zit je helaas meteen in deze categorie pijnstillers, omdat vrijwel alle andere niet meer mogen...
Klik om te vergroten...
Ik weet een huisarts tijdens me oxycodone verslaving en die schreef met gemak 6-8dozen per week van 80mg 60pillen + de benzos erbij.
Dit was heel goedkoop voor mij de komen 3-4 jaar.

Maar me huisarts die ik al heel me leven ken en heb die is er achter gekomen omdat ik het hem uitendelijk zei en heeft klacht ingediend want die huisarts stond ervoor bekend dat hij makkelijk voorschreef.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed om te weten, dank je
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fighter1980 zei:
Maar Please zeg me dat methadon echt heftiger is om af te bouwen. Ik ben echt geen watje. Maar oxy gaat toch gewoon lukken?
Klik om te vergroten...
Methadon is echt een kutmiddel maar werkt goed. Om af te bouwen gewoon heel langzaam doen ook al duurt het maanden of een jaar.
Ik ken nu iemand die Methadon afbouwt en die zit op 45mg in een capsule 1x per dag. Als hij tegen de 5mg zit dan ga ik me plan aan de apotheker uitleggen wat de huisarts ook weet en in het verleden ook gewerkt had en dat is het placebo effect. De apotheek geeft ze capsules mee zonder dat de patient weet dat er niks inzit en dan achter een paar weken of een maand zeggen we dat je al niks meer neemt. Dan heeft de persoon geen afkick of niks. Het was gewoon puur placebo effect.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik ben zelf allang van de oxcycodon af.
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet maar daar zeg ik op amen broeder🙌
Ik ben er ook van alleen heel zelden nog eens gebruikt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blijf er maar beter vanaf... dat is veel beter voor je !
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
Methadon is echt een kutmiddel maar werkt goed. Om af te bouwen gewoon heel langzaam doen ook al duurt het maanden of een jaar.
Ik ken nu iemand die Methadon afbouwt en die zit op 45mg in een capsule 1x per dag. Als hij tegen de 5mg zit dan ga ik me plan aan de apotheker uitleggen wat de huisarts ook weet en in het verleden ook gewerkt had en dat is het placebo effect. De apotheek geeft ze capsules mee zonder dat de patient weet dat er niks inzit en dan achter een paar weken of een maand zeggen we dat je al niks meer neemt. Dan heeft de persoon geen afkick of niks. Het was gewoon puur placebo effect.
Klik om te vergroten...
Wat een bullshit.. methadon afbouwen is geeft zeker geen PlaceBo effect met afkicken.. je weet niet waar je over praat.. ik weet hoe het voelt en dat is absoluut geen PlaceBo effect..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar sluit ik me direct bij aan!
Tering, wat word ik ziek als ik deze methadon niet op de juiste tijd inneem..vooral dag twee is verschrikkelijk!
Ik zit op 20 mg per dag, haal ik daar 5 mg vanaf, nou, dan is de beer los!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Daar sluit ik me direct bij aan!
Tering, wat word ik ziek als ik deze methadon niet op de juiste tijd inneem..vooral dag twee is verschrikkelijk!
Ik zit op 20 mg per dag, haal ik daar 5 mg vanaf, nou, dan is de beer los!
Klik om te vergroten...
Ik wist niet dat je aan de methadon zat gozer.

Pittig. Eerlijk met alles wat ik van je gelezen heb, respect hoe je elke dag aanvliegt. Je noemt jezelf de zandman, maar dat mag gerust gewijzigd worden naar een zandloper, puur omdat je heel gebalanceerd overkomt de laatste tijd.

Stop dan wel met die tyfus stims. Heb oude posts van je erover gezien en het gaat je niet helpen.

Ik merk echt dat het me raakt, maar hoop dat Tasja weer snel bij je kan komen.

:redheart:

Edit: gvd, ik had gewoon moeten gaan slapen. Nu zit ik hier te janken om de hond van een wildvreemde
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, geen stims meer voor mij...
Dat staat vast.
Ik overweeg nu om eens groene strain kratom te gaan proberen....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Freaky Freggle zei:
Ik dacht dat het zo was dat oxy, net als Heroïne trouwens, onschadelijk was voor lichaam en geest?
Klik om te vergroten...
Dat is geen enkele drug en zeker oxy en hero niet😂
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ook moeten afkicken van alle morfine fentanyl en oxycodon die ik moest nemen tijdens 2 opnames. Ik had 2 keer een spontane pneumothorax gehad met pleurodese en vond het super zwaar om af te kicken. Tegen dokters advies ben ik uit het ziekenhuis direct overgestapt naar cannabis druppels en nu manage ik de pijn daarmee.
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mercedesz zei:
Ik ben nu 5 jaar een methadon gebruiker en heb wel eens een paar oxy's er bij genomen.. geloof me.. Van die oxy merk je helemaal niets.. je kan beter Methadon dan Oxycodon gebruiken. Oxycodon na jaren gebruik, kan hersenschade geven en andere lichamelijke klachten. Methadon is een schoon opiaat en kan je je hele leven lang op leven zonder enige problemen
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat het zo was dat oxy, net als Heroïne trouwens, onschadelijk was voor lichaam en geest?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Huisartsen weten ook veeeel te weinig betreffende het voorschrijven van oxcycodon.
Het is tenenkrommend soms met welk gemak deze zeer verslavende pijnstiller voorgeschreven wordt...
Klik om te vergroten...
Daarom schrijft de mijne het voor in opdracht van de neuroloog en anesthesioloog / pijnpoli. Een gewone huisarts mag zover ik dit weet niet zelf opstarten.

Het duurde bij mij ook een tijd voor ik 'eindelijk ' een opiaat kreeg dat wel werkt. Was eerst ametyltriptamine/ pregabeline / gabepentine / TENS apparaat, pijn blockade/ tramadol met diclavonac. En toen oxycodon wat eindelijk de pijn genoeg dempt. Alles ging via de pijn poli / anesthesioloog/neuroloog. Die gaf het door aan de huisarts. Net als clonazepam zelfde verhaal tegen krampen in het been waar de pijn zit.

Wat men ook vind of denkt ik vertrouw mijn ziekenhuis bezoeken en met grote team artsen en specialisten die veel meer kennis hebben als een normale DF member (inclusief mij) heb wel veel geleerd van de hele tocht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tijdloos zei:
Daarom schrijft de mijne het voor in......
Klik om te vergroten...
Opm.
Uitstekende gang van zaken.
Tijdloos zei:
huisarts mag zover ik dit weet niet zelf opstarten.
Klik om te vergroten...
Opm
welnee. Een huisarts mag dat medicijn wel degelijk verstrekken als hij dat nodig acht.....
Is verschillende keren bij mij gebeurd .
En ooit heeeel snel en heeeeel eenvoudig....
Bij een infectie aan een teennagel al ..die verrekte pijnlijk was overigens. Diclofenac mag ik niet gebruiken,. Dus dan komt de oxcycodon al snel ter tafel...

Gelukkig ben ik geen arts! Ik baseer hetgeen ik zeg uit eigen waarneming en ervaringen.

Die tens. Hielp dat bij jou?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."