#1
Zijn er hier Nederlanders die benzo's in België gaan halen? Zou gemakkelijker zijn?
Geen enkele dokter zal je bij uw eerste consulatie benzo's voorschrijven 😂Ik bedoel: aan voorschriften geraken. In België is een vaste huisarts niet verplicht en kun je naar verschillende gaan voor een voorschrift. Doctorshopping. Ik vraag me af of dat ervoor zorgt dat Nederlanders naar België naar huisartsen gaan. Of is het in Nederland ook simpel?
Is bij mij al gebeurd. Nieuwe psychiater schreef me na vijf minuten praten een doos van 60x2.5mg Lorazepam voor. Ik was wel knal manisch.Geen enkele dokter zal je bij uw eerste consulatie benzo's voorschrijven 😂
- He, hallo dag dokter
- Dag nieuwe patiënt
- Ik heb benzo's nodig, don't ask why
- Okee, meteen een herhaalrecept?
Nope. Zie ik echt niet gebeuren. 😂
heb je voor een consultatie bij een psychiater geen doorverwijzing van een arts nodig?Is bij mij al gebeurd. Nieuwe psychiater schreef me na vijf minuten praten een doos van 60x2.5mg Lorazepam voor. Ik was wel knal manisch.
Zou wel een stunt zijn, en welke doseringen wilt u hebben?Geen enkele dokter zal je bij uw eerste consulatie benzo's voorschrijven 😂
- He, hallo dag dokter
- Dag nieuwe patiënt
- Ik heb benzo's nodig, don't ask why
- Okee, meteen een herhaalrecept?
Nope. Zie ik echt niet gebeuren. 😂
- Hele grote dokter.Zou wel een stunt zijn, en welke doseringen wilt u hebben?
Grappig eigenlijk want ik ging naar de dokter met het verhaal dat ik 4 tot 6 mg clonazolam per dag nam en verslaafd was- Hele grote dokter.
- Er is namelijk een ban op Etizolam.
🤣🤣
60mg? Pfffooee...Grappig eigenlijk want ik ging naar de dokter met het verhaal dat ik 4 tot 6 mg clonazolam per dag nam en verslaafd was
En me huisarts schreef me toen 60mg dia per dag voor tot ik opgenomen zou worden
Maar ik gaf ook toe dat ik andere verslavingen had en voor meer opgenomen moest worden
Eerst deed ze 30, toen zat ik de volgende dag helemaal ziek weer daarzo60mg? Pfffooee...
En mij HA maar moeilijk doen voor 10mg/ dag 😅
Waanzin toch...Eerst deed ze 30, toen zat ik de volgende dag helemaal ziek weer daarzo
Toen kreeg ik die 60mg per dag voor elkaar🤣🤣
Ja Naja ze wist dat ik verslaafd was en met kerst in me auto zat in me eentje en op de wachtlijst stond om opgenomen te worden.Waanzin toch...
Als ik een doosje haal met 30st krijg ik steevast de melding : en daar moet je minimum 6 weken mee doen. 😂😂
Klinkt wel vatbaar voor misbruik. Krijg je geen check ofzo?Als je duidelijk je probleem verwoord krijg je het wel , heb dit bij mijn huisarts gedaan zei toen dat ik van me psych 50mg dia kreeg maar die was nu gestopt. Liep met een recept naar buiten voor 50mg diazepam voor een maand. En 2 jaar later zat ik op 120mg flurazepam, toen kon ik dat ff niet krijgen tegen de huisarts gezegd en kreeg nadat ie met de apotheek overlegde 60mg dia dagelijks.
Gewoon zeggen dat je het al een dik jaar gebruikt, en ze moeten wel helpen met hun 'medische eed' zodat je geen epilepsie aanval krijgt terwijl je huisarts weet dat dit gebeurt. Dan staat zen baan op de tocht immers als je hem/haar aanklaagt mocht dat gebeuren..
Eerlijk gezegd duw je ze wel in een hoekje maar is wel effectief . Anders met advocaat in de hand het medisch dossier van het ziekenhuis meenemen en sturen naar de tuchtraad. Of de huisarts voor de keus zetten of hij liever je voorschrijft wat je nodig hebt, of zijn baan niet meer zeker is..
Arma artsen.. blij dat ik geen arts ben , of in de verslavingszorg werk.😈🤣
Ja maar jij hebt een chronische aandoening. Dat is heel anders dan wanneer je zo “even” de huisarts bezoekt en im benzo vraagt.Als je duidelijk je probleem verwoord krijg je het wel , heb dit bij mijn huisarts gedaan zei toen dat ik van me psych 50mg dia kreeg maar die was nu gestopt. Liep met een recept naar buiten voor 50mg diazepam voor een maand. En 2 jaar later zat ik op 120mg flurazepam, toen kon ik dat ff niet krijgen tegen de huisarts gezegd en kreeg nadat ie met de apotheek overlegde 60mg dia dagelijks.
Gewoon zeggen dat je het al een dik jaar gebruikt, en ze moeten wel helpen met hun 'medische eed' zodat je geen epilepsie aanval krijgt terwijl je huisarts weet dat dit gebeurt. Dan staat zen baan op de tocht immers als je hem/haar aanklaagt mocht dat gebeuren..
Eerlijk gezegd duw je ze wel in een hoekje maar is wel effectief . Anders met advocaat in de hand het medisch dossier van het ziekenhuis meenemen en sturen naar de tuchtraad. Of de huisarts voor de keus zetten of hij liever je voorschrijft wat je nodig hebt, of zijn baan niet meer zeker is..
Arma artsen.. blij dat ik geen arts ben , of in de verslavingszorg werk.😈🤣
Gaat zo gemakkelijk niet.Ja maar jij hebt een chronische aandoening. Dat is heel anders dan wanneer je zo “even” de huisarts bezoekt en im benzo vraagt.
Ik hoop eigenlijk dat het NIET zo makkelijk gaat. Benzo’s zijn kut zooi als je er niet mee om kan gaan.
Die kreeg ik juist niet, Temazepam kreeg ik.Behalve Diazepam. Die krijg je te easy.
Ik wel. Beste spierontspanner volgens hemDie kreeg ik juist niet, Temazepam kreeg ik.
Mijn huisarts is sowieso gelukkig niet zo snel met medicatie in het algemeen. Sterke pijnstillers en benzo’s al helemaal niet gauw.
Ik wel. Beste spierontspanner volgens hem
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."