Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor Benzo's naar België

Voor Benzo's naar België

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Behalve Diazepam. Die krijg je te easy.
Klik om te vergroten...
Die kreeg ik juist niet, Temazepam kreeg ik.
Mijn huisarts is sowieso gelukkig niet zo snel met medicatie in het algemeen. Sterke pijnstillers en benzo’s al helemaal niet gauw.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Die kreeg ik juist niet, Temazepam kreeg ik.
Mijn huisarts is sowieso gelukkig niet zo snel met medicatie in het algemeen. Sterke pijnstillers en benzo’s al helemaal niet gauw.
Klik om te vergroten...
Ik wel. Beste spierontspanner volgens hem
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Ik wel. Beste spierontspanner volgens hem
Klik om te vergroten...

Ik kreeg het tegen piekeren en wakker liggen als ik naar bed ging. Dus als inslaper en anti piekeraar en daar werkt het prima voor.
Dia werkt te lang voor mij ivm autorijden/werk.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn Belgische huisarts schrijft alles voor wat ik vraag.
wel bekend bij hem als angst paniek depressie patiënt. Aan men vader trouwens ook en die is zwaar verslaafd aan benzo’s.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ilsieke zei:
Mijn Belgische huisarts schrijft alles voor wat ik vraag.
wel bekend bij hem als angst paniek depressie patiënt. Aan men vader trouwens ook en die is zwaar verslaafd aan benzo’s.
Klik om te vergroten...
Hoeveel slikt ie dan als ik vragen mag?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Als je duidelijk je probleem verwoord krijg je het wel , heb dit bij mijn huisarts gedaan zei toen dat ik van me psych 50mg dia kreeg maar die was nu gestopt. Liep met een recept naar buiten voor 50mg diazepam voor een maand. En 2 jaar later zat ik op 120mg flurazepam, toen kon ik dat ff niet krijgen tegen de huisarts gezegd en kreeg nadat ie met de apotheek overlegde 60mg dia dagelijks.

Gewoon zeggen dat je het al een dik jaar gebruikt, en ze moeten wel helpen met hun 'medische eed' zodat je geen epilepsie aanval krijgt terwijl je huisarts weet dat dit gebeurt. Dan staat zen baan op de tocht immers als je hem/haar aanklaagt mocht dat gebeuren..

Eerlijk gezegd duw je ze wel in een hoekje maar is wel effectief . Anders met advocaat in de hand het medisch dossier van het ziekenhuis meenemen en sturen naar de tuchtraad. Of de huisarts voor de keus zetten of hij liever je voorschrijft wat je nodig hebt, of zijn baan niet meer zeker is..

Arma artsen.. blij dat ik geen arts ben , of in de verslavingszorg werk.😈🤣
Klik om te vergroten...
Evil Tijdloos foei😈
Zo kwam ik ook aan me 60mg dia.... Gewoon eerst aan rc benzo's verslaafd raken en vervolgens zijn ze verplicht om je te helpen😍😭
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Geen enkele dokter zal je bij uw eerste consulatie benzo's voorschrijven 😂


- He, hallo dag dokter
- Dag nieuwe patiënt
- Ik heb benzo's nodig, don't ask why
- Okee, meteen een herhaalrecept?

Nope. Zie ik echt niet gebeuren. 😂
Klik om te vergroten...

Ik heb in België jaren geleden ooit meegemaakt dat ik een lange vliegreis naar de VS ging maken (via een rare omweg waarbij we eerst naar Istanbul?! vlogen) en wetende dat ik slecht slaap in vliegtuigen, vroeg ik toen ik voor iets anders bij een huisarts was, of ze dan gelijk maar een of twee slaaptabletjes wilde voorschrijven, zodat ik enigszins zou slapen, had toen nog geen notie van benzo’s.

Ik ging het recept bij de apotheek halen en toen kreeg ik een doos lorazepam met tachtig stuks ofzo (die ik later uitgedeeld heb). Toen stond ik wel even raar te kijken. Maar ik denk eigenlijk dat dat gewoon echt een vergissing was. :wink:
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Hoeveel slikt ie dan als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
4 x 50 gr tranxene en 2 x lorametazapam.
1 slaappil voor zijn middagdut de andere voor s nachts doorgespoeld met halve liters bier. 😵‍💫
is wat hij zegt kan nog meer zijn.
Vroeger nog meer van die slaappillen maar daar is ie is flink op doorgedraaid.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Geloof maar niet dat ge nog aan doktershopping kan doen in Belgie Alles is sinds kort gekoppeld aan wat en waar ge medicijnen krijgt voorgeschreven en of ge die hebt gekocht. Iedere apotheker kan dit nu zien .
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Apothekers verkopen graag. Die liggen niet wakker van hoeveel iemand slikt.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar inderdaad met het nieuwe systeem hoop ik dat ze in België ook de goede kant op gaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ilsieke zei:
Apothekers verkopen graag. Die liggen niet wakker van hoeveel iemand slikt.
Klik om te vergroten...
Alles is digitaalbgeworden.
Zelfs het recept wordt rechtstreeks van HA naar apotheek gemaild. Gedaan met graag verkopen
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ilsieke zei:
Mijn Belgische huisarts schrijft alles voor wat ik vraag.
wel bekend bij hem als angst paniek depressie patiënt. Aan men vader trouwens ook en die is zwaar verslaafd aan benzo’s.
Klik om te vergroten...
true drie of vier soorten benzo's krijgen op voorschrift per visite is hier geen uitzondering.

Als je inderdaad al gekend bent om jarenlang bovenstaande klachten te hebben . denk dat de belgen van de grootste kalmeer en antidepresssiemiddelen ter wereld zijn alsk me niet vergis?
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Alles is digitaalbgeworden.
Zelfs het recept wordt rechtstreeks van HA naar apotheek gemaild. Gedaan met graag verkopen
Klik om te vergroten...
gisteren ook gemerkt, raar hee zo buiten wandelen bij de arts zonder briefjes,...

het voelde bevreemdend aan, ik heb dit dan ook aan mijn arts gemeld toen hij me buiten liet
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ilsieke zei:
4 x 50 gr tranxene en 2 x lorametazapam.
1 slaappil voor zijn middagdut de andere voor s nachts doorgespoeld met halve liters bier. 😵‍💫
is wat hij zegt kan nog meer zijn.
Vroeger nog meer van die slaappillen maar daar is ie is flink op doorgedraaid.
Klik om te vergroten...
ja hier in absurdistan aka Belgie heeft iedereen zo'n buurman hoor

wellicht nam hij er vroeger flurazepam. bij ook? als je alle middeltjes en straatjes uitgefietst hebt strand je daarop uit.

meermaals heb ik nu opnieuw een voorschrift voor flurazepam gekregen

niet dat ik het zou nemen maar uit nieuwschierigheid vraag ik het altijd nog eens na...

het zou opnieuw op de markt komen zeiden ze in maart , inmiddels was mijn recept verlopen... maar nu blijkt het nog steeds onverkrijgbaar

flurazepam ook gekend als staurodorm , is. de stormram onder de benzo's. in NL kon je hem zelfs nooit op recept krijgen dacht ik.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Alles is digitaalbgeworden.
Zelfs het recept wordt rechtstreeks van HA naar apotheek gemaild. Gedaan met graag verkopen
Klik om te vergroten...
Ja klopt maar ik heb vorige week nog gemaild naar de HA voor 3 recepten tranxene en 3 lorametazapam. Staat netjes bij de apotheek in de computer. Niemand houdt in t oog wat iemand slikt momenteel in België.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ilsieke zei:
Ja klopt maar ik heb vorige week nog gemaild naar de HA voor 3 recepten tranxene en 3 lorametazapam. Staat netjes bij de apotheek in de computer. Niemand houdt in t oog wat iemand slikt momenteel in België.
Klik om te vergroten...
tranxene 50 mg's ?
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#18
50 mg indd. 😁 50 gram zou er echt wel over zijn.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ilsieke zei:
Apothekers verkopen graag. Die liggen niet wakker van hoeveel iemand slikt.
Klik om te vergroten...
Nou, de mijne niet. Kreeg een hele ondervraging tijdens het ophalen wat echt belachelijk was. (Diazepam)

Waarom ik aan zoveel benzo’s zat en toen deden ze ook nog moeilijk met het ophalen ervan.

Kom er ook net achter dat ze te weinig hebben meegegeven voor deze week dus ben alweer in overleg met mijn arts.

Bloed irritant. Ben hun geen verantwoording schuldig…
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ilsieke zei:
50 mg indd. 😁 50 gram zou er echt wel over zijn.
Klik om te vergroten...
ja dat vond ik vroeger erg sterke, normaal niet bij elke arts te krijgen

ze schrikken vaak als je 50 mg vraagt omdat dat vaak in de psychiatrie gebruikt wordt om agressieve dronkaards of junks plat te krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."