Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLyrisch van de......Lyrica! Oftewel: pregabaline.

Lyrisch van de......Lyrica! Oftewel: pregabaline.

21 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
m
mandyxu123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Can I know how to buy it online?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
mandyxu123 zei:
Can I know how to buy it online?
Klik om te vergroten...
NEIN!!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste mensen,
Ik ga in dit topic een waarschuwing neerzetten.
Eén waarschuwing om heel, heel erg voorzichtig te zijn alvorens je met dit medicament te beginnen.
Het schijnt ook nog eens een soort van recreatief gebruik te kennen, dit goedje, maar, pas in vredesnaam op!
Het is qua werking echt iets heel anders, dan dat het lijkt...

Dit medicijn wordt ingezet bij epilepsie, en bij zenuwpijn na een operatie.
Vroegah was morfine vaak het aangewezen middel daarvoor, maar na alle toestanden met deze middelen wil men ( arts, specialist) deze liever uit de weg gaan.
En dan gaat men graag over naar dit middel, " omdat het veeeel beter is, dan die morfine...Want daar raak je verslaafd aan..."

Dat klinkt allemaal heel mooi, en idd, het heeft een pijnstillende werking.
Niet, omdat het verdooft, maar wel, omdat het de overdracht van pijnprikkels remt.
En ja, zo heb je óók minder pijn, nietwaar?

Hoe anders pakt dit uit.
Dat zal Ik nu beschrijven.

Ik kreeg dit middel van de specialist, omdat ik nog steeds heel veel pijn lijd aan mijn rug.
Vooralsnog heeft de operatie geen flikker geholpen.
En dus wilde ik daar iets voor hebben, en kreeg ik deze rotzooi van de bovenste plank voorgeschreven.
Het begon met 3 x daags 75 mg.
Het duurt een week of 2, voordat het werkt.
Idd, dit klopt.
Werkt het dan niet, dan wordt er verhoogd naar 2 x. 3maal daags.
En zo langzaam aan gebeurde er wat, maar niet datgene, wat ik verwacht had.

Ik kon slecht plassen. Het was net, alsof er een bankschroef was aangedraaid, en aldus werd dit lastig.
Vervolgens kon ik ondertiteling op de tv niet meer lezen, en kreeg ik stemmingsproblemen. Lees: een depressie.
Rugpijn bleef onveranderd.
Overleg met de arts.
Verhogen naar 3 x driemaal daags 75 mg.
Ik werd draaierig, mijn evenwicht verloor ik regelmatig en tv kijken was zowat niet mogelijk.
Ik zag 2, soms 3 tv's, terwijl ik er maar één heb.
Autorijden was onverantwoord zo.
Dus dit deed ik maar niet meer, totdat....
Ik na het naar bed gaan in een soort van psychose raakte.
Sommige oude trauma's van lang geleden kwamen naar boven en werden levensecht.
En dat bleef dan uuuuren dóórgaan.

En toen heb ik met moeite de bijsluiter gelezen van dit spul, en...voila.
Er stonden zowat alle bijwerkingen in, die ik nu had en daar zit ik dus echt niet meer op te wachten. Sterker nog, die wil ik niet.
Ik kan deze echt niet meer verdragen.
Ik ben direct gestopt met dit spul.
Van de apotheek had ik een zak met een stuk of 10 doosjes meegekregen, en dat waren meer dan 2000 tabletjes Van dat spul.
Toevalli sprak ik een kennis, die óók rugpijn had.
Deze was óók hoteldebotel geworden met dit medicijn, en zei me dat het echt niet te fassen was, wat dit spul deed.
Stoppen, dus!

Waarom krijg ik nou niet 2000 x oxcycodontabletten mee. Werkt veel beter, en dan maar verslaafd raken.
Ik ben nu 63 en het maakt me geen donder meer uit, als ik maar van Deze rugpijn af kom...

Maar zó werkt het natuurlijk niet.
Ik heb een afspraak geregeld met de pijnspecialist, waarbij ik al eerder ben geweest.
Eens zien, of, en wat ik daar nog winnen kan.
Maar
Blijf af van Deze lyrica. Echt waar.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee wat vervelend om te horen.. goed dat je gestopt bent, was dat moeilijk?

Toen je laatst stuurde dat je dit medicijn ging proberen hield ik al mijn hart vast, had daar nog op gereageerd hoe veel te leuk en verslavend dat werkt. Het kent heel veel misbruik en narigheid qua bijwerkingen.

Als ik je een tip mag geven, als ze met zo'n medicijn komen zou ik de naam van het middel + the drugsclassroom googlen.

Dit is een jongen die de hele geschiedenis van dit soort middelen uitzoekt en verstrekt ook informatie betreft bijwerkingen, verslaving potentie, doseringen en veel goede waarschuwingen.

Succes met je pijn, vervelend dat dit moest gebeuren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thnx voor deze goede info!
Ik zal hier zeer zeker gebruik van gaan maken.
Grtz
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Had dit ook tegen de pijn gekregen, maar omdat ik vergelijkbare bijwerkingen kreeg plus geen zin om te slapen en voelde me te goed , moest ik er gelijk vanaf na overleg met de pijnpoli,. Vind dit ook troep.
Terechte waarschuwing!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wellicht ligt de oplossing van je rugpijn niet in medicatie @Legio Patria Nostra. Jouw lichaam en geest reageren sowieso atypisch op veel soorten medicatie en drugs als ik je reacties zo lees.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben geen doorsnee brave burger, nee.
Al is de tijd van echte extremen voorbij.
Heel mooi om te kunnen volbrengen, maar nu: passé.
Dat kan ook niet ( meer).
Het lijf gaat de rekening betalen. Ja.
Heel vervelend maar zo is dat nu eenmaal.
Moeilijk om mee te leven nu, maar, er zijn wel goede medicijnen, omvdat draaglijk te maken.
het probleem is, om deze te krijgen. En, wat is het beste.
Ik weet precies wat, en hoeveel ik nodig heb.
Alleen, ik krijg ze niet, en nee.
Ik bedoel geen heroïne.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben geen doorsnee brave burger, nee.
Dat kan ook niet ( meer).
Maar er zijn wel goede medicijnen, het probleem is, om deze te krijgen.
Ik weet precies wat, en hoeveel ik nodig heb.
Alleen, ik krijg ze niet, en nee.
Ik bedoel geen heroïne.
Klik om te vergroten...
Wat heb je nodig dan?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ach, laat ik dit verder maar laten voor wat het is.
We zien wel waar we uit gaan komen.
D
DegrensLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Beste mensen,
Ik ga in dit topic een waarschuwing neerzetten.
Eén waarschuwing om heel, heel erg voorzichtig te zijn alvorens je met dit medicament te beginnen.
Het schijnt ook nog eens een soort van recreatief gebruik te kennen, dit goedje, maar, pas in vredesnaam op!
Het is qua werking echt iets heel anders, dan dat het lijkt...

Dit medicijn wordt ingezet bij epilepsie, en bij zenuwpijn na een operatie.
Vroegah was morfine vaak het aangewezen middel daarvoor, maar na alle toestanden met deze middelen wil men ( arts, specialist) deze liever uit de weg gaan.
En dan gaat men graag over naar dit middel, " omdat het veeeel beter is, dan die morfine...Want daar raak je verslaafd aan..."

Dat klinkt allemaal heel mooi, en idd, het heeft een pijnstillende werking.
Niet, omdat het verdooft, maar wel, omdat het de overdracht van pijnprikkels remt.
En ja, zo heb je óók minder pijn, nietwaar?

Hoe anders pakt dit uit.
Dat zal Ik nu beschrijven.

Ik kreeg dit middel van de specialist, omdat ik nog steeds heel veel pijn lijd aan mijn rug.
Vooralsnog heeft de operatie geen flikker geholpen.
En dus wilde ik daar iets voor hebben, en kreeg ik deze rotzooi van de bovenste plank voorgeschreven.
Het begon met 3 x daags 75 mg.
Het duurt een week of 2, voordat het werkt.
Idd, dit klopt.
Werkt het dan niet, dan wordt er verhoogd naar 2 x. 3maal daags.
En zo langzaam aan gebeurde er wat, maar niet datgene, wat ik verwacht had.

Ik kon slecht plassen. Het was net, alsof er een bankschroef was aangedraaid, en aldus werd dit lastig.
Vervolgens kon ik ondertiteling op de tv niet meer lezen, en kreeg ik stemmingsproblemen. Lees: een depressie.
Rugpijn bleef onveranderd.
Overleg met de arts.
Verhogen naar 3 x driemaal daags 75 mg.
Ik werd draaierig, mijn evenwicht verloor ik regelmatig en tv kijken was zowat niet mogelijk.
Ik zag 2, soms 3 tv's, terwijl ik er maar één heb.
Autorijden was onverantwoord zo.
Dus dit deed ik maar niet meer, totdat....
Ik na het naar bed gaan in een soort van psychose raakte.
Sommige oude trauma's van lang geleden kwamen naar boven en werden levensecht.
En dat bleef dan uuuuren dóórgaan.

En toen heb ik met moeite de bijsluiter gelezen van dit spul, en...voila.
Er stonden zowat alle bijwerkingen in, die ik nu had en daar zit ik dus echt niet meer op te wachten. Sterker nog, die wil ik niet.
Ik kan deze echt niet meer verdragen.
Ik ben direct gestopt met dit spul.
Van de apotheek had ik een zak met een stuk of 10 doosjes meegekregen, en dat waren meer dan 2000 tabletjes Van dat spul.
Toevalli sprak ik een kennis, die óók rugpijn had.
Deze was óók hoteldebotel geworden met dit medicijn, en zei me dat het echt niet te fassen was, wat dit spul deed.
Stoppen, dus!

Waarom krijg ik nou niet 2000 x oxcycodontabletten mee. Werkt veel beter, en dan maar verslaafd raken.
Ik ben nu 63 en het maakt me geen donder meer uit, als ik maar van Deze rugpijn af kom...

Maar zó werkt het natuurlijk niet.
Ik heb een afspraak geregeld met de pijnspecialist, waarbij ik al eerder ben geweest.
Eens zien, of, en wat ik daar nog winnen kan.
Maar
Blijf af van Deze lyrica. Echt waar.
Klik om te vergroten...
De positieve effecten die je al evt krijgt schijnen vrijwel altijd te zijn en veranderen over langere tijd juist tot ernstige nieuwe klachten of verergering vd oude klachten. Dat is wat ik idd uit verschillende bronnen vernomen dus uitkijken met dit ja zeker. Succes met je behandeling/klachten
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi, hoop dat je dit nog leest. Na jarenlange verslaving aan oxy ben ik daar begin dit jaar mee gestopt en verder gegaan met tramadol aangezien ik een hernia heb die geen rugpijn veroorzaakt maar wel helse pijn in mijn been. Tramadol slikte ik er echt veel van maar sinds een aantal maanden Max 4 per dag. Nu krijg ik geen tramadol meer ivm verslavingen en heb ik dus preganaline gekregen vandaag. Hij zei dat het ook zou helpen met de afkickverschijnselen van de tramadol. Dat klopt want meestal wordt ik na een paar uur al ziek en ellendig en nu niet. Laatste tramadol om 07.00 geslikt en om 09.00 de preganaline en wat een ellende. Ben zo vreselijk Stoned wat ik normaal heerlijk vind
Maar dit is gewoon niet leuk. Heb de hele dag geslapen en ben nu net wakker geworden 😩 ook heb ik hele rare pijn in m’n voeten en is m’n hand verkrampt en kan nauwelijks typen. Huisarts zei dat dit middel niet verslavend is maar dus wel 😩
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lyrica ( pregabaline) is een medicatie die nogal eens stevig misbruikt kan worden in het drugs scène gebeuren.
Ik kreeg dit ivm mijn rugpijn.
Ik kon er niet tegen.
Dubbel zien, en idd een soort van highgevoel...autorijden was absoluut onverantwoord.
Dit middel zou beter werken, dan morfine vlgs de neuroloog.
Ikzelf kwam er achter, dat qua high worden deze stof idd beter werkt dan morfine, maar ik kreeg last van gekte en slecht kunnen zien.
Exit dus dit spul!
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dit twee weken terug gekregen van mijn arts, omdat mijn zenuwen flink beschadigd zijn.

Ja, hij vertelde dat ik dit op moest bouwen en ja, er konden bijwerkingen zijn. Toen ik wat begon te voelen, was ik al snel verkocht en wilde ik echt graag meer gevoel van hebben. Ik nam tot x10 de aangeschreven dosis en voelde mij enorm lekker. Volgende dag nam ik het weer, weer en nog een keer, totdat ze op waren. Ik vond de bijwerkingen enorm fijn, maar raakte er snel verslaafd aan. Nu heb ik geen pillen meer en zit ik met gebakken peren. Ik heb ondraaglijke pijn en kan er nu niks tegen doen. Eigen schuld, maar sta op het punt om de dokter te bellen of ze “wat anders” voor mij hebben.

ik weet niet goed wat ik moet doen, wil ook van deze troep af, maar wil ook wat aan de pijn doen. Wie weet wat ik moet doen?!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er is maar één oplossing.

Ga naar je huisarts en vertel eerlijk wat er gebeurd is.
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had dit spul voor geschreven gekregen voor depressie.. omdat het 'minder verslavend' zou zijn dan een benzodiazepine, en dit in een verslavings kliniek, echt waardeloos. Het is een pijnstiller, geen ssri.
Ik kan mij de helft van de tijd dat ik pregabaline heb gebruikt niet eens herinneren, slecht geheugen, ook ging ik ENORM veel zoete troep vreten (1,5L softijs bijna elke dag, ja echt)
Was echt enorm aan gekomen, dikke kop had ik als ik nu naar foto's van mijzelf terug kijk van toen en ik ben normaal vrij mager. Ook kreeg ik juist nog eens MEER trek in alcohol en had mijzelf op een gegeven moment zelfs het ziekenhuis in gedronken (weet ik niet zoveel meer van want zat blijkbaar al twee dagen in een blackout..,) oké nou is drinken helemaal niet slim om te doen bij dit medicijn dat weet ik. Maar ik werd er ook gewoon emotioneel vlak van, super lui, depri enz.

Dat was een paar jaar geleden ben er er al lang mee gestopt, slik nu al bijna 2 jaar diazepam, drink ik ook gewoon bij trouwens.. maar drink mezelf niet het ziekenhuis in, en dan zeggen ze dat pregabaline beter is dan een benzo, nou dat is dus bullshit lol. Ga binnen kort wel de diazepam afbouwen trouwens (en andere medicijnen.)

IDD dit middel is echt waardeloos.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Paaseieren zei:
Hoi, hoop dat je dit nog leest. Na jarenlange verslaving aan oxy ben ik daar begin dit jaar mee gestopt en verder gegaan met tramadol aangezien ik een hernia heb die geen rugpijn veroorzaakt maar wel helse pijn in mijn been. Tramadol slikte ik er echt veel van maar sinds een aantal maanden Max 4 per dag. Nu krijg ik geen tramadol meer ivm verslavingen en heb ik dus preganaline gekregen vandaag. Hij zei dat het ook zou helpen met de afkickverschijnselen van de tramadol. Dat klopt want meestal wordt ik na een paar uur al ziek en ellendig en nu niet. Laatste tramadol om 07.00 geslikt en om 09.00 de preganaline en wat een ellende. Ben zo vreselijk Stoned wat ik normaal heerlijk vind
Maar dit is gewoon niet leuk. Heb de hele dag geslapen en ben nu net wakker geworden 😩 ook heb ik hele rare pijn in m’n voeten en is m’n hand verkrampt en kan nauwelijks typen. Huisarts zei dat dit middel niet verslavend is maar dus wel 😩
Klik om te vergroten...
Bah Tramadol (nierkolieken), binnen de maand was ik voor het eerst aan een drug/medicijn verslaafd. Echt heel verslavend spul. Preganaline is dus puur om je Tramadol verslaving op te vangen en dragelijker te maken, dus geen pijnstiller? Maar als dit middel zo naar ervaart n als dit niet betert, weg met dat spul, arts moet samen met zn patiënt, altijd nr dé beste oplossing zoeken. In welk opzicht ist dan verslavend, aangezien je je er eerder slecht door voelt, ik lees té lang slapen, pijnlijke voeten, handkrampen? Sterkte btw.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kreeg alleen maar ellende met deze zooi. Niet lyrisch geweest van de lyrica, integendeel!
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik gebruik pregabaline recreatief. Ik word er dan ook flink vaag en high van, maar wel op een zeer fijne manier.

Voor mij is 150mg een fijne milde dosering. Het helpt wat levenspijn weg te nemen, geeft net als phenibut een goede mood. En ik word er dus ook flink vaag van, wat ik vaak wel fijn vind bij drugs. De tijd vliegt voorbij terwijl je in je warme wollige bubbel zit. En een mooi bij effect is dat je er wel geil van kunt worden. Het geeft ook een apart vlinderig gevoel in de onderbuik en alles is intenser. De roes heeft wel wat weg van alcohol en ook wel wat van ghb, maar dan met een eigen draai en wat subtieler.

Als mensen die dit als medicijn gebruiken deze bijwerkingen ook hebben dan snap ik niet hoe ze het dagelijks kunnen gebruiken. Ik houd goede pauzes en dan is één dosis al genoeg om de hele dag flink vaag te zijn. Ik kan er nog wel op werken maar het wordt er niet makkelijker op als je zo vaag bent.

Als je dit dagelijks recreatief gebruikt schiet je tolerantie ook razendsnel omhoog en de afkick schijnt geen pretje te zijn. Oppassen dus met dit spul, het is zeker geen speelgoed.

Wat me vaak wel opvalt is dat mensen reuzachtige doseringen voorgeschreven krijgen van pregabaline. Dan snap ik wel dat de side-effects de overhand kunnen nemen. Misschien dat het iets minder wordt vanwege tolerantie maar het zal vast niet helemaal verdwijnen.

Wat betreft pregabaline beter dan benzo's: het zijn allebei heftige middelen en geen speelgoed. Pregabaline is wat mij betreft toch wel minder duivels dan benzo's. Dit omdat benzo's ook sterk fucken met je angst en je slaapritme. Van een benzoverslaving kan je de rest van je leven nog mentale klachten hebben en herstellen kan maanden duren. Met pregabaline is het allemaal wat meer korte termijn, het neukt niet zo hard met de psyche als benzo's.
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
Bah Tramadol (nierkolieken), binnen de maand was ik voor het eerst aan een drug/medicijn verslaafd. Echt heel verslavend spul. Preganaline is dus puur om je Tramadol verslaving op te vangen en dragelijker te maken, dus geen pijnstiller? Maar als dit middel zo naar ervaart n als dit niet betert, weg met dat spul, arts moet samen met zn patiënt, altijd nr dé beste oplossing zoeken. In welk opzicht ist dan verslavend, aangezien je je er eerder slecht door voelt, ik lees té lang slapen, pijnlijke voeten, handkrampen? Sterkte btw.
Klik om te vergroten...
Hoi, nee kreeg het als pijnstiller met als voordeel dragelijk maken van afkicken. Inmiddels slik ik weer tramadol omdat de pregabaline teveel was voor mij. Sliep 19 uur achter elkaar, kon niet meer uit m’n woorden komen, zat te spacen, hele rare pijnen kreeg ik erbij. Eng spul. Volgens mijn huisarts was t niet verslavend maar dus wel, bizarre is ook dat ik in 1x 90 pillen kreeg precies de manier waarop de oxy en tramadol verslaving is begonnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."