Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor altijd aan de medicatie

Voor altijd aan de medicatie

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een haat liefde verhouding met mijn medicatie.

Ik probeer het continu te verlagen maar ik kom altijd achter dat ik niet zonder kan. Ik vind 2,5 mg Risperidon nog steeds een hoge dosis waar ik op zit maar verder verlagen durf ik niet en ik denk dat ik nog steeds een beetje gekke henkie ben op deze dosis.

Als jullie chronische medicatie slikken. Hoe houden jullie het vol? Nooit dat jullie het even zat zijn? Niet dat jullie het uitzichtloos vinden om aan non-recreatieve drugs te zitten dag in dag uit?
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien niet helemaal je vraag, maar als je het vanuit een andere hoek bekijkt: sommige mensen hebben medicatie nodig om op een soepele manier door het leven te gaan. Zou je dat van jezelf bijvoorbeeld niet kunnen accepteren?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Don Draper zei:
Als jullie chronische medicatie slikken. Hoe houden jullie het vol? Nooit dat jullie het even zat zijn? Niet dat jullie het uitzichtloos vinden om aan non-recreatieve drugs te zitten dag in dag uit?
Klik om te vergroten...
Niet voor mij , helaas is mijn levenskwaliteit te slecht zonder pijnstillers en clonazepam tegen krampen. Soms neem ik minder als het kan maar heb genoeg dagen dat ik juist weer meer nodig heb. Lumbale radiculopathie sucks..

Lumbale Radiculopathie (zenuwwortelcompressie) | ISNCA

isnca.org isnca.org
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Ik heb een haat liefde verhouding met mijn medicatie.

Ik probeer het continu te verlagen maar ik kom altijd achter dat ik niet zonder kan. Ik vind 2,5 mg Risperidon nog steeds een hoge dosis waar ik op zit maar verder verlagen durf ik niet en ik denk dat ik nog steeds een beetje gekke henkie ben op deze dosis.

Als jullie chronische medicatie slikken. Hoe houden jullie het vol? Nooit dat jullie het even zat zijn? Niet dat jullie het uitzichtloos vinden om aan non-recreatieve drugs te zitten dag in dag uit?
Klik om te vergroten...
Waarom probeer je het continu te verlagen? Omdat je last hebt van bijwerkingen, of omdat je het idee van medicijngebruik niet prettig vindt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook medicijnen voor de rest van mijn leven.
Ik heb het gewoon geaccepteerd, ik heb er geen moeite mee, het is nou eenmaal zoals het is.
Zonder die medicatie is het leven voor mij ondoenlijk, dus:
So be it!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ik heb ook medicijnen voor de rest van mijn leven.
Ik heb het gewoon geaccepteerd, ik heb er geen moeite mee, het is nou eenmaal zoals het is.
Zonder die medicatie is het leven voor mij ondoenlijk, dus:
So be it!
Klik om te vergroten...
Precies zo is het ook voor mij en vele die het om medische redenen nemen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lezen en leren zei:
Bem probeer je het continu te verlagen? Omdat je last hebt van bijwerkingen, of omdat je het idee van medicijngebruik niet prettig vindt?
Klik om te vergroten...
Beiden ja.

In goeie tijden is zo'n hoge dosis echt niet nodig. Dan verlaag ik het. Als het dan weer kut gaat dan vangt de dosis van op dat moment de problemen niet op.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb een bipolaire stoornis en slik aripiprazole 10mg en ik haat het. Ik functioneer beter als ik manisch ben maar word dan helaas ook psychotisch. Ik heb gelezen dat anti psychotica het op de lange termijn zelfs erger maken.
weet het ook niet meer of ik ooit zonder kan. Kan ook niet trippen of ik moet hele hoge dosissen nemen. Paddo’s werkt geloof ik wel maar lsd niet of nauwelijks.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Of het is aan non recreatieve drugs zitten of niet kunnen functioneren naar behoren door pijn.

Simpele keuze.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vond het vooral lastig om altijd op het juiste moment eraan te denken om de medicatie in te nemen. Dat moest ik een keer een paar maanden toen ik naar een Aziatisch land ging en medicatie tegen malaria moest slikken, tot 6 weken na terugkomst. Dat vergt wel redelijk wat planning, discipline en regelmaat. Dus het is juist best wel knap als dat lukt :wink:

Verder kun je natuurlijk altijd bijwerkingen ervaren. Maar als het goed is heb je altijd meer baat bij het medicijn dan dat je bijwerkingen ervaart. Zo niet, dan is het altijd een goed idee om met de behandelend arts te bespreken welke bijwerkingen je ervaart en vraagt wat je opties zijn daarbij.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Of het is aan non recreatieve drugs zitten of niet kunnen functioneren naar behoren door pijn.

Simpele keuze.
Klik om te vergroten...
Deze keuze zoals hierboven beschreven heb ik dus ook.
Dan heb je eigenlijk geen keuze meer want wie kiest er nou voor om zoveel pijn te hebben dat je niet meer functioneren kan?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Ik heb een haat liefde verhouding met mijn medicatie.

Ik probeer het continu te verlagen maar ik kom altijd achter dat ik niet zonder kan. Ik vind 2,5 mg Risperidon nog steeds een hoge dosis waar ik op zit maar verder verlagen durf ik niet en ik denk dat ik nog steeds een beetje gekke henkie ben op deze dosis.

Als jullie chronische medicatie slikken. Hoe houden jullie het vol? Nooit dat jullie het even zat zijn? Niet dat jullie het uitzichtloos vinden om aan non-recreatieve drugs te zitten dag in dag uit?
Klik om te vergroten...
Accepteren. Dat was voor mij ook erg lastig aangezien ik ook zonder wil. Maar als dat niet gaat, waarom zou jij jezelf dan daarin beperken om het niet te nemen?

Ik begrijp heel goed dat het vervelend is dat je iedere dag pillen moet nemen. Maar probeer sommige dingen te accepteren zoals ze zijn, want anders zul je altijd in dit cirkeltje blijven rennen en kun je geen stappen vooruit zetten.

Ik houd het vol omdat ik vaak geprobeerd heb af te bouwen en op een gegeven moment gaat het toch erg fout. Dus ik heb mezelf lief en kies dan liever voor een paar tabletten slikken (ook met nare bijwerkingen maar het is maar zo)
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor jullie reacties.

Ik kan het moeilijk accepteren. Misschien is het ook mijn karakter eigen. Blijven strijden in plaats van het erbij neerleggen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ik kut vind is dat vanuit UWV en andere werkgelegenheid het niet geaccepteerd wordt dat ik bijwerkingen heb van mijn Risperidon. Soms ben ik onrustig wat mijn werk heeft laten weten dat ze het niet prettig vinden. Soms ben ik te moe waardoor werk me ook niet lukt.

Continu blijven ze hameren dat ik maar terug naar de GGZ moet om dit op te lossen maar GGZ en huisarts vinden dat ik het maar moet accepteren en dat het UWV er is om maar een manier te vinden om dit te laten werken voor me.

Ik sta op het punt dat ik mijn medicatiegebruik wil accepteren. Maar het wordt me ook moeilijk gemaakt door de maatschappij om dit ook gewoon te doen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Risperidon krijg je voor wanen, schizofrenie? Als je je bij lagere dosis reeds slechter voelt, geeft dit toch aan dat het middel in de voorgeschreven dosis helpt, je beter bent, dan zonder.

Ik neem Methylfenidaat als dagelijkse medicatie en ben hier juist uiterst tevreden mee.
Voorheen jaren aan mirtazapine, quetapine, Zolpidem, cymbalta gezeten, dan werd het enkel nog langere periode mirtazapine en quetapine. Hier ben ik blij dat ik hier van af ben en enkel noog sporadisch gebruik om is goed te slapen, na slechte nachten. Zijn ook zo'n zombie pillen 😵
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
werd het enkel nog langere periode mirtazapine en quetapine. Hier ben ik blij dat ik hier van af ben en enkel noog sporadisch gebruik om is goed te slapen, na slechte nachten. Zijn ook zo'n zombie pillen 😵
Klik om te vergroten...
Opm
Deze ervaring heb ik niet.
Quetiapine helpt mij om toch wat slaap te kunnen krijgen, naast wat zolpidem.....
Zombipillen? Hoeveel nam je dan?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Risperidon krijg je voor wanen, schizofrenie?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk voor autisme in lage dosis maar is uit de hand gelopen en ik kan niet meer terug.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Opm
Deze ervaring heb ik niet.
Quetiapine helpt mij om toch wat slaap te kunnen krijgen, naast wat zolpidem.....
Zombipillen? Hoeveel nam je dan?
Klik om te vergroten...
Quetapine 200mg, ook periode overdag 50mg verlengde afgifte
Mirtazapine 30-60mg
Bij dagelijks gebruik jazeker, kwerd ne plant vr het raam, van chaotisch, stressy, piekeren, hyper, manisch, hallucinaties, naar totaal niets meer, alsof ze knipke in u brains hebben gegeven, bwei nee, dan liever de extreme pieken en dalen en crazy in the coconut 😆
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Quetapine 200mg, ook periode overdag 50mg verlengde afgifte
Mirtazapine 30-60mg
Bij dagelijks gebruik jazeker, kwerd ne plant vr het raam, van chaotisch, stressy, piekeren, hyper, manisch, hallucinaties, naar totaal niets meer, alsof ze knipke in u brains hebben gegeven, bwei nee, dan liever de extreme pieken en dalen en crazy in the coconut 😆
Klik om te vergroten...
Ik zou dat ook zo graag willen maar ik kan het helemaal niet aan. Wordt er op gegeven moment extreem angstig en argwanend van. :(
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
Quetapine 200mg, ook periode overdag 50mg verlengde afgifte
Mirtazapine 30-60mg
Bij dagelijks gebruik jazeker, kwerd ne plant vr het raam, van chaotisch, stressy, piekeren, hyper, manisch, hallucinaties, naar totaal niets meer, alsof ze knipke in u brains hebben gegeven, bwei nee, dan liever de extreme pieken en dalen en crazy in the coconut 😆
Klik om te vergroten...
Opm
Dat is idd vrij veel, ja.
Met wat minder werkte het niet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."