Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut

Phenibut

35 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maicol zei:
Jij hebt daar uiteraard helemaal gelijk. En dit geldt voor iedereen met mijn achtergrond, trek en verslavingsgevoeligheid. Ookal weet je het niet van jezelf. Dit spul kan je heel ziek en misselijk maken.

Een vriend van me was hier ook. Ik gaf hem 30 capsules mee naar huis. Ik hem m heel duidelijk gemaakt hoe je dit het beste kan doseren.

Hij was eigenwijs en hij nam de tweede dosis thuis na een uur na de eerste dosis van 3 gram. Weer drie gram.

Hij wil dit nooit meer hebben want hij werd kotsmisselijk en vandaag de hele dag depressief en ziek. Dus ja, dit spul is zeer verraderlijk. Net als ghb zoals jij ook zegt.

Even een kanttekening erbij, deze vriend van me slikt al jaren mirtazapine. (Remeron) .. die combinatie blijkt psychoses uit te lokken.
Klik om te vergroten...
Nou even een reactie op je bericht na 2 keer lezen:wink:

Ik heb alle berichten onder invloed van phenibut getypt. Deze niet. Ik zit nu in de Comedown. Ik weet dat ik snel verslaafd kan raken aan alles dat bindt aan je Gaba receptoren. Dit houd ik ook in de gaten, maar soms ga ik een dag te lang door. En dat moet ik te allen tijde voorkomen met Gaba agonisten.

Neem ik andere dingen zoals uppers (coke, speed, mdma, alcohol in mijn geval) dan heb ik geen zin om de volgende dag meer te nemen. Deze stoffen zijn voor mij niet verslavend, ookal bindt alcohol ook aan gaba receptoren. Gek is dat he...

Volgende week ga ik weer nemen, dit keer 1 dag in plaats van 2.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maicol zei:
Nou even een reactie op je bericht na 2 keer lezen:wink:

Ik heb alle berichten onder invloed van phenibut getypt. Deze niet. Ik zit nu in de Comedown. Ik weet dat ik snel verslaafd kan raken aan alles dat bindt aan je Gaba receptoren. Dit houd ik ook in de gaten, maar soms ga ik een dag te lang door. En dat moet ik te allen tijde voorkomen met Gaba agonisten.

Neem ik andere dingen zoals uppers (coke, speed, mdma, alcohol in mijn geval) dan heb ik geen zin om de volgende dag meer te nemen. Deze stoffen zijn voor mij niet verslavend, ookal bindt alcohol ook aan gaba receptoren. Gek is dat he...

Volgende week ga ik weer nemen, dit keer 1 dag in plaats van 2.
Klik om te vergroten...

Goed dat je het zelf in de gaten houdt!

Dat is denk ik ook de enige manier om hier veilig mee om te kunnen gaan, streng voor jezelf zijn.

Bij mij zelf hebben GHB en phenibut gek genoeg weinig effect (behalve negatieve bijwerkingen) dus de verslavingsgevoeligheid aan specifiek deze middelen is voor mij persoonlijk niet herkenbaar, maar het is wel zeer bekend van deze categorie ‘GABA-werkers’. Inderdaad wel gek dat je het dan niet merkt bij alcohol (en benzo’s?) maar die werken toch weer op een andere manier in op de receptoren. Blijkbaar ben je daar dan toch net minder gevoelig voor. Zo heeft iedereen zijn eigen ‘oppassers’. Altijd belangrijk om daar voor jezelf goed van op de hoogte te zijn, zeker als een middel bekend staat om het verslavingspotentieel - en dat is bij phenibut zeker het geval.

Succes!
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Goed dat je het zelf in de gaten houdt!

Dat is denk ik ook de enige manier om hier veilig mee om te kunnen gaan, streng voor jezelf zijn.

Bij mij zelf hebben GHB en phenibut gek genoeg weinig effect (behalve negatieve bijwerkingen) dus de verslavingsgevoeligheid aan specifiek deze middelen is voor mij persoonlijk niet herkenbaar, maar het is wel zeer bekend van deze categorie ‘GABA-werkers’. Inderdaad wel gek dat je het dan niet merkt bij alcohol (en benzo’s?) maar die werken toch weer op een andere manier in op de receptoren. Blijkbaar ben je daar dan toch net minder gevoelig voor. Zo heeft iedereen zijn eigen ‘oppassers’. Altijd belangrijk om daar voor jezelf goed van op de hoogte te zijn, zeker als een middel bekend staat om het verslavingspotentieel en dat is bij phenibut zeker het geval.

Succes!
Klik om te vergroten...
Wat ik van mijn verpleegkundige begreep, is dat niet alle benzos de gaba a en gaba b receptoren aanspreekt. Dit geldt ook voor alcohol. Desalniettemin kan je wel met alcohol en diazepam afkicken. Zonder iemand die je motiveert of een stok achter de deur zet, wordt het lastig.

Gewoon maximaal 1 dag per week nemen en nooit combineren. Bij mij gaat dan de tolerantie hard omhoog als ik coke neem of speed, waardoor verslaving aan ghb of phenibut snel om de hoek komt kijken.

Ik bedank je voor je reactie, maar denk niet dat ik alles 100 procent onder controle heb. De verleiding is vaak groot om er nog even een dagje bij aan te plakken omdat je niet van die roze wolk af wil. Dus het blijft hoe dan ook een risico voor mij als ik gaba agonisten naar binnen werk.

Hartelijke groeten!!!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maicol zei:
Wat ik van mijn verpleegkundige begreep, is dat niet alle benzos de gaba a en gaba b receptoren aanspreekt. Dit geldt ook voor alcohol. Desalniettemin kan je wel met alcohol en diazepam afkicken. Zonder iemand die je motiveert of een stok achter de deur zet, wordt het lastig.

Gewoon maximaal 1 dag per week nemen en nooit combineren. Bij mij gaat dan de tolerantie hard omhoog als ik coke neem of speed, waardoor verslaving aan ghb of phenibut snel om de hoek komt kijken.

Ik bedank je voor je reactie, maar denk niet dat ik alles 100 procent onder controle heb. De verleiding is vaak groot om er nog even een dagje bij aan te plakken omdat je niet van die roze wolk af wil. Dus het blijft hoe dan ook een risico voor mij als ik gaba agonisten naar binnen werk.

Hartelijke groeten!!!
Klik om te vergroten...

Ja stimulanten-verdovers-combinaties staan er inderdaad wel om bekend gevaarlijk te zijn. Zowel qua risico op overdosering als qua verslavingsrisico’s.

Niet van de roze wolk afwillen is herkenbaar voor ons allemaal denk ik. Goed om voor jezelf vantevoren al een rem/maximale hoeveelheid te spreken. Groeten terug!
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eens met de reacties van @Roze Olifant

Desalniettemin vind ik het in totaal een goed triprapport. Juist omdat je zowel onder invloed als in de comedown zelf hebt geschreven. Dat je openlijk laat zien hoe je hunkert naar meer en streng voor jezelf moet zijn, icm met de waarschuwingen van jezelf en Roze Olifant. Geeft een goed inzicht in hoe cravings werken.

Toch nog een kanttekening: Je schrijft dat je maximaal 2 dagen per week wilt gebruiken en dat je deze 1e keer al een 2e dag hebt bijgepakt om af te bouwen. En de 3e dag nog meer hebt afgebouwd met benzo's en alcohol: ik denk eerder dat hier je verslaving(srisico) spreekt.
2 dagen per week gebruiken is gebaseerd op een maximale dosis van 500 mg, éenmaal per dag. Als je dosis en frequentie hoger is, is 2 dagen dus ook teveel. Boven de 1200mg is 1 maal per 2 weken het maximale.

Dat je receptoren sneller ontwenning ervaren door je ghb achtergrond kan ik mij in vinden. Maar 1 dag Phenibut is niet te vergelijken met 1 dag GHB (om de paar uur) mijn inziens was die 2e dag 'afbouwen' dus ook niet nodig. Een ongemakkelijk gevoel een paar uur ervaren is wat anders dan heftige afkickverschijnselen. Nam je die 2e dag dus niet ook om eigenlijk het gevoel wat langer vast te houden?

Al met al een veelzijdig rapport. Misschien de moeite waard als een mod er een apart triprapport topic van kan maken?
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Je kunt het ook heel makkelijk omzetten naar de FAA vorm met baking soda als je zou willen.
Klik om te vergroten...
Weet je precies hoe? Toch geen crack recept bij gebruiken?
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#7
buddha31 zei:
Eens met de reacties van @Roze Olifant

Desalniettemin vind ik het in totaal een goed triprapport. Juist omdat je zowel onder invloed als in de comedown zelf hebt geschreven. Dat je openlijk laat zien hoe je hunkert naar meer en streng voor jezelf moet zijn, icm met de waarschuwingen van jezelf en Roze Olifant. Geeft een goed inzicht in hoe cravings werken.

Toch nog een kanttekening: Je schrijft dat je maximaal 2 dagen per week wilt gebruiken en dat je deze 1e keer al een 2e dag hebt bijgepakt om af te bouwen. En de 3e dag nog meer hebt afgebouwd met benzo's en alcohol: ik denk eerder dat hier je verslaving(srisico) spreekt.
2 dagen per week gebruiken is gebaseerd op een maximale dosis van 500 mg, éenmaal per dag. Als je dosis en frequentie hoger is, is 2 dagen dus ook teveel. Boven de 1200mg is 1 maal per 2 weken het maximale.

Dat je receptoren sneller ontwenning ervaren door je ghb achtergrond kan ik mij in vinden. Maar 1 dag Phenibut is niet te vergelijken met 1 dag GHB (om de paar uur) mijn inziens was die 2e dag 'afbouwen' dus ook niet nodig. Een ongemakkelijk gevoel een paar uur ervaren is wat anders dan heftige afkickverschijnselen. Nam je die 2e dag dus niet ook om eigenlijk het gevoel wat langer vast te houden?

Al met al een veelzijdig rapport. Misschien de moeite waard als een mod er een apart triprapport topic van kan maken?
Klik om te vergroten...
Hoi! En bedankt voor je dosering tip. Ik heb dat blijkbaar wel nodig als ik binnen mijn grenzen Phenibut wil nemen. Maandag heb ik gewoon de laatste 6 capsules gehad van 200mg per stuk. Verdeeld over de dag.

Ik heb me gisteren ontzettend depressief gevoeld en zelfs de prikkels in de vingers kwamen op net zoals bij ghb afkick, maar dan heel licht aanwezig, maar wel zeer vervelend en genoeg om je dag kapot te maken.

Vandaag is het woensdag en voel ik nog steeds heel licht dat mijn lichaam nog niet hersteld is. Ik ben niet meer zo depri, maar wel erg lui nu.

Dus wat jij zegt over de dosering en de frequentie van gebruik, zal ik bij de volgende keer even goed aan jouw tip denken. En ook aan mijn ervaring na de hele Comedown. Dat wil je gewoon niet meemaken.

Conclusie: voor mij wordt het 1 dag nemen in plaats van bang zijn voor de Comedown en gaan doorslikken terwijl het niet hoeft. Eens kijken wat ik na een dagje ruimtevaart ervaar als Comedown.

Wat ik wel doe om de Comedown wat meer te verdrukken is gewoon blowen. Ideaal! Zeg, bedankt voor je reactie! Groetjes!
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo levensgenieters. Ik kon het niet laten. Ik heb 1000 capsules besteld van 200mg/cap.

Ik weet nu wat de werking is bij hoge en bij lage dosis. Dit is mijn report op lage dosis.

Vanmiddag om 14:00u 400mg ingenomen. Ik heb gewoon de hele dag afgewacht en mezelf voorgenomen. Niets meer te nemen.

Ik merk dat ik ook geen behoefte heb om meer te nemen. Vooral vanwege de negatieve effecten nadien.

Ik merk geen echte invloed, maar mijn angst is compleet weg. Ik kan normaal met mijn klanten in gesprek, inspiratie en werklust is top!

Het plan is dus om een dosis van 400mg uit te laten werken en pas vrijdag weer 400mg te nemen ( denk ik )

Ik ga Phenibut nooit meer misbruiken zoals ik de afgelopen dagen deed. Ik heb echt tijd nodig gehad om uit een zware depressie te komen.

Deze dosis lijkt me veilig voor mij. Ik test dit uit.

Kortom, goed om angstgevoelens weg te nemen, en de drempel om wat te gaan doen is lager.

Dat is ook zo met een hoge dosis, het enige verschil is dat je geduld moet hebben en zelf initiatief moet nemen om te doen doen wat je te doen staat.

Op lage dosis merk ik dat ik veel meer plezier heb in het werk dat ik doe, maar nogmaals .. het duurt een halve dag. Dus de verleiding wordt daarom groot om snel bij te nemen. Niet nodig dus.

Ik laat nog weten hoe t op langere termijn gaat met deze dosis. Good high!
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed bezig @Maicol
Tof dat je ons up to date houd.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#10
buddha31 zei:
Goed bezig @Maicol
Tof dat je ons up to date houd.
Klik om te vergroten...
Uiteraard, met dank aan deze website en alle reporters hier. Ik ga nu even posten hoe t de laatste dagen ging.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey! Ondanks alle waarschuwingen wilde ik toch eens weten hoe het is om de dosis sterk te verhogen. Ik heb de afgelopen week, 20 capsules van 200 mg per dag gehad. Iedere +/- 6 uur nam ik 5 capsules. Met deze dosis voel ik 'm flink hangen!

2 dagen geleden ben ik gestopt, met genoeg phenibut achter de hand om af te bouwen mocht het nodig zijn.

En inderdaad . Ik werd wakker na een lange nachtrust, en ik merkte die prikkels in de vingers, neerslachtig, etc... Maar lang niet zo heftig als de afkick van ghb. Ik heb dit uitgezeten en de klachten waren na 1 dag weg.

Vandaag, ga ik heerlijk verder met Phenibut HCl poeder (was lang niet verkrijgbaar) en ga ik omzetten naar FAA.

Voor mij een wondermiddel. Verslavend? Ja. Vervanger van ghb? Ja,.. verschil? Ja, dit kan je beter controleren. Ghb doseer je snel teveel en werkt gelijk hard in waardoor de kans op out gaan als je visite er zit groter is.

Ik wil dat ghb gevoel op de achtergrond vernemen, daar krijg ik energie van en een positieve mindset.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is zaterdag. Vrijdag heb ik 2 keer 200 mg phenibut gehad. En ik ben gaan sporten.

Hardlopen: lastig vanwege slappere benen.
Gewichtheffen: kan ik langer volhouden, minder snel verzuring.
Inspiratie met mijn werk: webdesign en grafische vormgeving is echt verassend top. Net als met Ghb, maar dan beter, want het ghb effect bij deze dosis phenibut werkt voor mij niet zo verwarrend en vergeetachtig.

Kortom, voor mijn lichaam is dit genoeg voor een normale dag zonder angstgevoelens en slaapstoornis waar ik al jaren mee kamp.

Voor deze stoornissen krijg ik voorgeschreven: diazepam 15mg per dag tegen spierspasmen en slapen, en ik heb 30mg per dag mirtazapine voor t slapen gaan om door te slapen.

Deze medicatie mag niet samen met Phenibut gebruikt worden. Dat is blijkbaar ook niet nodig. Ik heb namelijk geen last van ontwenningsverschijnselen van diazepam. (Verslavende benzo).

Ik heb donderdag de huisarts gevraagd of ik ermee mag stoppen als ik phenibut neem. Hij deed onderzoek en hij belde me terug.

Het antwoord van de huisarts: Als je ervoor kiest om Pheni te gebruiken voor sport, dan is dat mijn eigen verantwoording, want het is niet FDA goedgekeurd als supplement. Maar als ik dit doe, nooit meer dan 2 gram per dag (dat is voor mij al recreatief), en absoluut geen Mirtazapine nemen omdat dit kan leiden tot serotonine vergiftiging en dat leidt tot psychoses en soms nog erger. (dat woord wil ik niet eens noemen).

Kortom, geen Mirtazapine, remeron of andere anti psychotica gebruiken en geen diazepam. Dus die diazepam verslaving kan ik vervangen met 400 mg per dag voor 2 dagen per week. Het liefst de dagen zover mogelijk uitelkaar. Met deze dosis he!! (stoppen met diazepam ineens is voor mij gevaarlijk gebleken).

Recreatief gebruik: bij deze vorm van misbruik, neem ik gewoon 1 gram ineens op lege maag. Dit wil ik graag eens per maand doen. ( Ik wil geen vieze Comedown meer als je stopt na een paar dagen hoge en meer doses).

Vitamine a tot zink neem ik voor de zekerheid omdat ik toch minder eet als ik pheni recreatief gebruik.

Ik hoop dat ik jullie voor de langere termijn, wat sporten betreft
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#13
cutepool zei:
Weet je precies hoe? Toch geen crack recept bij gebruiken?
Klik om te vergroten...
Onderwerp 'Phenibut HCL simpel omzetten naar FAA met baking soda' https://drugsforum.nl/threads/phenibut-hcl-simpel-omzetten-naar-faa-met-baking-soda.71744/

Soort van, ja
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maicol zei:
Hey! Ondanks alle waarschuwingen wilde ik toch eens weten hoe het is om de dosis sterk te verhogen. Ik heb de afgelopen week, 20 capsules van 200 mg per dag gehad. Iedere +/- 6 uur nam ik 5 capsules. Met deze dosis voel ik 'm flink hangen!

2 dagen geleden ben ik gestopt, met genoeg phenibut achter de hand om af te bouwen mocht het nodig zijn.

En inderdaad . Ik werd wakker na een lange nachtrust, en ik merkte die prikkels in de vingers, neerslachtig, etc... Maar lang niet zo heftig als de afkick van ghb. Ik heb dit uitgezeten en de klachten waren na 1 dag weg.

Vandaag, ga ik heerlijk verder met Phenibut HCl poeder (was lang niet verkrijgbaar) en ga ik omzetten naar FAA.

Voor mij een wondermiddel. Verslavend? Ja. Vervanger van ghb? Ja,.. verschil? Ja, dit kan je beter controleren. Ghb doseer je snel teveel en werkt gelijk hard in waardoor de kans op out gaan als je visite er zit groter is.

Ik wil dat ghb gevoel op de achtergrond vernemen, daar krijg ik energie van en een positieve mindset.
Klik om te vergroten...
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig.
Je spreekt jezelf nogal tegen ten opzichte van je eerdere Posts hierboven…

Je wisselt de ene verslaving in voor de andere, iets waar je notabene zelf voor wilde waken.

Dit is geen oplossing, helemaal nergens voor. Dat weet je zelf ook.

Zoek hulp, dit gaat mis.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#15
GABA-B Bonanza zei:
Pheni afkick is imo echt vele malen meer horror dan G! 12 uur lange werking vs 2 uur pffff. Vooral dan mentaal.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat t met mij is, maar als ik pheni neem, werkt het al na 5 minuten. Na 3 uurtjes kan ik weer bijnemen. Zelfde gevoel als G. Maar ja, ik heb al een G verslaving achter de rug, dus pas ik wel op met andere gaba agonisten.

Ik heb na 2 weken elke dag phenibut 4 tot 5 gram per dag ontwenningsverschijnselen gehad.

Ik heb ervaring met afbouwen, dus heb ik elke dag de dosis gehalveerd.

Ik merkte een kleine depressie, niet zo heftig als met ghb. En ik hou mezelf lekker aan de phenibut want voor mij werkt het perfect. Ik moet alleen oppassen dat ik geen tolerantie opbouw, maar afbouwen na gebruik moet ik toch altijd.

Blijkbaar is dit voor iedereen anders. Ik stop een weekje en daarna probeer ik het te laten bij 2 dagen per week.

Ook na 2 dagen moet ik een dagje afbouwen.

Hoe langer ik ook phenibut neem, hoe langer het afbouwen duurt.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
New Dawn zei:
@Maicol

Hier vind je een prachtige collectie Phenibut horrorverhalen: https://www.reddit.com/r/quittingphenibut/top/?t=all
Keer op keer hetzelfde: Het voelt fijn en onschuldig, het gebruik loopt uit de hand, het afkicken is afgrijselijk.
Klik om te vergroten...
Pheni afkick is imo echt vele malen meer horror dan G! 12 uur lange werking vs 2 uur pffff. Vooral dan mentaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."