Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut

Phenibut

35 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BitcoinBillionaireLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee,

Hebben mensen ervaring met phenibut? En wat is het verschil tussen Russische farmaceutische phenibut en de phenibut HCL poeders die je kunt kopen in Nederland? Wou het binnenkort een keer proberen om proberen wat socialer te zijn. Thx!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is het dat je precies wilt weten? Ik weet niet precies of de pharmaceutische phenibut uit Rusland in de aminozuurvorm komt of HCL maar het effect is hetzelfde. De aminozuurvorm (FAA) is niet zuur en heb je iets minder van nodig. Als je de HCL vorm koopt, wees dan voorzichtig want het kan bijten in je mond en slokdarm. Ik weet niet of het de beste manier is, maar ik verdun het altijd met veel water. Je kunt het ook heel makkelijk omzetten naar de FAA vorm met baking soda als je zou willen.

Het is erg tolerantie gevoelig spul en daarom was het voor mij wel even zoeken naar de goeie dosis, toen ik zonder tolerantie een gram nam werd ik al snel heel slaperig terwijl je van iets minder weer weinig voelt.

Ik word er niet per se socialer van maar het remt wel angst wat goed zou kunnen werken als je sociale angst hebt. Ik vind het heel chill om samen met psychedelica te nemen omdat het de trip niet verzwakt maar het wel wat onrust wegneemt. Met speed schijnt het ook een goeie combi te zijn, dat ga ik binnenkort eens uittesten.

Al geprobeerd ondertussen?
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Geneesmiddel zei:
Ik weet niet precies of de pharmaceutische phenibut uit Rusland in de aminozuurvorm komt of HCL maar het effect is hetzelfde. De aminozuurvorm (FAA) is niet zuur en heb je iets minder van nodig. Als je de HCL vorm koopt, wees dan voorzichtig want het kan bijten in je mond en slokdarm. Ik weet niet of het de beste manier is, maar ik verdun het altijd met veel water. Je kunt het ook heel makkelijk omzetten naar de FAA vorm met baking soda als je zou willen.
Klik om te vergroten...
Ik kwam ook op een dwaalspoor nu phenibut steeds meer voorgoed uit voorraad is in shops, zo stuitte ik op een aanbieder die enkel phenibut capsules aanbied.HCL óf FAA

Toch is 1 van de 2 nu uit stock. Dus ik vraag me af wat de gedachtengang is van deze 2 varianten aan te bieden met dezelfde omschrijving daar?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paddestoel zei:
Ik kwam ook op een dwaalspoor nu phenibut steeds meer voorgoed uit voorraad is in shops, zo stuitte ik op een aanbieder die enkel phenibut capsules aanbied.HCL óf FAA

Toch is 1 van de 2 nu uit stock. Dus ik vraag me af wat de gedachtengang is van deze 2 varianten aan te bieden met dezelfde omschrijving daar?
Klik om te vergroten...
In het algemeen prefereert men FAA over de HCL versie omdat het dus iets geconcentreerder is en niet zuur. Maar waarschijnlijk is het ook een extra stapje om de FAA te bereiden en daarom duurder. Misschien is de opslag van FAA ook lastiger ofzo, wie weet (??).
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Maicol

Hier vind je een prachtige collectie Phenibut horrorverhalen: https://www.reddit.com/r/quittingphenibut/top/?t=all
Keer op keer hetzelfde: Het voelt fijn en onschuldig, het gebruik loopt uit de hand, het afkicken is afgrijselijk.
M
MagicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Wat is het dat je precies wilt weten? Ik weet niet precies of de pharmaceutische phenibut uit Rusland in de aminozuurvorm komt of HCL maar het effect is hetzelfde. De aminozuurvorm (FAA) is niet zuur en heb je iets minder van nodig. Als je de HCL vorm koopt, wees dan voorzichtig want het kan bijten in je mond en slokdarm. Ik weet niet of het de beste manier is, maar ik verdun het altijd met veel water. Je kunt het ook heel makkelijk omzetten naar de FAA vorm met baking soda als je zou willen.

Het is erg tolerantie gevoelig spul en daarom was het voor mij wel even zoeken naar de goeie dosis, toen ik zonder tolerantie een gram nam werd ik al snel heel slaperig terwijl je van iets minder weer weinig voelt.

Ik word er niet per se socialer van maar het remt wel angst wat goed zou kunnen werken als je sociale angst hebt. Ik vind het heel chill om samen met psychedelica te nemen omdat het de trip niet verzwakt maar het wel wat onrust wegneemt. Met speed schijnt het ook een goeie combi te zijn, dat ga ik binnenkort eens uittesten.

Al geprobeerd ondertussen?
Klik om te vergroten...
Zou het werken met c?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Magic zei:
Zou het werken met c?
Klik om te vergroten...

Zeker. Je kunt het samen nemen, dat is chill. Nog beter is als de phenibut precies gaat pieken als de coke uitwerkt, dat verzacht de comedown. Als je phenibut neemt moet je alleen niet al gezopen hebben of benzo's nemen.

Het enige dingetje met phenibut is timing. Het piekt na ongeveer 4 uur, dus je moet dan ongeveer schatten wanneer je je laatste lijnen gaat nemen.

[EDIT]

Met speed is het vooral nice om het tegelijk te nemen, omdat speed iets meer angst/paranoia opwekkend is. Coke is dat niet, maar heeft wel weer smerige comedowns. Ik zou zelf met speed dus tegelijk nemen, en met coke het iets later timen. Evt kun je ook tegelijk nemen en redosen.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#8
Magic zei:
Zou het werken met c?
Klik om te vergroten...
Top combi! Ooit een verslag over geschreven, zie Link
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harry In De Warrie zei:
Tip gebruik alinea's dit is moeilijk te lezen,

Vriendelijke groet Harry
Klik om te vergroten...
Ja mijn excuses. Ik zal er voortaan aan denken. Dank je voor de tip.
M
MagicLid
01-01-2024, 00:00
#10
SneeuwStorm zei:
Top combi! Ooit een verslag over geschreven, zie Link
Klik om te vergroten...
Thanks.. en erectie dan?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
Magic zei:
Thanks.. en erectie dan?
Klik om te vergroten...
Geen issue als je maar een paar lijntjes neemt.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi psychonauten! Ik ben momenteel voor het eerst onder invloed van phenibut hydrochloride versie 200 mg capsules. (Ik heb een verleden met GHB verslaving).

Ik heb eerst veel gelezen over Phenibut voor ik het kocht. Ik schrok van de waarschuwingen ontrent onthoudingsverschijnselen na langdurig gebruik. Mensen die ik ken, kunnen een werk achterelkaar ghb gebruiken en de dag erna stoppen. Ik moet na 2 dagen ghb gebruik al afbouwen omdat ik snel last krijg van de gevaarlijke ontwenningsverschijnselen zoals hyperthermie hypertensie, zweten bevingen etc.... Nou ben ik altijd bang dat mij lichaam op alles dat aan gaba receptoren bindt, afhankelijk raakt. Dus ben ik voorzichtig begonnen met Phenibut vandaag.

Eerste dosis 5 capsules - 200mg/capsule is dus een gram Pheni. Ik voelde na een half uur (lege maag) heel iets komen. Het was plagend weinig. Tergend was het. Ik wilde meer voelen, dus ik hou me aan de adviezen en ik neem na 2,5 uur weer een dosis. Dit keer van 3 capsules. Niet 5 dus. Waarom niet?

Phenibut werkt langer. Ghb werkt snel uit en heb ik zelf snel behoefte aan een tapppie. Met Phenibut, heb ik dit niet. Pas na de tweede dosis voelde ik de contante warmte dat ghb heeft. Ik had niets meer nodig. Lekker eten, vloertje leggen, behangen, verven en websites bouwen. Alles gaat beter. Net als met ghb.

Wat ik wil zeggen is, het is de schade niet waard dat ghb aanricht. Als ik een scheet laat met ghb op stinkt het chemisch. Doe ik t zelfde met Pheni, niks aan de hand. Gewoon normaal. Geen stinkende zweet, nou moet ik even afwachten tot ik ga slapen, eerst nog even een jointje roken.. Morgen als ik wakker word, wil ik wel eens weten of mijn lichaam ontwenningsverschijnselen verneemt. Zo ja, dan heb ik gelukkig diazepam achter de hand. Belangrijk als de bloeddruk stijgt. Maar ik hoop dat ik morgen fit en vrolijk wakker word, zoals meerdere trip-reports op internet het beschrijven. Is dat het geval? Dan weet ik zeker dat ik een keer per week een zak van 90 capsules koop en 2 dagen ga nemen.

Mensen..... Dit spul combineert heerlijk met een jonko. Ik heb geen zin om er coke of speed bij te nemen. Geen zin in lang wakker te blijven en alle benzos moet aanspreken om van de naweeën af te komen. Morgen weet ik meer. Ik hoop dat ik niet vergeet om t trip report even aan te vullen.

Bedankt voor jullie moeite om te lezen, ik hoop dat jullie net zoveel aan mijn info hebben als dat ik van jullie heb. Dankzij info van vele mensen hier ben ik thuis van een ghb verslaving af gekomen van 3 jaar. 6ml per uur combinatiegebruik met snelle Jelle en crack of neusC. Ik ben zeer te spreken over Pheni.

T duurt wel even om de balans te vinden maar als je er eenmaal bent, is t ieder uur investering waard. Maar ja, zoals bij iedere gaba agonist,... Het werkt zeer verslavend. Pas op, en let op elkaar. Groetjes uit de ruimte
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maicol zei:
Hoi psychonauten! Ik ben momenteel voor het eerst onder invloed van phenibut hydrochloride versie 200 mg capsules. (Ik heb een verleden met GHB verslaving). Ik heb eerst veel gelezen over Phenibut voor ik het kocht. Ik schrok van de waarschuwingen ontrent onthoudingsverschijnselen na langdurig gebruik. Mensen die ik ken, kunnen een werk achterelkaar ghb gebruiken en de dag erna stoppen. Ik moet na 2 dagen ghb gebruik al afbouwen omdat ik snel last krijg van de gevaarlijke ontwenningsverschijnselen zoals hyperthermie hypertensie, zweten bevingen etc.... Nou ben ik altijd bang dat mij lichaam op alles dat aan gaba receptoren bindt, afhankelijk raakt. Dus ben ik voorzichtig begonnen met Phenibut vandaag. Eerste dosis 5 capsules - 200mg/capsule is dus een gram Pheni. Ik voelde na een half uur (lege maag) heel iets komen. Het was plagend weinig. Tergend was het. Ik wilde meer voelen, dus ik hou me aan de adviezen en ik neem na 2,5 uur weer een dosis. Dit keer van 3 capsules. Niet 5 dus. Waarom niet? Phenibut werkt langer. Ghb werkt snel uit en heb ik zelf snel behoefte aan een tapppie. Met Phenibut, heb ik dit niet. Pas na de tweede dosis voelde ik de contante warmte dat ghb heeft. Ik had niets meer nodig. Lekker eten, vloertje leggen, behangen, verven en websites bouwen. Alles gaat beter. Net als met ghb. Wat ik wil zeggen is, het is de schade niet waard dat ghb aanricht. Als ik een scheet laat met ghb op stinkt het chemisch. Doe ik t zelfde met Pheni, niks aan de hand. Gewoon normaal. Geen stinkende zweet, nou moet ik even afwachten tot ik ga slapen, eerst nog even een jointje roken.. Morgen als ik wakker word, wil ik wel eens weten of mijn lichaam ontwenningsverschijnselen verneemt. Zo ja, dan heb ik gelukkig diazepam achter de hand. Belangrijk als de bloeddruk stijgt. Maar ik hoop dat ik morgen fit en vrolijk wakker word, zoals meerdere trip-reports op internet het beschrijven. Is dat het geval? Dan weet ik zeker dat ik een keer per week een zak van 90 capsules koop en 2 dagen ga nemen. Mensen..... Dit spul combineert heerlijk met een jonko. Ik heb geen zin om er coke of speed bij te nemen. Geen zin in lang wakker te blijven en alle benzos moet aanspreken om van de naweeën af te komen. Morgen weet ik meer. Ik hoop dat ik niet vergeet om t trip report even aan te vullen. Bedankt voor jullie moeite om te lezen, ik hoop dat jullie net zoveel aan mijn info hebben als dat ik van jullie heb. Dankzij info van vele mensen hier ben ik thuis van een ghb verslaving af gekomen van 3 jaar. 6ml per uur combinatiegebruik met snelle Jelle en crack of neusC. Ik ben zeer te spreken over Pheni. T duurt wel even om de balans te vinden maar als je er eenmaal bent, is t ieder uur investering waard. Maar ja, zoals bij iedere gaba agonist,... Het werkt zeer verslavend. Pas op, en let op elkaar. Groetjes uit de ruimte
Klik om te vergroten...
Tip gebruik alinea's dit is moeilijk te lezen,

Vriendelijke groet Harry
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maicol zei:
Ja mijn excuses. Ik zal er voortaan aan denken. Dank je voor de tip.
Klik om te vergroten...
Inmiddels ingedeeld in alinea's Harry :sunglasses:
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is Zondag. Ik heb 8 uur geslapen, ik werd wakker alsof ik een tapje ghb heb gehad. Het werkt nog steeds.

Het is niet vervelend en ik heb wel lichtelijk het gevoel dat ik meer bij wil nemen om op het juiste level te komen. Alleen vandaag doe ik dat nog om afkickverschijnselen te voorkomen bouw ik mijn dosis vandaag af.

Ik nam 2 uur na wakker worden 3 caps van 200mg. Dat is meer dan genoeg om aan te vullen, waarschijnlijk vanwege de lange halfwaardetijd, dat het effect zich opbouwt.

Ik voel me lekker, ik ga dus weer aan de gang in huis. En nou even to the point.

Ik voel dus wel na 1 dag flink slikken een beetje ontwenning dat ik ook van ghb had destijds. Maar dan lichtelijk omdat op phenibut nog steeds werkt na een nacht lekker geslapen te hebben.

Advies van mijn kant is dus voor de mensen die al een verslaving hebben gehad aan ghb, denk niet dat phenibut niet verslavend werkt. Het werkt zeer verslavend. Dus 2 keer per week moet kunnen. Ga je vaker recreatief dit middel gebruiken als vervanger van ghb, dan kom je jezelf weer tegen.

Als ik de phenibut laat staan vanaf vanavond, zal ik morgen weer verslag uitbrengen van een evt comedown, mocht het erin sluipen. Groetjes!!
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi allemaal! 4.5 uur later is het nu en ik stop met innemen.

Ik merk dat de tolerantie behoorlijk snel toeneemt. Tijd om af te bouwen dacht ik. Ik wil zelf niet afbouwen omdat de werking lang duurt. Ik wil dus voorkomen dat ik zoals gezegd afkickverschijnselen krijg.

Om dit te voorkomen ga ik nou lekker blowen en eten. Ik heb diazepam, daar neem ik er 4 van, 5 mg per stuk. Dan moet ik door kunnen slapen. De Comedown is dus t zelfde als ghb zoals het nu voelt.

Geen slecht gevoel, maar toch word ik sneller nuchter en dus moe. Beetje bloeddruk verhoging .. dat is voor mij het teken om te kappen. Volgende week weer een dag doen. Oke jungs.. ik hoop dat jullie iets hebben aan deze info.

Ik lees graag ervaringen van jullie en als er vragen zijn aan mij rechtstreeks, kan je altijd een pm sturen.

En ja ik ken de regels, geen linkjes of adressen uitwisselen van leveranciers :wink:

Good high allemaal!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maicol zei:
Hoi allemaal! 4.5 uur later is het nu en ik stop met innemen.

Ik merk dat de tolerantie behoorlijk snel toeneemt. Tijd om af te bouwen dacht ik. Ik wil zelf niet afbouwen omdat de werking lang duurt. Ik wil dus voorkomen dat ik zoals gezegd afkickverschijnselen krijg.

Om dit te voorkomen ga ik nou lekker blowen en eten. Ik heb diazepam, daar neem ik er 4 van, 5 mg per stuk. Dan moet ik door kunnen slapen. De Comedown is dus t zelfde als ghb zoals het nu voelt.

Geen slecht gevoel, maar toch word ik sneller nuchter en dus moe. Beetje bloeddruk verhoging .. dat is voor mij het teken om te kappen. Volgende week weer een dag doen. Oke jungs.. ik hoop dat jullie iets hebben aan deze info.

Ik lees graag ervaringen van jullie en als er vragen zijn aan mij rechtstreeks, kan je altijd een pm sturen.

En ja ik ken de regels, geen linkjes of adressen uitwisselen van leveranciers :wink:

Good high allemaal!
Klik om te vergroten...

Klinkt eerlijk gezegd met jouw achtergrond en manier van gebruiken alsof je veel risico hebt om een verslaving aan phenibut te ontwikkelen. Pas op, het is niet veel minder verslavend dan GHB. Dat zeg je zelf al, maar toch heb ik de indruk dat je stukjes, vooral je vorige twee, vanuit een soort ‘phenibut roze wolk’ zijn geschreven. En dat is een extra opletter in dit geval denk ik.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Klinkt eerlijk gezegd met jouw achtergrond en manier van gebruiken alsof je veel risico hebt om een verslaving aan phenibut te ontwikkelen. Pas op, het is niet veel minder verslavend dan GHB. Dat zeg je zelf al, maar toch heb ik de indruk dat je stukjes, vooral je vorige twee, vanuit een soort ‘phenibut roze wolk’ zijn geschreven. En dat is een extra opletter in dit geval denk ik.
Klik om te vergroten...
Jij hebt daar uiteraard helemaal gelijk. En dit geldt voor iedereen met mijn achtergrond, trek en verslavingsgevoeligheid. Ookal weet je het niet van jezelf. Dit spul kan je heel ziek en misselijk maken.

Een vriend van me was hier ook. Ik gaf hem 30 capsules mee naar huis. Ik hem m heel duidelijk gemaakt hoe je dit het beste kan doseren.

Hij was eigenwijs en hij nam de tweede dosis thuis na een uur na de eerste dosis van 3 gram. Weer drie gram.

Hij wil dit nooit meer hebben want hij werd kotsmisselijk en vandaag de hele dag depressief en ziek. Dus ja, dit spul is zeer verraderlijk. Net als ghb zoals jij ook zegt.

Even een kanttekening erbij, deze vriend van me slikt al jaren mirtazapine. (Remeron) .. die combinatie blijkt psychoses uit te lokken.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maicol zei:
Jij hebt daar uiteraard helemaal gelijk. En dit geldt voor iedereen met mijn achtergrond, trek en verslavingsgevoeligheid. Ookal weet je het niet van jezelf. Dit spul kan je heel ziek en misselijk maken.

Een vriend van me was hier ook. Ik gaf hem 30 capsules mee naar huis. Ik hem m heel duidelijk gemaakt hoe je dit het beste kan doseren.

Hij was eigenwijs en hij nam de tweede dosis thuis na een uur na de eerste dosis van 3 gram. Weer drie gram.

Hij wil dit nooit meer hebben want hij werd kotsmisselijk en vandaag de hele dag depressief en ziek. Dus ja, dit spul is zeer verraderlijk. Net als ghb zoals jij ook zegt.

Even een kanttekening erbij, deze vriend van me slikt al jaren mirtazapine. (Remeron) .. die combinatie blijkt psychoses uit te lokken.
Klik om te vergroten...
Nou even een reactie op je bericht na 2 keer lezen:wink:

Ik heb alle berichten onder invloed van phenibut getypt. Deze niet. Ik zit nu in de Comedown. Ik weet dat ik snel verslaafd kan raken aan alles dat bindt aan je Gaba receptoren. Dit houd ik ook in de gaten, maar soms ga ik een dag te lang door. En dat moet ik te allen tijde voorkomen met Gaba agonisten.

Neem ik andere dingen zoals uppers (coke, speed, mdma, alcohol in mijn geval) dan heb ik geen zin om de volgende dag meer te nemen. Deze stoffen zijn voor mij niet verslavend, ookal bindt alcohol ook aan gaba receptoren. Gek is dat he...

Volgende week ga ik weer nemen, dit keer 1 dag in plaats van 2.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maicol zei:
Nou even een reactie op je bericht na 2 keer lezen:wink:

Ik heb alle berichten onder invloed van phenibut getypt. Deze niet. Ik zit nu in de Comedown. Ik weet dat ik snel verslaafd kan raken aan alles dat bindt aan je Gaba receptoren. Dit houd ik ook in de gaten, maar soms ga ik een dag te lang door. En dat moet ik te allen tijde voorkomen met Gaba agonisten.

Neem ik andere dingen zoals uppers (coke, speed, mdma, alcohol in mijn geval) dan heb ik geen zin om de volgende dag meer te nemen. Deze stoffen zijn voor mij niet verslavend, ookal bindt alcohol ook aan gaba receptoren. Gek is dat he...

Volgende week ga ik weer nemen, dit keer 1 dag in plaats van 2.
Klik om te vergroten...

Goed dat je het zelf in de gaten houdt!

Dat is denk ik ook de enige manier om hier veilig mee om te kunnen gaan, streng voor jezelf zijn.

Bij mij zelf hebben GHB en phenibut gek genoeg weinig effect (behalve negatieve bijwerkingen) dus de verslavingsgevoeligheid aan specifiek deze middelen is voor mij persoonlijk niet herkenbaar, maar het is wel zeer bekend van deze categorie ‘GABA-werkers’. Inderdaad wel gek dat je het dan niet merkt bij alcohol (en benzo’s?) maar die werken toch weer op een andere manier in op de receptoren. Blijkbaar ben je daar dan toch net minder gevoelig voor. Zo heeft iedereen zijn eigen ‘oppassers’. Altijd belangrijk om daar voor jezelf goed van op de hoogte te zijn, zeker als een middel bekend staat om het verslavingspotentieel - en dat is bij phenibut zeker het geval.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."