#1
Wat ik van mijn verpleegkundige begreep, is dat niet alle benzos de gaba a en gaba b receptoren aanspreekt. Dit geldt ook voor alcohol. Desalniettemin kan je wel met alcohol en diazepam afkicken. Zonder iemand die je motiveert of een stok achter de deur zet, wordt het lastig.Goed dat je het zelf in de gaten houdt!
Dat is denk ik ook de enige manier om hier veilig mee om te kunnen gaan, streng voor jezelf zijn.
Bij mij zelf hebben GHB en phenibut gek genoeg weinig effect (behalve negatieve bijwerkingen) dus de verslavingsgevoeligheid aan specifiek deze middelen is voor mij persoonlijk niet herkenbaar, maar het is wel zeer bekend van deze categorie ‘GABA-werkers’. Inderdaad wel gek dat je het dan niet merkt bij alcohol (en benzo’s?) maar die werken toch weer op een andere manier in op de receptoren. Blijkbaar ben je daar dan toch net minder gevoelig voor. Zo heeft iedereen zijn eigen ‘oppassers’. Altijd belangrijk om daar voor jezelf goed van op de hoogte te zijn, zeker als een middel bekend staat om het verslavingspotentieel en dat is bij phenibut zeker het geval.
Succes!
Gewoon maximaal 1 dag per week nemen en nooit combineren. Bij mij gaat dan de tolerantie hard omhoog als ik coke neem of speed, waardoor verslaving aan ghb of phenibut snel om de hoek komt kijken.
Ik bedank je voor je reactie, maar denk niet dat ik alles 100 procent onder controle heb. De verleiding is vaak groot om er nog even een dagje bij aan te plakken omdat je niet van die roze wolk af wil. Dus het blijft hoe dan ook een risico voor mij als ik gaba agonisten naar binnen werk.
Hartelijke groeten!!!