Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen benzos

Vragen benzos

62 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medegebruikers,

Sinds kort ben ik gaan experimenteren met benzos.

De volgende benzos heb ik al een aantal keer gebuikt
-xanax 2mg
-oxazepam 10, 20 en 50mg
-diazepam 10mg
Verder kan ik ook aan tremadol en themazepam komen

Nu heb ik een aantal vraagjes hierover:
- welke benzos zijn het leukste voor recreatief gebruik en zo ja wat zijn de dosisen ben redelijk nieuw met benzos en combineer het ook graag met een joint en of een aantal biertjes voor wat extra ontspaning, verder ben ik me bewust van de snelle verslaving die kan optreding bij langer gebruik dan een week achter elkaar. Ook heb ik erg veel ervaring met ketamine en met alle uppers die je maar kan bedenken maar ben hier op uitgekeken omdat hier erg veel negatieve effecten aan zitte voor mij

-ik heb vernomen dat snuiven van benzos harder en sneller inslaat (erg slecht door de bindmiddelen maar dit neem ik voorlief) is dit aan te raden of juist oraal innemen voor een beter effect?

-Ook het ik gelezen dat de eerste dosis de meest bepalende dosis is en bijpakken de effecten nauwelijks versterken is dat echt zo?

Verder hoop ik op sirieuze reacties die antwoord kunnen geven op mijn vragen, ik gebruik al jaren en kan mijn gebruik goed onder controle houde, ik sta dan ook niet te wachten op reacties die me dit afzullen rade terwijl ik ook dat goed kan bedenken

Verder hoop ik dat ik dit topic op de juiste plaats heb geplaats ben nieuw op dit forum^^ sorry voor de wat lange post maar ik zou hier graag toch wat informatie over willen hebben ik stop namelikk niet zomaar wat in me lichaam zonder de werkingen en bijwerkingen te weten

Alvast bedankt
Greets Drugskikker
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb de beste ervaring met temazepam.
Ik persoonlijk pakte altijd 60-120mg maar ik had op dat moment al een lichte tolerantie dus misschien dat 20-30mg geschikter is...

Snuiven van benzos werk over het algemeen slechter.
Er zijn echter wel een klein aantal benzos die hier uitermate geschikt voor zijn.
De boven genoemde benzos vallen daar niet onder.
Sublinguaal daarintegen werkt opzich wel goed met de meesten benzos.

Bijpakken werkt gwn met benzos.
Dit raad ik af.
Benzos staan erom bekend om keer op keer het gevoel te geven dat ze niet werken terwijl ze dat weldegelijk doen.
Dan pak je bij en 3 dagen later word je naakt waker in de grachten van Amsterdam.
(beetje overdreven maar dit zit wel in de set mogelijkheden met een blackout).
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je snelle reactie top man.

Zijn er misschien ook nog andere mensen die hun ervaringen willen delen?

Verder nog de vraag werken benzo beter op een volle of lege maag of is het alleen zo day het later inslatt vanwege de volle maag?

Alvast bedankt voor de informatie dit is precies waar ik naar opzoek ben

Greets,
Drugskikker
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb benzo's nooit recreatief gebruikt dus dat weet ik niet maar ik kan je het snuiven wel afraden, de bindmiddelen zijn funest voor je nosso. Op lange termijn ga je daar last van krijgen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzo's zijn om de slikken niet om te snuiven.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik raad je Etizolam aan voor recreatief gebruik, deze is het minst slaapverwekkend van alle benzo's.

Zelf kan ik het gebruik van benzo's moeilijk in de hand houden en gebruik vrijwel iedere dag als ik ze heb, De eerste keer kocht ik 50 Etizolam pillen en heb deze in een week opgemaakt wat dus een week lange ''blackout'' was waar ik de helft niet meer weet wat ik die week heb gedaan. Je zegt drugs gebruik in de hand te kunnen houden, dat geloof ik zeker maar benzo's hebben de eigenschap om je rationele denk vermogen zo enorm te verlagen dat het je letterlijk niks meer boeit en je ze als snoepjes gaat eten.

Laat het snuiven, roken, pluggen etc achterwegen met benzo's. Slikken is het beste.

en als ik je nog een tip mag geven; Cannabis roken bij benzo's is enorm relaxd
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
Dan pak je bij en 3 dagen later word je naakt waker in de grachten van Amsterdam.
Klik om te vergroten...

:laughing: :laughing: :laughing:
—
OT: Ik zou ook etizolam aanraden. Deze is relatief mild, maar niet al te sederend en dat is in het geval van benzo’s handig anders krijg je er niks van mee.

Het recreatief gebruiken van benzo’s heb ik nooit echt helemaal begrepen, het kan wel een bepaald comfortabel gevoel geven, zeker na een lange trip bijvoorbeeld, maar ik vind het verder niet zo spectaculair. Ik gebruik zo nu en dan etizolam, maar functioneel, om makkelijker te slapen of in extreme gevallen om spierspanning te verlagen in de nasleep van een qua bodyload wat doorgeslagen upper.

Benzo’s zijn enorm verslavend, vooral omdat ze heel snel tolerantie geven. Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving - ook mensen die verder niks met drugs hebben - met insomnia die zelf legale middelen als etizolam hebben ‘ontdekt’ voor dit probleem, maar die zeggen allemaal hetzelfde: al na een paar dagen, dus minder dan een week (!) werkte het niet meer goed en was het moeilijk om er nog vanaf te komen (rebound: je slaapt dan juist slechter). Jij beseft dit zelf duidelijk al, maar pas er toch mee op, al wil je dit soort reacties niet horen. :wink:

Uiteraard moet je benzo’s niet snuiven, daar zijn ze niet voor bedoeld.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
IK vond etizolam zwaar tegen vallen persoonlijk.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
IK vond etizolam zwaar tegen vallen persoonlijk.
Klik om te vergroten...
True story , vond het eigenlijk de slechtste.
Flubroma heb ik vandaag toegekregen , volgende week eens uittesten.
Heb ook pyrazolam poeder besteld , kon er eindelijk aan raken , schijnt wel een goede te zijn?
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Super bedankt voor jullie reacties daar heb ik zeker wat aan, voor nu hou ik het maar bij dia, oxa en themazepam. Niet voor puur recreatief maar meer voor wat extra onspanning na een lange werk week of een stresvolle periode

Thanks toppers!!!
Greeets,
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Temazepam>diazepam>oxazepam.

Fun fact diazepam heeft oxazepam en temazepam als actieve metabolieten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
IK vond etizolam zwaar tegen vallen persoonlijk.
Klik om te vergroten...

Te mild voor je?

Ik ben niet bepaald een fijnproever op dit gebied, maar ik heb verschillende benzo’s uitgeprobeerd (ooit een aantal samples + analogen gekregen) en eerlijk gezegd zou ik ze waarschijnlijk blind niet goed uit elkaar kunnen houden. Waar ze voor mij het meest in van elkaar verschillen, is de werkingsduur en de sterkte van het effect (m.a.w. de mate van prikkeldemping en dus ook sedatie). Voor dit laatste kun je bij normaal functioneel gebruik in principe zelf corrigeren. Flunitrazolam bijvoorbeeld is bijzonder potent en daarom wordt er hier wel eens voor gewaarschuwd. Risico op black-outs etc. Maar als ik één zegeltje daarvan neem van 0.25 mg dan is dit voor mij een prima vervanger voor ~ 2 mg etizolam. Kan wel goed zo zijn dat de zegeltjes over tijd wat potentie hebben verloren.

Omdat ik ze voor slapen gebruik vind ik bepaalde langwerkende sterke benzo’s een beetje onhandig. Mijn ervaring is dat als je wakker wordt en een benzo is nog half werkende, dat dit als een soort kater kan worden ervaren, zweterig en licht in het hoofd, onaangenaam.

Maar ik lees hier geregeld verhalen van mensen die de ene benzo ‘euforischer’ vinden dan de ander, dus er valt wellicht wel wat anders uit te halen dan ik doe. Enige wat ik in het begin toen ik nog totaal geen tolerantie had soms merkte is een korte periode van een grappige korte ontremming die dan snel overging in slaperig.

@benzzzy waarom vind jij precies de benzo’s die je noemt het fijnst?
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi allen,

Er is me nog een vraag te binnen geschoten vandaag en die luidt
- Is het mogelijk benzo's in mijn geval dia en oxazepam schoon te maken? hiermee bedoel ik het bindmiddel verwijderen uit de pil zodat je (pure) dia of oxa overhoudt? kan hier nergens wat over vinden maar dit lijkt mij sterker? of zit ik hier helemaal mis mee?

Greets,
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zit hier heel erg mis.
De biologische beschikbaarheid van diazepam ligt tussen de 90-100%.
Er valt op dit gebied vrijwel niks te winnen met andere ROA's.

En ja etizolam was veel te Mild
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drugskikker22 zei:
Verder lees ik ook dat je kan over doseren ofwel een overdosis, de gevaren zouden zijn dat je ademhaling verminderd waardoor je minder zuurstof binnenkrijgt en dus flinke schade kan oplopen of zelfs mogelijk dood kan gaan. Bij welke dosissen kom je in deze zone terecht? de symptomen zouden zijn moeilijk ademhalen, duizeligheid, wazig zien enzovoorts. Dit is eigenlijk wel het laatste wat ik graag zou willen weten. Dat is natuurlijk niet waar we voor gaan een overdosis, een bezoekje aan het ziekenhuis is met deze corona tijden ook niet wenselijk :P

Alvast bedankt,
Greets,
Drugskikker:)
Klik om te vergroten...
Dat ligt ook mede aan je tolerantie. Iemand die elke week of dag aan de benzo's zit kan meer hebben dan iemand die nooit een benzo heeft gehad.
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Verder lees ik ook dat je kan over doseren ofwel een overdosis, de gevaren zouden zijn dat je ademhaling verminderd waardoor je minder zuurstof binnenkrijgt en dus flinke schade kan oplopen of zelfs mogelijk dood kan gaan. Bij welke dosissen kom je in deze zone terecht? de symptomen zouden zijn moeilijk ademhalen, duizeligheid, wazig zien enzovoorts. Dit is eigenlijk wel het laatste wat ik graag zou willen weten. Dat is natuurlijk niet waar we voor gaan een overdosis, een bezoekje aan het ziekenhuis is met deze corona tijden ook niet wenselijk :P

Alvast bedankt,
Greets,
Drugskikker:)
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Iemand ervaring met combinatie's benzos en ketamine?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Uw vraag was in Mei. Wist niet dat dit als oud bestempeld werd. Mijn excuses.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Benzos zijn vrij veilig met overdoseren zolang je niet combineerd.

Ik persoonlijk zou me meer zorgen maken over iets stoms doen in een blackout dan dood gaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
benzzzy zei:
Benzos zijn vrij veilig met overdoseren zolang je niet combineerd.

Ik persoonlijk zou me meer zorgen maken over iets stoms doen in een blackout dan dood gaan.
Klik om te vergroten...
Of doodgaan door iets doms doen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."