#1
Het heeft een keton. Maakt het dan niet technisch gezien een cathinone?
😂😂😂 Onee daar trigger je mijn bestemeisjevandeklassyndroom!Leer https://en.wikipedia.org/wiki/Lisdexamfetamine maar uit je hoofd dan. Morgen overhoring! 😄
Hihi het is medicinaal gelukkig, was niet van plan er wat recreatiefs van de maken en het te snuiven! Elvanse is vgm het merkje maar I get you!De korte versie is dat Dexamfetamine een metaboliet is van Elvanse. Oftewel Elvanse wordt (deels?) omgezet naar Dexamfetamine in het lichaam. Dat gebeurt alleen bij orale inname, dus snuiven werkt bijvoorbeeld niet.
😄👍😂😂😂 Onee daar trigger je mijn bestemeisjevandeklassyndroom!
Je kunt het een beetje zien als sommige RCs. Bijvoorbeeld 1P-LSD. Dat is een LSD molecuul met een extra groepje er aan vast. Het metabolisme knipt dat groepje als het ware van het molecuul en er blijft een schoon LSD molecuul over, dat vervolgens de gebruikelijke effecten oplevert.Maar daar staatut nieeee


Hmmmm okay okay, heel vet🤩 bedankt.😄👍
Je kunt het een beetje zien als sommige RCs. Bijvoorbeeld 1P-LSD. Dat is een LSD molecuul met een extra groepje er aan vast. Het metabolisme knipt dat groepje als het ware van het molecuul en er blijft een schoon LSD molecuul over, dat vervolgens de gebruikelijke effecten oplevert.
Kijk, Dexamfetamine:
Bekijk bijlage 51009
En dan Lisdexamfetamine AKA Elvanse (met extra "staart" aan de rechterkant":
Bekijk bijlage 51010
Zoals je ziet is het Lisdex molecuul een stuk groter, en dus zwaarder en vandaar dus het verschil in dosering van 30mg --> 8,0mg
Ik weet niet of dit 100% technisch correct is, maar het is iets in deze richting![]()
Die 8.9mg is de totale dosis. Snelheid van afgifte is afhankelijk van je metabolisme, en het kan zijn dat dat geleidelijk aan gaat - wat ook weer bijdraagt aan het anti-recreatieve karakter (je hebt daardoor geen piek / rush). Op zich is 9mg Dexamfetamine best een prima therapeutische dosis. Niet dat ik het ooit therapeutisch heb genomenHmmmm okay okay, heel vet🤩 bedankt.
Ik vraag me dan alleen nog af of (het equivalent van) 8,9mg het gemiddelde is, of de totale hoeveelheid is en dat dan over de dag verspreid wordt... Want nog geen 10 mg "dex" op een hele dag is niets natuurlijk.
Die zit wel 3 koolstofatomen 'verder', dus ik denk het niet.Het heeft een keton. Maakt het dan niet technisch gezien een cathinone?
Daar twijfelde ik ook aan. Maar je hebt de kennis. Mogen jou dagen 2-(3,4-dihydroxyfenyl)ethaanamine rijk zijn.Die zit wel 3 koolstofatomen 'verder', dus ik denk het niet.
Ik ben gek op 3,4-dihydroxyfenylethylamine. Er kwam zojuist wat van vrij in mijn hersenen bij het lezen van je bericht. 🙂Daar twijfelde ik ook aan. Maar je hebt de kennis. Mogen jou dagen 2-(3,4-dihydroxyfenyl)ethaanamine rijk zijn.
Maar worden ze door drugs verhinderd in hun afbraak en blijven ze in de synaptische spleet van je receptoren steken?Er kwam zojuist wat van vrij in mijn hersenen bij het lezen van je bericht. 🙂
Langere werkingsduur en dus meer egaal werkt ipv pieken en dalen, want een dex comedown is niet altijd prettig.Wat de anderen al zeggen lisdexamfetamine is een prodrug van dexamfetamine en je lever zet dus via een proces lisdexamfetamine om naar dexamfetamine.
Waarom je lis voorgeschreven krijgt ipv gewoon dexamfetamine? Idk maar de werkzame stof in beide medicijnen is dexamfetamine
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."