Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom heeft codeine zonder promethazine geen effect als het een opiaat is?

Waarom heeft codeine zonder promethazine geen effect als het een opiaat is?

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
2/3 flesje bronchium extra sterk is geen dosis codeïne waar je veel van merkt.

In combinatie met promethazine ga je meer merken, maar dat komt voornamelijk doordat bij mensen zonder tolerantie een dosis van 25 mg promethazine al versuffend kan werken.
N

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Neo-Shulginist
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
777walterwhite420 zei:
zou je moeten opzoeken want ik weet het niet uit mn hoofd
Klik om te vergroten...
Waarom moet ik het dan opzoeken. Jij hebt die flesjes...

Meestal wel handig om de dosis te weten. Daarmee voorkom je dat je te weinig of te veel neemt namelijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Toen ik je antwoord las dacht ik ook even: "Ik koop er twee en klok die even naar binnen".
Klik om te vergroten...
Okay, dan moet ik voorzichtiger zijn met wat ik zeg 😉

Maar even serieus, ik heb weleens geprobeerd om 1 flesje te drinken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je voelt het wel maar het is minimaal 50 % sugar rush.

Ik ken verhalen van heroïne verslaafden die even zonder heroïne zaten en die dan twee flesjes dronken, maar dat gebeurt alleen in noodgevallen. Dan krijg je een redelijke buzz (afhankelijk van hoe effectief je lichaam codeïne omzet naar morfine), maar onderschat niet hoe vies het is.

Codeïne is in Frankrijk trouwens over-de-toonbank verkrijgbaar in pilvorm gecombineerd met paracetamol — 400 mg paracetamol met 20 mg codeïne. Of het dan gaat om codeïnefosfaat weet ik niet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Codeïne is in Frankrijk trouwens over-de-toonbank verkrijgbaar in pilvorm gecombineerd met paracetamol — 400 mg paracetamol met 20 mg codeïne. Of het dan gaat om codeïnefosfaat weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Dan blaas je je lever op lang voordat je de codeïne voelt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Dan blaas je je lever op lang voordat je de codeïne voelt.
Klik om te vergroten...
Precies ja.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Die natterman hoestdrank wordt expres zo gemaakt met een lage dosis codeine zodat je er niet high van kan worden aka misbruiken 🤣 je moet echt hoestdrank hebben van bijv 5mg codeine/5ml

Die zijn alleen op voorschrift of via dealers
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Twee flesjes van 200 ml staat ongeveer gelijk aan een gemiddelde dosis codeïne. Maar dan ben je wel ziek van de suiker (als niet erger). Doe het niet man
Klik om te vergroten...
das wel kut man ik zal er over nadenken
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#8
krijgt_kritiek zei:
Wat voor vorrm codeine heb je? Is het voorgeschreven, staat er toevallig ergens op het doosje of op de strip "retard" of verlengde afgifte? Of heb je syroop
Klik om te vergroten...
van de coop lmao het is stroop
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Waarom moet ik het dan opzoeken. Jij hebt die flesjes...

Meestal wel handig om de dosis te weten. Daarmee voorkom je dat je te weinig of te veel neemt namelijk.
Klik om te vergroten...
haha true maar heb het flesje al weggegooid is al op
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Toen ik je antwoord las dacht ik ook even: "Ik koop er twee en klok die even naar binnen".

Heb jij ervaring met zulke dingen?
Klik om te vergroten...
altijd mixen met sap of frisdrank anders is het om van te barfen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
777walterwhite420 zei:
haha true maar heb het flesje al weggegooid is al op
Klik om te vergroten...
Tip dus voor volgende keer:

1) bepaal welke dosis je wil nemen
2) zoek uit hoeveel er in een flesje zit
3) reken uit hoeveel flesjes je moet nemen; de rekensom is dan de dosis gedeeld door de hoeveelheid per fles

Overigens zul je dit bij elke drug moeten doen. Ook als ze niet in een fles zitten.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
4) Bedenk na het rekenen nog eens goed of je de proef op de som wilt nemen
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb in het verleden ook van 1 flesje wel effect ondervonden, maar niet heel sterk en je wordt er ook erg moe van vind ik, vooral de volgende dag leek ik maar niet wakker te geraken.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat voor vorrm codeine heb je? Is het voorgeschreven, staat er toevallig ergens op het doosje of op de strip "retard" of verlengde afgifte? Of heb je syroop
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Extra waarschuwing: Voor sommige mensen is een lage dosis al gevaarlijk. Dus nogmaals, doe het niet
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Codeïne is gewoon niet zo'n spannende opioïde. Maar ik weet niet hoeveel codeïne er in zo'n fles zit?
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb in 1 dag 2/3 fles codeinefosfaat hoestdrank gemixed met sprite en de hele dag door gesipped en geblowed. alleen van het blowen voelde ik wat, maar van de codeine niet. werkt het gewoon niet zonder promethazine of kan het ook met iets anders gemixed worden om effect te voelen?

ik gebruikte '' Natterman bronchicum extra sterk ''
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
In Natterman Bronchicum Extra Sterk Hoestsiroop zit 0,5 mg codeïnefosfaat per ml. Zijn het de flessen van 200 ml? Dan gaat het om 100 mg per fles. Dat staat weer gelijk aan 78,7 mg codeïne.

Een gemiddelde dosis codeïne (volgens PsychonautWiki) is 100-150 mg. In mijn ervaring is dat nog aan de lage kant. Misschien merk je wat als je de hele fles in één keer achteroverslaat, maar persoonlijk krijg ik het niet weg.

In Amerika is hoestdrank verkrijgbaar met codeïne en promethazine en daar schijn je wel wat van te merken, maar in Nederland heb je voor promethazine een recept nodig.
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Codeïne is gewoon niet zo'n spannende opioïde. Maar ik weet niet hoeveel codeïne er in zo'n fles zit?
Klik om te vergroten...
zou je moeten opzoeken want ik weet het niet uit mn hoofd
7
777walterwhite420Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
2/3 flesje bronchium extra sterk is geen dosis codeïne waar je veel van merkt.

In combinatie met promethazine ga je meer merken, maar dat komt voornamelijk doordat bij mensen zonder tolerantie een dosis van 25 mg promethazine al versuffend kan werken.
Klik om te vergroten...
stel dan dat ik 2 flesjes in mijn eentje opdrink, word ik dan high zonder overdosis te krijgen?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."