#1
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat je aan een arts moet gaan vertellen wat een verslaving is.
Dat zou niet nodig moeten zijn.
Dat zou niet nodig moeten zijn.
Beste @Goose77, Als ik je verhaal zo lees dan klinkt het alsof je zenuwachtig bent voor je opname. Dat is ook wel logisch. Stoppen is niet makkelijk en je weet ook niet precies wat je te wachten staat. Logisch ook dat je op zoek bent naar meer informatie, want waarschijnlijk hoop je dat die informatie je gerust kan stellen.ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken
Ik weet helaas niet zoveel over de behandeling die je gaat volgen dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik denk wel dat je kan vertrouwen op de behandeling die je aangeboden krijgt. Je staat onder toezicht van artsen, dus als er problemen ontstaan wordt er meteen ingegrepen. Je komt in een veilige omgeving terecht waar je goede hulp krijgt. You got this!iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom
Ja, ik hoor overal 24 uur en dat is te doen, 48 uur is een ander verhaal. Maar goed, dat zal ik gaan vragen aan de arts waar ik een afspraak mee heb 2 weken voor opname, nu een maand verwijderd.Bij oxycodone kan je na 12 uur al overstappen op suboxone maar voor de zekerheid wachten ze 24 uur. (Normaal gesproken)
Gelukkig slik je geen hoge dosering dus zal de afkick in dat opzicht wel meevallen vergeleken zwaargebruikers of heroรฏne/methadon gebruikers, en nee.... van 200/400mg is het onmogelijk om te overdoseren tenzij je er benzodiazepines/alcohol bij gebruikt. Je hebt al gauw een gram nodig om over te doseren zeker met tolerantie. (Zelfs dan is de kans klein dat je sterft)
In 2 weken tijd is de kans zeer groot dat je afhankelijkheid creeert voor de suboxone dus ik hoop dat ze je dosering langzaam taperen want het werkt lang en de afkick is ook 3x zo lang als van oxy (wel minder intents)
Opium verslaafde hier ๐๐ป
Ten eerste moet je echt zelf willen stoppen! Voor jezelf. Terugvallen horen erbij maar je moet echt willen stoppen anders werkt het gewoon niet.
Je mindset bepaald een hoop tijdens het afkicken, tijdens het kicken heb je het natuurlijk enorm zwaar met alle pijn in je lichaam en rusteloosheid (benen, armen) depressie, angst je kent het ritueel wel maar weet dat dit tijdelijk is! En dat je niet permanent je zult voelen alsof je dood gaat het kan alleen maar beter worden!!!!!!
Op DF is er niet meer ervaring meer met opiumverslaving, daarom raad ik reddit/opiatesrecovery aan je gaat heel veel aan deze community hebben!
verder veel succes je kan het, je mag me pm'en. Ik wens je heel veel kracht en beterschap toegewenst
Zenuwachtig ben ik zeker, vrij logisch ook denk ik. Maar ergens kijk ik er ook naar uit, behalve die eerste 2 dagen afzien dan.Beste @Goose77, Als ik je verhaal zo lees dan klinkt het alsof je zenuwachtig bent voor je opname. Dat is ook wel logisch. Stoppen is niet makkelijk en je weet ook niet precies wat je te wachten staat. Logisch ook dat je op zoek bent naar meer informatie, want waarschijnlijk hoop je dat die informatie je gerust kan stellen.
Maar ik krijg ook het idee dat je wantrouwen naar de behandeling je in de weg zit. Als je nu al plannen maakt om niet aan het programma mee te doen (al is het maar voor รฉรฉn dag), dan zet je al รฉรฉn voet buiten de deur voordat je begint. Ik raad je dus echt af om drugs mee te smokkelen (lukt waarschijnlijk toch niet). Zo ga je met verkeerde houding naar binnen.
Ik weet helaas niet zoveel over de behandeling die je gaat volgen dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik denk wel dat je kan vertrouwen op de behandeling die je aangeboden krijgt. Je staat onder toezicht van artsen, dus als er problemen ontstaan wordt er meteen ingegrepen. Je komt in een veilige omgeving terecht waar je goede hulp krijgt. You got this!
Okay, dat is mooi. Veel succes alvast!Maar ik heb een afspraak met een verslavingsarts kunnen regelen op de 29ste deze maand, bijna 2 weken vรณรณr opname en hoop daar wat meer info te kunnen krijgen en dat me dat wat meer moed inpompt.
Bij oxycodone kan je na 12 uur al overstappen op suboxone maar voor de zekerheid wachten ze 24 uur. (Normaal gesproken)Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende
Gelukkig slik je geen hoge dosering dus zal de afkick in dat opzicht wel meevallen vergeleken zwaargebruikers of heroรฏne/methadon gebruikers, en nee.... van 200/400mg is het onmogelijk om te overdoseren tenzij je er benzodiazepines/alcohol bij gebruikt. Je hebt al gauw een gram nodig om over te doseren zeker met tolerantie. (Zelfs dan is de kans klein dat je sterft)Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee
In 2 weken tijd is de kans zeer groot dat je afhankelijkheid creeert voor de suboxone dus ik hoop dat ze je dosering langzaam taperen want het werkt lang en de afkick is ook 3x zo lang als van oxy (wel minder intents)En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het รผberhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere
Opium verslaafde hier ๐๐ปHeeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe.
Vroeger maakte een Amerikaans merk van oxy 160mg tabletten dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je aan 200mg dood gaat ๐Ja, ik hoor overal 24 uur en dat is te doen, 48 uur is een ander verhaal. Maar goed, dat zal ik gaan vragen aan de arts waar ik een afspraak mee heb 2 weken voor opname, nu een maand verwijderd.
En dat ik had kunnen overdosen van 200/400 en had kunnen overlijden waren de woorden van de huisarts.. en ik nam het serieus, maar nu blijkt maar weer dat ze wellicht overdrijven om me af te schrikken, geen idee. En die heb ik nooit verteld over 200/400 (en volgens mij heb ik zelfs bijna 600 gedaan een keer), maar enkel verteld dat ik toen op 130 gram per dag zat. 40 en 40 langzaam en 50 snel per dag.
Ik ben zelf gaan afbouwen omdat alles zo lang duurde, heb van een 40, 20 gemaakt en van de andere 40, 30 gemaakt en de 50 snel gewoon gestopt en er niks van gemerkt.
Dus nu zit ik alleen nog op 20 en 30 retard per dag op eigen kracht, dus ja.. ik wil het. En ik gebruik ook diazepam, maar dat zijn pilletjes van 2mg indien nodig en ik neem er miss 2 of 3 per dag, dat doe ik al jaren (ook op advies van de huisarts), maar als ikneen paar dagen niks slik ervan merk ik niks van afhankelijkheid.
Maar echt verder komen is moeilijk ik wilde nog eens 10 eraf halen maar toen werd het iets moeilijker en werd het pijnlijk en de huisarts adviseerde om het even op 20 en 30 te laten en het aan de kliniek over te laten. Prima. Maar heb er wel op eigen kracht 80mg afgehaald en dat terwijl ik het liefste de snelwerkende had, die voelde je tenminste goed. Maar goed, de rest mogen ze in de kliniek doen. Alleen die 48 uur.. tja..
En die suboxone... velen zeggen dat het een wondermiddel is, anderen kunnen er niet tegen.. het is afwachten hoe ik erop reageer en of ik inderdaad gewoon zonder suboxone de deur weer uit ga en niet de ene verslaving inruil voor een andere. De bedoeling is dat ze me daarop zetten en meteen gaan afbouwen.. Maar dit is een goede vraag voor die verslavingsarts.
En ja, wat me te wachten staat.. ik weet het en ga het voelen. En weet ook dat het tijdelijk is en ik me snel weer beter ga voelen als ik eenmaal met die suboxone ga beginnen, denk ik dan.. even afwachten..
Maar als dit goed gaat en ik ga "clean" eruit ga ik niet terugvallen, zo sta ik er 100% in! Anders zat ik nou ook nog op 40/40/50 ipv 20/30.
En ik zal die Reddit eens opzoeken, thnx voor de tip! En thnx voor je bericht.. dit helpt! ๐
Painkiller. Ga ik bekijken!Vroeger maakte een Amerikaans merk van oxy 160mg tabletten dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je aan 200mg dood gaat ๐
Oxycodon is een heel veilig opiaat, het is geen fentanyl
De serie painkiller op netflix is ook misschien wel iets interessants voor jou
Je bouwt natuurlijk tolerantie op en tijdens de Era van het schandaal van Purdue pharma toen probeerden vertegenwoordigers artsen zoveel MG te pushen als ze konden want de winstmarge lag niet in de hoeveelheid pillen want het kostte geen drol om te maken of ze nou een 40mg of 80mg pilletje maakte en zo deden ze patiรซnten zo veel en zo snel mogelijk blijven ophogen tot ze echt 10/20pillen van 160mg per dag slikte en tja dan is de kans dat je eraan dood gaat wel enorm hoog ja.Painkiller. Ga ik bekijken!
Maar ja, toen ze kwamen met oxycodon werd er geclaimed dat het niet verslavend zou zijn, totaal niet. Maar het tegenovergestelde blijkt de waarheid. Kijk maar naar "Dopesick".
Maar ik kan me voorstellen dat als steeds meer afhankelijk word en meer en meer nodig hebt, je ooit op een OD uitkomt, of het nou veilig is of niet. Hell, je kan dood gaan aan een overdosis paracetamol!
Het word te makkelijk uitgeschreven, oxy, en te weinig gewaarschuwd voor de effecten ervan...
Okay, na bijna 2 jaar gebruik van Oxy en al een half jaar niet meer mezelf te zijn wil ik er permanent vanaf. En dat ga ik doen in een gesloten kliniek voor 2 weken.. met behulp van Suboxone. Dus na 48 uur cold Turkey in de kliniek, waar ik zwaar tegenop kijk, ga ik over op Suboxone. En als iemand weet hoe dit werkt, laat het me weten.
Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende, sommige zeggen je kunt het samen nemen en dan stoppen met de oxy, sommige zeggen 36 uur. Maar het lijkt dat ik het kortste touwtje heb getrokken met 48 uur zonder middel. Dus wat is de tijd tussen je laatste oxy (langzaamwerkend) en je eerste inname van Suboxone volgens de kenners hier? Meteen, 12 uur, 1, 2 of 3 dagen?
En daar begint probleem nummer 1, smokkel ik 1 pilletje mee naar binnen? Om.de eerste 24 uur iets aangenamer te maken?
Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee, geen idee of het zo is.. maar ik leef nog en heb verder geen problemen gehad toen.
Toen ik me aanmelde bij de huisarts zat ik nog op 130 per dag, hij heeft het me na lang nadenken voorgeschreven (ik kocht het daarvoor via via). Maar toen ik merkte dat ik verslaafd was, wilde ik ervanaf. Het duurde even voordat ik de moed had om naar de huisarts te gaan. Okay, lang gesprek gehad en hij had door dat ik er echt vanaf wilde, dus hij ging het me voorschrijven met moeite, want hij vond het veel en heeft me doorverwezen naar een kliniek (Mondriaan).
Nou de kliniek had een behoorlijke wachttijd, dus ondertussen ben ik zelf begonnen met afbouwen van 130mg naar waar ik nu opzit, 50mg per dag (in 2x 20mg overdag en 1x 30mg voor de nacht want ik slaap er redelijk goed door). Nu heel wat afspraken verder met Mondriaan zijn we eigenlijk zo ver dat ik in de week van 11 september word opgenomen op een intensieve gesloten afdeling, eindelijk. Maar die 48 uur zonder lijkt me een probleem en ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken. En als, ik zou niet weten hoe ik dat doe.. geen idee of dat hier gevraagd mag worden, maar iemand met ideeรซn mag contact met me opnemen.
Verder... pfff... ze zeggen dat ze je die 48 uur door helpen om het aangenaam mogelijk te maken. Prima, graag.. maar wat zijn die middelen? Ze willen er geen antwoord op geven. Alleen dat ik ze gewoon moet vetrouwen en ze me goed zullen helpen. Voor mij is dat niet genoeg, want als het o.a. Diazepam is.. dat gaat niet helpen, want ik slik het al heel wat jaren. Waarom maakt niet uit, maar soms heb ik ze nodig. En wat nog meer? Want 48 uur met die pijn is loodzwaar. Ik heb het ooit geprobeerd, gewoon even niks slikken en kijken wat ik ga voelen (toen gebruikte ik wel nog heel veel 400 ong en soms 2 keer per dag, snel en kortwerkend.
Na 6 uur was ik er klaar mee, freaking alles deed pijn en niet zo'n beetje ook! En das geen denkbeeldige pijn, het is echte pijn..
Ik ben nu aan het toewerken naar mijn opname en ga het hoe dan ook doen.. maar iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom. En alles wat Mondriaan zegt is dat ik veel pijn ga krijgen, maar ze.me daar doorheen helpen. Maar 48 uur.. ๐ง
Heeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe. Heb wel een folder hier over die afdeling en daar staat eigenlijk alleen maar in wat er door de dag gebeurt, dus vanaf hoe laat je op moet staan (en kan dat wel als je pijn hebt) en hoe de dag verloopt, waar je aan mee mag en moet doen en wat je wel en niet mee mag nemen. That's it. Dus veel wijzer word ik er niet van.
En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het รผberhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere..
Dus iedere gelijkwaardige ervaring, tip etc.. is welkom! Zo kan ik me er beter op voorbereiden. Thnx! ๐
En mocht je enige spelfouten zien, sorry.. mijn mobiel doet soms raar. ๐คท๐ปโโ๏ธ
Als het echt niet uit te houden is kan je altijd nog vrijwillig weggaan maar ik snap je wel want jij had een bepaald beeld voor ogen aan de hand van wat hun jou belooft/ verteld hebben hoe jou detox/opname zou verlopenThnx voor je bericht!
Ik heb nog 12 dagen voordat ik naar binnen gaan, echter gisteren een gesprek gehad met een verslavingsarts en dat was voor mij een beetje een deceptie.
Het komt erop neer dat ze misschien niet eens suboxone gaan geven, maar het proberen met paracetamol en ibrupofen, waarvan ik weet dat het niet werkt.
En er word gewoon verwacht dat zodra je binnen komt en alle gesprekken hebt gehad die nodig zijn... met het programma meewerkt, want bezig zijn lijd je af van de pijn. Ik weet hoe die pijn is, want ik heb geprobeerd gewoon te stoppen en dat is niet te doen. Je kan niet gaan sporten als je spierpijn en krampen hebt, je kan niet aan muziektherapie (?) Mee gaan doen als je constant moet overgeven, en laat staan de slechte mood die ik ga ervaren... Ik heb dan even geen zin in die dingen.
Zelfs het gebruik van Clonidine, wat helpt bij de ontweningsverschijnselen is een vraagteken.
Dit klinkt meer als cold Turkey onder toezicht en dat is niet wat ze me hebben voor gespiegeld. Ze zouden het zo aangenaam mogelijk maken en zodra mogelijk de overstap maken naar suboxone. En nu word me verteld dat ze dat misschien niet doen en dat laat me denken dat ik de verkeerde plek heb gekozen en ik er misschien nog eens over moet nadenken of dit is wat ik wil.
Ik heb nu nog eens voor duidelijkheid gevraagd aan mijn contact persoon, maar ze neemt de telefoon niet op en reageert niet op mijn berichten.. dus even afwachten, maar de tijd tikt door...
Thnx voor je bericht, alweer. ๐Als het echt niet uit te houden is kan je altijd nog vrijwillig weggaan maar ik snap je wel want jij had een bepaald beeld voor ogen aan de hand van wat hun jou belooft/ verteld hebben hoe jou detox/opname zou verlopen
Maar misschien toch een kans geven? Zolang je de eerste paar dagen jezelf van de groep kunt isoleren gaat dat goed en zal je na 4 a 5 dagen wel die afleiding hard nodig hebben en dan gaat sporten, warm douchen, socializeren jou wel enorm helpen.
Het beste is eigenlijk met comfort meds detoxen die GEEN opoiden zijn. Zoals benzo's gabapentine, clodinine, etc. Als die medicijnen jou zo comfortabel en pijnloos erdoorheen kunnen helpen is dat beter dan suboxone.
Maar een snelle suboxone taper is ook vrij pijnloos dus ik hoop dat ze jou naar wensen kunnen laten detoxen daarzo.
Alleen het beste is natuurlijk die oxy zo snel mogelijk je lichaam uit te werken zodat het herstel proces sneller zal gaan, en die receptoren blijf je met suboxone toch voeden dus zal je ontwenning langer duren maar wel comfortabeler zijn.
Nadeel is wel dat als je PAWS krijgt je misschien uiteindelijk toch op de suboxone beland.
Ik heb hier heel veel ervaring in en je mag mij pmen!
Helemaal mee eens. Mijnn behandelaars begrepen wel het verschil. Ik denk dat het per instantie en/of intern een verschil kan zijn.Afhankelijkheid is de veranderingen die oxycodon aan het lichaam toebrengen.
Zowel lichamelijke afhankelijkheid (het nodig hebben van het stofje om het lichaam in balans te houden)
Maar ook mentale afhankelijkheid zoals klachten door ontwenning, cravings, etc
Verslaving is niet alleen afhankelijk zijn aan drugs maar ook specifiek verslavingsgedrag, dit was er vaak al voor de persoon verlaafd is geraakt
Vaak getriggerd door gebeurtenissen zoals trauma's, depressies, angstproblemen
De persoon gaat dan vluchtgedrag zoeken zoals drugs willen gebruiken om zichzelf te verdoven maar ook verslavingsgedrag zoals gokken en seks
Dit is mijn kennis van verslaving, misschien dat als je arts dit zou lezen dat ze het eindelijk snappen![]()
Hier willen ze er niet aan en zien ze beide als hetzelfde, maar blijf mezelf daar afhankelijk noemen in mijn periode van gebruik. โ๐ผHelemaal mee eens. Mijnn behandelaars begrepen wel het verschil. Ik denk dat het per instantie en/of intern een verschil kan zijn.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."