Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDetox van Oxycodon

Detox van Oxycodon

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Okay, na bijna 2 jaar gebruik van Oxy en al een half jaar niet meer mezelf te zijn wil ik er permanent vanaf. En dat ga ik doen in een gesloten kliniek voor 2 weken.. met behulp van Suboxone. Dus na 48 uur cold Turkey in de kliniek, waar ik zwaar tegenop kijk, ga ik over op Suboxone. En als iemand weet hoe dit werkt, laat het me weten.

Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende, sommige zeggen je kunt het samen nemen en dan stoppen met de oxy, sommige zeggen 36 uur. Maar het lijkt dat ik het kortste touwtje heb getrokken met 48 uur zonder middel. Dus wat is de tijd tussen je laatste oxy (langzaamwerkend) en je eerste inname van Suboxone volgens de kenners hier? Meteen, 12 uur, 1, 2 of 3 dagen?

En daar begint probleem nummer 1, smokkel ik 1 pilletje mee naar binnen? Om.de eerste 24 uur iets aangenamer te maken?

Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee, geen idee of het zo is.. maar ik leef nog en heb verder geen problemen gehad toen.

Toen ik me aanmelde bij de huisarts zat ik nog op 130 per dag, hij heeft het me na lang nadenken voorgeschreven (ik kocht het daarvoor via via). Maar toen ik merkte dat ik verslaafd was, wilde ik ervanaf. Het duurde even voordat ik de moed had om naar de huisarts te gaan. Okay, lang gesprek gehad en hij had door dat ik er echt vanaf wilde, dus hij ging het me voorschrijven met moeite, want hij vond het veel en heeft me doorverwezen naar een kliniek (Mondriaan).

Nou de kliniek had een behoorlijke wachttijd, dus ondertussen ben ik zelf begonnen met afbouwen van 130mg naar waar ik nu opzit, 50mg per dag (in 2x 20mg overdag en 1x 30mg voor de nacht want ik slaap er redelijk goed door). Nu heel wat afspraken verder met Mondriaan zijn we eigenlijk zo ver dat ik in de week van 11 september word opgenomen op een intensieve gesloten afdeling, eindelijk. Maar die 48 uur zonder lijkt me een probleem en ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken. En als, ik zou niet weten hoe ik dat doe.. geen idee of dat hier gevraagd mag worden, maar iemand met ideeรซn mag contact met me opnemen.

Verder... pfff... ze zeggen dat ze je die 48 uur door helpen om het aangenaam mogelijk te maken. Prima, graag.. maar wat zijn die middelen? Ze willen er geen antwoord op geven. Alleen dat ik ze gewoon moet vetrouwen en ze me goed zullen helpen. Voor mij is dat niet genoeg, want als het o.a. Diazepam is.. dat gaat niet helpen, want ik slik het al heel wat jaren. Waarom maakt niet uit, maar soms heb ik ze nodig. En wat nog meer? Want 48 uur met die pijn is loodzwaar. Ik heb het ooit geprobeerd, gewoon even niks slikken en kijken wat ik ga voelen (toen gebruikte ik wel nog heel veel 400 ong en soms 2 keer per dag, snel en kortwerkend.
Na 6 uur was ik er klaar mee, freaking alles deed pijn en niet zo'n beetje ook! En das geen denkbeeldige pijn, het is echte pijn..

Ik ben nu aan het toewerken naar mijn opname en ga het hoe dan ook doen.. maar iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom. En alles wat Mondriaan zegt is dat ik veel pijn ga krijgen, maar ze.me daar doorheen helpen. Maar 48 uur.. ๐Ÿ˜ง

Heeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe. Heb wel een folder hier over die afdeling en daar staat eigenlijk alleen maar in wat er door de dag gebeurt, dus vanaf hoe laat je op moet staan (en kan dat wel als je pijn hebt) en hoe de dag verloopt, waar je aan mee mag en moet doen en wat je wel en niet mee mag nemen. That's it. Dus veel wijzer word ik er niet van.

En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het รผberhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere..

Dus iedere gelijkwaardige ervaring, tip etc.. is welkom! Zo kan ik me er beter op voorbereiden. Thnx! ๐Ÿ˜Š

En mocht je enige spelfouten zien, sorry.. mijn mobiel doet soms raar. ๐Ÿคท๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goose77 zei:
ik zit al te denken hoe ik een of twee pilletjes van 20 mee naar binnen smokkel op de een of andere manier om zoals gezegd de eerste 24 uur makkelijker te maken
Klik om te vergroten...
Beste @Goose77, Als ik je verhaal zo lees dan klinkt het alsof je zenuwachtig bent voor je opname. Dat is ook wel logisch. Stoppen is niet makkelijk en je weet ook niet precies wat je te wachten staat. Logisch ook dat je op zoek bent naar meer informatie, want waarschijnlijk hoop je dat die informatie je gerust kan stellen.

Maar ik krijg ook het idee dat je wantrouwen naar de behandeling je in de weg zit. Als je nu al plannen maakt om niet aan het programma mee te doen (al is het maar voor รฉรฉn dag), dan zet je al รฉรฉn voet buiten de deur voordat je begint. Ik raad je dus echt af om drugs mee te smokkelen (lukt waarschijnlijk toch niet). Zo ga je met verkeerde houding naar binnen.
Goose77 zei:
iets meer info over hoe het in zijn werk gaat is welkom
Klik om te vergroten...
Ik weet helaas niet zoveel over de behandeling die je gaat volgen dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik denk wel dat je kan vertrouwen op de behandeling die je aangeboden krijgt. Je staat onder toezicht van artsen, dus als er problemen ontstaan wordt er meteen ingegrepen. Je komt in een veilige omgeving terecht waar je goede hulp krijgt. You got this!
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Red pill zei:
Bij oxycodone kan je na 12 uur al overstappen op suboxone maar voor de zekerheid wachten ze 24 uur. (Normaal gesproken)



Gelukkig slik je geen hoge dosering dus zal de afkick in dat opzicht wel meevallen vergeleken zwaargebruikers of heroรฏne/methadon gebruikers, en nee.... van 200/400mg is het onmogelijk om te overdoseren tenzij je er benzodiazepines/alcohol bij gebruikt. Je hebt al gauw een gram nodig om over te doseren zeker met tolerantie. (Zelfs dan is de kans klein dat je sterft)



In 2 weken tijd is de kans zeer groot dat je afhankelijkheid creeert voor de suboxone dus ik hoop dat ze je dosering langzaam taperen want het werkt lang en de afkick is ook 3x zo lang als van oxy (wel minder intents)



Opium verslaafde hier ๐Ÿ‘‹๐Ÿป

Ten eerste moet je echt zelf willen stoppen! Voor jezelf. Terugvallen horen erbij maar je moet echt willen stoppen anders werkt het gewoon niet.

Je mindset bepaald een hoop tijdens het afkicken, tijdens het kicken heb je het natuurlijk enorm zwaar met alle pijn in je lichaam en rusteloosheid (benen, armen) depressie, angst je kent het ritueel wel maar weet dat dit tijdelijk is! En dat je niet permanent je zult voelen alsof je dood gaat het kan alleen maar beter worden!!!!!!

Op DF is er niet meer ervaring meer met opiumverslaving, daarom raad ik reddit/opiatesrecovery aan je gaat heel veel aan deze community hebben!

verder veel succes je kan het, je mag me pm'en. Ik wens je heel veel kracht en beterschap toegewenst
Klik om te vergroten...
Ja, ik hoor overal 24 uur en dat is te doen, 48 uur is een ander verhaal. Maar goed, dat zal ik gaan vragen aan de arts waar ik een afspraak mee heb 2 weken voor opname, nu een maand verwijderd.

En dat ik had kunnen overdosen van 200/400 en had kunnen overlijden waren de woorden van de huisarts.. en ik nam het serieus, maar nu blijkt maar weer dat ze wellicht overdrijven om me af te schrikken, geen idee. En die heb ik nooit verteld over 200/400 (en volgens mij heb ik zelfs bijna 600 gedaan een keer), maar enkel verteld dat ik toen op 130 gram per dag zat. 40 en 40 langzaam en 50 snel per dag.
Ik ben zelf gaan afbouwen omdat alles zo lang duurde, heb van een 40, 20 gemaakt en van de andere 40, 30 gemaakt en de 50 snel gewoon gestopt en er niks van gemerkt.
Dus nu zit ik alleen nog op 20 en 30 retard per dag op eigen kracht, dus ja.. ik wil het. En ik gebruik ook diazepam, maar dat zijn pilletjes van 2mg indien nodig en ik neem er miss 2 of 3 per dag, dat doe ik al jaren (ook op advies van de huisarts), maar als ikneen paar dagen niks slik ervan merk ik niks van afhankelijkheid.
Maar echt verder komen is moeilijk ik wilde nog eens 10 eraf halen maar toen werd het iets moeilijker en werd het pijnlijk en de huisarts adviseerde om het even op 20 en 30 te laten en het aan de kliniek over te laten. Prima. Maar heb er wel op eigen kracht 80mg afgehaald en dat terwijl ik het liefste de snelwerkende had, die voelde je tenminste goed. Maar goed, de rest mogen ze in de kliniek doen. Alleen die 48 uur.. tja..

En die suboxone... velen zeggen dat het een wondermiddel is, anderen kunnen er niet tegen.. het is afwachten hoe ik erop reageer en of ik inderdaad gewoon zonder suboxone de deur weer uit ga en niet de ene verslaving inruil voor een andere. De bedoeling is dat ze me daarop zetten en meteen gaan afbouwen.. Maar dit is een goede vraag voor die verslavingsarts.

En ja, wat me te wachten staat.. ik weet het en ga het voelen. En weet ook dat het tijdelijk is en ik me snel weer beter ga voelen als ik eenmaal met die suboxone ga beginnen, denk ik dan.. even afwachten..
Maar als dit goed gaat en ik ga "clean" eruit ga ik niet terugvallen, zo sta ik er 100% in! Anders zat ik nou ook nog op 40/40/50 ipv 20/30.

En ik zal die Reddit eens opzoeken, thnx voor de tip! En thnx voor je bericht.. dit helpt! ๐Ÿ˜‰
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Beste @Goose77, Als ik je verhaal zo lees dan klinkt het alsof je zenuwachtig bent voor je opname. Dat is ook wel logisch. Stoppen is niet makkelijk en je weet ook niet precies wat je te wachten staat. Logisch ook dat je op zoek bent naar meer informatie, want waarschijnlijk hoop je dat die informatie je gerust kan stellen.

Maar ik krijg ook het idee dat je wantrouwen naar de behandeling je in de weg zit. Als je nu al plannen maakt om niet aan het programma mee te doen (al is het maar voor รฉรฉn dag), dan zet je al รฉรฉn voet buiten de deur voordat je begint. Ik raad je dus echt af om drugs mee te smokkelen (lukt waarschijnlijk toch niet). Zo ga je met verkeerde houding naar binnen.

Ik weet helaas niet zoveel over de behandeling die je gaat volgen dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik denk wel dat je kan vertrouwen op de behandeling die je aangeboden krijgt. Je staat onder toezicht van artsen, dus als er problemen ontstaan wordt er meteen ingegrepen. Je komt in een veilige omgeving terecht waar je goede hulp krijgt. You got this!
Klik om te vergroten...
Zenuwachtig ben ik zeker, vrij logisch ook denk ik. Maar ergens kijk ik er ook naar uit, behalve die eerste 2 dagen afzien dan.
En een pilletje mee naar binnen smokkelen... ik weet het niet goor , de kans is 50//0 en het kan best dat ik er vanaf zie en gewoon zonder naar binnen ga. Want ik saboteer mijn behandeling ook een beetje, en dat is zonde.
Dus ik hoor je en zeg nooit nee.

Het is dat ze me zo weinig info kunnen geven over wat ik kan verwachten. Maar ik heb een afspraak met een verslavingsarts kunnen regelen op de 29ste deze maand, bijna 2 weken vรณรณr opname en hoop daar wat meer info te kunnen krijgen en dat me dat wat meer moed inpompt. Maar hoe dan ook ga ik, ik wil er vanaf, klaar. En ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen binnen die 2 weken.

Maar ik heb dagen dat ik denk, laat het morgen maar beginnen, want een maand duurt nog te lang. Maar ook dagen dat ik loop af te tellen.. het is raar, en nieuw. Maar ja, I've Got This!

Thnx voor je bericht! ๐Ÿ˜‰
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goose77 zei:
Maar ik heb een afspraak met een verslavingsarts kunnen regelen op de 29ste deze maand, bijna 2 weken vรณรณr opname en hoop daar wat meer info te kunnen krijgen en dat me dat wat meer moed inpompt.
Klik om te vergroten...
Okay, dat is mooi. Veel succes alvast!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Goose77 zei:
Nou, sommige zeggen 24 uur stippen met oxy is al voldoende
Klik om te vergroten...
Bij oxycodone kan je na 12 uur al overstappen op suboxone maar voor de zekerheid wachten ze 24 uur. (Normaal gesproken)


Goose77 zei:
Ik gebruik op dit moment trouwens nog 20 en 30mg per dag, dus 50mg per dag. Op mijn hoogtepunt slikte ik gewoon erg veel van 200 tot 400 per dag en volgens mijn huisarts had ik makkelijk kunnen overdosen daarmee
Klik om te vergroten...
Gelukkig slik je geen hoge dosering dus zal de afkick in dat opzicht wel meevallen vergeleken zwaargebruikers of heroรฏne/methadon gebruikers, en nee.... van 200/400mg is het onmogelijk om te overdoseren tenzij je er benzodiazepines/alcohol bij gebruikt. Je hebt al gauw een gram nodig om over te doseren zeker met tolerantie. (Zelfs dan is de kans klein dat je sterft)


Goose77 zei:
En als die 2 weken om zijn, ben ik dan klaar met de suboxone, dat is wat hun zeggen en kan het รผberhaupt dat je in 2 weken van de oxy afraak met hulp van de suboxone? En niet de ene verslaving inruil voor een andere
Klik om te vergroten...
In 2 weken tijd is de kans zeer groot dat je afhankelijkheid creeert voor de suboxone dus ik hoop dat ze je dosering langzaam taperen want het werkt lang en de afkick is ook 3x zo lang als van oxy (wel minder intents)


Goose77 zei:
Heeft iemand hetzelfde al een gedaan en kan me wat tips geven of hun verhaal delen met me. Zodat ik een idee heb over hoe en wat. Nu rij ik erheen, parkeer mijn auto voor 2 weken daar en vanaf dan is het... wel.. geen idee wat en hoe.
Klik om te vergroten...
Opium verslaafde hier ๐Ÿ‘‹๐Ÿป

Ten eerste moet je echt zelf willen stoppen! Voor jezelf. Terugvallen horen erbij maar je moet echt willen stoppen anders werkt het gewoon niet.

Je mindset bepaald een hoop tijdens het afkicken, tijdens het kicken heb je het natuurlijk enorm zwaar met alle pijn in je lichaam en rusteloosheid (benen, armen) depressie, angst je kent het ritueel wel maar weet dat dit tijdelijk is! En dat je niet permanent je zult voelen alsof je dood gaat het kan alleen maar beter worden!!!!!!

Op DF is er niet meer ervaring meer met opiumverslaving, daarom raad ik reddit/opiatesrecovery aan je gaat heel veel aan deze community hebben!

verder veel succes je kan het, je mag me pm'en. Ik wens je heel veel kracht en beterschap toegewenst
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En toen was ik weer thuis... zonder problemen erdoorheen gekomen, onverwacht. Nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe herinneringen.. want het was er toch best aangenaam in mijn groep. En eerlijk gezegd mis ik de groep รฉcht wel! Maar morgen begint de dagbehandeling en daar zie ik er alweer eentje terug en komende dinsdag zie ik er weer 2 terug. Het blijven vrienden voor het leven denk ik. Het was niet altijd even gemakkelijk op de detox, slapen lukte me daar totaal niet, en vaak is het jezelf vermaken. Maar... het klinkt gek, ik heb een heerlijke ervaring achter de rug. Dat ik niet meer ga gebruiken weet ik zeker, ik twijfel er niet eens.meer aan.. ik had voor ik weg ging 3 strips Oxy op mijn bed gelegd en de vraag was dan, wat ga je ermee doen? Ben ik echt zo zeker van mezelf? Dus bewaar ik ze of?
Het antwoord, ze zijn door de wc weggespoeld! Dus ja, zo zeker was ik toen en ben ik nu! Ik ben er klaar mee. Nu terug wennen aan mijn thuis situatie. Ik heb mijn huis aardig verwaarloosd het laatste half jaar, dus dat word opruimen! Maar nu even niet, even wennen nu en morgen naar de dagbehandeling.

Dit was mijn laatste update van de detox! Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.. en als jullie benieuwd zijn hoe het me vergaat op de dagbehandeling.. dan wil ik ook dat best blijven schrijven!

Maar mensen, bedankt voor alle advies en steun die ik aan jullie heb gehad.. serieus. โœŒ๐Ÿผ
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Toch nog maar een update. Dagbehandeling is afgerond, op zich wel nuttig. Nu doorgestroomd naar de Herstel groep, 2 dagen per week voor 8 weken. In die groep gaat men iets dieper in op alles, maar ik merk dat ik aan sommige dingen niks heb omdat ik geen "zucht" heb en met die Oxy helemaal klaar ben en de rest zit er voor Alcohol en hebben allemaal zucht, dus ik zeg vaker dat mijn mindset gewoon compleet anders is en dat ik geen zucht ga krijgen en nooit meer ga gebruiken. Maar toch praten ze het je aan, tenminste, ze proberen het.. maar ik blijf bij mijn standpunt, dus sommige therapien zijn nutteloos voor me.
Nu de eerste week achter de rug, nog 7 te gaan en daarna is er nog een Vaardigheden groep, tegen die tijd zie ik wel wat ik doe en of ik die ook meeneem of niet. Ben nu tot December bezig, dus voorlopig nog bezig.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Goose77 zei:
Toch nog maar een update. Dagbehandeling is afgerond, op zich wel nuttig. Nu doorgestroomd naar de Herstel groep, 2 dagen per week voor 8 weken. In die groep gaat men iets dieper in op alles, maar ik merk dat ik aan sommige dingen niks heb omdat ik geen "zucht" heb en met die Oxy helemaal klaar ben en de rest zit er voor Alcohol en hebben allemaal zucht, dus ik zeg vaker dat mijn mindset gewoon compleet anders is en dat ik geen zucht ga krijgen en nooit meer ga gebruiken. Maar toch praten ze het je aan, tenminste, ze proberen het.. maar ik blijf bij mijn standpunt, dus sommige therapien zijn nutteloos voor me.
Nu de eerste week achter de rug, nog 7 te gaan en daarna is er nog een Vaardigheden groep, tegen die tijd zie ik wel wat ik doe en of ik die ook meeneem of niet. Ben nu tot December bezig, dus voorlopig nog bezig.
Klik om te vergroten...
Er is een verschil tussen verslaafd zijn en afhankelijkheid, dat moeten verslavings instellingen eens leren........

Perfecte voorbeeld waarom verslaving een symptoom is van onderliggende problemen en jij bent dus niet verslaafd
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Red pill zei:
Er is een verschil tussen verslaafd zijn en afhankelijkheid, dat moeten verslavings instellingen eens leren........

Perfecte voorbeeld waarom verslaving een symptoom is van onderliggende problemen en jij bent dus niet verslaafd
Klik om te vergroten...
Ik heb dit dus aangekaart en het komt er op neer dat ze dat dus hetzelfde vinden, zelfs met uitgebreide uitleg snappen ze het verschil niet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Goose77 zei:
Ik heb dit dus aangekaart en het komt er op neer dat ze dat dus hetzelfde vinden, zelfs met uitgebreide uitleg snappen ze het verschil niet.
Klik om te vergroten...
Afhankelijkheid is de veranderingen die oxycodon aan het lichaam toebrengen.

Zowel lichamelijke afhankelijkheid (het nodig hebben van het stofje om het lichaam in balans te houden)
Maar ook mentale afhankelijkheid zoals klachten door ontwenning, cravings, etc

Verslaving is niet alleen afhankelijk zijn aan drugs maar ook specifiek verslavingsgedrag, dit was er vaak al voor de persoon verlaafd is geraakt
Vaak getriggerd door gebeurtenissen zoals trauma's, depressies, angstproblemen
De persoon gaat dan vluchtgedrag zoeken zoals drugs willen gebruiken om zichzelf te verdoven maar ook verslavingsgedrag zoals gokken en seks

Dit is mijn kennis van verslaving, misschien dat als je arts dit zou lezen dat ze het eindelijk snappen :tilttearlaugh:
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Red pill zei:
Afhankelijkheid is de veranderingen die oxycodon aan het lichaam toebrengen.

Zowel lichamelijke afhankelijkheid (het nodig hebben van het stofje om het lichaam in balans te houden)
Maar ook mentale afhankelijkheid zoals klachten door ontwenning, cravings, etc

Verslaving is niet alleen afhankelijk zijn aan drugs maar ook specifiek verslavingsgedrag, dit was er vaak al voor de persoon verlaafd is geraakt
Vaak getriggerd door gebeurtenissen zoals trauma's, depressies, angstproblemen
De persoon gaat dan vluchtgedrag zoeken zoals drugs willen gebruiken om zichzelf te verdoven maar ook verslavingsgedrag zoals gokken en seks

Dit is mijn kennis van verslaving, misschien dat als je arts dit zou lezen dat ze het eindelijk snappen :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
Dat ga ik letterlijk zo voorlezen! ๐Ÿ˜‰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat je aan een arts moet gaan vertellen wat een verslaving is.
Dat zou niet nodig moeten zijn.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Red pill zei:
Afhankelijkheid is de veranderingen die oxycodon aan het lichaam toebrengen.

Zowel lichamelijke afhankelijkheid (het nodig hebben van het stofje om het lichaam in balans te houden)
Maar ook mentale afhankelijkheid zoals klachten door ontwenning, cravings, etc

Verslaving is niet alleen afhankelijk zijn aan drugs maar ook specifiek verslavingsgedrag, dit was er vaak al voor de persoon verlaafd is geraakt
Vaak getriggerd door gebeurtenissen zoals trauma's, depressies, angstproblemen
De persoon gaat dan vluchtgedrag zoeken zoals drugs willen gebruiken om zichzelf te verdoven maar ook verslavingsgedrag zoals gokken en seks

Dit is mijn kennis van verslaving, misschien dat als je arts dit zou lezen dat ze het eindelijk snappen :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Mijnn behandelaars begrepen wel het verschil. Ik denk dat het per instantie en/of intern een verschil kan zijn.
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Helemaal mee eens. Mijnn behandelaars begrepen wel het verschil. Ik denk dat het per instantie en/of intern een verschil kan zijn.
Klik om te vergroten...
Hier willen ze er niet aan en zien ze beide als hetzelfde, maar blijf mezelf daar afhankelijk noemen in mijn periode van gebruik. โœŒ๐Ÿผ
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn verhaal,

man 12 jaar oxycodon gebruik (begon bij 2x 10 langwerkend en 4x 10 kortwerkend) per dag is dit in de jaren verhoogd naar 2x 40 langwerkend en 6x20 kortwerkend). Ik misbruikte het ook, dmv sparen. Na 12 jaar ging mijn arts met pensioen en moest ik noodgedwongen stoppen. Dit is deels op eigen verzoek soort van cold turkey gegaan. In mei 2022 ben ik gestopt met de oxy en begonnen met fentanyl pleisters. Helaas was ik hier allergisch voor dus na een maand weer gestopt. Hierna aan de tegemsic gegaan en dat gebruik ik als nood (eens in de week ofzo) ik mis de oxy nog elke dag maar eerlijk ik heb mijn leven terug. De pijn is erger maar belangrijker ik ben geen zombie meer. Ik kan het iedereen aanraden. Oh ja en mijn keuze voor cold turkey is dat ik liever in 1x me zwaar beroerd voel dan een beetje beroerd over een periode van maanden: de enige klacht waar ik heel lang last van heb gehad is het ijskoud hebben. Dat heeft een jaartje geduurd en is nu weer normaal gelukkig. Ik mis de roes nog wel maar ben blij dat ik weer voel. Ik zou terug willen voor een weekje ofzo maar nooit meer voor altijd!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tsja. Even voor een weekje terug willen, dat gaat dus niet werken!
Geniet van het nuchter zijn. Daar heb je veel meer aan.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Goose77 zei:
Ja, ik hoor overal 24 uur en dat is te doen, 48 uur is een ander verhaal. Maar goed, dat zal ik gaan vragen aan de arts waar ik een afspraak mee heb 2 weken voor opname, nu een maand verwijderd.

En dat ik had kunnen overdosen van 200/400 en had kunnen overlijden waren de woorden van de huisarts.. en ik nam het serieus, maar nu blijkt maar weer dat ze wellicht overdrijven om me af te schrikken, geen idee. En die heb ik nooit verteld over 200/400 (en volgens mij heb ik zelfs bijna 600 gedaan een keer), maar enkel verteld dat ik toen op 130 gram per dag zat. 40 en 40 langzaam en 50 snel per dag.
Ik ben zelf gaan afbouwen omdat alles zo lang duurde, heb van een 40, 20 gemaakt en van de andere 40, 30 gemaakt en de 50 snel gewoon gestopt en er niks van gemerkt.
Dus nu zit ik alleen nog op 20 en 30 retard per dag op eigen kracht, dus ja.. ik wil het. En ik gebruik ook diazepam, maar dat zijn pilletjes van 2mg indien nodig en ik neem er miss 2 of 3 per dag, dat doe ik al jaren (ook op advies van de huisarts), maar als ikneen paar dagen niks slik ervan merk ik niks van afhankelijkheid.
Maar echt verder komen is moeilijk ik wilde nog eens 10 eraf halen maar toen werd het iets moeilijker en werd het pijnlijk en de huisarts adviseerde om het even op 20 en 30 te laten en het aan de kliniek over te laten. Prima. Maar heb er wel op eigen kracht 80mg afgehaald en dat terwijl ik het liefste de snelwerkende had, die voelde je tenminste goed. Maar goed, de rest mogen ze in de kliniek doen. Alleen die 48 uur.. tja..

En die suboxone... velen zeggen dat het een wondermiddel is, anderen kunnen er niet tegen.. het is afwachten hoe ik erop reageer en of ik inderdaad gewoon zonder suboxone de deur weer uit ga en niet de ene verslaving inruil voor een andere. De bedoeling is dat ze me daarop zetten en meteen gaan afbouwen.. Maar dit is een goede vraag voor die verslavingsarts.

En ja, wat me te wachten staat.. ik weet het en ga het voelen. En weet ook dat het tijdelijk is en ik me snel weer beter ga voelen als ik eenmaal met die suboxone ga beginnen, denk ik dan.. even afwachten..
Maar als dit goed gaat en ik ga "clean" eruit ga ik niet terugvallen, zo sta ik er 100% in! Anders zat ik nou ook nog op 40/40/50 ipv 20/30.

En ik zal die Reddit eens opzoeken, thnx voor de tip! En thnx voor je bericht.. dit helpt! ๐Ÿ˜‰
Klik om te vergroten...
Vroeger maakte een Amerikaans merk van oxy 160mg tabletten dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je aan 200mg dood gaat ๐Ÿ˜…

Oxycodon is een heel veilig opiaat, het is geen fentanyl

De serie painkiller op netflix is ook misschien wel iets interessants voor jou
G
Goose77Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Red pill zei:
Vroeger maakte een Amerikaans merk van oxy 160mg tabletten dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je aan 200mg dood gaat ๐Ÿ˜…

Oxycodon is een heel veilig opiaat, het is geen fentanyl

De serie painkiller op netflix is ook misschien wel iets interessants voor jou
Klik om te vergroten...
Painkiller. Ga ik bekijken!

Maar ja, toen ze kwamen met oxycodon werd er geclaimed dat het niet verslavend zou zijn, totaal niet. Maar het tegenovergestelde blijkt de waarheid. Kijk maar naar "Dopesick".
Maar ik kan me voorstellen dat als steeds meer afhankelijk word en meer en meer nodig hebt, je ooit op een OD uitkomt, of het nou veilig is of niet. Hell, je kan dood gaan aan een overdosis paracetamol!
Het word te makkelijk uitgeschreven, oxy, en te weinig gewaarschuwd voor de effecten ervan...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Goose77 zei:
Painkiller. Ga ik bekijken!

Maar ja, toen ze kwamen met oxycodon werd er geclaimed dat het niet verslavend zou zijn, totaal niet. Maar het tegenovergestelde blijkt de waarheid. Kijk maar naar "Dopesick".
Maar ik kan me voorstellen dat als steeds meer afhankelijk word en meer en meer nodig hebt, je ooit op een OD uitkomt, of het nou veilig is of niet. Hell, je kan dood gaan aan een overdosis paracetamol!
Het word te makkelijk uitgeschreven, oxy, en te weinig gewaarschuwd voor de effecten ervan...
Klik om te vergroten...
Je bouwt natuurlijk tolerantie op en tijdens de Era van het schandaal van Purdue pharma toen probeerden vertegenwoordigers artsen zoveel MG te pushen als ze konden want de winstmarge lag niet in de hoeveelheid pillen want het kostte geen drol om te maken of ze nou een 40mg of 80mg pilletje maakte en zo deden ze patiรซnten zo veel en zo snel mogelijk blijven ophogen tot ze echt 10/20pillen van 160mg per dag slikte en tja dan is de kans dat je eraan dood gaat wel enorm hoog ja.

Van 30/100mg laten we zeggen ga je zeker niet dood maar als je 600mg dagelijks slikt heeft je lichaam het hier veel zwaarder mee

Plus de meeste doden zijn door fentanyl gevallen niet oxycodon dat laat de media niet zien maar oxycodon heeft de crisis aangewakkert toen het supergoedkoop ineens van de markt verdween zowel bij dokters als van de straat en toen kwam het goedkope fentanyl in de plaats....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."