#1
Even ter aanvulling: De Diazepam 15mg heb ik om de 3 dagen 2,5 mg er af gedaan. Daar ben ik mee gaan minderen toen de ontwenning van Oxycodon grotendeels weg was. Maar nu bij 8mg wordt de spierspanning misschien net iets te.
Ik verwacht dat je niets levensbedreigend overkomt als je volhoudt op 8 mg en over een weekje of twee naar 4 mg gaat en dan nog weekje later stopt, maar kan me ook voorstellen dat je even teruggaat naar 10 mg en dat je vervolgens afbouwt naar 0 mg en er wat meer tijd voor neemt.Even kort samen gevat:
juli-aug-sept: oxazepam (kleine dosering)
okt-nov-: Lorazepam 3x1 mg
dec: Diazepam 3x5mg ( sinds gisteren op 8mg).
1 september begonnen met afbouwen Oxycodon 140 mg - Kortwerkend overgezet naar langwerkend.
24 december: van 30 mg Oxycodon naar 0 gegaan.
Geen haast hebben en als je merkt dat je te enthousiast was dan kun je even terug naar 10 mg per dag en vervolgens iets rustiger die laatste stapjes richting 0 nemen.Even ter aanvulling: De Diazepam 15mg heb ik om de 3 dagen 2,5 mg er af gedaan. Daar ben ik mee gaan minderen toen de ontwenning van Oxycodon grotendeels weg was. Maar nu bij 8mg wordt de spierspanning misschien net iets te.
Die spierspanning is volgens mij meer een effect van de snelle afbouw en als je wat rustiger naar 0 gaat zou je er minder last van moeten hebben.1-2mg per week lijkt me op zich ook wel realistisch. misschien moet ik het van dag tot dag bekijken en kijken hoeveel last ik van de spierspanning heb.
Op het moment dat 0 mg is bereikt, hoe lang blijft die spierspanning dan nog? Moet ik dan denken aan dagen of weken?
Hoe lang het nog na-ijlt is persoonlijk, maar hangt ook samen met de afbouwsnelheid en van hoe lang je aan de Benzo's hebt gezeten. Als je het rustig aan doet met 1mg/week dan zou je een paar weken na op 0 te zijn uitgekomen wel weer beter moeten gaan slapen en minder spanning voelen.1-2mg per week lijkt me op zich ook wel realistisch. misschien moet ik het van dag tot dag bekijken en kijken hoeveel last ik van de spierspanning heb.
Op het moment dat 0 mg is bereikt, hoe lang blijft die spierspanning dan nog? Moet ik dan denken aan dagen of weken?
Nee, ben ik ook niet van plan.Goed bezig. Ga je ook naar meetings?
Het duurt ruim drie dagen voordat diazepam is uitgewerkt (vanwege de lange halfwaardetijd en actieve metabolieten). Pas daarna begint je lichaam echt te wennen aan de verlaagde dosering. Als je sneller afbouwt dan in stapjes van drie dagen, dan kom je op een punt waarop je ineens meerdere stapjes naar beneden gaat in dosis, waardoor de klachten kunnen toenemen. Sowieso is het gebruikelijk om de laatste beetjes rustiger af te bouwen.1-2mg per week lijkt me op zich ook wel realistisch. misschien moet ik het van dag tot dag bekijken en kijken hoeveel last ik van de spierspanning heb.
Op het moment dat 0 mg is bereikt, hoe lang blijft die spierspanning dan nog? Moet ik dan denken aan dagen of weken?


Klinkt positief! Hoe weet je die hoeveelheden zo precies af te wegen vraag ik me dan afNee, ben ik ook niet van plan.
Wat betreft de stap van 8mg naar 6mg. Ga je dan ineens 2mg naar beneden in de nieuwe week of eerst naar 7mg na 3/4 dagen en dan na 3/4 dagen naar 6mg? ik moet zeggen dat de spierspanning enorm per dag verscheelt. Soms veel last, en soms bijna helemaal niet. Veel bewegen helpt enorm, en nu met de kou helemaal. Wil eigenlijk wel proberen om einde van de week naar 6mg te gaan, en dan even kijken hoe dat gaat.
Neem nu 4x2mg, voel me daar beter bij dan 2x4mg. Als ik dan ontwenning heb dan heb ik in elk geval nog een volgend moment in een paar uur dat ik een nieuwe inname kan doen. Zou ik dan gewoon 4x1,5mg aanhouden of 3x2mg? Vind het lastig om de juiste formule te vinden.
Maakt het ook nog uit of je het met of zonder eten inneemt? Soms krijg ik het idee dat het beter werkt op een volle maag, maar de artsen zeggen dat het niet uitmaakt.
Met Oxycodon sliep ik echt heel slecht en weinig, en zeer onregelmatig. Soms in de ochtend pas om 06.00u en dan een uurtje of 3-4 maximaal omdat de ontwenning dan al weer begon. Had nog een hoop slaap in te halen zeg maarKlinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."