Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKrijg zomeeteen tijdekijk nieuwe benzo. Tips?

Krijg zomeeteen tijdekijk nieuwe benzo. Tips?

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
O
ObiWants2BlowMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Forumleden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 21, veel drugservaring opneem expirementele en verantwoorde manier.

en ik heb even jullie serieus advies nod voor de farmaceutische benzo's

ik heb Autisme en ADHD en gebruik dagelijks 2.5mg aripiprazol (abilify) voor de pieken van de prikkelverwerking af te halen en zo nodig methylfendidaat als ik me even een paar uur moet kunnen focussen op werk (dit gebruik ik maar zelde)

ik kan van mezelf hoge spanningen creeëren voor dingen waar ik tegenop kijk maar ook leuke ontspannende activiteiten.
Dan gaan door de spanning al mijn spieren op slot.
Hiervoor heb ik 3/4 jaar geleden voor zo indien nodig diazepam gekekregen.
Een voorschrift van indien nodig 1x 5mg per diazepam dag. Maar heb altijd de halfwaarde tijd telang gevonden want was de volgende dag nog suf.
Ik gebruikte 1 a 2 pilletjes per week en soms ook een maand niet als t beter ging.
Dus nooit afhankelijkheid van benzo's gehad.

later toen ik op mezelf woonde kreeg ik zopiclon omdat ik niet inslaap Kon komen in mn nieuwe huis.
Dit werkte wel maar vond het te risky om te blijven gebruiken en daardoor meteen mee gestopt.

toen ging het een tijd niet goed en heb ik 1 pakje van 30x o.25 alprazolam gehad.2 per dag indien nodig.
Ook meteen aangegeven dat ik er niks van merkte dus na dat pakje gestopt.
Diazepam is kwa spierverslapping perfect maar te sederend en niet anxiolisxh.

toen kreeg ik 2.5mg diazepam indien nodig per dag. Maar dat deed me ook niet genoeg ontspannen.

nu ga ik volg week bij de psyxhiater kijken voor want nieuws. Ik zoek dus een angst onderdrukkende benzo
Die spierverslappend werkt en het mag licht sederend zijn.
Aangezien mn psychiater al 2 weken ziek is en ik haar volgende week pas zie. Heb ik de huisarts gecontacteerd en kan vanmiddag om half 4 terecht.

heb op farmaceutisch kompas, reddit, drugsforum gekeken en vind nergens een benzo met deze eigenschappen die deze werking heeft die ik nu zoek alleen voor de komende week.

ik ben nooit verslaafd of afhankelijk geweest en altijd met verstand indien nodig benzos gebruikt.
Maar ik heb dit weekend belangrijke draaidagen staan dus moet wel ff van mn geestelijke en lichamelijke spanning af en goed slapen.
Het nadeel van diazepam is dat ik door de half waarde tijd de dag erna nog zo suf en traag van begrip ben als patrick van spongebob.

is er een relatief kortwerkende benzo. Die jullie aanraden die ik max een week gebruik todat ik mn psychiater weer zie.

geen zorgen over misbruik van benzos bij mij want heb zelf de hele benzo rc's lijst over de jaren geprobeerd en dat vind ik zelf 3x niks en was na 1x gebruiken goed geweest.

ik gebruik alleen indien nodig en met heel veel verstand. Maar nu moet ik ff wat anders om deze week te overlappen waarin ik veel verantwoording heb.

dus kort samen gevat. Heeft iemand ervaring of een tip voor een benzo die 1: spierontspannend is. 2: angst onderdrukkend. 3: licht sederend en als ik dan nog keuze heb het lieft een korte half waarde tijd. Want het zijn moment opnames bij mij die hoe langer ze duren hoe erger ze worden. En ik misbruik medicatie nooit zelf rc benzos nooit gedaan dus geen zorgen.

Ik dank jullie alvast.

-levensstruggelaar met verstand
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Praat met de dokter/psychiater en misschien is het een idee omte leren omgaan met stress/spanning/angst enz enz.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Benzo's zijn leip man. Ik dacht ook altijd "mij overkomt dat niet". Mooi twee keer de sjaak geweest met gewenning en afbouwen en PAWS. Wat een hel is dat zeg.

Therapie is inderdaad een stuk duurzamer. Als dat niet kan, vraag of je psychiater niet meer dan 10 dosissen tegelijk voorschrijft.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Ik dacht ook altijd "mij overkomt dat niet".
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.

Ik zou een benzo zeker niet meer dan 1 keer op 7 dagen gebruiken. Als je er een dag bij plakt zit je al in de gevarenzone. Sluipt er heel makkelijk in.
O
ObiWants2BlowMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor alle berichten. Ik ben achter het achterliggende probleem gekomen waarvoor ik benzos dacht nodig te hebben. Dat aangekeken te hebben en dat heftig moeten verwerken was de key naar rust en ontspanning. Medicatie en zeker benzos had het probleem alleeen maar groter gemaakt. Bedankt voor jullie berichten. Er is geen farmaceut die de bron van t probleem kan aanpakken. Alleen jezelf. Thanks leden!
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ObiWants2BlowMe zei:
Beste Forumleden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 21, veel drugservaring opneem expirementele en verantwoorde manier.

en ik heb even jullie serieus advies nod voor de farmaceutische benzo's

ik heb Autisme en ADHD en gebruik dagelijks 2.5mg aripiprazol (abilify) voor de pieken van de prikkelverwerking af te halen en zo nodig methylfendidaat als ik me even een paar uur moet kunnen focussen op werk (dit gebruik ik maar zelde)

ik kan van mezelf hoge spanningen creeëren voor dingen waar ik tegenop kijk maar ook leuke ontspannende activiteiten.
Dan gaan door de spanning al mijn spieren op slot.
Hiervoor heb ik 3/4 jaar geleden voor zo indien nodig diazepam gekekregen.
Een voorschrift van indien nodig 1x 5mg per diazepam dag. Maar heb altijd de halfwaarde tijd telang gevonden want was de volgende dag nog suf.
Ik gebruikte 1 a 2 pilletjes per week en soms ook een maand niet als t beter ging.
Dus nooit afhankelijkheid van benzo's gehad.

later toen ik op mezelf woonde kreeg ik zopiclon omdat ik niet inslaap Kon komen in mn nieuwe huis.
Dit werkte wel maar vond het te risky om te blijven gebruiken en daardoor meteen mee gestopt.

toen ging het een tijd niet goed en heb ik 1 pakje van 30x o.25 alprazolam gehad.2 per dag indien nodig.
Ook meteen aangegeven dat ik er niks van merkte dus na dat pakje gestopt.
Diazepam is kwa spierverslapping perfect maar te sederend en niet anxiolisxh.

toen kreeg ik 2.5mg diazepam indien nodig per dag. Maar dat deed me ook niet genoeg ontspannen.

nu ga ik volg week bij de psyxhiater kijken voor want nieuws. Ik zoek dus een angst onderdrukkende benzo
Die spierverslappend werkt en het mag licht sederend zijn.
Aangezien mn psychiater al 2 weken ziek is en ik haar volgende week pas zie. Heb ik de huisarts gecontacteerd en kan vanmiddag om half 4 terecht.

heb op farmaceutisch kompas, reddit, drugsforum gekeken en vind nergens een benzo met deze eigenschappen die deze werking heeft die ik nu zoek alleen voor de komende week.

ik ben nooit verslaafd of afhankelijk geweest en altijd met verstand indien nodig benzos gebruikt.
Maar ik heb dit weekend belangrijke draaidagen staan dus moet wel ff van mn geestelijke en lichamelijke spanning af en goed slapen.
Het nadeel van diazepam is dat ik door de half waarde tijd de dag erna nog zo suf en traag van begrip ben als patrick van spongebob.

is er een relatief kortwerkende benzo. Die jullie aanraden die ik max een week gebruik todat ik mn psychiater weer zie.

geen zorgen over misbruik van benzos bij mij want heb zelf de hele benzo rc's lijst over de jaren geprobeerd en dat vind ik zelf 3x niks en was na 1x gebruiken goed geweest.

ik gebruik alleen indien nodig en met heel veel verstand. Maar nu moet ik ff wat anders om deze week te overlappen waarin ik veel verantwoording heb.

dus kort samen gevat. Heeft iemand ervaring of een tip voor een benzo die 1: spierontspannend is. 2: angst onderdrukkend. 3: licht sederend en als ik dan nog keuze heb het lieft een korte half waarde tijd. Want het zijn moment opnames bij mij die hoe langer ze duren hoe erger ze worden. En ik misbruik medicatie nooit zelf rc benzos nooit gedaan dus geen zorgen.

Ik dank jullie alvast.

-levensstruggelaar met verstand
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte oxazepam voor angst/ paniek. Als ik die innam stopte het heftige beven/ trillen binnen een half uurtje.

De piek in werkzaamheid wordt bereikt na circa 2 tot 3 uur en de halveringstijd van het middel bedraagt 4 tot 15 uur na inname.

Bij artsen gaat de voorkeur vaker uit naar een langwerkende benzodiazepine, aangezien oxazepam vrij snel is uitgewerkt.
Dus als je zegt dat je een korte wilt zul je dat misschien zelf nog even moeten checken bij je arts.

En ja je puntje over licht sederend ik zou wat ik daar bij deze medicatie over online vond toch niet proberen en dus echt afraden.
zie onderstaande:
Ook kan oxazepam intraveneus (per injectie in een ader) worden toegediend of intramusculair (in een spier), indien snelle of plaatselijke sedering gewenst is.[2] Intraveneuze of intramusculaire toediening is een sterk afwijkende (niet-gangbare) toedieningswijze.[1]

alleen echt passend advies kan ik je zeker niet geven denk niemand op dit forum waarschijnlijk want je schrijft ook adhd en ass te hebben en dat betekend dat je op een hoop middelen anders reageert als mensen die dit niet hebben.

en als iemand op vakantie is kun je meestal met een vraag wel naar een vervanger bellen en je vraag stellen.
dus als je denkt van mn huisarts weet hier niet genoeg van kun je misschien beter even een andere psychiater bellen en het even voorleggen.

Succes!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
ObiWants2BlowMe zei:
Beste Forumleden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 21, veel drugservaring opneem expirementele en verantwoorde manier.

en ik heb even jullie serieus advies nod voor de farmaceutische benzo's

ik heb Autisme en ADHD en gebruik dagelijks 2.5mg aripiprazol (abilify) voor de pieken van de prikkelverwerking af te halen en zo nodig methylfendidaat als ik me even een paar uur moet kunnen focussen op werk (dit gebruik ik maar zelde)

ik kan van mezelf hoge spanningen creeëren voor dingen waar ik tegenop kijk maar ook leuke ontspannende activiteiten.
Dan gaan door de spanning al mijn spieren op slot.
Hiervoor heb ik 3/4 jaar geleden voor zo indien nodig diazepam gekekregen.
Een voorschrift van indien nodig 1x 5mg per diazepam dag. Maar heb altijd de halfwaarde tijd telang gevonden want was de volgende dag nog suf.
Ik gebruikte 1 a 2 pilletjes per week en soms ook een maand niet als t beter ging.
Dus nooit afhankelijkheid van benzo's gehad.

later toen ik op mezelf woonde kreeg ik zopiclon omdat ik niet inslaap Kon komen in mn nieuwe huis.
Dit werkte wel maar vond het te risky om te blijven gebruiken en daardoor meteen mee gestopt.

toen ging het een tijd niet goed en heb ik 1 pakje van 30x o.25 alprazolam gehad.2 per dag indien nodig.
Ook meteen aangegeven dat ik er niks van merkte dus na dat pakje gestopt.
Diazepam is kwa spierverslapping perfect maar te sederend en niet anxiolisxh.

toen kreeg ik 2.5mg diazepam indien nodig per dag. Maar dat deed me ook niet genoeg ontspannen.

nu ga ik volg week bij de psyxhiater kijken voor want nieuws. Ik zoek dus een angst onderdrukkende benzo
Die spierverslappend werkt en het mag licht sederend zijn.
Aangezien mn psychiater al 2 weken ziek is en ik haar volgende week pas zie. Heb ik de huisarts gecontacteerd en kan vanmiddag om half 4 terecht.

heb op farmaceutisch kompas, reddit, drugsforum gekeken en vind nergens een benzo met deze eigenschappen die deze werking heeft die ik nu zoek alleen voor de komende week.

ik ben nooit verslaafd of afhankelijk geweest en altijd met verstand indien nodig benzos gebruikt.
Maar ik heb dit weekend belangrijke draaidagen staan dus moet wel ff van mn geestelijke en lichamelijke spanning af en goed slapen.
Het nadeel van diazepam is dat ik door de half waarde tijd de dag erna nog zo suf en traag van begrip ben als patrick van spongebob.

is er een relatief kortwerkende benzo. Die jullie aanraden die ik max een week gebruik todat ik mn psychiater weer zie.

geen zorgen over misbruik van benzos bij mij want heb zelf de hele benzo rc's lijst over de jaren geprobeerd en dat vind ik zelf 3x niks en was na 1x gebruiken goed geweest.

ik gebruik alleen indien nodig en met heel veel verstand. Maar nu moet ik ff wat anders om deze week te overlappen waarin ik veel verantwoording heb.

dus kort samen gevat. Heeft iemand ervaring of een tip voor een benzo die 1: spierontspannend is. 2: angst onderdrukkend. 3: licht sederend en als ik dan nog keuze heb het lieft een korte half waarde tijd. Want het zijn moment opnames bij mij die hoe langer ze duren hoe erger ze worden. En ik misbruik medicatie nooit zelf rc benzos nooit gedaan dus geen zorgen.

Ik dank jullie alvast.

-levensstruggelaar met verstand
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen probeer clonazepam eens. Vrij licht middel behalve op die spierspanning. Is ook ontwikkeld voor epilepsie. En werkt 6-8 uur, geen 2 dagen zoals valium. Oxazepam is ook vrij licht en sterk angstdempend met vergelijkbare werkingsduur. Maar het blijft een oplossing voor zeer korte termijn vrees ik.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil je geen benzo's aanraden maar ik denk dat je eventueel meer gebaat bent bij lorazepam. Therapie is een veel betere oplossing maar tijdelijk angsten aan te kunnen gaan & een licht sederend effect denk ik direct aan lorazepam.

Slik het zelf ook voornamelijk vanwege angsten/spanning (1 of 2 tabletten van 1mg & slaapmiddel 1 tot 2 tabletten van 2,5mg). Maar zoals hierboven al vaker gezegd zijn het geen snoepjes en kan je heel snel afhankelijk raken. Het is mij gelukt af te bouwen van 6x 2,5mg per dag naar 4x 1mg. Maar nu zit ik vast en meer afbouwen is haast niet te doen. Wees voorzichtig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bigvloei zei:
Ik wil je geen benzo's aanraden maar ik denk dat je eventueel meer gebaat bent bij lorazepam. Therapie is een veel betere oplossing maar tijdelijk angsten aan te kunnen gaan & een licht sederend effect denk ik direct aan lorazepam.

Slik het zelf ook voornamelijk vanwege angsten/spanning (1 of 2 tabletten van 1mg & slaapmiddel 1 tot 2 tabletten van 2,5mg). Maar zoals hierboven al vaker gezegd zijn het geen snoepjes en kan je heel snel afhankelijk raken. Het is mij gelukt af te bouwen van 6x 2,5mg per dag naar 4x 1mg. Maar nu zit ik vast en meer afbouwen is haast niet te doen. Wees voorzichtig.
Klik om te vergroten...
Als je er vanaf wil is afbouwen echt wel te doen als je de Ashton methode volgt. https://www.benzo.org.uk/
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bigvloei zei:
Ik wil je geen benzo's aanraden maar ik denk dat je eventueel meer gebaat bent bij lorazepam. Therapie is een veel betere oplossing maar tijdelijk angsten aan te kunnen gaan & een licht sederend effect denk ik direct aan lorazepam.

Slik het zelf ook voornamelijk vanwege angsten/spanning (1 of 2 tabletten van 1mg & slaapmiddel 1 tot 2 tabletten van 2,5mg). Maar zoals hierboven al vaker gezegd zijn het geen snoepjes en kan je heel snel afhankelijk raken. Het is mij gelukt af te bouwen van 6x 2,5mg per dag naar 4x 1mg. Maar nu zit ik vast en meer afbouwen is haast niet te doen. Wees voorzichtig.
Klik om te vergroten...
Ow die vindik just verschrikklijk. Lorazepamven lormetazepam zijn de enige twee benzo's die ik echt niet relaxt vind. Voelt heel anders dan andere benzo's IME.
O
ObiWants2BlowMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
PapaverMan zei:
Ik zou zeggen probeer clonazepam eens. Vrij licht middel behalve op die spierspanning. Is ook ontwikkeld voor epilepsie. En werkt 6-8 uur, geen 2 dagen zoals valium. Oxazepam is ook vrij licht en sterk angstdempend met vergelijkbare werkingsduur. Maar het blijft een oplossing voor zeer korte termijn vrees ik.
Klik om te vergroten...
Update: Ik gevruik nu idd al een tijdje 1mg clonazepam met 2.5mg diazepam voor t slapen. Mn psychiater vertrouwd me in mn gebruik van medicatie en ben open over ander middelen gebruik en omdat ik me graag in middelen verdiep en niet misbruik en eerlijk ben, vertrouwd ze me ook. Ken haar al 10 jaar dus ik mocht kiezen met de research die ik zelf al gedaan had. Dan kreeg ik van elke benzo 5 stuks en dan ging de diazepam accuut van 5mg per dag naar 2.5mg indien nodig. Diazepam 5mg word ik als n zombie wakker en start mn dag heel gemoeizaam. Dus zocht iets relatiefs korte halfwaardetijd. Maar geen alprazolam kort. Oxazepam had ze in haar dossier staan dat ik ooit aangegeven had het niet prettig te ervaren dus die viel al af. Verder koos ik om dus voor temazepam, bromazepam en clonazepam op toen nog 0.5mg doses te proberen in combinatie met een halvering van de diazepam, van de eerste twee merkte ik bijna tot niks.. want anders kan zijn bij iedereen.. mn tolerantie was Gecontroleerd en effectief bij lage doseringen voor iemand van 1.90 en 75kilo word altijd volledig gechecked. wederom geen sprake van tolerantie toeneme, maar voelde meteen temazepam en bromazepam word m niet. Halfwaarde tijd was perfect maar t was te anti axiolitisch en dat was mijn probleem niet. sedatie krijg ik nu van 2.5mg diazepam. Die versterkt word door 1mg clonazepam voor mn adhd hoofd en autistisch lichaam rustig te krijgen. Dit gaat nu al maande goed en houd zelfs de medicijnen over n groot deel over elke maand en die geef ik mn psychiater ook netjes terug de volgende afspraak om het vertrouwen te behouden. Ik gebruik ook methylfendidaat dus dat kan soms voor onrust zorgen in mn hoofd als r savonds uitwerkt en mijn autisme geeft n heel onrustige lichaamshouding. Ben heel bewegelijk. Ook in bed en dan gaat mn hoofd ratelen en daarvoor is de clonazepam perfect zowel als halfwaardetijd als effecten. Meer lichamelijk en minder on the mind. De helft van de diazepam die ik eerst nam sedeert dan in door die combi genoeg voor goede analoge slaap. 8 uur uit mezelf wakker worden. Fris zijn. Dus bedankt voor je tip want in mijn geval is het een indien nodig hele helpende oplossing. Methylfendidaat gebruik ik trwns ook nog maar in dien nodig en heb nog aripiprazol/abilify. Laagste dosis maar die haalt die prikkels van mn pieken af. Hele aangename vriendelijke antipsychotica in lage dosis vergeleken met de hell genaamd risperdsl.

quitoapine heb ik ook geprobeert ipv benzos maar daardoor werd ik impotent en kwam 20kilo aan terwijl ik gwn gezond leef. Dus elke maand doen we nu een check bij een psychiater die me al kent sinds ik 8 was. Ben nu 22. Dus er is een goede dynamiek om dit gevaarlijke medicijnklasse in controlere en vertrouwen te gebruiken. Ze zei ook: sjoerd ik lees hier mee op farmaceutisch kompas en jij verteld alles wat hier staat uit je hoofd dus er is een goede band en ze sou me nooit benzos of iets geven als ze zou denken dat het me slechter door afgaat
O
ObiWants2BlowMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sniffle88 zei:
Ik gebruikte oxazepam voor angst/ paniek. Als ik die innam stopte het heftige beven/ trillen binnen een half uurtje.

De piek in werkzaamheid wordt bereikt na circa 2 tot 3 uur en de halveringstijd van het middel bedraagt 4 tot 15 uur na inname.

Bij artsen gaat de voorkeur vaker uit naar een langwerkende benzodiazepine, aangezien oxazepam vrij snel is uitgewerkt.
Dus als je zegt dat je een korte wilt zul je dat misschien zelf nog even moeten checken bij je arts.

En ja je puntje over licht sederend ik zou wat ik daar bij deze medicatie over online vond toch niet proberen en dus echt afraden.
zie onderstaande:
Ook kan oxazepam intraveneus (per injectie in een ader) worden toegediend of intramusculair (in een spier), indien snelle of plaatselijke sedering gewenst is.[2] Intraveneuze of intramusculaire toediening is een sterk afwijkende (niet-gangbare) toedieningswijze.[1]

alleen echt passend advies kan ik je zeker niet geven denk niemand op dit forum waarschijnlijk want je schrijft ook adhd en ass te hebben en dat betekend dat je op een hoop middelen anders reageert als mensen die dit niet hebben.

en als iemand op vakantie is kun je meestal met een vraag wel naar een vervanger bellen en je vraag stellen.
dus als je denkt van mn huisarts weet hier niet genoeg van kun je misschien beter even een andere psychiater bellen en het even voorleggen.

Succes!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor dit bericht zie t helaas nu pas wil je alsnog bedanken voor je moeite en zorgen en de tijd die je nam on me te helpen. Ik heb net een update getypt en we zijn n half jaar verder en ik struggle niet meer voel me top. Ben van mn uitkering af werk weer fulltime. Dus tis geslaagd after all

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."