#1
Bedankt, zeer interessante docu (en ontstane discussie), ik ben aangenaam verrast dat dit van de NPO komt ![:grinning:]()
Het is al langer duidelijk dat er teveel weeffouten zitten in het kapitalistisch systeem. Uitputting van de aarde door negatieve effecten (externaliteiten) niet in de prijs mee te nemen. Zoveel te goedkope en onnodige shitzooi over de hele wereld verschepen. Gifstoffen tot op microniveau overal om en in ons, zelfs tot op de Noordpool. Absurde winsten worden enkel beloond niet bestraft en via belastingparadijzen verdeeld onder een happy few (ik zou daar trouwens niet happy van worden). Vanuit het (neo-)liberalisme heeft de overheid eerste levensbehoeften verkocht: energie, zorg, water, openbaar vervoer, etc... Daar moet nu winst op gemaakt worden.Ik kreeg een paar jaar geleden een kuur tegen Hepatitus C, waren 2 potjes met in totaal zo'n 60 pilletjes,
KOSTEN; 46.000 euro!
Yep, je leest t goed, 46 duizend! Absurd gewoon.
En het meest verradelijke was nog wel dat de fabrikant niet eens zelfs het medicijn had uitgevonden.
Ze hadden het voor een klein prijsje van een universietijd in amerika gekocht.
Dus, GEEN ontwikkelings kosten, ENKEL winst!
Leon
Het zelfde als "Groene energie" dat bestaat simpelweg niet. Door zeldzame edelmetalen te gaan gebruiken i.p.v aardgas en dit te laten raffineren in China waar geen millieu regels zijn doet mensen hier geloven dat het groene energie is omdat het afval en andere nadelen niet zichtbaar zijn.Het is al langer duidelijk dat er teveel weeffouten zitten in het kapitalistisch systeem. Uitputting van de aarde door negatieve effecten (externaliteiten) niet in de prijs mee te nemen. Zoveel te goedkope en onnodige shitzooi over de hele wereld verschepen. Gifstoffen tot op microniveau overal om en in ons, zelfs tot op de Noordpool. Absurde winsten worden enkel beloond niet bestraft en via belastingparadijzen verdeeld onder een happy few (ik zou daar trouwens niet happy van worden). Vanuit het (neo-)liberalisme heeft de overheid eerste levensbehoeften verkocht: energie, zorg, water, openbaar vervoer, etc... Daar moet nu winst op gemaakt worden.
Het positieve nieuws is dat Bitcoin niet helemaal gekelderd is nietwaar?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."