Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTegenlicht: Zo houdt Big Pharma je voor de gek

Tegenlicht: Zo houdt Big Pharma je voor de gek

64 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt, zeer interessante docu (en ontstane discussie), ik ben aangenaam verrast dat dit van de NPO komt :grinning:
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat behandelingen in de GGz al duur waren, maar schijnbaar kunnen potjes pillen eroverheen schieten. Heel bijzonder dat dit word getolereerd. Zal me niets verbazen als je in de kamers gaat kijken wie hier allemaal belangen in heeft en je treft een aantal.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is nog schandaliger dat farmaceuten een tijdlang apothekers konden verbieden om zelf medicijnen te maken, terwijl dit juist de beroepsgroep is waar dit uit is ontstaan.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
leveldesigner zei:
Ik kreeg een paar jaar geleden een kuur tegen Hepatitus C, waren 2 potjes met in totaal zo'n 60 pilletjes,

KOSTEN; 46.000 euro!

Yep, je leest t goed, 46 duizend! Absurd gewoon.
En het meest verradelijke was nog wel dat de fabrikant niet eens zelfs het medicijn had uitgevonden.
Ze hadden het voor een klein prijsje van een universietijd in amerika gekocht.
Dus, GEEN ontwikkelings kosten, ENKEL winst!

Leon
Klik om te vergroten...
Het is al langer duidelijk dat er teveel weeffouten zitten in het kapitalistisch systeem. Uitputting van de aarde door negatieve effecten (externaliteiten) niet in de prijs mee te nemen. Zoveel te goedkope en onnodige shitzooi over de hele wereld verschepen. Gifstoffen tot op microniveau overal om en in ons, zelfs tot op de Noordpool. Absurde winsten worden enkel beloond niet bestraft en via belastingparadijzen verdeeld onder een happy few (ik zou daar trouwens niet happy van worden). Vanuit het (neo-)liberalisme heeft de overheid eerste levensbehoeften verkocht: energie, zorg, water, openbaar vervoer, etc... Daar moet nu winst op gemaakt worden.
Het positieve nieuws is dat Bitcoin niet helemaal gekelderd is nietwaar?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraffeNeel zei:
Het is al langer duidelijk dat er teveel weeffouten zitten in het kapitalistisch systeem. Uitputting van de aarde door negatieve effecten (externaliteiten) niet in de prijs mee te nemen. Zoveel te goedkope en onnodige shitzooi over de hele wereld verschepen. Gifstoffen tot op microniveau overal om en in ons, zelfs tot op de Noordpool. Absurde winsten worden enkel beloond niet bestraft en via belastingparadijzen verdeeld onder een happy few (ik zou daar trouwens niet happy van worden). Vanuit het (neo-)liberalisme heeft de overheid eerste levensbehoeften verkocht: energie, zorg, water, openbaar vervoer, etc... Daar moet nu winst op gemaakt worden.
Het positieve nieuws is dat Bitcoin niet helemaal gekelderd is nietwaar?
Klik om te vergroten...
Het zelfde als "Groene energie" dat bestaat simpelweg niet. Door zeldzame edelmetalen te gaan gebruiken i.p.v aardgas en dit te laten raffineren in China waar geen millieu regels zijn doet mensen hier geloven dat het groene energie is omdat het afval en andere nadelen niet zichtbaar zijn.
Het gebruik reduceren zou beter doen, en het weggooi mentaliteit die er is bij hardware en dergelijke wat ook onnodig is word gemaakt door de fabrikanten zelf.

Zo kunnen we natuurlijk wel eeuwen door praten maar de oplossing weet ik ook niet eerlijk gezegd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."