Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB en Anti Depressiva, gaat dat samen?

GHB en Anti Depressiva, gaat dat samen?

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AlexandraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Vraagje van mijn kant. Ik ben erg nieusgierig naar het gebruik van GHB. Het spul is geregeld en heb er zin. Voordat ik het ga nemen wil ik graag wat meer info. Ik slik namelijk Anti Depressiva (Tryptysol 75mg), ik wil graag weten hoe die 2 stoffen op elkaar reageren. Graag hoor ik van jullie!! Liefs, Alexandra
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#2
GHB en anti-depressiva
Antidepressiva zijn medicijnen (tabletten) die de klachten van een depressie verminderen. Serotonine is een stof in de hersenen die een belangrijke rol speelt bij stemming en emoties. Een van de belangrijkste oorzaken van een depressie is een te lage hoeveelheid aan serotonine in de hersenen. Antidepressiva zorgen voor een grotere beschikbaarheid van serotonine. Hierdoor vermindert de depressie en verbetert de stemming.
De belangrijkste antidepressiva zijn de serotonine heropname remmers (SSRI’s) en de tricyclische antidepressiva (TCA’s). SSRI’s blokkeren de heropname van serotonine. TCA’s blokkeren de heropname van zowel serotonine als noradrenaline. Naast deze twee antidepressiva bestaat er nog een derde groep, de monoamine-oxidase remmers (MAO remmers). Deze groep van antidepressiva worden bijna niet meer voorgeschreven, met uitzondering van moclobemide.
GHB en anti-depressiva hebben een totaal verschillende werking. GHB heeft een verdovende werking op het lichaam terwijl antidepressiva juist een meer activerende werking hebben. Op basis van deze gegevens kun je stellen dat gecombineerd gebruik geen logische keuze is. Helaas is er nog te weinig informatie beschikbaar om van echte interacties te kunnen spreken.
Klik om te vergroten...

bron: http://www.drugsweb.nl/drugsweb367.asp


Misschien kun je ghb gaan gebruiken als anti-depressivia. Het geeft mij altijd wel een happy gevoel. Misschien dat jij je daardoor beter zal gaan voelen. Maar goed dat is eigenlijk onzin. Neem nooit een drugs om je beter te gaan voelen. Maar wat is eigenlijk Tryptysol, dat is toch ook drugs?

Volgens mij krijg je van anti-depressivia alzheimer ofzo. Zo goed is dat nu ook weer niet. MAar ghb is geen drugs die je heel de dag door kan gebruiken. Af en toe en dagelijks alleen maar 's avonds en tot niet te laat.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
davie zei:
Volgens mij krijg je van anti-depressivia alzheimer ofzo. Zo goed is dat nu ook weer niet.
Klik om te vergroten...


:confused: Waar heb je dat vandaan?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Saivy zei:
davie zei:
Volgens mij krijg je van anti-depressivia alzheimer ofzo. Zo goed is dat nu ook weer niet.
Klik om te vergroten...


:confused: Waar heb je dat vandaan?
Klik om te vergroten...

Ja dat weet ik niet meer waar ik dat vandaan heb, vergeten. :grin: Maar goed volgens mij kan je bij langdurig gebruik beschadigingen oplopen, net zoals bij elke drugs. Ik dacht ooit zoiets te hebben gelezen maar als dat niet zo is verbeter me maar. Aandoeningen aan de hersenen net als Parkinson enzo is nog niet veel bekend over de oorzaak. MAar veel drugs levert schade op. Zo tast XTC ook flink de hersenen aan. Bij teveel gebruik kan je er ook op latere leeftijd last van krijgen.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zult vast wel gelijk hebben. Maar dat kan je dan ook wel over vele dingen zeggen. :)
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja inderdaad, zoveel is maar slecht. Maar ik denk dat als je een niet al te lange periode anti-depressivia gebruikt dat het wel zal meevallen, anders hadden ze het allang verboden.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet je wat ik dus ECHT niet snap.....

Waarom mensen die depressief zijn nog steeds drugs gebruiken, lpogisch dat je depressief blijft. Hier Kan ik zo pist om worden, is godverdomme iedereen in deze wereld zo achterlijk als een varken.,

Als je psyschische klachten heb gebruik GEEN drugs lijkt me toch zo logisch als dat 1+1 2 is.

Auwoer zeg stelletje stombo's.
A
AgonistLid
01-01-2024, 00:00
#8
DarkScope zei:
Weet je wat ik dus ECHT niet snap.....

Waarom mensen die depressief zijn nog steeds drugs gebruiken, lpogisch dat je depressief blijft. Hier Kan ik zo pist om worden, is godverdomme iedereen in deze wereld zo achterlijk als een varken.,

Als je psyschische klachten heb gebruik GEEN drugs lijkt me toch zo logisch als dat 1+1 2 is.

Auwoer zeg stelletje stombo's.
Klik om te vergroten...

He, niet zo zwart-wit he. Ook al zit je aan de antidepressiva, dat betekend nog niet dat je helemaal geen drugs meer mag. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waarvoor je die AD slikt. Sommige mensen slikken die niet omdat ze depressief zijn, maar omdat ze andere klachten hebben. Zoek maar op google :)

En er zijn zat drugs die uitstekend te combineren zijn met AD, en daar is GHB er zeker 1 van.
Psychedelica kan je ook, in de meeste gevallen, uitstekend combineren. Alleen is het dus wel afhankelijk van je klachten of het verstandig is.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
DarkScope zei:
Weet je wat ik dus ECHT niet snap.....

Waarom mensen die depressief zijn nog steeds drugs gebruiken, lpogisch dat je depressief blijft. Hier Kan ik zo pist om worden, is godverdomme iedereen in deze wereld zo achterlijk als een varken.,

Als je psyschische klachten heb gebruik GEEN drugs lijkt me toch zo logisch als dat 1+1 2 is.

Auwoer zeg stelletje stombo's.
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
Sorry DarkScope, vind ik maar heel naief
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
DarkScope zei:
Weet je wat ik dus ECHT niet snap.....

Waarom mensen die depressief zijn nog steeds drugs gebruiken, lpogisch dat je depressief blijft. Hier Kan ik zo pist om worden, is godverdomme iedereen in deze wereld zo achterlijk als een varken.,

Als je psyschische klachten heb gebruik GEEN drugs lijkt me toch zo logisch als dat 1+1 2 is.

Auwoer zeg stelletje stombo's.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik wel heel zwart/wit hoor.. Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar toen ik nog drugs gebruikte was dat om een paar redenen. Door de drugs werd ik eventjes vrolijk, weliswaar chemisch vrolijk, maar alles is beter dan je door en door kut voelen. En daarbij, het kon me allemaal niets meer schelen. Ik wist heel goed dat het enorm slecht was, maar van binnen voel ik me toch al dood, dus gaf ik er geen fuck om als het fout zou gaan. Zou alleen maar een verlossing zijn van dit kut leven. En in het geval van speed was ik door het gebruik even in staat om dingen te doen, die ik nuchter simpelweg niet kon, zoals boodschappen of mijn huis opruimen.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, ik was inderdaad té zwart-wit, daar ben ik me van bewust. Maar als je depressief bent kun je toch beter geen drugs gebruiken ( ook al kan het goed met ghb ofzo ), het is toch altijd beter van niet. Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen.

Als je echt van je depressie afwilt, lijkt het me beter dat je helemaal niks gebruikt. Het lijkt me logisch dat drugsgebruik je depressie op lange duur alleen maar verergert.
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ligt aan meerdere factoren..

Mijn school heeft me vanwege een paar geintjes naar altrecht gestuurd(psychiatrisch instituut in utrecht) om me daar te laten testen, het was dit of van school af.

Dus ik laat me testen: depressie, zelf voel ik dit echter niet zo, ik vind mijn leven prima. alleen omdat ik dagelijks blow en moeite heb met opstaan, constateren zij een depressie. Dan kunnen ze je, zoals ze bij mij hebben geprobeerd AD aan proberen te smeren(die ik natuurijk niet in ga nemen :rolleyes: )..

En toch gebruik ik dagelijks "drugs" en ben ik op weg naar meer ervaringen met andere (hard)drugs..
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit staat bij mij vast ''alle drugs maken depressief" , elk op zijn eigen aparte manier, de ene wat meer dan de andere...
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#14
Agonist zei:
DarkScope zei:
Weet je wat ik dus ECHT niet snap.....

Waarom mensen die depressief zijn nog steeds drugs gebruiken, lpogisch dat je depressief blijft. Hier Kan ik zo pist om worden, is godverdomme iedereen in deze wereld zo achterlijk als een varken.,

Als je psyschische klachten heb gebruik GEEN drugs lijkt me toch zo logisch als dat 1+1 2 is.

Auwoer zeg stelletje stombo's.
Klik om te vergroten...

He, niet zo zwart-wit he. Ook al zit je aan de antidepressiva, dat betekend nog niet dat je helemaal geen drugs meer mag. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waarvoor je die AD slikt. Sommige mensen slikken die niet omdat ze depressief zijn, maar omdat ze andere klachten hebben. Zoek maar op google :)

En er zijn zat drugs die uitstekend te combineren zijn met AD, en daar is GHB er zeker 1 van.
Psychedelica kan je ook, in de meeste gevallen, uitstekend combineren. Alleen is het dus wel afhankelijk van je klachten of het verstandig is.
Klik om te vergroten...

als ik depressief was zou ik beter helemaal geen drugs gebruiken, en al helemaal geen psychedelica, de kans dat je dan in een psychose terecht komt is redelijk egroot ten opzichte van "gezonde" mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."