Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKAN IEMAND MIJ HELPEN

KAN IEMAND MIJ HELPEN

31 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#1
mijn tip: geen alcohol drinken!

tot 2 week na de afkick niet.

's ochtends vroeg om 6 uur je laatste buisje nemen daarna acuut stoppen. anders maak je er een verschrikkelijke lijdensweg van.

vanaf 7 uur ga je water drinken, daarmee ga je de ergste afkickverschijnselen tegen (minder hartkloppingen, neus gaat niet dicht, minder paniek etc.) drink veel de komende uren, je plast het allemaal uit en je spoelt je lichaam schoon.

ondertussen word de paniek erger maar onthoud: je gaat niet dood. echt niet, ook al schrijvenmensen anders.

je grootste vijand ben jezelf (jezelf paniek aanpraten, het gaat niet goed, ik ga dood) maar hou vol, je doet het goed.

na ongeveer 6 uur denk je dat je idd dood gaat, totale paniek en je hart springt bijna uit je borst, maar na 30 min volhouden ben je er vanaf! je hartslag zakt weet tot normale waarden en je kan weer rustig zijn.

gegarandeerd, heb het zelf helaas enkele keren meegemaakt.
tip: haal ff xanax voor de dagen erna, houd je rustig...

je kunt het, geloof in jezelf!!
en je lichaam kan het aan, meerdere keren zelfs

dus begin s'ochtends zo vroeg mogelijk, drink veel water en om 2 uur 's middags heb je het achter de rug!
R
RuudLid
01-01-2024, 00:00
#2
BROWSER zei:
mijn tip: geen alcohol drinken!

tot 2 week na de afkick niet.

's ochtends vroeg om 6 uur je laatste buisje nemen daarna acuut stoppen. anders maak je er een verschrikkelijke lijdensweg van.

vanaf 7 uur ga je water drinken, daarmee ga je de ergste afkickverschijnselen tegen (minder hartkloppingen, neus gaat niet dicht, minder paniek etc.) drink veel de komende uren, je plast het allemaal uit en je spoelt je lichaam schoon.

ondertussen word de paniek erger maar onthoud: je gaat niet dood. echt niet, ook al schrijvenmensen anders.

je grootste vijand ben jezelf (jezelf paniek aanpraten, het gaat niet goed, ik ga dood) maar hou vol, je doet het goed.

na ongeveer 6 uur denk je dat je idd dood gaat, totale paniek en je hart springt bijna uit je borst, maar na 30 min volhouden ben je er vanaf! je hartslag zakt weet tot normale waarden en je kan weer rustig zijn.

gegarandeerd, heb het zelf helaas enkele keren meegemaakt.
tip: haal ff xanax voor de dagen erna, houd je rustig...

je kunt het, geloof in jezelf!!
en je lichaam kan het aan, meerdere keren zelfs

dus begin s'ochtends zo vroeg mogelijk, drink veel water en om 2 uur 's middags heb je het achter de rug!
Klik om te vergroten...

Afkicken van GHB is zeker wel levensbedreigend, dit ligt natuurlijk ook aan de duur van de verslavind. Wanneer men 2 maanden 24/7 gebruikt heeft is het niet levensbedreigend maar wanneer men lange tijd achter elkaar gebruikt heeft is het zeker wel verstandig om de dosis langzaam te reduceren, het is idd sterk in je schoenen moeten staan maar een mindere 'lijdensweg' dan acuut stoppen IMO.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kreeg 15 valiums van de dokter voor afkick :) GHB afkick zien ze in medische wereld net als alcoholafkick.

Voorderest gewoon afbouwen niet in 1 keer kappen, afkick is snel voorbij :wink:
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ruud zei:
BROWSER zei:
mijn tip: geen alcohol drinken!

tot 2 week na de afkick niet.

's ochtends vroeg om 6 uur je laatste buisje nemen daarna acuut stoppen. anders maak je er een verschrikkelijke lijdensweg van.

vanaf 7 uur ga je water drinken, daarmee ga je de ergste afkickverschijnselen tegen (minder hartkloppingen, neus gaat niet dicht, minder paniek etc.) drink veel de komende uren, je plast het allemaal uit en je spoelt je lichaam schoon.

ondertussen word de paniek erger maar onthoud: je gaat niet dood. echt niet, ook al schrijvenmensen anders.

je grootste vijand ben jezelf (jezelf paniek aanpraten, het gaat niet goed, ik ga dood) maar hou vol, je doet het goed.

na ongeveer 6 uur denk je dat je idd dood gaat, totale paniek en je hart springt bijna uit je borst, maar na 30 min volhouden ben je er vanaf! je hartslag zakt weet tot normale waarden en je kan weer rustig zijn.

gegarandeerd, heb het zelf helaas enkele keren meegemaakt.
tip: haal ff xanax voor de dagen erna, houd je rustig...

je kunt het, geloof in jezelf!!
en je lichaam kan het aan, meerdere keren zelfs

dus begin s'ochtends zo vroeg mogelijk, drink veel water en om 2 uur 's middags heb je het achter de rug!
Klik om te vergroten...

Afkicken van GHB is zeker wel levensbedreigend, dit ligt natuurlijk ook aan de duur van de verslavind. Wanneer men 2 maanden 24/7 gebruikt heeft is het niet levensbedreigend maar wanneer men lange tijd achter elkaar gebruikt heeft is het zeker wel verstandig om de dosis langzaam te reduceren, het is idd sterk in je schoenen moeten staan maar een mindere 'lijdensweg' dan acuut stoppen IMO.
Klik om te vergroten...

ja IS het levensbedreigend?
waar baseer je dat op?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
BROWSER zei:
Ruud zei:
BROWSER zei:
mijn tip: geen alcohol drinken!

tot 2 week na de afkick niet.

's ochtends vroeg om 6 uur je laatste buisje nemen daarna acuut stoppen. anders maak je er een verschrikkelijke lijdensweg van.

vanaf 7 uur ga je water drinken, daarmee ga je de ergste afkickverschijnselen tegen (minder hartkloppingen, neus gaat niet dicht, minder paniek etc.) drink veel de komende uren, je plast het allemaal uit en je spoelt je lichaam schoon.

ondertussen word de paniek erger maar onthoud: je gaat niet dood. echt niet, ook al schrijvenmensen anders.

je grootste vijand ben jezelf (jezelf paniek aanpraten, het gaat niet goed, ik ga dood) maar hou vol, je doet het goed.

na ongeveer 6 uur denk je dat je idd dood gaat, totale paniek en je hart springt bijna uit je borst, maar na 30 min volhouden ben je er vanaf! je hartslag zakt weet tot normale waarden en je kan weer rustig zijn.

gegarandeerd, heb het zelf helaas enkele keren meegemaakt.
tip: haal ff xanax voor de dagen erna, houd je rustig...

je kunt het, geloof in jezelf!!
en je lichaam kan het aan, meerdere keren zelfs

dus begin s'ochtends zo vroeg mogelijk, drink veel water en om 2 uur 's middags heb je het achter de rug!
Klik om te vergroten...

Afkicken van GHB is zeker wel levensbedreigend, dit ligt natuurlijk ook aan de duur van de verslavind. Wanneer men 2 maanden 24/7 gebruikt heeft is het niet levensbedreigend maar wanneer men lange tijd achter elkaar gebruikt heeft is het zeker wel verstandig om de dosis langzaam te reduceren, het is idd sterk in je schoenen moeten staan maar een mindere 'lijdensweg' dan acuut stoppen IMO.
Klik om te vergroten...

ja IS het levensbedreigend?
waar baseer je dat op?
Klik om te vergroten...

Afkicken van GHB kan zeer zeker levensbedreigend zijn. Het is bewezen dat je bij de cold turkey methode een hartstilstand kunt krijgen...Er wordt dan ook aangeraden om niet plotseling met GHB te stoppen, maar om het inderdaad af te bouwen.

Het antwoord op je eerste vraag is dus; Nee het IS niet per definitie levensbedreigend...Maar de kans op een levensbedreigende situatie is behoorlijk reeel.

en het antwoord op je tweede vraag is; het is gebaseerd op ervaringen, bewijzen, wetenschappelijk onderzoek en dus feiten.
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pardon...weet je wel wat je zegt. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. JIJ leeft ( misschien toevallig) nog!
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry, vergat het eerste stukje...."DOMME, SLECHT GEINFORMEERDE.....etc" Who's stupid here????
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik leef duidelijk nog ja :rolleyes:

En dat ik niet weet waat ik het over is duidelijk he, er staat namelijk dat ik van plan ben om te stoppen, dit heb ik dus nog niet gedaan maar ben ik VAN PLAN. En om daar benzo's bij te gebruiken is mijn plan, ook iets wat ik nog niet heb gedaan aangezien ik nog niet gestopt ben...

Bovendien staat er toch een VRAAG ? Als ik het vraag zal ik het antwoord toch niet weten en zal ik daar meer aan hebben als zo'n antwoord, denk je niet ? Evenals de mensen die dit topic evt zullen lezen...

Al met al een beetje vreemd antwoord dus...

Dacht dat dit forum was om elkaar te helpen en er van te leren...

Maargoed, weet iemand anders het antwoord op mijn vraag ?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij is het afkicken van benzo's een stuk lastiger dan van ghb. Geen eigen ervaringen though.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb wel eens enkele dagen dat ik na elkaar ghb gebruikte een lichaamlijke afhanhelijkheid waargenomen. Zeer angstig, moe, koud zweet..... maar zwaar overrated
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
hmm ben erg benieuwd naar mensen die hier meer over weten :)

in MIJN ervaring lijkt me afkicken van ghb een stuk moeilijker; ik gebruik het nu een tijdje en heb nog geen geestelijke of lichamelijke verslaving er aan over gehouden, maar ik zou me goed voor kunnen stellen dat men hier heel snel geestelijk verslaafd aan raakt... Bovendien brengt GHB een hoop andere gevaren met zich mee, maargoed dit heeft niets met het afkicken ervan te maken....

Benzo's daartegen kreeg ik eerst voorgeschreven; 3 - 5 oxazepam 10mg per dag en toen ik die periode er op had zitten, ben ik zo overgestapt op "als het nodig is" wat dus 3-5 oxazepam 10mg per WEEK inhield voor mij... Maar dat geeft voor mij min of meer wel aan dat er geen sterke verslaving is opgebouwd in de kleine maand dat ik 3-5 per dag slikte...

Maar ik ben nog steeds op zoek naam mensen die hier meer over weten :)
k
kristienLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb juist 12uur geen ghb meer genomen,en nam normaal om de 2 uur.
meer voel me niet goed en koud zweet.kheb het echt moeilijk
wanneer zulle deze verschijnselen verdwijnen.ik neem anderhalf jaar 24/24;
WANNEER VOEL IK MIJ TERUG BETER?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Door de ghb gaat alles trager werken. Ademhaling, hartslag...... Je lichaam went hieraan. Door plots te stoppen kan wordt alles terug versneld en kan je hart falen. Daarom is het gevaarlijk om plots te stoppen.
Ik zeg het nog eens, frequentie niet afbouwen, maar hoeveelheid
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
dat gaat nog wel ff duren
je lichaam is nu gewend aan dat spul
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
hier wat info


http://www.ergogenics.org/ghb15.html


http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=66 ... 82fa77b3e5

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=88 ... +verslaafd

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=69 ... +verslaafd
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#16
coldturkey kan hartstilstand veroorzaken rustig afbouwen he :wave: niet opeens stoppen
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoewel GHB in wezen niet verslavend is, is het ook niet bedoeld om dagelijks te nemen, laat staan als slaapmiddel. Op deze manier heb je een afhankelijkheid gekweekt, die je het gevoel geeft dat je absoluut niet meer zonder kunt. Als jij wilt gaan slapen, wacht je lichaam op de GHB. Komt deze niet, dan is alles van binen in rep en roer. Daarom kun je ook niet slapen.
Het enige wat jou goed helpt, is de ontwenning doorstaan. Gewoon stoppen dus en maar afwachten wat er gebeurt. Je kunt rekenen op een paar slapeloze nachten en mogelijk gespannenheid en prikkelbaarheid. Je zult echt niet zo ziek worden als bij ontwenning van verslavende middelen. Het is daarom heel goed te doen. Desnoods kun je bij je huisarts een stuk of 5 slaappillen vragen en tien stuks diazepam 5mg of iets vergelijkbaars. Hiermee kun je de scherpe kantjes genoeg doven. Gebruik die kalmerende en slaapmiddelen niet langer, want voor je het weet, ben je daar weer afhankelijk van. En dat is heel andere koek. Dan heb je met een echte verslaving te maken.

Ik kan ook moeilijk slapen zondern :flushed:

Edit: die site Ergogenics vind ik persoonlijk maar niks, veel te veel uit op senstatie
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flugeltje zei:
Hoewel GHB in wezen niet verslavend is, is het ook niet bedoeld om dagelijks te nemen, laat staan als slaapmiddel.
Klik om te vergroten...

Het is eigenlijk nooit de bedoeling voor dagelijks gebruik. Dan kan zeker verslaving optreden.

GHB is dus wel verslavend, maar nog erg onbekend. Het aantal patiënten stijgt jaarlijks exponentiëel.

Als je tijdig er iets aan doet, dan valt het nog te overzien. Ik heb er zelf ook last van gehad. Het kwam ineens en kon eigenlijk nog vrij weinig zonder. Ik heb me op mijn werk ziek moeten melden en ben 3 dagen echt ziek geweest. Dat is dan de praktijk en nog altijd een groot verschil zoals de theorie beschrijft.

Als je voor een langere periode doorgaat zoals maanden lang en er geen besef van hebt dat je eigenlijk verslaafd bent, dan komt de klap erg hard aan en red je het niet met 3 dagen ziek zijn.

Als je al 2 jaar veslaafd bent dan kan ineens stoppen je dood worden. Rustig afbouwen en als dat niet werkt profesioenele hulp zoeken.

Het is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Lichamelijk nog zelfs veel erger dan geestelijk. Je kan echt niks meer zonder en gebruiken is ook niet leuk meer. In het begin gaat het nog, maar later op de dag kom je steeds verder in een hel.

Ik vind het knap van je dat je 12 uur lang niks hebt gebruikt. Het is tenslotte een begin, maar pas er wel mee op.

Je niet goed voelen, koud en zweten zijn onder andere de bijverschijnselen. Je normale slaap terug krijgen zal wel even duren. Je zou nu ineens kunnen stoppen en maar afwachten wat er gebeurt, maar ik zou het risico niet nemen. Probeer wel goed na te denken over je slaap, want je hebt het echt nodig. Zorg dat je ritme niet wordt verstoord.

Het zal even duren, voordat je weer de oude bent. Als je na enkele weken totaal geen verbetering merkt, schakel dan prof. hulp in want anders is het dadelijk te laat.
a
angel-devilLid
01-01-2024, 00:00
#19
meisje ik zal niet stoppen in 1 keer!!!!!!!!
dit gaat niet goed zo... GHB moet je afbouwen en zeker niet in 1 keer doen.. neem een halve buisje om je lichaam tot rust te krijgen..

Mensen kunnen nu boos op me worden omdat ik dit zeg, maar interesseert me niet. Als mensen genoeg info weten over GHB zouden ze precies hetzelfde zeggen..

hoe gaat het nu met je en wat heb je verder gedaan???
a
angel-devilLid
01-01-2024, 00:00
#20
jeetje man.. valt me wel op dat er echt veel mensen bijkomen die verslaafd zijn...

Ik kan gelukkig nog zeggen dat k het (nog) onder bedwang heb... Heb een keer 2 weken echt heel veel ghb genomen.. puur om te weten wat het met je doet. Omdat er vaak staat: is niet verslavend. dagenlang van 's ochtends 8 uur tot 's nachts.. voor 14 dagen lang. Ik moest en zal na die 14 dag stoppen om te kijken wat het met je deed..

Ben er nog steeds van onder de indruk van die 14 dagen 's nachts niet slapen al na 5 dagen ghb. dan ghb nemen om in slaap te komen.. dagen erna.... na ja. laat maar.... heb in ieder geval voor mezelf een ghb boekje bijgehouden (je kan nu heel hard gaan lachen door mijn ghb boekje hehe). Als ik terug lees wat erin staat word ik gewoon angstig. Had alles eerlijk erin beschreven hoe ik me voelde wat mijn gedachtes waren etc. etc..
ben zoals mijn trots hoog is gestopt na die 14 dagen. 1 nacht en 1 ochtend fucking hell!!! en daarna 3 dagen nog onrustig geslapen.. ..

kan je nagaan wat jij nu moet doorstaan na zo'n lange tijd!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."