Flugeltje zei:
Hoewel GHB in wezen niet verslavend is, is het ook niet bedoeld om dagelijks te nemen, laat staan als slaapmiddel.
Het is eigenlijk nooit de bedoeling voor dagelijks gebruik. Dan kan zeker verslaving optreden.
GHB is dus wel verslavend, maar nog erg onbekend. Het aantal patiënten stijgt jaarlijks exponentiëel.
Als je tijdig er iets aan doet, dan valt het nog te overzien. Ik heb er zelf ook last van gehad. Het kwam ineens en kon eigenlijk nog vrij weinig zonder. Ik heb me op mijn werk ziek moeten melden en ben 3 dagen echt ziek geweest. Dat is dan de praktijk en nog altijd een groot verschil zoals de theorie beschrijft.
Als je voor een langere periode doorgaat zoals maanden lang en er geen besef van hebt dat je eigenlijk verslaafd bent, dan komt de klap erg hard aan en red je het niet met 3 dagen ziek zijn.
Als je al 2 jaar veslaafd bent dan kan ineens stoppen je dood worden. Rustig afbouwen en als dat niet werkt profesioenele hulp zoeken.
Het is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Lichamelijk nog zelfs veel erger dan geestelijk. Je kan echt niks meer zonder en gebruiken is ook niet leuk meer. In het begin gaat het nog, maar later op de dag kom je steeds verder in een hel.
Ik vind het knap van je dat je 12 uur lang niks hebt gebruikt. Het is tenslotte een begin, maar pas er wel mee op.
Je niet goed voelen, koud en zweten zijn onder andere de bijverschijnselen. Je normale slaap terug krijgen zal wel even duren. Je zou nu ineens kunnen stoppen en maar afwachten wat er gebeurt, maar ik zou het risico niet nemen. Probeer wel goed na te denken over je slaap, want je hebt het echt nodig. Zorg dat je ritme niet wordt verstoord.
Het zal even duren, voordat je weer de oude bent. Als je na enkele weken totaal geen verbetering merkt, schakel dan prof. hulp in want anders is het dadelijk te laat.