Goed, ik zal even duidelijkheid scheppen (ik weet niet volledig wat hier allemaal gezegd is, dus vergeef het me als ik iets zeg wat als gezegd geweest is):
Sterke ghb is stroperig, er zit immers weinig water in.
Zwakkere ghb is vloeibaar, daar zit veel water in.
Heb je zwakke ghb, dan kan je die sterker maken door goed op te warmen zodat het water verdampt.
Je zal zien dat er een soort korst ontstaat, bovenop het vloeibare. (blijf je het water lang genoeg verdampen, dan wordt de korst dikker en verdwijnt het water bijna volledig, dan krijg je het "ghb-poeder" dat sommige proberen op te snuiven)
Meng je die korst met het vloeibare, dan krijg je die populaire "ghb met vlokken in".
MAAR: verwarm je deze ghb met vlokken in (zonder er extra water aan toe te voegen), dan verdwijnen deze vlokken (wel, ze lossen op he) en ziet de ghb eruit als "gewone zwakke ghb", terwijl de sterkte natuurlijk niet veranderd is.
DUS: vlokken zijn geen garantie voor goede ghb, stroperigheid echter wel.
Ik raad je zelfs aan om deze vlokken eruit te verwarmen, want je zal merken dat die vlokken zakken naar de bodem van je flesje en daar moeilijk weg te krijgen zijn. Dit zorgt voor een ongelijke sterkte in het flesje (de onderkant zal potenter zijn dan de vloeibare bovenkant).
Aight?
Nu moet ik toegeven dat ik deze tekst met veel pretentie en zelfzekerheid geschreven heb, terwijl ik eigenlijk maar een van de zovele thuiskokers voor eigen gebruik ben.
Mocht er iemand fouten opmerken in mijn tekst, verbeter gerust!