Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb - Cold turkey stoppen of afbouwen?

Ghb - Cold turkey stoppen of afbouwen?

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo.

Ik vroeg mij af, ik ga v.d week stoppen met GHB, alleen heb ik het al een redelijke tijd gedaan, en hoor nog wel eens dingen over dat het hardstikke gevaarlijk kan zijn om cold turkey te stoppen

Maar wanneer weet je nou wanneer het niet meer kan? ik gebruik het nu denk ik 9 maanden, de 1e 4/5 maanden deed ik het 3/4 keer per week en dan ongeveer en dan ongeveer 20/25 ml per keer.

Toen ben ik 2 maanden gestopt, *eigenlijk zonder enige moeite, hoewel ik natuurlijk wel meer ging blowen*.

De laatste 3 maand gebruik ik eigenlijk wel elke dag, en gemiddeld genomen ook wel 25ml per dag.

3 weken geleden had ik nog wel een keer 5 dagen niet gebruikt, *had toen nergens last van*.

Maar de laatste 3 weken gebruik ik denk ik wel 30/40ml per dag.

Kan ik verantwoord m'n flesje morgen weg gooien en er gewoon mee stoppen? *ik weet uit ervaring dat ik het beter niet in huis kan hebben als ik wil stoppen*, of kan ik het toch beter bewaren voor het geval ik wel heftige lichamelijke verschijnselen krijg?

Groetjes.
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neen, dat kan je niet, levengsgevaarijk. stilletjes afbouwen tot je compleet kan stoppen.
anders is je leven wel mss in gevaar! cold turkey en ghb gaan niet samen!
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#3
steelpad zei:
Neen, dat kan je niet, levengsgevaarijk. stilletjes afbouwen tot je compleet kan stoppen.
anders is je leven wel mss in gevaar! cold turkey en ghb gaan niet samen!
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat dat pas was na meer jaren intensiever gebruik eigenlijK :$.
En op wat voor manier afbouwen werkt het beste?, en moet ik alleen maar gaan afbouwen als ik klachten begin te krijgen? kan ik niet eerst proberen zonder afbouwen ena ls ik klachten krijg ik dan alsnog gtje pak?
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik weet er niet veel van maar mijn gezond boerenverstand zegt: hou dat flesje de eerste dag nog even bij de hand, als je de eerste dag zonder veel problemen hebt doorstaan flikker je het flesje weg. krijg je zware hartkloppingen of zoiets zou ik afbouwen. maarja, zoals ik al zei, ik weet er niets van en nu vraag ik mij af waarom ik hier eigelijk op antwoord

ik kan je wel veel succes wensen.
j
junkieghbLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afbouwen is nagenoeg onmogelijk met ghb, zonder medicatie. Heb dit afgelopen zomer gedaan en belandde 4 weken in het ziekenhuis, waarvan ik de eerste 5 dagen in een volledig dilirium/psychose terechtkwam, waarbij mij bloeddruk gevaarlijk hoog was 200/150./ Het is zo erg geweest dat ik vastgebonden op bed lag, omdat ik steeds uit bed viel.
De nazorg is niet best geweest, daarom sta ik nu weer op de wachtlijst voor gecontroleerd afkicken in een detox-kliniek (Hierbij wordt afbouwen van GHB en medicatie gebruikt), met daar op aan sluitend ambulante detox. Als je echt een lichamelijke afhankelijkheid heb opgebouwd met GHB, zorg dan dat je z.s.m. je aanmeld bij de verslavingszorg. Geloof me, het duurt enige tijd voor je geholpen word. (Ben nu al 3 maanden aan het wachten)ZORG DAT JE HULP KRIJGT. Leer omgaan met je verslaving. Ik ben nu al 4 maanden in therapy geweest en heb daar heel veel geleerd. Elke verslaving heeft een onderliggende oorzaak. Succes
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overcome, als jij na je laatste dosis na enkele dagen geen hartkloppingen krijgt, stijf wordt, trilt, niet opzwelt (hals, polsen), niet opeens heel onrustig wordt, goed slaapt en voor de rest weinig merkt is het in orde.

Iemand die niet meer cold turkey kan stoppen kan namelijk geen moment zonder GHB. Zodra een dosis uitwerkt beginnen de hartkloppingen direct en wordt men koud of juist warm met hevige opwinding als een nieuwe dosis uitblijft. Als men zich echt schrap zet, komen zware hallucinaties opzetten, met name in het donker.

Dus bewaard dat flesje even, kijk het enkele dagen aan en zolang je je voor de rest gewoon goed voelt is er geen reden om een onderhoudsdosis te nemen.

Koorts, moeheid, desmotivatie en wat kouigheid zijn milde afkicks maar vormen verder geen gevaar en kunnen genegeerd worden.

Verschilt heel sterk van persoon tot persoon hoe snel iemand niet meer colf turkey kan stoppen.
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb nu maandag avond mijn laatste dosis gehad, en heb nergens last van.

Ik ben ook gestopt met blowen, daar heb ik meer last van moet ik zeggen :tongueout:.

Ik denk ik hou jullie toch even op de hoogte, ik denk dat ik mijn flesje nu wel weg kan gooien toch?

Ik moet ook wat minder vaak mijn zin beginnen met ik :P
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klasse pik. Jij bent tenminste iemand met ballen!

Succes met je To do-lijstje van LSD en DXM.
Tip: Schrijf met een rode stift in spiegelschrift op je voorhoofd:

.laatrawk rep x1 .xam :MXD fo DSL (en laat dit minstens een week op je voorhoofd staan - Vat je 'm?)

Hee, en doe 't vooral de eerste keer lekker rustig thuis; 's morgens, als je uitgeslapen bent en de volgende dag ook vrij bent. Kussens in de bank, fruitschaal/chocola/slagroom/sap/water en aanverwante artikelen op tafel, lekker rustig psychedelisch CDtje op repeat op de achtergrond, telefoon uit, deurbel buiten werking. En lekker gaan; je ZONDER ANGST(!) helemaal overgeven aan die energie. ...Zouden meer mensen moeten doen.

I did LSD (Only ones)... WAUW!!!
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overcome zei:
Ik moet ook wat minder vaak mijn zin beginnen met ik :P
Klik om te vergroten...

tis jouw topic

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."