Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoseren

Doseren

14 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoeveel doe je in je cola?
Als je er 2 ml indoet en dit afmeet met een spuitje, kun je het gerust in 1x opdrinken. Dosering is heel belangrijk..
M
Mel52Lid
01-01-2024, 00:00
#2
bedankt voor de reacties.

maar stel ik neem nu 2ml en drink dat ineen keer op. hoelang moet ik dan wachten voor de volgende dosis?
en moet ik deze dan verhogen of gewoon hetzelfde pakken omdat er al ghb in mijn lichaam zit.
(hoelang blijft het eigenlijk in je lichaam zitten?)
M
Mel52Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een vraagje over het nemen van ghb.

ik gooi nu namelijk wat ghb in m'n glas cola en
daar neem ik dan om de zoveel tijd een klein slokje van.
dus ik blijf zeg maar de hele avond constant kleine slokjes drinken.
nu lees ik hier op het forum dat veel mensen dus de hoeveelheid
ghb wat ze willen hebben in een keer opdrinken en dan na een
ongeveer een uur dat weer doen.

wat vinden jullie de beste manier?

ik vind het namelijk een beetje eng om in een keer de hoeveelheid
op de drinken.

mijn probleem is namelijk dat ik de hele tijd helemaal niks merk en dan na anderhalf uur ofzo
voel ik me ontzettend lekker maar na 5 minuten heb ik dan het gevoel dat ik bijna out ga.
dus teveel gehad.

vind het echt jammer dat ik het zo moeilijk kan doseren want op het moment dat het goed is voel ik me zooo ontzettend lekker.

hopelijk kan iemand me hier een goede tip geven. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mel52 zei:
wat vinden jullie de beste manier?
Klik om te vergroten...
Als je bang bent voor overdoseren, dan is van tevoren afmeten beter. Dat is sowieso wel beter.

Mel52 zei:
ik vind het namelijk een beetje eng om in een keer de hoeveelheid
op de drinken.
Klik om te vergroten...
Ik vind het enger om constant bij te nemen zonder dat ik zou weten hoeveel precies.

Mel52 zei:
mijn probleem is namelijk dat ik de hele tijd helemaal niks merk en dan na anderhalf uur ofzo
voel ik me ontzettend lekker maar na 5 minuten heb ik dan het gevoel dat ik bijna out ga.
dus teveel gehad.
Klik om te vergroten...
Dan neem je dus te veel, heel simpel :þ

Mel52 zei:
vind het echt jammer dat ik het zo moeilijk kan doseren want op het moment dat het goed is voel ik me zooo ontzettend lekker.
Klik om te vergroten...
Hoe krijg je het aangeleverd? Flugelflesje ligt wel voor de hand, dat is 20 ml, neem dan nooit meer dan een kwart van het flesje in 1 keer, misschien wel minder zelfs.
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#5
en het dopje van een flugel flesje is geloof ik 1 ml zo kan je ook prima afmeten hoeveel je wilt hebben.
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij een meisje is 3 ml soms genoeg en bij mannen meestal 5 ml. maar let wel op als het de eerste keer is..
2ml bijpakken kan wel na 20 min. of een half uur.
xx
e
efxno1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Je moet er eerst achter zien te komen wat voor jouw de juiste dosering is.
ik raad het af om te gaan nippen maar in 1 keer te nemen.
zorg dat je iets hebt waar je de hoeveelheid mee kan afmeten bv z'on buisje waar ze joints in stoppen (13 ml) of een dop van een fles (5 ml) en begin gewoon met 2 ml en wacht een uur voor dat je de volgende neemt en verhoog met 1 ml naar 3ml (een afgestreken theelepeltje.Als je er achter bent wat voor jouw de beste dosering is
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zelf prefereer altijd 3a4 ml in een keer achterover gieten en dan snel wegspoelen met water, dan hoef je niet de hele tijd die smerige smaak in je mond te hebben, +dan heb je gelijk een goede werkzame dosis genomen waardoor je 2 a 3 uur niets bij hoeft te nemen.
S
Spees174Lid
01-01-2024, 00:00
#9
efxno1 zei:
Je moet er eerst achter zien te komen wat voor jouw de juiste dosering is.
ik raad het af om te gaan nippen maar in 1 keer te nemen.
zorg dat je iets hebt waar je de hoeveelheid mee kan afmeten bv z'on buisje waar ze joints in stoppen (13 ml) of een dop van een fles (5 ml) en begin gewoon met 2 ml en wacht een uur voor dat je de volgende neemt en verhoog met 1 ml naar 3ml (een afgestreken theelepeltje.Als je er achter bent wat voor jouw de beste dosering is
Klik om te vergroten...

Precies dit lijkt mij ook een goede methode, het lijkt mij dat 2ml in een keer nemen geen kwaad kan, als je dit niet tot nauwelijks voelt kan je een uur of mss iets sneller inderdaad klein beetje bijnemen, en dan weet je dat je de volgende keer dan met 3 ml kan beginnen. Ga je lekker op 2 ml, dan prima :) Als het dan een beetje begint uit te werken kan je weer 1-2ml bijnemen. Ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel je dan neemt in die anderhalf uur?

Ikzelf neem meestal 4-5ml in een keer, 3ml merk ik meestal net niet echt goed en 4-5ml gaat lekker! Je moet voor jezelf een beetje uitvinden wat de goede dosis is, en ja je kan dan beter een paar keer voorzichtig uitproberen en het net niet goed voelen dan dat je een keer out gaat en weet wat teveel is voor je :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vertel alleen even hoe ik doseer. Bij de smartshop kun je van die kleine 5ml buisjes halen. En die vul ik helemaal. En dan neem ik om het uur een buisje. Dan ga ik precies goed en nooit te hard. :)
d
darkcore89Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik gebruik meestal een volle coladop
na ongeveer paar uur is het uitgewerkt
en dan neem ik nieuwe. maar ik doe het alleen als ik alleen ben thuis ofzo
dat is best wel link of niet??
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
darkcore89 zei:
ik gebruik meestal een volle coladop
na ongeveer paar uur is het uitgewerkt
en dan neem ik nieuwe. maar ik doe het alleen als ik alleen ben thuis ofzo
dat is best wel link of niet??
Klik om te vergroten...
Een volle cola dop is.. wat? 6 ml? En dan om de paar uur bijnemen. Dat is wel veel, ja.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je ghb gedurende avond nipt uit een drankje kan je nooit goed weten hoeveel je binnenkrijgt. Bij ghb is het superbelangrijk dat je je dosis in 1 keer opdrinkt. Het beste is om dit te doen op een lege maag, omdat een volle maag er voor zorgt dat de ghb niet goed wordt opgenomen en dat je vervolgens denkt dat je te weinig hebt genomen.
De halfwaardetijd van ghb is ongeveer 1 uur. Dus na 1 uur moet je de helft van je begindosis nemen om een stabiele concentratie ghb in je bloed te houden. Je begint dus bijvoorbeeld met 5 ml ghb, een uur later neem je 2,5 ml, een uur later weer 2,5 ml enz.

De beste manier om ghb te nemen is door het in een kleine hoeveelheid water te doen en dit ad fundum op te drinken. Meteen hierna neem je een slok melkhoudende drank (zoals bonomel, optimel etc.). Dit zorgt ervoor dat de smaak in je mond wordt geneutraliseerd en hierdoor proef je bijna niks van de ghb. Ik vind t zelf onwijs smerig om het in een groot glas frisdrank op te lossen omdat je dat dan een hele grote hoeveelheid smerige drank op moet drinken.

En koop in godsnaam een doseerspuitje om de goede hoeveelheid te nemen. Ga niet kloten met dopjes of theelepels! Je kan ze bij elke apotheek halen. Loop gewoon een apotheek binnen waar je niet vaker zal komen en vraag om 5 cc spuitjes. Ga niet uitleggen dat je ze ergens voor nodig hebt.

know your dose...
d
darkcore89Lid
01-01-2024, 00:00
#14
bedankt
maar hoeveel kan een lichaam eigelijk per keer verdragen
hoeveel ml per uur ongeveer. ik heb gehoord dat het licht aan je gewicht
nou ik weeg zeg maar 65 kilo ?
d
darkcore89Lid
01-01-2024, 00:00
#15
naja je hoeft het niet voor mij uit te rekenen ofzo maar hoe kan ik zoiets uitrekenen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."